Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A7R III

Sony A7R III
25 października
2017 08:33

To z pewnością jedna z większych premier jesieni. Firma Sony zaprezentowała trzecią odsłonę bezlusterkowca A7R, na pokładzie którego znajdziemy m.in. matrycę CMOS Exmor R o rozdzielczości 42.2 Mpix oraz tryb seryjny 10 kl./s.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

α7R III: nowy pełnoklatkowy aparat Sony z wymiennymi obiektywami łączący wysoką rozdzielczość z dużą szybkością działania.
Innowacyjny, bezlusterkowy korpus o niewielkich wymiarach z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu o rozdzielczości 42,4 megapiksela, trybem zdjęć seryjnych w tempie 10 kl./s i szybkim, precyzyjnym systemem AF.
  • Wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o rozdzielczości 42,4 megapiksela ze zmodyfikowanym systemem przetwarzania obrazu.
  • Wykonywanie zdjęć seryjnych z szybkością do 10 kl./s z użyciem bezgłośnej migawki bądź migawki mechanicznej i pełną automatyką ustawiania ostrości oraz ekspozycji.
  • 399 umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej pól AF z detekcją fazy pokrywających 68%1 kadru, 425 pól AF z detekcją kontrastu i dwukrotnie2 bardziej efektywna funkcja „AF priorytet oczu”.
  • Wbudowany w korpus 5-osiowy system stabilizacji obrazu pozwalający wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,5 stopnia3.
  • Nagrywanie filmów 4K4 o wysokiej rozdzielczości z odczytem wszystkich pikseli matrycy bez ich łączenia w grupy5.
  • Gruntownie zmodernizowana, przeznaczona dla profesjonalistów konstrukcja z udoskonalonym systemem AF, dwoma gniazdami na karty SD, wydłużonym czasem pracy akumulatora, łączem SuperSpeed USB Type-C™ (USB 3.1 I generacji) i innymi.
  • Lekki, zwarty korpus ważący zaledwie 23 oz6 (652 g - red.).

Sony A7R III

Firma Sony ogłosiła nowy, imponujący aparat α7R III (model ILCE-7RM3) z linii bezlusterkowych korpusów z pełnoklatkową matrycą obrazu.

Nowy α7R III odzwierciedla znaczący postęp w wydajności przetwarzania obrazu. Jest wyposażony w wykonany w technologii BSI, 42,4-megapikselowy7 przetwornik obrazu CMOS Exmor R, wykonuje zdjęcia seryjne z imponującą szybkością do 10 kl./s8 przy pełnej automatyce ostrości/ekspozycji, utrwala piękne obrazy i filmy 4K9 o wysokiej jakości, cechuje się dużym, 15-stopniowym10 zakresem dynamiki oraz wysoką czułością, zapewnia redukcję szumów na poziomie niemal całego stopnia przysłony11... W wyniku połączenia tych olbrzymich możliwości w zwartym, lekkim korpusie powstało niezwykle uniwersalne narzędzie dla zawodowych fotografów, wideofilmowców, twórców multimediów oraz innych użytkowników, którzy oczekują niezawodności, elastyczności i uniwersalności.

Nowy poziom jakości obrazu

Wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R o rozdzielczości 42,4 megapiksela ma konstrukcję „gapless on chip”. Eliminuje ona przerwy między mikrosoczewkami, a w połączeniu z przeciwodblaskową powłoką przetwornika radykalnie poprawia efektywność przechwytywania światła, co przekłada się na dużą czułość, niski poziom szumów i szeroki zakres dynamiczny.

Sony A7R III

W korpusie α7R III zastosowano nowy układ o dużej skali integracji, który praktycznie podwaja prędkość odczytu danych z przetwornika obrazu, oraz zmodernizowany procesor BIONZ X™, około 1,8 raza wydajniejszy niż jego odpowiednik z modelu α7R II. Współpraca tych zaawansowanych podzespołów umożliwia szybsze wykonywanie zdjęć i zapewnia imponujący, 15-stopniowy12 zakres dynamiki przy małych czułościach, a także imponujący zakres czułości ISO: od 100 do 32 000 (który przy fotografowaniu można rozszerzyć do ISO 50–102 400). W rezultacie aparat doskonale spisuje się przy wszystkich ustawieniach i w każdych warunkach.

W celu zapewnienia maksymalnej rozdzielczości obrazu nowy model nie zawiera optycznego filtra dolnoprzepustowego. Zapis obrazu w 14-bitowym formacie RAW możliwy jest także podczas zdjęć seryjnych i w trybie bezgłośnej migawki. Innowacyjny, 5-osiowy system optycznej stabilizacji obrazu został zoptymalizowany do pracy z obrazami o wysokiej rozdzielczości, dzięki czemu umożliwia wydłużenie czasu otwarcia migawki nawet o 5,5 stopnia*. Wartość ta stanowi światowy rekord13 efektywności kompensacji przez system stabilizacji obrazu. Nowością jest system migawki o małym poziomie wibracji. Zmniejsza ona ilość drgań i przeciwdziała zamazywaniu się obrazu we wszystkich trybach, również podczas zdjęć z szybkością 10 kl./s. Kolejną nowość stanowią ulepszenia zwiększające dokładność reprodukcji kolorów skóry.

Sony A7R III

Wydajny system AF oraz automatyczny dobór ustawień AF/AE podczas zdjęć z szybkością do 10 kl./s14

W innowacyjnym, bezlusterkowym korpusie α7R III zastosowano ulepszony system przetwarzania obrazu, który pozwala wykonywać nawet dziesięć 42,4-megapikselowych fotografii na sekundę — z pełną automatyką ostrości i ekspozycji. W jednej serii można utrwalić do 7615 obrazów JPEG/RAW lub do 2816 obrazów RAW bez kompresji. Szybki tryb 10 kl./s działa zarówno przy korzystaniu z migawki mechanicznej, jak i trybu całkowicie bezgłośnego fotografowania17. Dostępny jest również tryb zdjęć seryjnych z podglądem na żywo minimalnie opóźnionego obrazu w wizjerze lub na ekranie LCD: maksymalna szybkość wynosi wówczas 8 kl./s18. Używając tych funkcji, można niezwykle dokładnie uchwycić i szczegółowo pokazać nawet najszybszy ruch i najbardziej ulotne momenty.

Dla dodatkowej wygody, w trakcie zapisywania na kartę pamięci serii złożonych z dużej liczby zdjęć działa wiele głównych funkcji aparatu, takich jak przyciski „Fn” (funkcji) i menu, wyświetlanie obrazów, narzędzie do oceniania obrazów oraz kilka innych funkcji ułatwiających porządkowanie zdjęć bezpośrednio po ich wykonaniu.

Sony A7R III

Jeśli scena jest oświetlana lampami jarzeniowymi lub innymi źródłami światła sztucznego, użytkownik może włączyć funkcję Anti-flicker19. Aparat α7R III automatycznie wykrywa wówczas częstotliwość migotania światła i odpowiednio dostosowuje czas otwarcia migawki, ograniczając wpływ migotania na rejestrowany obraz. W rezultacie zmniejsza się ryzyko problemów z ekspozycją lub kolorystyką, występujących czasem u góry lub dołu zdjęć zrobionych przy krótkim czasie migawki.

Zmodernizowany system ustawiania ostrości w korpusie α7R III zawiera 399 umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej pól AF z detekcją fazy, które pokrywają około 68% powierzchni obrazu w kierunku poziomym i pionowym. Dostępnych jest też 425 pól AF z detekcją kontrastu — o 400 więcej niż w aparacie α7R II. Przy słabym oświetleniu ten zaawansowany system ustawia ostrość około dwóch razy szybciej niż w modelu α7R II; dwa razy dokładniej działa też śledzenie ostrości. Około dwóch razy20 bardziej efektywna jest ponadto ceniona funkcja „AF priorytet oczu”, z której można korzystać również przy fotografowaniu obiektywem z mocowaniem typu A zamontowanym na adapterze21.

Wiele ulepszeń pojawiło się w funkcjach ustawiania ostrości. W trybie „Powiększenie” działa obecnie system AF, a przy pracy z obiektywami z mocowaniem typu A można używać pól AF z detekcją fazy, znajdujących się w płaszczyźnie ogniskowej22. Dodano też przycisk „AF On”, „joystick” do szybkiego wybierania pól ostrości, funkcję dotykowego ustawiania ostrości i inne.

Sony A7R III

Wysoka jakość obrazu filmowego 4K do użytku w profesjonalnych produkcjach wideo

Korpus α7R III to również kamera wideo o wyjątkowych możliwościach, pozwalająca nagrywać obraz filmowy 4K (3840 x 2160 pikseli) przy wykorzystaniu pełnej szerokości pełnoklatkowego przetwornika. Podczas filmowania w formacie Super 35mm aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich w grupy. Zgromadzone w ten sposób dane 5K23 są następnie przekształcane na materiał 4K o wyjątkowej szczegółowości i głębi.

