Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Konferencja prasowa Olympusa - Wiosna/Lato 2009

7 stycznia 2009
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 7
Komentarze czytelników (7)
  1. dude83
    dude83 8 stycznia 2009, 11:08

    hmmmm, po samplach widać, że nawet jak na iso 1600 pomimo niemałego ziarna poziom szczegółów jest i tak na przyzwoitym poziomie :)

  2. komor
    komor 8 stycznia 2009, 11:31

    Rzeczywiście wygląda to nieźle. Brawo Olympus!

  3. Samaeldb
    Samaeldb 8 stycznia 2009, 12:05

    O, zaczynamy komentarze od nienarzekania. To miło;)
    Pogoń za niskoszumnym wysokim ISO jest podobna do pogoni za ilością MPx. Wszyscy chcą, bo myślą, że im to potrzebne (brawa dla marketingowców). Prawda jest taka, że każdy przyzwoity fotograf posiada przyzwoitą lampę i przyzwoicie nią operuje w słabym świetle. Realnie sytuacji, w których nie można użyć lampy (z dobrym efektem lub po prostu nie można (np. teatr)) jest bardzo niewiele. Oczywiście czasem dobrze jest mieć możliwość i wygodę użycia wysokiej czułości, ale żeby robić z tego najważniejszą cechę aparatu?

  4. Arek
    Arek 8 stycznia 2009, 12:32

    Jest całkiem sporo sytuacji, w których lampa nie pomoże, a wysokie ISO się przydaje.

    Zależy też jak patrzymy na sytuację. Jeśli nie robimy zdjęć na wysokich ISO, to nas ono nie obchodzi. Ale jeśli chcemy porównać do tego, co oferują nam inne aparaty, a takie porównanie to nic zdrożnego, to owe ISO 1600 w E-30 nie wygląda dobrze. Lepsze efekty uzyskamy używając 40D/50D czy też D90/D300. Teraz trzeba sobie tylko odpowiedzieć na pytanie, czy pozostałe zalety systemu 4/3 równoważą nam gorsze zachowanie na wyższych ISO. Jeśli odpowiedź jest twierdząca, a dla wielu jest, nie trzeba o nic kruszyć kopii.

  5. darekw1967
    darekw1967 8 stycznia 2009, 14:37

    Po co 4/3 idzie na 12 Mpix !!! Ogladalem zdjecia z E-30 na 1600 ISO i sa szumy jak diabli.
    Nie chce byc zlosliwy... ale nawet... Canon 1000D daje o niebo mniejsze szumy na 1600 ISO od E-30.

    1000D kosztuje 1200 zl a ile bedzie kosztowal E-30 ???

  6. tomekh
    tomekh 9 stycznia 2009, 08:44

    Widać że wszyscy oglądają te same zdjęcia ale każdy widzi to co chce widzieć i albo chwali szumy albo gani...
    mnie osobiście się podobają - są ładne ziarniste a nie kolorowe.

  7. ptys
    ptys 9 stycznia 2009, 21:19

    E-30 ma ustawianie "gradation" na "auto", czyli automatycznie rozjaśnia zaciemnione części zdjecia, co do daje szumów. Jak sie to zmieni na "normal", to szumy wyglądają jak z E-3.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział