Sony FE 12-24 mm f/4 G
Firma Sony zaprezentowała dzisiaj nowy, pełnoklatkowy obiektyw zoom z mocowaniem E - model FE 12-24 mm f/4 G (SEL1224G).
Na budowę optyczną obiektywu Sony FE 12-24 mm f/4 G składa się 17 soczewek ułożonych w 13 grupach. Wśród nich znajdziemy 4 elementy asferyczne, ze szkła ED (niskodyspersyjnego) oraz Super ED. Pole widzenia mieści się w przedziale 122-84 stopnie. Przysłona składa się z 7 listków, a minimalny dystans ostrzenia obiektywu to 14 cm. Sony FE 12-24 mm f/4 G waży ok 560 gramów. Do sprzedaży trafi w sierpniu, w cenie wynoszącej ok. 1700 dolarów.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Nowy zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny FE 12–24 mm F4 G
![]() |
Dzięki unikatowej konstrukcji nowy zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny FE 12–24 mm F4 G łączy nieprzeciętną jakość obrazu ze zwartą konstrukcją i wagą wynoszącą 566 g. Jego wyróżnikiem jest największy kąt widzenia wśród wszystkich obiektywów Sony z mocowaniem typu E przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc obrazu. Użytkownicy tego nowego szkła uzyskają więc nową, dynamiczną perspektywę przy fotografowaniu i filmowaniu krajobrazów, architektury i wnętrz.
W innowacyjnej konstrukcji optycznej wykorzystano cztery soczewki asferyczne, zapewniające doskonałą ostrość i rozdzielczość aż po same rogi kadru. Trzy soczewki ze szkła ED i jedna ze szkła Super ED ograniczają aberrację chromatyczną, a całości dopełnia firmowa powłoka przeciwodblaskowa Sony Nano AR.
![]() |
Nowy obiektyw SEL1224G jest wyposażony w silnik DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motor) zapewniający szybkie, ciche i dokładne działanie systemu automatycznej regulacji ostrości. Użytkownik ma także do dyspozycji personalizowany przycisk blokady ostrości oraz przełącznik trybu ostrości. Konstrukcja obiektywu zapewnia odporność na pył i wilgoć1.
1. Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kulawy system. Absolutny brak obiektywow na rynku. Co innego bezlusterkowy Canon.
Waga 565 gramów.
Sigma 12-24/4: 1150g. link
PDamian 17 maja 2017, 18:58 Waga 565 gramów. Sigma 12-24/4: 1150g.
Bo sigma projekltowana pod lustrzanki a ten od razu pod bezlustra i nie musi miec retrofocusa.
Musi i ma.
Zarówno cena, jak i masa 12-24 zaskakująco małe.
Jeśli będzie dobry optycznie, to może być jednym z silniejszych punktów systemu.
***s****: dlaczego nie porównujesz do Nikona czy Pentaxa? Przecież bezlusterkowy Nikon czy Pentax są o niebo lepsze od bezlusterkowego Canona ;)
ad1216 17 maja 2017, 20:15.....Przecież bezlusterkowy Nikon czy Pentax są o niebo lepsze od bezlusterkowego Canona ;)
Trudno zeby nie byc lepszym od zera.
Czy nikon ma juz na obudowach naklejke "Sony inside" czy jeszcze tego Sony od nich nie wymaga ?
fajnie, złapali wiatr w żagle, pewnie jest jakiś powód
Powód?
-Decyzja zarządu: robić.
...Wpływ na nią pewnie miały wyniki sprzedaży.
no z ust mi wyjąłeś odpowiedź:)
Sony idzie do przodu, uzupełnia podstawowe szkła od razu w wydaniu dość pro. Oby NiC nie obudzili się zbyt późno...
Zaprezentowane dziś obiektywy pasują do systemu. Małe i lekkie, to mi się podoba.
Nikon nie ma (działającego) AF w Live View więc jest w dużo gorszej sytuacji.
Bardzo ciekaw jestem pracy na brzegu. Jeśli nie będzie zbyt dużo "magii" FF może być na prawdę ciekawy obiektyw.
@dcs - Nikon ma i to świetny, w serii 1 stosowali ;)
Kurde szacun dla Sony, nie tylko za szybkie budowanie oferty i to nie tylko z podstawowymi, ale też bardziej specjalizowanymi szkłami. Do tego oba zoomy UWA bardzo lekkie.
I tak BTW - albo Nikon wypuści w tym roku ZAJEBISTĄ puszkę FF bez lustra, z kilkoma obiektywami i możliwością stosowania szkieł z F-mount, plus dodatkowo coś APS-C, albo może się zwijać z rynku. Canon ma przynajmniej zalążek systemu i już którąś iterację puszek, całkiem już udaną...
Wiem, że ma ale nie przełoży tej matrycy do bezlustra FX czy DX
jak Canon swoje matryce z Dual Pixel -wprost z lustrzanek do bezluster.