Nowy format HLG (Hybrid Log-Gamma)24 w aparacie α7R III pozwala użyć systemu organizacji pracy „Instant HDR” i wyświetlać piękne, realistyczne obrazy 4K HDR na telewizorze zgodnym z technologią HDR (HLG). Dostępne są również krzywe gamma S-Log2 i S-Log3, zwiększające elastyczność podczas korygowania kolorystyki. Aparat umożliwia ponadto nagrywanie materiału filmowego Full HD z szybkością 120 kl./s25 ze śledzeniem ostrości i przepływnością do 100 Mb/s. Takie nagranie można później przetworzyć na ujęcie wideo w rozdzielczości Full HD wyświetlane w 4- lub 5-krotnie zwolnionym tempie26.

Konstrukcja, wykonanie i personalizacja dla profesjonalisty

Najnowszy pełnoklatkowy aparat Sony zawiera szereg udoskonaleń zapewniających prawdziwie profesjonalny standard obsługi. Należą do nich dwa gniazda na karty pamięci, z których jedno obsługuje karty SD typu UHS-II. Do wyboru jest szereg ustawień sposobu zapisu, takich jak zapis plików JPEG i RAW na różne nośniki, zapis filmów i fotografii na różne nośniki, nagrywanie naprzemienne itp. Znacznie zwiększył się czas pracy akumulatora, ponieważ nowy aparat jest zasilany z akumulatora Sony z serii Z, który ma około 2,2 raza większą pojemność niż akumulator z serii W używany w korpusie α7R II.

Model α7R III jest wyposażony w jasny wizjer elektroniczny OLED Tru-Finder, którego wysoka rozdzielczość (Quad-VGA / około 3,686 mln punktów) umożliwia wyjątkowo dokładne i wierne ukazywanie szczegółów. Wizjer Tru-Finder, stosowany również w cenionym aparacie Sony α9, zaopatrzony jest w powłokę ZEISS® T*, która radykalnie zmniejsza poziom refleksów. Zawierająca fluor powłoka zewnętrznej soczewki przeciwdziała z kolei osadzaniu się zanieczyszczeń. Użytkownik może nawet wybrać szybkość odświeżania obrazu w wizjerze: 60 lub 120 kl./s27. Ta druga wartość idealnie sprawdza się podczas zdjęć szybkich akcji. Ulepszenia objęły także ekran LCD o rozdzielczości 1,44 mln pikseli. Zastosowana w nim technologia WhiteMagic™ poprawia widoczność obrazu przy dużej jasności, na przykład w plenerze. Do wyboru są dwa ustawienia jakości obrazu widocznego w wizjerze i na monitorze: „Standardowa” i „Wysoka”. W trybie „Wysoka” aparat wykorzystuje duże ilości danych z 42,4-megapikselowej matrycy, by zapewnić w wizjerze lub na monitorze jeszcze bardziej szczegółowy i naturalny obraz.

Aparat α7R III pozwala wygodnie przesyłać pliki na smartfon, tablet, komputer lub serwer FTP przez łącze Wi-Fi®. Z myślą o bezpośrednim podłączaniu przewodów synchronizacji i zewnętrznych lamp błyskowych korpus wyposażony jest w złącze do synchronizacji. Złącze SuperSpeed USB Type-C™ (USB 3.1 I generacji) daje z kolei dodatkowe możliwości zasilania i podłączania akcesoriów. Pozwala też przyspieszyć przesyłanie obrazu do podłączonego komputera.

Nowy pakiet programowy „Imaging Edge” i tryb fotografowania „Pixel Shift Multi”

Nowością, która pojawi się wraz z korpusem α7R III, jest pakiet programowy o nazwie „Imaging Edge”. Zwiększa on możliwości twórcze w całym procesie zdjęciowym: od przygotowań do wykonania fotografii po jej końcową obróbkę. W skład pakietu „Imaging Edge” wchodzą trzy przeznaczone do samodzielnego pobrania, bezpłatne programy komputerowe: „Remote” (Pilot), „Viewer” (Przeglądarka) i „Edit” (Edytor). Umożliwiają one zdalne sterowanie aparatem z podłączonego komputera, podgląd obrazu rejestrowanego przez aparat na komputerze oraz „wywoływanie” plików RAW.

Sony A7R III

Kolejną nowością w uniwersalnym modelu α7R III jest tryb Pixel Shift Multi. W pełni wykorzystuje on zaawansowany, 5-osiowy, optyczny stabilizator do tworzenia pięknych obrazów o bardzo wysokiej rozdzielczości. Po włączeniu tego trybu aparat precyzyjnie przemieszcza przetwornik obrazu co 1 piksel, w wyniku czego zarejestrowane zostają cztery niezależne obrazy przemieszczone wzajemnie o jeden piksel, które zawierają łącznie około 169,6 megapikseli. Te cztery obrazy można następnie połączyć i przetworzyć w nowym pakiecie programowym „Imaging Edge”. W rezultacie powstaje fotografia o niezwykle wysokiej rozdzielczości i niespotykanej dotychczas dokładności koloru. Nowy tryb idealnie nadaje się do zdjęć architektury, dzieł sztuki oraz wszelkich statycznych obiektów z wieloma złożonymi detalami i kolorami.

1. Około 68% powierzchni obrazu w kierunku poziomym i pionowym.
2. W porównaniu z modelem α7R II.
3. Norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Wyłączona redukcja szumów przy długiej ekspozycji.
4. Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy 100 Mb/s wymagana jest klasa szybkości UHS 3 lub wyższa.
5. W trybie Super 35 mm.
6. Wartość przybliżona.
7. Rozdzielczość efektywna, w przybliżeniu.
8. W trybie „Hi+”. Maksymalna liczba klatek na sekundę zależy od ustawień aparatu.
9. Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy 100 Mb/s wymagana jest klasa szybkości UHS 3 lub wyższa.
10. Warunki testowe Sony dla fotografii.
11. W porównaniu z modelem α7R II.
12. W porównaniu z modelem α7R II.
13. Wśród aparatów cyfrowych z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. Stan z dnia publikacji komunikatu prasowego w październiku 2017 r., badanie Sony.
14. W trybie „Hi+”. Maksymalna liczba klatek na sekundę zależy od ustawień aparatu.
15. Podczas zdjęć seryjnych w trybie „Hi+” z użyciem karty pamięci SDXC zgodnej z UHS-II. Warunki testowe Sony.
16. Podczas zdjęć seryjnych w trybie „Hi+” z użyciem karty pamięci SDXC zgodnej z UHS-II. Warunki testowe Sony.
17. W przypadku szybkiego ruchu obiektów lub szybkiego przemieszczania aparatu w bok mogą wystąpić pewne zniekształcenia.
18. W trybie „Hi”. Maksymalna liczba klatek na sekundę zależy od ustawień aparatu.
19. Wykrywane jest tylko migotanie o częstotliwości 100 lub 120 Hz. Może się zmniejszyć szybkość zdjęć seryjnych. Fotografowanie z funkcją Anti-flicker nie jest możliwe w trybie bezgłośnej migawki, ekspozycji BULB oraz nagrywania filmu.
20. W porównaniu z modelem A7R II.
21. Dotyczy tylko obiektywów z napędem SSM lub SAM. Funkcja „AF priorytet oczu” nie działa przy nagrywaniu filmów. Trybu AF-C można użyć tylko przy wybranym systemie AF z detekcją fazy, ale podczas zdjęć seryjnych w dowolnym trybie innym niż „Ciągły: Lo” (Hi+, Hi, Mid) ostrość jest ustawiana na pierwszą klatkę.
22. Dotyczy tylko obiektywów z napędem SSM lub SAM. Wymagany jest adapter mocowania LA-EA3. Umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej system AF z detekcją fazy nie działa przy nagrywaniu filmów. Trybu AF-C można użyć tylko przy wybranym systemie AF z detekcją fazy, ale podczas zdjęć seryjnych w dowolnym trybie innym niż „Ciągły: Lo” (Hi+, Hi, Mid) ostrość jest ustawiana na pierwszą klatkę.
23. 15 megapikseli.
24. Aby wyświetlać filmy HDR (HLG), należy za pomocą przewodu USB podłączyć ten produkt do telewizora Sony zgodnego z HDR (HLG).
25. Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy 100 Mb/s wymagana jest klasa szybkości UHS 3 lub wyższa.
26. Nie można nagrać dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej.
27. W systemie NTSC. 50 lub 100 kl./s w systemie PAL.


