Nowe obiektywy Voigtlander z mocowaniem Sony E
Firma Voigtlander przy okazji targów CP+ prezentuje nowe obiektywy z mocowaniem Sony E - Macro Apo-Lanthar 65 mm f/2 Aspherical, Nokton 40 mm f/1.2 Aspherical oraz Nokton Classic 35 mm f/1.4.
Informacja prasowa
Charakterystyka nowych obiektywów Voigtlander do Sony z mocowaniem E:
- obiektywy przekazujące parametry EXIF
- wsparcie dla pięcioosiowej stabilizacji obrazu
- zaprojektowane do aparatów pełnoklatkowych
- precyzyjne manualne ustawienia ostrości
- dziesięciolistkowa przysłona
- krok zmiany przysłony co 1/3 stopnia
Voigtländer MACRO APO-LANTHAR 65 mm F2 Aspherical (E-mount)
![]() |
Voigtländer MACRO APO-LANTHAR 65mm F2 Aspherical został po raz pierwszy zaprezentowany na targach Photokina 2016. Od tego czasu jego parametry i wygląd zostały udoskonalone. Czerwone, zielone i niebieskie linie na cylindrze obiektywu nawiązują do klasycznego modelu APO-LANTHAR. Przy przysłonie F2 jest to jeden z najjaśniejszych obiektywów do makrofotografii. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 31 cm. Skala odwzorowania to 1:2.
Voigtländer NOKTON 40 mm F1.2 Aspherical (E-mount)
![]() |
NOKTON 40 mm F1.2 Aspherical to najjaśniejszy obiektyw o ogniskowej 40 mm stworzony do aparatów pełnoklatkowych. Cechują go małe rozmiary oraz wysoka rozdzielczość optyczna. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 40 cm. Możliwość płynnej zmiany wartości przysłony.
Voigtländer NOKTON Classic 35 mm F1.4 (E-mount)
![]() |
Jest to nowa odsłona obiektywu NOKTON Classic 35 mm F1.4. Konstrukcja optyczna zapewnia ostre odwzorowanie oraz wyjątkowe rozmycie tła.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No i fajnie.
Ciekawe jak ten współczesny Apo-Lanthar będzie miał się do legendarnego 125/2.5 pod względem ostrości, kontrastu i koloru. Jeżeli będzie podobnie dobrze, to może być genialne szkło do szerszego portretu jak i do macro.
40/1.2, czy bliżej mu do całkiem ostrych 0.95 z m43, czy do 40/1.4 M - ten ostrość na 1.4 ma taką sobie, a bokeh raczej słaby.
link
@grzegorz_maj
Mi się Nokton 40/1.4 podoba, poniżej linki do zdjęć. Jakoś lubię taką ogniskową. Sam używam często Pentaxa FA 43/1.9
link
Ja lubię taki bokeh, a szkiełko można ładnie docisnąć w tym temacie, męczyłem swojego z rok ale bardziej traktowałem go jako 40/2;) Ale przy jego cenie i gabarytach nie ma co marudzić.
Natomiast obawiam się cen tych wersji FE...
Ale wypas że kolejne rzeczy zrobili na ten bagnet:)
@LR
Ogniskowa jest super, przez 3 lata robiłem zdjęcia tylko GF1 + 20/1.7 :-), potem 35, teraz 50. 40tka byłaby super, ale nie jestem pewien czy ten Nokton da odpowiednią jakość.
a af ma ten obiektyw
Nie ma. Jak chcesz Vojtka z AF (np. 40/1.4 lub 35/1.4 lub 35/1.2 ;)) to trzeba kupić z mocowaniem M (Leica) i adapter Tech-art ( link ) :D
Maleńki 35 1.4 naznaczony wszelkimi możliwymi wadami to jest coś co tygrysy lubią całkiem bardzo :) Wygląda klasycznie i daje bardzo klasyczny obrazek. Chętnie zabrałbym bym takie coś na streeta i jestem pewien, że nie byłby to zmarnowany czas :) Bajzel w bukehu na takich zdjęciach to coś co kocham ponad wszystko :P W sumie to 40 1.2 też mógłby robić :D tylko pewnie ceny mi się nie spodobają za bardzo..
Nie musi być tak źle, 40/1.4 i 35/1.4 z mocowaniem M są względnie tanie. Ta 1.2 pewnie będzie droższa...
Za tysiaka nie kupię a ostatnio jakoś nie lubię płacić więcej za szkiełko..
Fajne, ciekawe czy 35 to identyczna konstrukcja co poprzednia.
Sony E-mount.
To jest do Nex'ów (APS-C) czy do serii 7?
"◾zaprojektowane do aparatów pełnoklatkowych"
mea culpa
@maronka6@wp.pl
"a af ma ten obiektyw"
A po polsku pisać umiesz? :D
a jak dziala ostrzenie ze szkalmi manualnymi z SONY A7? niech ktos napisze. Voitek 35mm jest super!
@gamma
Dobrze, bardzo dobrze. Używam od 2lat i sobie chwalę od 14mm aż po 600....
@gamma
Trudno wyobrazić sobie, żeby mogło działać lepiej
Przy odrobinie wprawy można konkurować z AF ;)
Precyzja lepsza
@ ciszy, darti
mysle o fotografii fashion robionych z reki, powiedzmy sony a7 a takim voitkiem 35mm, ostrzenie manualne.
korzystacie z powiekszenia czy z focus peakingu? ewentualnie na statywie tez moznaby robic.
Używam obu rzeczy zależnie od sytuacji, obiektywu, przysłony. Focus peaking gdy nie bardzo jest czas a obiekt się porusza. Natomiast zbliżenie dla nieruchomych obiektów oraz gdy głębia ostrości jest bardzo mała i np chcę mieć ostrość idealnie na oku.