HDC-SD100 i HDC-HS100 - nowe kamery firmy Panasonic
Firma Panasonic przedstawiła dwie nowe kamery Full HD o symbolach HDC-SD100 i HDC-HS100. Są to pierwsze urządzenia AVCHD wyposażone w system 3MOS będący następcą znanego 3CCD. Według zapewnień producenta 3MOS cechuje się lepszym odwzorowaniem kolorów i wyższą jakością obrazu rejestrowanego w słabych warunkach oświetleniowych. Model HDC-SD100 zapisuje filmy i zdjęcia na kartach SD/SDHC, natomiast HDC-HS100 został dodatkowo wyposażony w 60GB dysk twardy.
Kamery pozwalają na nagrywanie filmów w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli z kompresją MPEG-4 AVC/H.264 i z 6-cio kanałowym dźwiękiem (Dolby Digital 5.1). Wyposażono je w stabilizowany obiektyw Leica Dicomar składający się z 12-tu soczewek ustawionych w 9-ciu grupach, w tym jedna soczewka jest asferyczna, a jedną wykonano ze szkła niskodyspersyjnego. Obiektyw posiada odpowiednik ogniskowej wynoszący 42.1-505 mm (12-ktorny zoom optyczny) i światłosiłę f/1.8-2.8.
![]() |
W nowych modelach zastosowano unowocześniony procesor obrazu HD Advanced Pure Color Engine. Pozwolił on zaimplementować funkcje inteligentnej kontroli kontrastu i inteligentnej selekcji sceny, które automatycznie dostosowują parametry w zależności od warunków oświetlenia. Dzięki temu uzyskano dwa razy większy zakres tonalny niż we wcześniejszych modelach. Oprócz w pełni automatycznego trybu Intelligent Auto (iA), użytkownik może manualnie dokonać ustawienia ostrości, jasności, ogniskowej, czasu migawki i balansu bieli.
![]() |
Zastosowany w kamerach ekran LCD posiada przekątną 2.7-cala, rozdzielczość 300tys. punktów i kąt widzenia 170 stopni. Nie zabrakło też standardowych złącz takich jak HDMI, USB 2.0 i wyjście A/V. Model HDC-SD100 posiada wymiary 65 × 72 × 138 mm i waży z akumulatorem i kartą pamięci ok. 382g. Model HDC-HS100 ze względu na wewnętrzny dysk twardy jest nieco większy (65 × 76 × 138 mm), a jego waga wzrosła do 482g.
Kamery będą dostępne w sierpniu w cenach: $1,299.95 za model HDC-SD100 i $1,099.95 za model HDC-HS100
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Zastanawiaja mnie ceny kamer, gdyz nieco dziwne jest ze kamera z dodatkowym HDD jest tansza. Taka informacja byla w anglojezycznej informacji prasowej, ale nie wykluczone ze to po prostu blad.
Być może nie jest to błąd. Ja bym nigdy nie wziął kamery z HDD, ze względu na dużą wrażliwość mechaniczną takiego rozwiązania. Brak jakichkolwiek części ruchomych (poza układem optycznym) w SD100 moim zdaniem przemawia za zakupem właśniej tej kamery.
Baku - zgadzam sie z twoimi upodobaniami, tez uwazam ze kamera na kerte to podstawa, aczkolwiek w tym wypadku masz i dysk i karte w jednym zatem taka polityka cenowa jest troche dziwna
Może to głupie ale...
mnie zawsze zastanawiała sensowność nagrywania sygnału dźwiękowego 5.1. Czy to coś ma 4 mikrofony rozmieszczonych w około kamery a do tego jeszcze 1 specjalny do którego się mówi?
Diabeł pewnie tkwi w szczegółach. Być może skoro HS100 ma i kartę i dysk to zdjęcia zapisuje na karcie a filmy tylko na HDD. Podobne rozwiązanie jest w moim GS280 - zdjęcia tylko na SD a filmy tylko na kasetach DV (nota bene dużo lepszych niż DVD).
Bardzo prawdopodobne, że SD100 będzie współpracował z kartami w trybie UDMA, natomiast HS to nie będzie potrzebne.
SD100 będzie kamerą dużo droższą w końcowym rozrachunku, ponieważ dojdzie koszt zakupu conajmniej jednej gigantycznej (np. 16GB) karty SD. Natomiast jeśli chodzi o układ 3MOS to jestem bardzo ciekaw. Jeśli nie ucierpi na tym świetne w panasonicu odwzorowanie kolorów i znakomity zakres tonalny, to panasonic ma szansę pozbyć się swojej jedynej pięty achillesowej w kamerach z niskiej i średniej półki - szumów i słabej pracy w złych warunkach oświetleniowych. Do tej pory był to JEDYNY rzeczowy argument przemawiający za Sony w tych segmentach rynku (kamery PRO rządzą się swoimi prawami a tam rządzi Sony niepodzielnie) nie licząc takich kwestii jak wygląd czy upodobanie konkretnej marki.
Zorr - w zupełności wystarczy stereo. Chyba że kamera ma odpowiednie WEJSCIE np. coax i może służyć jako magnetowid cyfrowy podłączony np. do napędu BR.
bardzo ciekawi mnie technologia wytwarzania obiektywów w kamerach.
W tym przypadku (przy zoom x12) jasność szkła to: f= 1,8 - 2,8.
Czyli w kamerze przy zoom x12 to tylko 2,8 !
Czy to nie jest wspaniały wynik w porównaniu z kompaktami ?
W kompaktach zazwyczaj siła zaczyna się od f=2,8 przy np zoom x4 to ma f=5,5 a w lustrach 3,5 !
BTW czemu w lustrach jest takie słabe światło ?
Tylko nie piszcie mi że trudniej jest wykonać takie szkło ;)