W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus E-P2 - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | E-P2 |
Data premiery | 2009-11-05 |
Liczba pikseli | 12.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG) • 1024 x 768 (JPEG) • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6 (w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu | TruePic V |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Filmy: AVI (Motion JPG) • Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE |
Zakres ISO | Auto (200–6400 ISO), 100–6400 ISO
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s, maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA). |
Ogniskowanie | AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą) • Strefy AF: 11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF 25 punktów, wybór automatyczny z funkcją wykrywania twarzy 225 punktów, w trybie MF • Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF • Funkcja wykrywania twarzy |
Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Digital ESP (matrycowy 324-strefowy), • centralnie ważony, • punktowy, • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100) Technologia Kompensacji Cienia |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K), • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV |
Programy | iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Krajobraz i ludzie, Makro, Sport, Nocny krajobraz, Nocny portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Cyfrowa stabilizacja obrazu (DIS), Makrofotografia przyrody, Świece, Zachód słońca, Fajerwerki, Dokumenty, Panorama, Plaża i śnieg |
Zdjęcia seryjne | Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (12 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Obsługa typów błysku: TTL AUTO, AUTO, MANUAL, FP TTL AUTO, FP MANUAL • Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode) • Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Lampa wyłączona. |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s |
Karta pamięci | Secure Digital (SD/SDHC) |
LCD | Stały, 3 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD, 230.000 pikseli
Jasność regulowana w 15 poziomach. Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Wizjer | Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake • VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Komunikacja i złącza | Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów (wizjera elektronicznego lub mikrofonu)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1 • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć), |
Akcesoria | Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramię, kabel USB, kabel audio-wideo, pokrywka bagnetu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• OLYMPUS Master 2 |
Waga | 335 g (bez akumulatora)
ok. 395 g (z akumulatorem) |
Wymiary | 120.5 x 70.0 x 35.0 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 4EV. Filtry artystyczne (8). Funkcja i-Enhance. Polskie menu. Tryb wielokrotnej ekspozycji. Funkcja poziomicy. Opcjonalny mikrofon zewnętrzny EMA-1 |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 700
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Wizjer i lampę trzeba sobie dokupić :(( Ale z dołączaną lampą wygląda jak przystało na vintage design :)
Zalety: Lekki, "przystojny", zdjęcia dobrej jakości, wymienna optyka...
Podsumowanie: Do Zbigz: opisałeś kolego chyba inny aparat, bo Oly EP-2 nie ma lampy błyskowej (a dołączana w stopce nie ma opisywanych przez ciebie wad) i jego body jest lekkie a nie ciężkie...
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: Do testów
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Obiektyw w zestawie to sam plastik, drogie akcesoria, zdjęcia w nocy tragedia co do jakości. AF nie łapie często w nocy i często się gubi przy oświetleniu żarówkowym. MF poprzez menu i dziwnie przybliża przy ostrzeniu - jednym to będzie się podobało innym nie. Mała matryca w porównaniu do nexa w tej cenie i stara technologia MOS matryc. Lampa jest po lewej stronie i odwzorowuje zawsze cień fotografowanej osoby po prawej stronie. Kompresja RAW zapisuje się zbyt długo. Zdjęcia seryjne w maksymalnym rozmiarze przy kompresji JPG to tragedia. 3 klatki co sekundę i trzeba czekać na zapis. Wolny co do prędkości zapisu.
Zalety: B. Szybki AF w dzień, na trybie iAuto jak i Manual. Jaśniejsze zdjęcia niż kiitem Nikkora 18-55 3,5-5,6F. pomimo takich samych parametrów. Iso 200 bardzo dobrze działa i odwzorowuje zdjęcia tak jak w lustrzance z APS-C - przy wyższych nie porównuję. Lampa błyskowa bardzo dobrze oświetla i jest dosyć wysoko usadowiona dzięki czemu bardzo dobrze działa i świetnie rozświetla. Nie ma problemu z czerwonymi oczami - można zredukować lampą bądź przez system przy przeglądaniu zdjęć. Dużo dodatków, style artystyczne itp. Duży czytelny wyświetlacz. Możliwość zapisu w RAW. Ciężkie body!
Podsumowanie: Dla klasy amatorskiej na wakacje osobom, które planują mieć lepszej jakości zdjęcia niż kompaktem to polecam. Ceny są wygórowane za dodatki - lampa błyskowa, wizjer itp. Po za tym wszystko super. Na wakacje, do samolotu (waga tylko ~0,5kg z akumjulatorem). Za 1600zł się opłaca czy troszkę drożej. Sony Nex ma problemy z zielenią, Olympus ma problemy z Niebieskim. Nieco tańszy od nexa. Jeżeli komuś zależy na zbliżeniach zdecydowanie nie polecam, bo trzeba dokupić 42-150 chyba że już będzie w zestawie - w każdym bądź razie ~700-800zl.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Wysokie szumy w raw powyzej 400
Zalety: Zgrabny, poreczny, lekki ( w porownaniu do lustrzanki FF), wymienna optykla w przeciwienswie do kompaktow i w wiekszosci znakomita a przynajmniej dobra. Mozliwosc rozbudowy o dodatkowe akcesoria (wspomniane obiektywy, wizjery i lampy blyskowe). Solidnie zbudowany.
Podsumowanie: Aparat do codziennego uzytku dla amatora i semipro. Mozna go schowac praktycznie wszedzie w przeciwienstwie do lustrzanki w szczegolnosci pro. Zawsze mam go pod reka. Kozystam tylko z wizjerem elektronicznym i Sumiluxem 25mm/ 1,4 ( od dwoch tygodni) wczesniej z kitem 14-42 mm