Komentarze czytelników (156)
  1. Bahrd
    Bahrd 25 października 2017, 08:38

    No to w zasadzie jest w nim wszystko... ;)

  2. deel77
    deel77 25 października 2017, 08:41

    Specyfikacja jest bardzo dobra i ten model bardziej mi się podoba niż A9. Jeżeli nie przesadzą z ceną to będzie hit.

  3. deel77
    deel77 25 października 2017, 08:41

    W USA podobno 3199$.

  4. Szabla
    Szabla 25 października 2017, 08:43

    Poza lusterkami i pryzmacikiem ;)

  5. matzll
    matzll 25 października 2017, 08:47

    Bardzo czekałem na tę premierę, ale chyba zostanę z A9 i poczekam na A9R.
    Ani słowa o buforze, więc pewnie będzie tak jak było w A7RII. 10 kl/s, i zamrożenie po 2 sekundach strzelania. Nawet D850 przy zapisie na XQD się krztusi po 20 zdjęciach.
    Ja to bym mógł spokojnie z 5 klatkami na sekundę żyć, byle by nie zapychały się w kilka sekund.
    AF raczej ten sam co w poprzedniku. Co złe nie jest, ale zawsze można lepiej :)
    Fajnie, że wsadzili baterię z A9, bo to robi ogromną różnicę.

  6. szafir51
    szafir51 25 października 2017, 08:47

    i to jest aparat! A i obiektyw 24-105/4 bardzo ciekawy.

  7. r2mdi
    r2mdi 25 października 2017, 08:48

    Bahrd, Szabla:
    A założymy się, ze będzie gorszy od D850? :)

  8. Szabla
    Szabla 25 października 2017, 08:50

    @r2mdi: w mediach rządowych - na pewno ;)

  9. waldi72
    waldi72 25 października 2017, 09:13

    No i nadal nie ma NOWEGO aparatu full frame z 4K za cenę mniejszą niż odpowiednik 2000 dolarów. Czekamy na to, kto pierwszy.

  10. matzll
    matzll 25 października 2017, 09:14

    @waldi72
    pewnie trzeba będzie poczekać do A7III.

  11. SKkamil
    SKkamil 25 października 2017, 09:18

    No cóż będą zdjęcia testowe , sciagnieny i wydrukujemy ; Poprzednia wersja mnie lekko osłabiła;

  12. LR
    LR 25 października 2017, 09:19

    Obstawiam cenę ok 16000 na początek.
    A ten Pixel Shift Multi to chyba coś takiego jak w Pentaxie K-1

  13. Bahrd
    Bahrd 25 października 2017, 09:23

    r2mdi
    "A założymy się, ze będzie gorszy od D850? :) "
    :D

    Matzll, po trzech: "Continuous shooting bursts can last for 87 compressed or 28 uncompressed Raw files." ;)

    Matzll, "Ja to bym mógł spokojnie z 5 klatkami na sekundę żyć," - a nie da się zmniejszyć klatkażu?

  14. mokipera
    mokipera 25 października 2017, 09:24

    Bankowcy, wrzucajcie tutaj oferty leasingu :)

  15. Bahrd
    Bahrd 25 października 2017, 09:25

    LR,
    "Pixel Shift Multi to chyba coś takiego jak w Pentaxie K-1 "

    Ale tylko dla "bardzo" martwej natury: "The camera must also wait either 0.5, 1, or 2 seconds between shots for the sensor to settle, which is likely to exacerbate the problems of subject movement between the first and last shot."

    W K-1 jest szybciej?

  16. waldi72
    waldi72 25 października 2017, 09:29

    @matzll

    Co do zapychania bufora w 850. A to nie można tam w opcjach ustawić mniej klatek na sekundę aby się nie zapychał, jeśli, jak piszesz wystarczyłoby Ci mniej? Ja np. w swoim Canonie mam opcję ograniczenia maksymalnej liczby klatek na sekundę, ustawiłem na 6, przy której mogę robić zdjęcia przez cały czas, bez jakiegokolwiek zapychania się bufora - aż nawet do wypełnienia całej karty pamięci, czy padnięcia akumulatora. Nikon też coś takiego powinien mieć w opcjach.

  17. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 października 2017, 09:34

    @waldi72
    "A to nie można tam w opcjach ustawić mniej klatek na sekundę?"

    Oczywiście, że można! W menu można zdefiniować osobne wartości dla CL i CH na pokrętle.

  18. Moriarty
    Moriarty 25 października 2017, 09:39

    Ej, to miała być premiera A7III! :/

    Gdzie jest ta nowoczesna pełna klatka dla mniej forsiastych, ja się pytam? Dopiero w 2018?... Już cztery lata mijają od premiery A7II, ten aparat już mchem porasta.

    Obywatelu Szabla, do raportu!

  19. matzll
    matzll 25 października 2017, 09:47

    @Bahrd

    "Matzll, po trzech: "Continuous shooting bursts can last for 87 compressed or 28 uncompressed Raw files." ;) "
    Pomni zapowiedzi Nikona i tego co z tego wyszło proponuję podzielić przez dwa ;)



    "Matzll, "Ja to bym mógł spokojnie z 5 klatkami na sekundę żyć," - a nie da się zmniejszyć klatkażu?"
    Pewnie że się da, tylko co Ci z tego jak i tak się zapcha? Jak nie po 2 to po 5 sekundach.
    W A9 na Low i mechanicznej migawce mam chyba z 5 albo 7 klatek. I można strzelać w "neiskończoność" (nei testowałem, uprzedzając pytanie, po prostu jest komfort użytkowania bez zastanawiania się czy bufor wyrobi). Oczywiśćie nie chodzi mi o to, żeby teraz udowadniać, że A7RIII (czy tam D850) jest gorszy od mneijpikselowych aparatów do sportu. Bo to trochę inne zastosowanie, inne kategorie. Zwróciłem tylko uwagę na to, że te suzmne 10 kl/s w rzeczywistości nie będzie użyteczne. A7RII bardzo cierpiał z powodu buforu, jest to właściwie najważniejsza jego wada, przez którą przesiadłem się na a9 bez większego żalu, mimo dużo mniej upakowanej matryrcy.

    Ale raz jeszcze podkreślę, bo tutaj podkreślać trzeba, zaraz ktoś za słówko złapie, nie uważam, że należy porównywać aparaty z matrycą >40mpix do tylko w okolicach 20mpix wg kryterium bufora. Myślę, że dla potencjalnych nabywców A7RIII liczą się inne aspekty. poruszam ten temat wyłącznie ze względu na ostatnie wydarzenia z D850 i bardzo mylnym wrażeniem jakie NIkon zrobił na ludziach, że ten aparat ma łączyć świat szybkostrzelności i wysokich rozdzielczości. A wyszło jak wyszło. Tutaj Sony idzie podobnym torem i myślę, że w podobny róg z tym zabrnie.

    Ponadto uważam, że ta premiera niewiele wnosi. Jedyna istotna rzecz to bateria, to faktycznie może zmienić patrzenie wielu użytkownikom lustrzanek. Natomiast patrząc wstecz - premiera 2 generacji wnosiła o wiele więcej. Tak samo jak moim zdaniem więcej zmienia D850 w stosunku do D810 niż mamy tutaj. Mało brakowało a wyszłoby jak w Canonie :D Mam nadzieję, że 3 generacja A7 i A7S zrobi większy postęp (choć będzie im łatwiej, oba były mniej "dopakowane" niż A7RII).

  20. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 09:50

    Imponująca
    ...lista przypisów.

    A tak poza tym to aparat dla małych dziewczynek z warkoczykami i pryszczatych chłopców, którzy nigdy nie widzieli prawdziwego wizjera optycznego a świat znają tylko z ekranów: telefonów, monitorów i telewizorów.

  21. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 09:54

    matzll,
    a jak wyszło w D850?

  22. dranio
    dranio 25 października 2017, 09:57

    @PDamian

    Uważasz, że "starsze" pokolenie odczuwa wstręt przykładając do oka współczesne Sony, Olympusy, Panasoniki i Fuji?

  23. matzll
    matzll 25 października 2017, 10:00

    @PDamian
    "a jak wyszło w D850?"
    lubisz linki, więc niech będzie taka odpowiedź
    link

  24. LR
    LR 25 października 2017, 10:06

    @Bahrd

    Czy szybciej nie wiem, ja włączam korekcję ruchu i jeżeli słabiutko wieje to jest ok nawet w maksymalnym powiększeniu liście są czytelne i mają dobrą rozdzielczość.
    Natomiast przedmioty czy obiekty nieruchome to rewelacja, razem z 31 i 77 Limited obraz jak z MF. Z DFA 24-70 jeszcze nie sprawdzałem. Jak będę miał trochę więcej czasu to muszę sprawdzić. Jeżeli chodzi natomiast o szumy to na iso ponad 100000 zdjęcia są naprawdę dobre jak na takie iso.

