Quadralite Pulse Pro X
Firma Next77 informuje o wprowadzeniu do sprzedaży nowych lamp marki Quadralite z linii Pulse Pro X. To modele studyjne o mocy 400 i 600 Ws, wyposażone m.in. w tryb synchronizacji z krótkimi czasami otwarcia migawki (HSS).
Informacja prasowa
Firma Next 77, wyłączny dystrybutor produktów marki Quadralite na terenie Polski, informuje o wprowadzeniu do sprzedaży nowych, profesjonalnych lamp z linii Pulse Pro X. Są to nowoczesne lampy studyjne charakteryzujące się niezwykle wysoką wydajnością, szybkością ładowania, ekstremalnie krótkimi czasami błysku czy też możliwością synchronizacji z krótkimi czasami otwarcia migawki (HSS). Dzięki obecności zintegrowanego odbiornika bezprzewodowego systemu wyzwalania błysku Navigator X seria Pulse Pro X może być bez przeszkód stosowana jednocześnie z lampami Quadralite Atlas 600, Reporter 360 TTL czy też Stroboss 60. Lampy Quadralite Pulse Pro X będą dostępne w dwóch wersjach o mocach 400 i 600 Ws, a ich sugerowane ceny detaliczne brutto wyniosą odpowiednio: 1645 i 2145 zł. Szczegółowe informacje dotyczące parametrów technicznych oraz opis nowych produktów znajduje się poniżej.
![]() |
![]() |
Jeżeli macie Państwo pytania związane ze sprzętem oświetleniowym Quadralite, zapraszamy do kontaktu poprzez skrzynkę e-mail: info@quadralite.pl lub telefonicznego pod numerem +48 500 833 242. Zapraszamy też do odwiedzenia strony www.quadralite.pl
Quadralite Pulse Pro X
Lampy Quadralite Pulse Pro X o mocy 400 i 600 Ws charakteryzuje się szerokim zakresem regulacji energii błysku zawierającym się w przedziale 7 stopni przysłony (1/1 – 1/128), którą można nastawiać z dokładnością do 0.1 EV. Dzięki nowoczesnej konstrukcji lampa osiąga ekstremalnie krótki czas trwania błysku wynoszący nawet 1/35086s (t0.1 przy minimalnej mocy – Pulse Pro X 400) w trybie High-Speed Flash. Po wyzwoleniu błysku z pełną mocą czas ładowania wynosi jedynie 0.7 s (Pulse Pro X 400), co powoduje, że jest to jedna z najwydajniejszych lamp w swojej klasie dostępnych na rynku. Pulse Pro X oferuje tryb stroboskopowy (Multi), w którym możliwe jest wyzwolenie nawet do 30 błysków na sekundę, co zapewnia ogromny potencjał w zakresie rejestracji dynamicznych scen w studiu.
Lampa standardowo pracuje w trybie Stable Color, który zapewnia dużą powtarzalność i stabilność błysku, co docenią osoby zajmujące się fotografią reklamową i szeroko rozumianą fotografią portretową. Lampa ta świetnie sprawdzi się także poza studiem fotograficznym i pozwoli swobodnie fotografować nawet w mocno oświetlonych światłem zastanym miejscach. Jest to możliwe ponieważ Pulse Pro X jest lampą posiadającą tryb synchronizacji z krótkimi czasami otwarcia migawki (HSS) i pozwala na synchronizację błysku nawet do 1/8000 s*.
Lampy z serii Pulse Pro X są w pełni kompatybilne z systemem radiowego sterowania Quadralite Navigator X. Dzięki wbudowanemu odbiornikowi mogą być zestawiane i użytkowane zarówno z lampami Atlas 600 TTL, Reporter 360 TTL jaki Stroboss 60. Dostępny oddzielnie sterownik radiowy Navigator X umożliwia wykorzystanie wszystkich najważniejszych funkcji lamp takich jak: tryb HSS, zdalne sterowanie energią błysku oraz zmiana trybu pracy.