Tani i lekki ...zapewne kosmiczne technologie Sony zastosowało a nie tani plastik.
Takie czasy. Mogli by jeszcze wam gotowe presety dorzucić żeby zdjęcia były ładne lub fajne. :)
"1. Nie gwarantuje się stuprocentowej odporności na pył i wilgoć." czyli nie gwarantuje się żadnej, czyli nie jest odporny wcale.
Piękne szkło...
@kris@79
no już, już... nie ma się co denerwować.
***s****: naprawdę nie zrozumiałeś ironii w moim poście czy tylko udajesz że nie zrozumiałeś? :)
kris@79 17 maja 2017, 23:00..... czyli nie gwarantuje się żadnej, czyli nie jest odporny wcale.
Pokrzycz sobie. Wylej tą zalosc z siebie ....
@kris@79
100% odporność gwarantuje tylko sprzęt do zdjęć podwodnych.
A i to jak dbasz o uszczelki...
Ale się niektórzy nie mogą pogodzić, że idzie nowe. Łącza się przegrzewają, byle znaleźć choćby najmniejszą wadę i rozdmuchać do wielkiego problemu.
@SBB - w punkt.
No i ta cena...niby tanio nie jest ale z drugiej strony tylko 100$ niż Sigma.
Ciekawe co będzie w rogach kadru, ale co by nie powiedzieć - system się wreszcie zaczął rozbudowywać o coś ciekawego.
sloma_p i reszta, przestańcie pindolić jadę po canonie i nikonie , po Fuji i Sony jak coś uważam za błąd (subiektywnie) Ze zdjęć na db jasno wynika że te 2 obiektywy w tym bardzo drogi FE 16-35mm F2.8 GM nie mają nawet uszczelki k kołnierza przy bagnecie. A waga nie wynika z wielkości bo są duże ale ze słabych materiałów , a to nie przekłada się na wytrzymałość.
Sample kontra
link
dupy nie urywa
link
urywa, urywa - nie tylko dupe ale i jajka , tudziez jajowody zenskie.
zobacz sobie pozostele zdjecia jak wygladaja w plaszczyznie ostrzenia , np na przyslonie 2,8. Jest bardzo ostro i bardzo rozdzielczo. Na przyslonie 9 jest brzytew..
Aktualnie zaden canon podpiety nawet do 5ds nie da takiej rozdzielczosci jak ten obiektyw na a7r2 - jak to pokazuje dp.
moim zdaniem , gdyby pomierzyc wprost MTF - y ( nie rozdzielczosci jak to robia optyczne) , to byc moze okazalby sie minimalnie na papierze bez znaczenia slabszy od 16-35 L III , Ale na matrycy stabilizowanej a72r to juz C nie bedzie mial wiekszych szans z matrycami C . Stabilizacja zawsze zmniejsza realnie uzyskana plamke rozmycia.
Nie zeby deklasowal Canona , ale to bedzie ta sama , najwyzsza polka jakosciowa , a matryca sony doda swoje 3 grosze w kierunku in plus.
Pokoradlasztuki to nie cyfrowe, tam masz jpeg wyostrzony z puchy , nie zapominaj tego ;)
Dodatkowo kilka szerszych widziałem domkniętych i rogi było chyba mydło ale musiałbym wrócić . Co do tych bezluster i ich ostrości to podchodzę mocno sceptycznie pomimo zapewnień. Chyba coś ostatnio czytałem że ktoś jednak jedzie po RAWach aż miło . Dodatkowo bardziej wierzę w to że łatwiej obejść pomiar wykrywający wyostrzanie RAWa niż faktycznie wyprodukować rekordzistę ;) ( nie zakładam że mam rację)
Napewno in plus że coś sie ruszyło . Im więcej się dzieje u konkurencji tym bardziej inni muszą główkować . Do tej pory była stagnacja , a teraz sony , fuji i obiektywach sigma rozruszały towarzystwo .
kris@79: uszczelki kupujesz w sklepach AGD - takie czerwone, z ogonkiem. Stopy amelinium są mało ważkie, stąd niska waga ;)
Ile czasu minęło od ostatnjej premiery u Sonego stricte pod APS-C?
Ten system byl fajny, gdy serio traktowali mniejsze matryce. Teraz to dla mnie taka nowocześniejsza Leica - cenowo oczywiście.
W mniejszych matrycach konkurencja, a w tych najmniejszych - jeszcze większa.
@kris@79 19 maja 2017, 18:39
towarzystwo zostało rozruszane, przede wszystkim, przez producentów smartfonów, co wyeliminowało prawie całkowicie rynek idiotenkamerek, w związku z czym pozostałe segmenty rynku foto zaczęły odczuwać "oddech wampira" na swoich karkach. Zrobiło się po prostu ciaśniej, więc wymusiło to większą konkurencję. Tak więc działania Sony, Sigmy i w pewnym stopniu Fuji to skutek ogólnej sytuacji rynkowej, a nie źródłowa przyczyna ruchu w interesie.