  25. Wiek
    Wiek 25 października 2017, 10:19

    Gdybym dzisiaj podejmował decyzję o zakupie systemu, ten aparat mógłby o tym zdecydować. Przy coraz lepszej ofercie obiektywów Sony staje się jedną z lepszych opcji dla szukających systemu bezlusterkowego

  26. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 października 2017, 10:27

    @matzll
    "Pewnie że się da, tylko co Ci z tego jak i tak się zapcha? Jak nie po 2 to po 5 sekundach."

    Ale są ludzie, którzy nie potrzebują szybkiej serii przez kilka sekund. Nie wiem ilu ich jest, ale ja do nich należę. Korzystam z 10 kl/s, ale zazwyczaj wystarczą mi trzy do pięciu zdjęć w serii. Najdłuższa seria, jaką do tej pory wykonałem, to 10 zdjęć. Oczywiście po jednej serii często potrzebuję wykonać następną i potem kolejne, ale fotografując w ten sposób jeszcze mi się nie udało zapchać bufora.

  27. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 10:42

    Hmm...
    wprowadzają nowe modele co dwa lata, a poprzednie są już wtedy solidnie przecenione link
    Konkurencja ma przy nich ciężkie życie.

    W A7SIII i A7III coś się opóźniają, ale ceny mocno spadły link

  28. Heimo
    Heimo 25 października 2017, 10:48

    @PDamian
    8 tysiaków za A7R2 to deal życia, jak znam Sony, będą tłuc ten model jeszcze 2-3 lata jak A6000.

    Do większości zastosowań półprofesjonalnych jest wystarczający, brakuje w nim tylko większego bufora i 2 slotów na karty.

    Miły bonus w R3 to lepszy AF, joystick, dodatkowy guzior bez wybieraka.
    Ciekawe jak wyjdzie dynamika i poziom szumów no i czy bufor rzeczywiście się poprawił.

  29. Heimo
    Heimo 25 października 2017, 10:50

    Ceny w PL z podatkami:
    link

    link

    który to tam jęczał za pełną klatką poniżej 2000 USD?

  30. Jonny
    Jonny 25 października 2017, 10:54

    Miałem nabyć D850, ale Sony ciągle zaskakuje i trzeba to jeszcze przemyśleć.

  31. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 10:56

    W Black Friday może być ciekawie.

  32. tempor
    tempor 25 października 2017, 10:59

    @PDamian
    A w tym "prawdziwym wizjerze optycznym" można rozjaśniać i powiększać obraz, wyświetlać histogram, włączyć Live View, nagrywać filmy (z działającym AF!), mieć podgląd zdjęć? Jeżeli nie, to jest to tylko zabytek dla pomarszczonych starców, którzy nie ogarniają ilości informacji udostępnianej przez EVF ;)

  33. laszlobenesz
    laszlobenesz 25 października 2017, 11:18

    Genialny sprzęt. Gratulacje dla Sony.

    Ciekawe jak wypadłoby bezpośrednie starcie z Nikonem 850.

  34. mgkiler
    mgkiler 25 października 2017, 11:24

    Mam pytanie do ekspertów.

    Mamy 5cio osiowy system stabilizacji w matrycy.

    OK. Osie lewo-prawo, góra-dół, obrót (Roll) - nie ma sprawy.

    Ale pozostałe 2 "osie" którę obracają matycę w osi "Pitch" i "Yaw" powodują przecież, że co prawda środek matrycy pozostaje w tej samej odległości od obiektywu, ale już brzegi matrycy zmieniają tą odległość.
    Czy obraz nie robi się wtedy nie ostry na brzegach?
    Przecież oddalając i zbliżając brzegi matrycy od obiektywu uciekamy z płaszczyzny w której obiektyw ogniskuje obraz.


    I drugie pytanie.
    Czy optyczny system stabilizacji też jest "5cio osiowy"?
    Czy tam problem z obrotem "Pitch" i "Yaw" też występuje?

  35. LR
    LR 25 października 2017, 11:37

    @mgkiller

    Jak w K-1 jak jestem np. we wnętrzu i mocuje aparat na statywie to mogę zmieniać przesunięcie matrycy w puszce o 24 działki w górę i boki i o 8 działek ją przekrzywiać (obracać) żeby zdjęcie podprostować. Po naciśnięciu zielonego guzika wszytko się zeruje. W pomieszczeniach jest to fajna przydatna funkcja i w plenerze czasami też żeby precyzyjnie ustawić. Na ekranie dokładnie widać jak obraz się zmienia.
    Jak do tej pory nie zauważyłem żadnych nieostrych zdjęć

  36. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 11:38

    @PDamian
    "Hmm...
    wprowadzają nowe modele co dwa lata, a poprzednie są już wtedy solidnie przecenione link
    Konkurencja ma przy nich ciężkie życie."

    z drugiej strony ich korpusy to inwestycja na której stracisz więcej niż u konkurencji bo ich wartość mocniej spada, a duży skok w funkcjonalności i droga szklarnia nie pomaga znaleźć chętnych

  37. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 11:42

    na ostatnim zdjęciu z podpiętym GM to już przypomina rozmiarem lustro

  38. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 11:48

    ten ekran można odwracać plecami czy musi się rysować w torbie?

  39. mgkiler
    mgkiler 25 października 2017, 11:59

    Rozwaliło mnie coś :)

    Tyle się czyta, że ludzie odchodzą od Canona do Sony.

    A trafiłem na takie ogłoszenie na znanym portalu:
    link

    "Sprzedaję z uwagi na zmianę systemu na Canon"

    :D

    Nie chodzi mi o kolejną wojenke - po prostu śmieszne. Tyle czytam na optycznych komentarzy, że z Canona rezgują na rzecz Sony, a atutaj ktoś odwrotnie.
    Ja rozumiem tych co uciekają z Canona do Sony. Może Canon w końcu się obudzi jak więcej osób odejdzie.

    Ale zabawna sytuacja :)

  40. mgkiler
    mgkiler 25 października 2017, 12:01

    @LR

    A brzegi zachowują ostrość gdy tak obracasz matrycę?

  41. mgkiler
    mgkiler 25 października 2017, 12:03

    @jausmas

    Nie wiem, ale zawsze możesz nakleić szkło hartowane.

    Ja nakleiłem na swój aparat. Koszt takiego szkła to jakieś 30zł.

    Jak ładnie naklejasz to wygląda jak fabrycznie.

    A po 5 latach odklejasz i naklejasz kolejne.

    To samo ludzie stosują teraz w telefonach aby ekrany się nie rysowały i nie pękały to naklejają takie szkiełka.

    Ono ma grubość poniżej milmetra (nawet poniżej pół milimetra).

  42. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 12:12

    @mgkiler
    tak, zgoda ale są dwie wady

    pierwsza - jak zamkniesz odwrotnie ekran to można wymiernie wydłużyć czas pracy tych bateryjek od sony. zgaduję, że ekran być może można na stałe wyłączyć ale zamykanie plecami jest po prostu szybkim i wygodnym rozwiązaniem

    druga - z szybką czy bez ale usmarujesz nosem

  43. szuu
    szuu 25 października 2017, 12:13

    być może w nazwie "stabilizacja 5-osiowa" chodzi o 5 stopni swobody aparatu.
    zarówno obrót yaw/pitch jak i przesunięcie x/y korygowane są przesuwaniem matrycy.
    obrót roll obrotem matrycy.
    marketingowo to 5 osi i juz wszystko sie zgadza :-]

  44. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 12:18

    @deel77
    "W USA podobno 3199$"

    w takim razie u nas będzie w okolicy 16 700 zł z vatą

  45. LR
    LR 25 października 2017, 12:22

    @mgkiler

    Tak obraz jest ostry.

  46. ikit
    ikit 25 października 2017, 12:23

    jausmas - ale masz problemy... szybkę można wyczyścić byle czym. Zamykanie plecami LCD powoduje zużycie zawiasów ekranu i potencjalne uszkodzenie. Dlatego tyle czasu inni producenci nie dawali w ogóle nawet odchylanych ekranów.

  47. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 12:30

    @ikit
    no sorry stary, zapomniałem, że to graal i nie można krytykować.

    i proszę nie pisz głupot o zawiasach bo stuknie z siedem lat jak nim macham i nic. nie czytałem też aby były z nimi problemy jak w laptopach więc bez dorabiania mitologii proszę ;-)

  48. matzll
    matzll 25 października 2017, 12:31

    @ikit
    "jausmas - ale masz problemy... szybkę można wyczyścić byle czym. Zamykanie plecami LCD powoduje zużycie zawiasów ekranu i potencjalne uszkodzenie. Dlatego tyle czasu inni producenci nie dawali w ogóle nawet odchylanych ekranów."
    myślę, że to lenistwo producentów :) Popatrz na Lumixy GH4, które są po prostu pancerne. Jak się chce to można.