Pulse Pro X jest wyposażony w złącze USB, które pozwala na podłączenie odbiorników systemu Navigator, a co za tym idzie zdalne wyzwalanie błysku (do czasu X-Sync) oraz regulację jego mocy. Osoby posiadające już zestaw lamp Quadralite/Quantuum z serii Up!, Move, Pulse lub Pulse Pro mogą bez obaw dodać Pulse Pro X do swojego arsenału i używać tych samych wyzwalaczy co do tej pory. Możliwe jest również wykorzystanie gniazda Jack 6,35 mm i połączenie Pulse Pro X z wyzwalaczami innych marek.
![]() |
![]() |
W lampie Pulse Pro X źródłem światła modelującego jest żarówka halogenowa o mocy 150W (E27). Natężenie światła pilota można płynnie regulować za pomocą potencjometru niezależnie od nastawionej mocy błysku.
Quadralite Pulse Pro X wyróżnia się solidną obudową wykonaną z aluminium, która skutecznie chroni wewnętrzne komponenty lampy. Dzięki metalowemu mocowaniu statywowemu powalającemu na regulacje kąta pochylenia lampa jest w stanie utrzymać nawet cięższe softboxy o dużej kubaturze i średnicy (do 150 cm włącznie). W razie konieczności możliwe jest też takie przesunięcie uchwytu, aby dopasować go do środka ciężkości całego zestawu. Pracę z modyfikatorami światła na statywie ułatwia ergonomicznie wyprofilowany i usytuowany uchwyt.
Z lampami Quadralite Pule Pro X można wykorzystywać szeroką gamą modyfikatorów światła takich jak: czasze, softboxy, strumienice, beauty-dishe itp. które wyposażone są w mocowaniu akcesoriów typu Bowens.
Najważniejsze cechy produktu:
- maksymalna energia błysku wynosząca 400 i 600 Ws,
- szeroka regulacja energii błysku w przedziale 7 stopni przysłony (od 1/1 do 1/128) z regulacją co 0.1 stopnia EV,
- niezwykle krótkie czasy trwania błysku sięgające nawet 1/35086 s (t0.1, przy 1/128 mocy – Pulse Pro X 400) w trybie High Speed Flash,
- wyjątkowa szybkość ładowania (0.7 s na pełnej mocy błysku – Pulse Pro X 400),
- możliwość wyzwolenia nawet do 10 błysków na sekundę,
- funkcja błysku stroboskopowego (Multi) i synchronizacji z krótkimi czasami ekspozycji (HSS) do 1/8000 s*,
- stabilna temperatura barwowa błysku (5600K±200K) w trybie Stable Color,
- precyzyjna kontrola energii błysku, tolerancja <2% przy tej samej mocy w trybie Stable Color,
- automatyczna redukcja mocy podczas zmniejszania energii błysku,
- wbudowany odbiornik systemu Quadralite Navigator X oraz gniazdo odbiornika Quadralite Navigator,
- możliwość wyzwalania błysku poprzez gniazdo synchronizacyjne typu Jack 6,35 mm oraz fotocelę,
- halogenowe oświetlenie pilotujące o mocy 150W (E27),
- aktywne chłodzenie (wbudowany wentylator),
- wyposażona w mocowanie akcesoriów typu Bowens.
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
I kolejna nietania lampa studyjna, w której nie ma proporcjonalnego trybu mocy światła modelującego.
Ja rozumiem, że nie ma tego w modelach z niższych serii, ale tutaj brak tej funkcji jest kompletnie nieuzasadniony.
Dla mnie ideałem byłaby lampa z oświetleniem modelującym LED o temperaturze barwowej takiej samej, jak błysk i ze sterowaniem proporcjonalnym do mocy błysku. Raz, że byłoby widać dokładnie to, co będzie na zdjęciu, a dwa, że można by też takiej lampy używać jako światła ciągłego (przy odpowiedniej mocy oczywiście). Niestety jeszcze nic takiego w ofercie jakiegokolwiek producenta nie widziałem.
@ryszardo, a mi chodzi po głowie lampa led tylko i wyłącznie led ale za to z bajerami jakich jeszcze nie ma.
Jeśli czas pozwoli to w tym roku wyprodukuję taką lamę która trafi do sprzedaży.
jesli nie ma tego Bowens, Elinchrom czy Profoto, trudno oczekiwac od Quadralite.
a swoja droga to dziwne. stare serie - kiedy jeszcze nazywalo sie toto Quantuum - mialy w bdzo sensownej cenie lampy o mocy 1200 Ws. pozniej 750 Ws.
obecnie glownie 600tki, 800tki. nie wiem czy jest jakas seria z moca 1000 Ws.
