W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Panasonic Lumix DMC-G2 - specyfikacja i opinie
Producent | Panasonic |
---|---|
Model | Lumix DMC-G2 |
Data premiery | 2010-03-07 |
Liczba pikseli | 12 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2) • 4000 x 2248 (16:9) • 2992 x 2992 (1:1) • 2816 x 2112 • 2816 x 1880 (3:2) • 2816 x 1584 (16:9) • 2112 x 2112 (1:1) • 2048 x 1536 • 2048 x 1360 (3:2) • 1920 x 1080 (16:9) • 1504 x 1504 (1:1) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | Venus Engine HD II |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW, JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Standard • Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD Lite |
Zakres ISO | Auto, 100 - 6400 ISO, Inteligentne ISO |
Migawka | 60 s - 1/4000 s, Bulb (do 4 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 2x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 1280 x 720 (HD) AVCHD Lite (SH: 17Mbps, H: 13Mbps, L: 9Mbps), NTSC 60p 30 kl./s, PAL 50p 25 kl./s
• 1280 x 720, 848 x 480, 640 x 480, 320 x 240 Motion JPEG wszystkie tryby z szybkością 30 kl./s • Wbudowany mikrofon mono, • Opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereo DMW-MS1 • Funkcja redukcji dźwięku wiatru |
Ogniskowanie | AF oparty o detekcję kontrastu,
• Funkcja wykrywania twarzy, • Funkcja śledzenia AF, • Pre AF (szybki / ciągły), • Powiększenie x5 i x10 przy użyciu dotyku w trybie MF • Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Ręczne nastawianie ostrości (MF) • Strefy AF: AF 23 strefowy, AF 1 strefowy, strefa wskazana dotykiem • Zakres detekcji od 0 do 18 EV (f/3.5, ISO 100) • Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3 m |
Pomiar światła | System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru: • inteligentny matrycowy, • centralnie-ważony, • punktowy Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K), • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV, w zakresie +/- 2 EV |
Programy | Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryb własny (Custom), Tryb My Color Mode, Portret (Normalny, Gładka skóra, Na zewnątrz, Wewnątrz, Kreatywny), Krajobraz (Normalny, Natura, Architektura, Kreatywny), Sport (Normalny, Na zewnątrz, Wewnątrz, Kreatywny), Makro (Kwiaty, Jedzenie, Przedmioty, Kreatywny), Nocny Portret (Nocny Portret, Nocny Krajobraz, Oświetlenie, Kreatywny), Film
• Programy tematyczne (SCN): , Zachód Słońca, Przyjęcie, Dziecko 1, Dziecko 2, Zwierzęta, Nieostre tło |
Zdjęcia seryjne | • Tryb szybki H: szybkość 3.2 kl./s,
• Tryb średni M: szybkość 2.6 kl./s z LV • Tryb wolny L: szybkość 2 kl./s z LV maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
Lampa błyskowa | Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 11 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s • Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV • Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy • Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe FL220 / FL360 / FL500 w trybie TTL Auto |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci | Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD | odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności i kolorystyki w 7 poziomach |
Wizjer | elektroniczny, kolorowy LCD, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5mm, czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , wyjście stereo mini jack ø2.5 mm zewnętrznego mikrofonu / wężyka zdalnego sterowania,
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1, • Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy DMW-BLB13PP (7.2 V, pojemność 1250 mAh, wydajność ok 360 zdjęć),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DE-A49B |
Akcesoria | Akumulator litowo-jonowy DMW-BLB13PP, ładowarka DE-A49, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, rysik do ekranu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 5.0 HD Edition • SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE, • sterowniki |
Waga | 371g (bez akumulatora)
593 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm) |
Wymiary | 124 x 83.6 x 74 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu. Dostępny w kolorze czarnym, niebieskim i czerwonym. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 lat
Cena zakupu: 1650
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Lekkie szumy od iso1600.
Zalety: Ostrość bardzo szybkie AF, wygląd i wygodne funkcjonalność. Jakość obraz bardzo dobry.
Podsumowanie: Jestem bardzo zadowolony G2. Nastepne wolę panasonic lumix gh4 najlepszy.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 4 lat
Cena zakupu: 1700 zł
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Jakość zdjęć: - drobne prześwietlenie skutkuje nieodwracalną utratą szczegółów, z kolei wyciąganie cieni generuje brzydki kolorowy szum - maksymalna akceptowalna czułość to ISO 1600-2000 (odbitki 21x15), pod warunkiem odszumienia w niezależnym oprogramowaniu (używam Noiseware) - niezbyt atrakcyjna kolorystyka jpg (i standardowych, i trybów kolorystycznych), zestawowy SilkyPix daje dużo lepsze efekty Przy przeciętnym oświetleniu (np. typowe żarówki w pokoju) autofokus dość wolny (ale celny), a w wizjerze widoczne opóźnienia. Nieskuteczna funkcja śledzenia celu w AF-S, ponadto AF-C mało użyteczny - nadąża tylko za powolnymi obiektami.
Zalety: Bardzo dobra kontrola nad głównymi funkcjami. Brakuje trochę drugiego kółka, ale pomysł z wciskanym kółkiem też jest wygodny. Wygodny dostęp do rzadziej używanych funkcji (menu, mnogość przycisków). Solidna - mimo, że plastikowa - obudowa, dobry kompromis wielkości i ergonomii. W dobrych warunkach bardzo szybki i celny AF Obrotowy ekran - można odwrócić dla zabezpieczenia, wygodnie kadrować z różnych pozycji. Samo odchylanie ekranu (jak w wielu innych aparatach) nie daje takich możliwości. Użyteczna dołączona wołarka RAWów (SilkyPix), jedyną poważną jej wadą jest kiepskie odszumianie.
Podsumowanie: Gdy kupowałem to był jednym z najlepszych aparatów m4/3 pod każdym względem, także wśród innych bezlusterkowców oferował sporo (np. świetny wówczas wizjer). Obecnie wyraźnie ustępuje nawet najniższym modelom OM-D, a sama linia G Panasa jest już niżej pozycjonowana niż kiedyś. W 2015 pozostanę jeszcze przy Panasie (braki w szklarni bardziej uwierają :)), ale za rok przesiadam się, zapewne na Olympusa.