  49. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 12:33

    @matzll
    woli przecierać rękawem po każdym ujęciu albo ma nos równo z czołem

  50. JdG
    JdG 25 października 2017, 13:46

    @jausmas (ten ekran można odwracać plecami czy musi się rysować w torbie?):

    masz na myśli torbę fotograficzną? przecież ona jest po to, żeby ekranik się nie rysował. Ja w ogóle takiej torby nie używa, aparaty pakuję do zwykłego plecaka, kilka już nawet zużyłem, ekranu niczym nie chroniłem i było i jest OK.
    Lakier się przecierał w różnych miejscach, czasem, po jakim wypadku, obudowa się nieco odkształcała, ale ekrany akurat działały do końca dobrze, bez żadnych ochraniaczy, i nic nie zakłócało na nich obrazu. Zawsze można przetrzeć jak się zabrudzi a brudzi się w końcu zawsze jak sprzętu się używa.

    A co do ochraniaczy, to chyba zdecydowanie lepsze są folie, i tańsze.

  51. Heimo
    Heimo 25 października 2017, 13:55

    @mgkiler
    Ale pech z tą zmianą - trzeba pana z ogłoszenia spiknąć z tym panem
    link

    ale konkurencja spora bo jeszcze tutaj
    link

    i tutaj
    link

    i tutaj
    link

  52. JdG
    JdG 25 października 2017, 13:58

    A sam aparat ..., cóż, robi bardzo dobre wrażenie. To wyraźnie odpowiedź na tego nowego Nikona (850; jego matryca też jest od Sony). Korzyści z zastąpienia układu lustro-pryzmat widać od razu w mniejszych gabarytach - z tym nowym zoomem waży tyle ile niejeden korpus lustrzanki Fx, 10 "strzałów"/s bez żadnego gripa.

  53. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 13:59

    @JdG
    nie pieszczę się ze sprzętem jeśli gdzieś jadę i właśnie wrzucanie aparatu do torby czy plecaka, często luźno z resztą bagażu, z czasem zostawia swoje ślady. nie jest to jakiś dramat ale odwracany ekran uważam za zwyczajnie użyteczny. powody podałem wyżej, a jeśli mam się poznęcać to dopowiem, że kiedyś NEX dostał zajebiaszczy odchylany i wypinany EVF - kapitalna sprawa ale zniknęło w kolejnych bezlusterkowcach. podobna sprawa z modułem GPS (pojawił się i zniknął w soniakach), który wbrew pozorom jest fajną sprawą jeśli podróżujesz.

  54. 25 października 2017, 14:00

    Wielka szkoda. Tak naprawdę praktycznie bez rewelacji. Ten sam sensor i niestety poza joystickiem bardzo mało nowości w porównaniu do A7R II

    Szkoda, bo liczyłem chociaż na 4k@60fps. Cóż, w sumie dobrze bo nie trzeba wydawać kasy na nowe body :D

  55. grzegorzg
    grzegorzg 25 października 2017, 14:01

    Nie chciałbym wyjśc na jakiegos trola (wiem, pewnie niektórzy napiszą, ze i tak wyszedłem), ale jak słyszę, ze cos jest 'niezwykłe" oraz "niespotykane", to mam dyskomfort... ;)

  56. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 25 października 2017, 14:07

    Teraz pewnie Canon pokaże swoją petardę!

  57. mgkiler
    mgkiler 25 października 2017, 14:20

    @Heimo

    Ale Ci panowanie zmieniają system z Canona na... nie napisali jaki.
    Może na Nikona? :)

    A Tamten napisał wyraźnie, że zmienia z Sony na Canona

    :)

  58. Heimo
    Heimo 25 października 2017, 14:21

    @sorek
    na pewno ten sam sensor? może chodzi Ci tylko o rozdzielczość...

  59. fatman
    fatman 25 października 2017, 14:37

    Prawdziwy Game changer!

    Piszę to jako użytkownik A7RII i A7R.

  60. Troll_canon
    Troll_canon 25 października 2017, 14:40

    Żeby się tylko nie okazało że ten 5DSR z zamiany systemu to kolejny wałek do wyłudzenia kasy. Od jakiegoś czasu pełno takich aukcji. Wszyscy tak chętnie zmieniają system ? ;-)

  61. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 14:53

    @JdG
    a tu masz przykład jak ekrany LCD sony (zwłaszcza dotykowe) znoszą użytkowanie - ten jest po 5mcach (jeszcze nex) link , tu praktycznie nowe A7 (z opisu wynika, że znika jak dociśniesz palcem więc z czasem pewnie rośnie) link , a tak wygląda dłużej użytkowany przed wymianą link

    problem ogólnie znany tak jak gumy w Nikonach więc całkiem zasadne byłoby odwracanie ekranu np. do transportu, zresztą kilka modeli miało taką możliwość

  62. dARTi
    dARTi 25 października 2017, 14:54

    Czyżby w planach był A9R?
    Z drugiej strony 42MPix to na tyle dużo, że więcej naprawdę nie trzeba. Nie ma rewolucji ale ewolucja jest w dobrym kierunku. Poprawili wadę poprzedniego modelu czyli baterię. Usprawnili AF szczególnie w temacie śledzenia oka. A AF właśnie (jego precyzja) jest największą bolączką dzisiejszych aparatów. W temacie szybkiej serii ten sam dylemat co w D850. Niby szybko ale bufor. Tu przynajmniej w cenie body bo w N to jakiś smutny żart wobec klientów.
    Bezpośredni konkurent 850 się właśnie pojawił. Odnoszę wrażenie, że dzięki lepszemu AF normą będą sytuacje, że jego właściciel będzie przynosił dużo więcej użytecznego materiału z sesji (portret, moda, śluby) od właściciela D850. Jeżeli to przewidywanie się sprawdzi to dla mnie jest podsumowaniem.

  63. dARTi
    dARTi 25 października 2017, 14:59

    @jausmas moje stanowiski wobec ekranu w A7 - mogłobu go nie być. Nie używam go wcale. Idąc tym tropem do wideo może jako touchpad do ustawiania punktu ostrości. Obraz w wizjerze jest jakieś 10000 razy lepszy więc tylko dziwny używa ekraniku.. Mam ubaw jak ludzie z lustrzankami dziwnie na mnie patrzą kiedy przeglądam efekty patrząc w wizjer :D i jak są później zaskoczeni kiedy im też pokazuję..

  64. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 15:04

    Powstrzymajmy ekscytację
    i poczekajmy na głos rozsądku
    ...z Wrocławia.

  65. r2mdi
    r2mdi 25 października 2017, 15:05

    Szabla:
    "w mediach rządowych - na pewno ;)"
    Odpisałbym tak: w TVNie Sony jest najlepsze. :)

  66. wojtek1963
    wojtek1963 25 października 2017, 15:10

    Szabla
    @r2mdi: w mediach rządowych - na pewno ;)

    Szabla więcej melisy :)

  67. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 15:14

    @dARTi
    "Odnoszę wrażenie, że dzięki lepszemu AF normą będą sytuacje, że jego właściciel będzie przynosił dużo więcej użytecznego materiału z sesji (portret, moda, śluby) od właściciela D850."

    Ty kiedyś używałeś tak poważniej choćby nawet D750?

  68. cube
    cube 25 października 2017, 15:16

    Czyli poprawa w stosunku do a7 r II jest w zasadzie minimalna. Ciekawe czy cena "starego" modelu trochę spadnie...

  69. Troll_canon
    Troll_canon 25 października 2017, 15:17

    Kurcze, ciągle są dyskusje że wszystko jest za drogie a tu same porównania do najdroższych i najnowszych aparatów.
    Ciekawe zjawisko.

  70. JdG
    JdG 25 października 2017, 15:18

    @jausmas (... ten jest po 5mcach (jeszcze nex) link , ... problem ogólnie znany tak jak gumy w Nikonach więc całkiem zasadne byłoby odwracanie ekranu np. ...):

    może prostym rozwiązaniem byłaby folia, skoro te ekraniki w urządzeniach Sony takie wrażliwe?
    Używałem urządzeń 3 różnych firm, z 4 aż trzy trafiły w tym czasie do serwisu, ale ekranikom akurat nic nie dolegało, mimo, że niektóre trochę porysowane były - praktycznie nigdy nie odwracałem ich stroną metalową na wierzch (a np. w Olympusie nie da się, zresztą).

    BTW, ciekawe do czego był używany ten 1. zlinkowany ekranik? może niekoniecznie do fotografowania?

  71. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 15:23

    Chyba nie muszą obniżać ceny RII, bo różnice są "odpowiednie" link

  72. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 15:24

    review by @cube
    "Czyli poprawa w stosunku do a7 r II jest w zasadzie minimalna."

