Canon prezentuje 24-calowy profesjonalny monitor referencyjny DP-V2411
Canon prezentuje 24-calowy profesjonalny monitor referencyjny DP-V2411, który przeznaczony jest do pracy przy produkcjach treści HDR w jakości 4K.
Informacja prasowa
DP-V2411 charakteryzuje się doskonałymi parametrami, zapewniając jasność 600 cd/m2, z możliwością zwiększenia do 1000 cd/m2 przy użyciu trybu Boost Contrast*. Opracowany przez Canon system kontroli wbudowanego podświetlenia jest w stanie korygować jasność tak, aby zapewnić jednolity, stabilny i precyzyjny obraz wysokiej jakości.![]() |
![]() |
Zapewniając precyzyjne odwzorowanie kolorów, DP-V2411 wykorzystuje panel LED do bezpośredniego podświetlenia matrycy, która została zoptymalizowana do wyświetlacza ciekłokrystalicznego IPS w celu osiągnięcia znacznie szerszej gamy kolorów. Nowy monitor referencyjny obsługuje szeroki zakres standardów, w tym standard transmisji ITU-R BT.2020 Ultra HD, ITU-R BT.709, EBU oraz SMPTE-C, jak również standard kina cyfrowego DCI-P3. DP-V2411 oraz ACES proxy, wspierany przez Amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej (AMPAS).
Dzięki zgodności z najnowszymi funkcjami transferu elektrooptycznego HDR (EOTF), PQ i Hybrid Log Gamma, wraz z Canon Log 2/3, monitor referencyjny DP-V2411 zapewnia wierne odwzorowanie obrazu przy produkcjach nagrywanych w HDR. Wyświetlacz DP-V2411 może wyświetlać metadane z linii kamer Canon Cinema EOS oraz systemów kamer ARRI. Domyślne ustawienia LUT zostały zainstalowane w DP-V2411, aby zapewnić monitorowanie HDR zarówno Canon Log, jak i ARRI Log C. Aby zwiększyć wydajność produkcji, możliwe jest proste podłączenie kamery do DP-V2411 bez konieczności dodatkowych specjalnych LUT, aby sprawdzić jakość sygnału HDR.
![]() |
Monitor referencyjny DP-V2411 posiada rozbudowane funkcje HRD. Wbudowany monitor przebiegu fali 4K jest w stanie wyświetlać skale dla sygnału PQ i Hybrid Log-Gamma, a funkcja HDR False Colour obsługuje sygnał PQ i Hybrid Log-Gamma. HDR False Colour wyświetla kolory zależnie od poziomu sygnału wejściowego. Dodatkowo DP-V2411 może wyświetlać jednocześnie obraz HDR i False Colour na podzielonym ekranie z jednego wejścia 4K. DP-V2411 zapewnia także funkcję porównywania obrazów HDR i SDR, co pozwala na porównanie obrazów na podzielonym ekranie, zwiększając wydajność procesu produkcyjnego.
Wytrzymałe i lekkie wykonanie Nowy monitor referencyjny, dzięki kompaktowej budowie, wytrzymałej aluminiowej ramie, grubości zaledwie 105 mm i wadze 12 kg pozwala zaoszczędzić miejsce w studiu produkcyjnym lub wozie transmisyjnym. Dodatkowo posiada także praktyczny, wygodny, zdejmowany uchwyt do przenoszenia sprzętu. Korpus DP-V2411 wykonano z tego samego – co model DP-V2410 – tworzywa, które eliminuje zakłócenia dźwiękowe podczas procesu produkcji.
Monitor referencyjny DP-V2411 będzie można zobaczyć w strefie Canon (hala 12, stoisko D60) podczas zbliżających się targów IBC w Amsterdamie (14-19 września).
![]() |
- 24-calowa rozdzielczość 4K oraz idealnie wysoka jasność do produkcji 4K HDR
- Zaawansowane interfejsy 4K
- Kompleksowe funkcje pomocy rejestrowania 4K HDR
- Precyzyjna jakość obrazu oraz obsługa wielu formatów
- Kompatybilność z kamerą
- Wytrzymały i lekki korpus
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
$20000
>> $20000 (by gavin)
robi wrażenie; nb. niedawno mieliśmy tu dyskusję o monitorach do edycji foto, nawiązując do niej: pewnie za 5 lat będą tzw. "używki" za 1/4 tej ceny; no, ale to i tak nie byłoby zachęcające.
I oczywiście ani słowa o kontraście, bo jak tu się przyznać że monitor do montowania produkcji filmowych, które będą wyświetlane m.in. na telewizorach o kontraście 20000:1 i wyższym (wymagania UHD Premium) ma kontrast gorszy niż wiele monitorów na MVA za kilkaset złotych. Jeżeli chodzi o monitory referencyjne - rządzą tu niepodzielnie OLEDy od Sony, więc nie wiem czego tu szuka Canon z tą tandetą ta IPS za marne 20000 zielonych ;-)
Ale za to wygląda grubo (prawie jak CRT).
@JdG
"niedawno mieliśmy tu dyskusję o monitorach do edycji foto, nawiązując do niej:"
Jezeli ktoś opowiada,że "ekranik" dodawany do maków to profi monitor do grafiki lub fotografii to jeszcze nie jest to dyskusja o monitorach do edycji. Troli mnóstwo jest na tym forum, tam trzeba było to uczcić milczeniem.
@tempor
Jeśli coś wygląda dobrze na kiepskim monitorze, tym lepiej będzie wyglądać na lepszym :)