W lampach Visico VCLR pilot domyślnie działa proporcjonalnie, to faktycznie bardzo wygodne, a jednym naciśnięciem guzika można go przełączyć na max lub wyłączyć. Oczywiście można także ustawiać moc niezależnie. I tak powinno być we wszystkich lampach.
Mam także jedną tanią chińską lampkę gdzie pilot także świeci proporcjonalnie do ustawionej mocy błysku, więc to nie jest kwestia ceny i kosmicznej elektroniki ;)
Cena nie jest zla , :
ale :stabilna temperatura barwowa błysku (5600K±200K) w trybie Stable Color, nie jest wynikiem dobrym - trzeba by testu...
@pomydor
Przecież zarówno Bowens, Elinchrom jak i Profoto mają lampy z proporcjonalnym sterowaniem mocy światła modelującego.
Z aktualnej oferty na stronach producentów:
Bowens XMS500, XMS750, XMS1000, Gemini 400RX, Gemini 500R
Elinchrom RX One, RX 2 i RX4, BRX 250 i BRX 500 oraz ELC Pro HD
Profoto D1
Rzeczywiście nie mają lamp z tą funkcją :P
Przy czym taka RX One jest najtańszą, najprostszą lampą Eli ;) Rzeczywiście dziwne to jest, ale lampy sprawdzone (to są Godoxy QT400/600II M), cena przyzwoita za te parametry, serwis jest dobry, szybki i na miejscu, więc jak ktoś jest wkupiony w system (ja zaczynam powoli być, teraz czekam na Quadralite'ową wersję Wistro AD200) to dobry ruch. Tylko, o ile pamiętam Godox zaprezentował ta lampę 10 miechów temu, pewnie zaraz będzie wersja III...
RX One ogólnie jest bardzo fajną, małą lampą. W pewnym momencie rozważałem zakup tego maleństwa, ale wybór i ceny modyfikatorów skutecznie wybiły mi ten pomysł z głowy. Stanęło na Move 300 i teraz sterowania proporcjonalnego mi brakuje.
Modyfikatory można kupić tanio - część chińskich softboxów ma wymienny bagnet - odkręcasz bagnet S, przykręcasz Eli i masz tanie modyfikatory. Natomiast jakość Rotaluxów jest bardzo dobra, szybko się składają i ogólnie warto dać za nie tą kasę, jak jest budżet ;) To co mnie wkurza to bardzo mała oferta gridów do nich. Chyba, że zapłacimy krocie za Lichttools...
Z dostępnością tych chińskich z możliwością użycia bagnetu Elinchrom jest niestety w Polsce słabo. Wybór nieduży i z mojego punktu widzenia zdecydowanie brakuje małych softboxów. Nawet z najpopularniejszym u nas mocowaniem Bowensa wybór jest ograniczony, ale nie ma problemu, żeby kupić coś w rozmiarze 40x40 lub 40x60 cm.
To prawda, ale od czego jest Aliexpress ;)
Tu mają softboxy z mocowaniem Eli
Https://mitoya.pl/91-softboxy#/
@ryszardo
bardziej chodzilo mi to te wypowiedz:
'Dla mnie ideałem byłaby lampa z oświetleniem modelującym LED o temperaturze barwowej takiej samej, jak błysk i ze sterowaniem proporcjonalnym do mocy błysku. Raz, że byłoby widać dokładnie to, co będzie na zdjęciu, a dwa, że można by też takiej lampy używać jako światła ciągłego (przy odpowiedniej mocy oczywiście). '
proporcjonalna moc halogenow modelujacych to chyba w kazdej nawet chinskiej lampie jest. ale zeby lampa modelujaca miala te sama temp barwowa co palnik to inna sprawa.
No właśnie nie w każdej. W szczególności nie ma tego w żadnej studyjnej lampie Quadralite :(
@zbytek - to samo podają w innych "niestabilnych" modelach, więc faktycznie tyle tej stabilności kolorystycznej... :P