    :DDDDDD

  73. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 15:27

    @JdG
    wierzę, jak widzisz w soniakach to kulawe powłoki.
    tak, pewnie można to zabezpieczyć folią albo jakimś GGSem

  74. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 października 2017, 15:30

    @JdG
    "ciekawe do czego był używany ten 1. zlinkowany ekranik? może niekoniecznie do fotografowania?"

    Obstawiam, że właściciel próbował czyścić ekran rozpuszczalnikiem i... udało się - zniszczył powłokę ochronną!

  75. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 października 2017, 15:31

    ...czyli udało mu się wyczyścić ekran z powłoki ochronnej :(
    Tak to wygląda.

  76. JdG
    JdG 25 października 2017, 15:34

    @cube (Czyli poprawa w stosunku do a7 r II jest w zasadzie minimalna):

    poczytaj uważnie specyfikacje i autoreklamę producenta. To, że matryca ma tyle samo pikseli (po cholerę miałaby mieć więcej? nb.) i korpus wygląda tak samo, nie znaczy, że wszystko inne jest takie samo. Ten nowy wygląda na mocnego zawodnika.

  77. Cichy
    Cichy 25 października 2017, 15:37

    Megapikslów nawalili, ale jest nowa bateria, więc wypada czekać na A7M3 :)

  78. 25 października 2017, 15:40

    @jausmas

    Tak się zastanawiam co ludzie robią z tymi wyświetlaczami? Czyszczą je papierem ściernym? Mam A7 dwa lata i ledwie kilka drobnych zarysowań na wyświetlaczu.

  79. Szabla
    Szabla 25 października 2017, 15:43

    Ciekawe, że gdy mowa o mediach, to wszyscy myślą o telewizji. A prasa? A internety? :)

  80. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 15:48

    Ja wtedy myślę tylko o medium z Torunia.

  81. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 15:49

    @wzrokowiec
    nic nie wspominał o czyszczeniu i myślę, że wspomniałby ku przestrodze bo faktycznie chemią czy alko te ekrany można było szybciej dobić (ale wtedy użytkownicy zwykle wspominają czym tak załatwili). faktem jest, że te ekrany są kiepskie bo takich przykładów wygooglasz sobie bez liku.

  82. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 15:50

    @PDamian
    znam gościa któremu drukują internet

  83. focjusz
    focjusz 25 października 2017, 15:50

    Zapowiada się dobrze - i ciekawa walka z D850.
    Ciekawe czy Canon dołaczy - bo jak zamierza zrobić to za 2 lata to może nie być do czego wracać :P

    Jak ceny tego aparatu spadną do poziomu A7 ( a Sony klepie modele długo ) to - moim zdaniem - bedzie to kres rynku lustrzanek.

  84. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 15:52

    @Cichy
    spójrz na to z innej strony - w trybie APSC będzie ponad 20MP więc można się całkiem użytecznie wspomagać w pewnych sytuacjach

  85. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 15:54

    @focjusz
    to samo pisali o A7, ceny już dawno spadły i kresu nie widać ;-)

  86. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 października 2017, 16:03

    @Borat
    "Tak się zastanawiam co ludzie robią z tymi wyświetlaczami? Czyszczą je papierem ściernym?"

    Możliwe, że wystarczy detergent...

  87. 25 października 2017, 16:24

    @wzrokowiec

    A kto normalny czyści wyświetlacze detergentami?

  88. nikos
    nikos 25 października 2017, 16:29

    @Szabla
    "@r2mdi: w mediach rządowych - na pewno ;) "

    Oj, znowu ta POlityka ! ...

  89. thorgal
    thorgal 25 października 2017, 16:30

    @focjusz

    Koniec lustrzanek już od 10 lat nadchodzi :)

    Założę się że mikro 4/3 polegnie szybciej niż DSLR.

  90. Szabla
    Szabla 25 października 2017, 16:30

    Następny! :D

  91. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 października 2017, 16:33

    @Borat
    "A kto normalny czyści wyświetlacze detergentami?"

    No właśnie. Ale jeszcze do dzisiaj pamiętam, jak kiedyś sprzątaczka umyła znajomemu monitor i dokładnie tak wyglądał, jak ten ekranik...

  92. cube
    cube 25 października 2017, 16:34

    @ JdG "Ten nowy wygląda na mocnego zawodnika."

    Mógłbyś konkretniej? Pikseli tyle samo, zakres czułości taki sam, ilość punktów fazowych AF - ta sama, filmy 4k i stabilizacja - identycznie. Ja wiem że oczywiście nowy ma o 3.5% lepiej tu i całe 2.6% szybciej tam, i onaniści jakich tu pełno już tam porównują te tabelki. Ale to są kosmetyczne różnice. Czy możesz podać przykład zastosowania gdzie nowa wersja pozwoli rozwinąć tak do tej pory ograniczone "skrzydła kreatywności"?? Gdzie nowa wersja w końcu ma to czego tak bardzo brakowało w starej??? ja nie widzę nic takiego.

  93. zentaurus
    zentaurus 25 października 2017, 16:34

    Ja w swojej A7 nakleiłem na wyświetlacz szkło hartowane. Praktycznie jest niezauważalne po przyklejeniu. Odchylany wyświetlacz w A7 jest dla mnie idealny i nie chciałbym akurat odwracanego tyłem do aparatu.

  94. Szabla
    Szabla 25 października 2017, 16:35

    Akumulator, cube, akumulator :)

  95. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 16:36

    @Szabla
    oni tym ONR zarażają się przez stosunek ;-)

  96. cube
    cube 25 października 2017, 16:36

    Ja w swojej a7 po prostu wymienię wyświetlacz na nowy jak ten stary całkiem padnie. Na razie ma pęknięcie ale działa bez problemu. Nowe są po 20 USD na ebay i wymiana trwa 5 min.

  97. cube
    cube 25 października 2017, 16:39

    @Szabla, A przypadkiem do a7rII nie da się włożyć tego nowego akku? ;-)

  98. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 16:41

    uuu to jednak czasem trzeba wymieniać. pewnie rozpuścił się od detergentów. nota bene kiedyś zgnijemy pod gruzem tych wymiennych wyświetlaczy ale co tam

  99. cube
    cube 25 października 2017, 16:46

    jausmas, misiu kolorowy, robiłeś w tym miesiącu już jakieś zdjęcia? jesień taka piękna za oknem a ty tu przeżywasz kolejny dramat swojego życia z powodu małego wyświetlacza lcd...

  100. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 16:54

    @cube
    nie mogłem się doczekać na twoją recenzję A7R3, teraz już jestem spokojniejszy :D

  101. Szabla
    Szabla 25 października 2017, 16:54

    Nie da się, cube.

  102. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 16:55

    @Szabla
    jak gripem popchnie to chyba podpasi

  103. dARTi
    dARTi 25 października 2017, 16:59

    @jausmas
    @dARTi
    "Odnoszę wrażenie, że dzięki lepszemu AF normą będą sytuacje, że jego właściciel będzie przynosił dużo więcej użytecznego materiału z sesji (portret, moda, śluby) od właściciela D850."

    Ty kiedyś używałeś tak poważniej choćby nawet D750?

    Co to ma do rzeczy? Co takiego, że jego AF staje się nagle użyteczny w portrecie? Bo z tego co ja wiem to do dziś żaden nie jest użyteczny. Największą celnością wśród pełnoklatkowców ponoć cechują się właśnie bezlustra sony. I są do dupy. Szoda czasu na robienie sesji portretowych bazując na AF. Pierwsza sprawa to pomyłki samego układu w warunkach nawet laboratoryjnych ale druga ważniejsza to błędy ludzkie. Celując ogólnie na oko nigdy nie wiesz czy trafi w źrenicę, powiekę czy łuk brwiowy a czasem i w czubek nosa. Do takich celów nadaje się tylko fokus manualny. Potwierdzeniem są choćby zdjęcia testowe na tym portalu. Idealnie trafione praktycznie się nie zdażają. Co takiefo ma ten D750, że załatwia ten problem? Dla mnie kluczowy problem. Na tyle kluczowy, że szkieł portretowych z AF używam w trybie manualnym. Bo chcę miec 100% trafień. Jeżeli tryb śledzenia oka bdzie działał naprawdę dobrze to właśnie ten aspekt może być kluczowy w temacie użytecznego materiału z sesji o których pisałem bo wykluczy błąd ludzki.

  104. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 17:02

    nie wiem, nie znam się i nie lubię w oko

  105. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 25 października 2017, 17:17

    Co do matrycy, coś piszą o zmniejszonej odległości między senselami, więc może jednak jakaś rewolucja będzie.

