W bazie znajduje się 2160 obiektywów i 9720 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie obiektywów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus M.Zuiko Digital 17 mm f/1.8 - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | M.Zuiko Digital 17 mm f/1.8 |
Typ obiektywu | Szerokokątny stałoogniskowy |
Ogniskowa | 17 mm |
Światłosiła | f/1.8 |
Pole widzenia | 65 o |
Ostrość od | 0.25 m |
Maksymalne powiększenie | 1:12.5 |
Maksymalna wartość przysłony | 22 |
Liczba listków na przysłonie | 7 |
Mechanizm autofokusa | AF MSC |
Konstrukcja | 9 elementów / 6 grup |
Rozmiar filtra | 46 mm |
Tryb Makro | Nie |
Stabilizacja | Nie |
Dostępne mocowania | Mikro Cztery Trzecie |
Wymiary | 57.5 x 35.5 mm |
Waga | 120 g |
Dodatkowe informacje | Premiera 15.11.2012
soczewka DSA, 2 soczewki asferyczne, soczewka HR Zawartość pudełka: Dekiel obiektywu (LC-46), Dekiel tylny (LR-2) Instrukcja obsługi, Karta gwarancyjna |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 1500 PLN
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak uszczelnień i osłony przeciwsłonecznej;
Zalety: dobra jakość optyczna, pierścień ostrzenia z podziałkami odległości, działający jak mechaniczny (super!), metalowy korpus;
Podsumowanie: mały, lekki, solidnie z metalu wykonany, jasny obiektyw o "uniwersalnej" ogniskowej, dobry optycznie, można ustawiać ostrość na skalę odległości wygrawerowaną na tubusie; w dodatku dość tani.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 1200
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: W sumie brak wad. No może dokładność i jakość pierścienia ostrości.
Zalety: Mały, lekki, jasny, ma pierścień ostrości, dobry optycznie od f/1.8 i fajna ogniskowa. Całkiem solidna budowa.
Podsumowanie: Moja ulubiona jasna stalka. Mam 8,9,12,17,25,35,45, ale najczęściej zakładam 17mm. Mały ostry, można mieć zawsze w torbie lub kieszeni. Fotografuje i filmuję nim z Panasonicem i Olympusem i działa dobrze. Bardzo polecam.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: ok 2 tys.
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Przeciętna ostrość na brzegu przy f/1.8, brak osłony przeciwsłonecznej w zestawie
Zalety: Pięknie i solidnie wykonany. Błyskawiczny AF. Świetnie rozwiązane manualne ostrzenie - snaphot ze skalą odległości. Można ostrzyć oceniając odległość na oko, przy dużej głębi ostrości tego obiektywu działa to bardzo dobrze.
Podsumowanie: Ustawianie ostrości wyróżnia to szkło i mimo, że w podobnej - nawet mniejszej - cenie są optycznie lepsze opcje (Panasy 20/1.7, 15/1.7), to świadomie wybrałem tego Olka. Optyka zresztą jest całkiem ok. Spora dystorsja i AC korygowane są automatycznie, trochę przeszkadzają miękkie brzegi, ale to obiektyw do zdjęć na szybko w trudnych warunkach, a nie dopieszczonych obrazków krajobrazu czy architektury.
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Tylko mym zdaniem troszkę wygórowana cena
Zalety: Zachwyca konstrukcyjnie i brak plastikowości, optycznie bardzo pozytywnie
Podsumowanie: Idealne szkło do małego zestawu, jest dla mnie podstawowym szkłem do GM1 który stanowi zestaw spacerowy, lecz po podpięciu do E-M1 pokazuje swe możliwości optyczne. Jego zalety docenisz biorąc go do ręki oraz widząc jakie obrazki maluje .
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 2168
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Mimo wszystko wysoka cena, która nie uwzględnia osłony przeciwsłonecznej bardzo drogiej w opcji. Innych stwierdziłem w czasie ponad miesięcznej eksploatacji.
Zalety: Bardzo plastyczny i ostry w każdych okolicznościach w jakich fotografowałem. Znakomita jakość wykonania i użyte materiały. Wystarczająco szeroki kąt do krajobrazów i architektury.
Podsumowanie: Duże zadowolenie z efektów pracy tego obiektywu. Na wysoką jakość i ostrość zdjęć niebagatelny wpływ może mieć stabilizacja w korpusie. Na jpg-ach nie zauważyłem niedoskonałości w obrazowaniu.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 1800
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak , naprawdę nie widzę
Zalety: Doskonała konstrukcja bez tandety, plastików . System AF przypomina mi szkła SWD tylko kilka razy szybciej , w trybie ciągłego pomiaru ciężko to szkło złapać na przestrzeleniu .
Podsumowanie: Jedna z lepszych stałęk , pod względem konstrukcyjnym wyniósł bym do klasy pro .
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 1500
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: tylko cena , ale nie cena do jakości tylko w porównaniu do 25 która jest Japan to powinna być chińszczyzna tańsza
Zalety: Mam wszystkie stałki Olympusa i 17 jest najlepsza ..... do filmów . Dodatkowo system manualnego wysprzęglania (tylko 12 i 17) idealnie się spisuje przy konieczności zamrożenia kadru w czasie filmowania . A dlaczego lepsza do filmów od 12 , bo 12 ma światłosiłe 2 a tu 1.8 .to przy takich ogniskowych duża różnica.
Podsumowanie: Jeśli do swego OMD szukasz typowo filmowego obiektywu to ten będzie najlepszy . Dodatkowo znacznie szerszy kąt przydaje się w pomieszczeniach a f/1.8 daje możliwości filmowania przy słabym świetle . Z punktu jakości zdjęć to 12 -25 -75 -60 znacznie go przewyższają . Tylko 25 ala metal chassis a tu metal . Wart ceny
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 2000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Mógłby być ostrzejszy w rogach na maksymalnym otworze. Wysoka cena, brak osłony i pokrowca w zestawie.
Zalety: Rewelacyjna jakość wykonania, błyskawiczny i bezgłośny AF. Ładnie oddaje nieostrości.
Podsumowanie: Olympusa wybrałem świadomie, po przesiadce z Panasonica 20 mm 1,7. Panasonic był ogólnie ostrzejszy, ale zarówno w pierwszej jak drugiej wersji (przerobiłem oba) miał problemy z ostrością w lewym dolnym rogu kadru. Olympus w moim odczuciu daje "ładniejszy" obrazek i nie ma wpadek z jakością (mój egzemplarz).