  106. 25 października 2017, 17:17

    @laszlobenesz
    Ciekawe jak wypadłoby bezpośrednie starcie z Nikonem 850.
    ------------------------

    Przecież to nie ta sama liga co D850.;)))
    D850 to sprzęt PRO, A7R III to aparat dla bogatych amatorów. ;)

  107. LR
    LR 25 października 2017, 17:30

    Zmiana tematu co ma się pojawić jeszcze w tym tygodniu

    link

  108. matzll
    matzll 25 października 2017, 17:31

    @dARTi
    "Jeżeli tryb śledzenia oka bdzie działał naprawdę dobrze to właśnie ten aspekt może być kluczowy w temacie użytecznego materiału z sesji o których pisałem bo wykluczy błąd ludzki."

    Jeśli będzie to poprawa na miarę A9 to możesz być zainteresowany. Bo tym mnie A9 zaskoczył najbardziej, jakoś nie mówiło się o tym za wiele w recenzjach.
    W A7RII i A6500 tryb ten był ok, ale model musiał być w miarę nieruchomy, ew. z lekkim ruchem aparatu. Bardziej nadawało się to do pojedynczych, pozowanych ujęć. Jak "złapało" oko to było już ok, ale to pierwsze znalezienie często trwało dość długo. W A9 natomiast działa to wiele lepiej, nawet gdy model się obraca, kręci, zamyka i otwiera oczy, zasłania ręką. Ostatnio robiłem sesję 3-latkowi w af-c, właśnie z wykorzystaniem eye-af praktycznie w 100%. Zdarzały się nawet pozy, że zasłaniał się ręką, czy chował głowę. Ja trzymałem praktycznie tylko wciśnięty przycisk od eye-af. Śledził non-stop, a jak oko znikało z kadru to wiadomo, przestawał, ale gdy wchodziło z powrotem to znajdował je momentalnie. A7RII zanim złapał by oko to model zdążyłby zmienić pozycję ;) Dodam, żę warunki nie były najłatwiejsze, robiłem 55/1.8 na pełnej dziurze. Na 230 zdjeć miałem 3 nietrafione.

    Taki coming out mi wyszedł, używam eye-af!!! Już czekam na foto-faszystów, którzy powiedzą mi jakiej herezji się dopuszczam ;)

  109. focjusz
    focjusz 25 października 2017, 17:43

    @jausmus - jest zdecydowana róznica. A7 ( mk1) to raczej nieudany model z przeciętną matrycą słabym AF i BEZ STABILIZACJI - a to jest właśnie największa różnica miedzy bezlusterkowcami a lustrzankami ( z wyjątkiem Pentaxa ale on się nie liczy - niestety - smutna prawda )

  110. focjusz
    focjusz 25 października 2017, 17:46

    @matzll - oczywiście że to bardzo przydatna innowacja która mam nadzieję wkrótce będzie standardem.

  111. matzll
    matzll 25 października 2017, 17:52

    @focjusz
    Ja to wiem, Ty to wiesz, ale oboje też wiemy, że nie brakuje tutaj betonu lustrzankowego, który każdą przydatną funkcję bezluster potrafią sprowadzić do zbędnego gadżetu, który potrzebny jest tylko leniwym fotografom-amatorom ;)

  112. SKkamil
    SKkamil 25 października 2017, 17:52

    matzll ..
    Znaczy się wziołeś i nacisnołeś i samo zrobiło ...a fuuuujjj;

  113. matzll
    matzll 25 października 2017, 17:54

    SKKamil
    "matzll ..
    Znaczy się wziołeś i nacisnołeś i samo zrobiło ...a fuuuujjj;"
    Ano, takem zrobił :D
    A tak na poważnie to zajebistym komfortem jest skupienie się tylko na kadrowaniu, z góry uznając, że AF da rady. Myślę, że od samego początku wprowadzenia AF wszystko dążyło właśnie do takiej sytuacji.

  114. JdG
    JdG 25 października 2017, 18:22

    @cube (Gdzie nowa wersja w końcu ma to czego tak bardzo brakowało w starej??? ja nie widzę nic takiego):

    Z tego co zauważyłem, to ma nowy komputer na pokładzie, dużo szybszy - jak się chwalą) a obecnie fotografia, to w dużej części produkt komputera, więc już to mogłoby starczyć, przecież kieruje on wszystkim - produkuje zdjęcia, kieruje wyświetlaczem, stabilizacją i mnóstwem innych rzeczy.
    Matryce, jak zauważyłeś, mają wciąż tyle samo pikseli, już od lat (i nie jest to złe), ale przecież nie są to te same matryce, co kilka lat temu, to samo dotyczy np. wizjera. Aparat jest przecież szybszy.

    Z nowości, które mogą być istotne, ma tryb przypominający z opisu technologię stosowaną przez Olympusa (a może to odpowiednik podobnego w pewnym stopniu patentu z aparatów Pentaksa, trudno ocenić) - czyli potrafi ponoć zrobić zdjęcie o dużo większej rozdzielczości niż wynika z ilości pikseli na matrycy. Pewnie różnych nowinek jest więcej, ale nie chce mi się tego znowu czytać - zrób to sam. Mnie ten aparat interesuje tylko jako ciekawostka techniczna, na pewno nigdy go nie kupię.

  115. Moriarty
    Moriarty 25 października 2017, 18:59

    @LR
    "Zmiana tematu co ma się pojawić jeszcze w tym tygodniu"

    Jeszcze się nie pojawią, niestety, to tylko "to be announced", a nie "to be presented" :/. Zresztą w przypadku tej pięćdziesiątki to przecież nic nowego, była zapowiedziana dawno temu. Może teraz wreszcie podadzą datę premiery? W sumie już najwyższy czas...

    Ale ten szeroki zoom 11-18/2.8 faktycznie obiecujący :). Miło, że też z "gwiazdką".

  116. Moriarty
    Moriarty 25 października 2017, 19:04

    @LR

    O, psiakrew, dopiero doczytałem, że ten zoom to DA, nie D FA :(.

  117. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 25 października 2017, 19:26

    - eye-AF nie przymyka przysłony żeby wszystkie twarze znalazły się w głębi.
    - nie można skonfigurować do ilu EV ma przymykać
    - nie ma eye tracking(fotografa), żeby przeskakiwać między twarzami.
    - nie można poprzez manualne nastawienie ostrości sterować eye-af, ja wybieram odległość, eye-af doostrza na twarze w tej odległości.

    Chyba poczekam z upgrade.

  118. matzll
    matzll 25 października 2017, 19:44

    @grzegorz_maj
    namarudziłeś, namarudziłeś a wynika z tego całe nic. Jedynie świetnie uargumentowałeś przymarudzenie ;)
    Przecież wiadomo, że eye-af nie jest świętym graalem i nie zamyka jednoznacznie wszystkich problemów z AF. To tylko narzędzie. Fotografując kilkoro ludzi raczej też bym z tego nie korzystał. Ale jest to dla mnie najlepsze narzędzie do fotografii jednej osoby. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie proporcje pstrykania jednej osoby vs wielu osób oscylują wokół 99:1. Jakbym robił odwrotnei to by mi pewnie wisiała ta funkcja.

  119. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 19:52

    @LR
    @ Moriarty

    To ten "DA limited short zoom (~20-40mm)" zapowiadany od lutego 2012. link

    Na początku był "2013 or Later" link
    potem "2014 or Later" link
    ... "2015 or Later" link
    "2016 or Later" link
    "2017 or Later" link
    i może w końcu się pojawi.

    Pełnoklatkowych obiektywów to Pentax więcej obiecał link

  120. LR
    LR 25 października 2017, 19:55

    @PDamian
    Kto ci płaci za to Trolowanie ?

  121. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 19:58

    ^^^
    To ten "DA wide zoom (~10-25mm)" zapowiadany od lutego 2012. link

  122. LR
    LR 25 października 2017, 20:01

    @PDamian
    Zapytam tylko zachowaj się jak mężczyzna i szczerze odpowiedz co tak trolujesz tego Pentaxa ?

    Pytam ponieważ widzę że masz jakąś fobię ta punkcie tej firmy. O co chodzi

  123. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 20:02

    LR, to fakty
    i obiecanki Pentax.

    Pełnoklatkowe obiektywy link też będą "Later"
    jeśli w ogóle będą.

  124. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 20:05

    A co mam udawać, że nie widzę, że ten obiektyw był zapowiadany od początku 2012 roku
    i jak dobrze pójdzie uda się go Pentaksowi powić pod koniec roku 2017?

  125. LR
    LR 25 października 2017, 20:07

    @PDamian
    Jak firma przechodziła zawirowania to różnie jest ale z tego co widać to teraz może nie tak szybko jakby się mogło wydawać ale po związaniu się z Ricohem jest tylko lepiej. Wypuszczają produkty naprawdę dobre.

  126. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 20:16

    "On October 1, 2011, Ricoh acquired all shares of Pentax Imaging Corp. and renamed the new subsidiary Pentax Ricoh Imaging Company, Ltd.
    On October 1, 2011, Ricoh announced the establishment of Pentax Ricoh Imaging Company, LTD." link

    -w haremie Ricoh Pentax też ulegał zawirowaniom?

  127. LR
    LR 25 października 2017, 20:20

    @PDamian

    I od tego czasu jest stabilizacja i nowe dobre produkty. Czym więcej konkurencji tym dla klientów tylko lepiej. I widzisz dlatego świat jest kolorowy.

  128. PDamian
    PDamian 25 października 2017, 20:26

    ...i są 5-letnie obsuwy.

    Toż nabywcy Pentax K-1 mogą się nie doczekać tych zapowiadanych obiektywów
    link

  129. LR
    LR 25 października 2017, 20:29

    @PDamian
    Jestem użytkownikiem K-1 i jakoś nie mam takich problemów jak Ty. Co ty się tak martwisz na wyrost, jak widzisz co jakiś czas coś się pojawia i są to dobre produkty.
    Mi osobiście w systemie niczego nie brakuje.

  130. ciszy
    ciszy 25 października 2017, 21:12

    @jausmas
    Co do ekranika w a7 to muszę powiedzieć gościu jest dobry jak on to zrobił w tak krótkim czasie? Mój po ponad 3 latach użytkowania i to w nie łatwych warunkach wyglądał dużo lepiej. Nie ma jednak co ukrywać no mają taką wadę ale w niczym nie przeszkadza to tylko estetyka i nie przeszkadza w użytkowaniu w przeciwieństwie do odklejającej się gumy (akurat wczoraj u kumpla w canonie 600d podziwiałem i jak dla mnie jest to masakra). Co do odchylanych ekraników pamiętam jak nie tak dawno temu bronili ludzie na optycznych ekranu z canona 1dx chyba no i że komu to przeszkadza że nie można go wcale odchylać na co komu to i wyśmiewali odchylane ekraniki. No patrz a w sony to nawet odchylany ekranik trzeba zbluzgać że nie tak się odchyla. Ciekaw jestem jak wyjdzie w starciu z d850 (w życiu bo na optycznych wyniku się domyślam). No i mamy 10kl/s w body a nie w gripie...
    Co do poprawy względem poprzednika, wyjdzie w praniu.
    No a a7r mk 2 na alledrogo jest po 10tys a więc jak na taki sprzęt bardzo przyzwoita cena.

  131. Fabian60
    Fabian60 25 października 2017, 21:27

    No wszystko pięknie ale żeby się jeszcze nazywał jakoś na "N" ;) inaczej bryndza na pewno gorszy od najgorszego N a testy to niebawem wykażą ;) zresztą większość to bez testów wie :)

  132. jausmas
    jausmas 25 października 2017, 21:40

    @ciszy
    eee bez przesady, człowiek trochę skrytykuje to zaraz robi się larum. problem z powłokami jest od dawna i nikt o tym nie pieje więc może dlatego nic z tym nie robią. powiem Ci, że trochę mocno używanego sprzętu widziałem i tak jak te powłoki się łuszczą w soniakach to jest jednak bubel w stosunku do konkurencji. prawdą jest, że da się z tym żyć.

    co do odchylanych ekranów to ja też pamiętam te elaboraty, że to przymiot kompletnej amatorki, a prawdziwy korpus pro się tym brzydzi. nieliczni przyznawali rację, że to jednak wygodne i z żalem wypatrywali takiej zmiany w większym formacie. dodam więcej, ekranik w sony był mocowany na zawiasie w osi obiektywu, co dla wielu było dodatkową zaletą. jeszcze ciekawiej bo konkurencyjny wtedy canon nawet po odwróceniu i zamknięciu nie wyłączał ekranu, a soniak owszem i można było tym podbić osiągi w zasilaniu. dotyk też chyba w jako pierwszym pojawił się w serii NEX i genialnie można było wskazać fragment kadru do powiększenia przy manualu albo zmienić punkt AF. później w kolejnych modelach już tego poskąpili, a ekran zamontowali na jakimś warszawskim rusztowaniu mocno ograniczając jego uchylną obrotowość. z kolejnych korpusów wykastrowali też dotyk i GPSa. Więc z tym sony to tak trzy do przodu dwa do tyłu byle równo podbijać piłeczkę z ceną. a7r mk dwa wisi za dychę ale za siedem znajdziesz D750 i póki co do poważniejszych zleceń wybór jest oczywisty. poza tym jeśli spojrzysz na ceny i rynek wtórny to niestety kalkulator prawdę Ci powie :/ nie oceń mnie źle, mnie się ten system bardzo podoba. cena to pojęcie względne ale ponarzekać chyba mogę ;-)

  133. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 26 października 2017, 04:50

    @matzll,

    Pierwszą rzeczą jaką zauważyłem po przesiadce na manualne obiektywy to swoboda kadrowania. Nie przejdę na AF jeśli będę musiał bawić się w przekadry, lub wybieranie punktów ostrości. Jest nadzieja w eye-af - ale Japończycy muszą się trochę przyłożyć, żeby ten ficzer był w pełni użyteczny. W każdym razie, to pierwszy krok nad wykorzystaniem potencjału jaki wynika z braku lustra.

  134. dARTi
    dARTi 26 października 2017, 11:05

    @grzegorz_maj U mnie to nie zaleta w portrecie. Owszem przy dalszych kadrach czy w ruchu używam peakingu który świetnie wtedy się sprawdza ale w portrecie jest mało precyzyjny. Zawsze najpierw kadruję po czym włączam powiększenie, nastawiam je na wybrany punkt i wtedy doodtrzam precyzyjnie. Nieco czasu to zajmuje ale efekty jak dla mnie spektakularne w porównaniu z każdą inną metodą. Jak modelka mi się nie ruszy w ten ułamek sekundy pomiędzy decyzją i naciśnięciem spustu zdjęcie jest trafione perfekcyjnie. Do bliskiego portretu z małą głębią na dziś nie istnieje lepsza metoda choćby nie wiem jakie argumenty wytaczać.

  135. dARTi
    dARTi 26 października 2017, 11:07

    No chyba, że śledzenie oka jest podobnie precyzyjne.. Jeśli tak to muszę pomyśleć nad zmianą body...

  136. ciszy
    ciszy 26 października 2017, 11:10

    @jausmas w pelni sie z toba zgadzam. A i prawda kalkulator prawde ci powie. Kazdy wybierze to co pasuje i potrzebuje. Do jednego jest lepsze to od drugiego tamto. A te przepychanki systemowe to mnie smiesza a czasami sa wrecz zalosne. No jestem ciekaw jak ta a7 w tescie wyjdzie...

  137. mkol
    mkol 26 października 2017, 11:12

    Najlepsze podsumowanie A7R3 :)
    link

    (źródło: nikonrumors.com)

  138. 26 października 2017, 11:58

    Sam używam systemy DSLR Nikona ale nie da się ukryć że Sony za kilka lat zdominuję rynek i sam pewnie z niego skorzystam ale na razie ten system jest za drogi, przede wszystkim chodzi o ceny obiektywów a także ich znikomy wybór w stosunku do CiN.
    To naprawdę dziwne że Canon i Nikon jeszcze nie wydali żadnego mirrorlessa FF

    Nie ważne co myślicie ale bezlusterkowce to trend którego nie da się już zatrzymać.
    Mi się marzy bezlusterkowiec FF np z takimi funkcjami jak A7r III z hybrydowym wizjerem (coś jak w Fuji) z mniejszą rozdzielczością około 28Mpix i dostępnością szkieł jak w Canonie czy Nikonie.
    Jeśli CiN "prześpi" ten trend to za kilka lat pójdzie z torbami.

  139. Troll_canon
    Troll_canon 26 października 2017, 12:30

    Kupujesz przejściówkę i masz dostęp do wszystkich szkieł

  140. robertskc7
    robertskc7 26 października 2017, 12:42

    vulkanwawa ale co zmieni bezlustro od N czy C ? Jakość obrazka niemal znakomita w N i od lat niemal taka sama w C tyle, że w mniejszej puszce z elektronicznym wizjerem. Jeśli to będzie bezlustro o topowych właściwościach to w cenie ok 20 tyś. Szkła jak pokazuje Sony nadal zostają duże a w torbie trzeba więcej baterii zamiast jednej. Jedynie co się zmieni to system af i wizjer. No i poczucie posiadania nowej zabawki a zdjęcia takie same. W przypadku Canona wystarczy żeby wywalił ten durny filtr i dla mnie będzie bomba. Jelsi powstrzymują Cię ceny i dostępność szkieł w S to nie liczył bym że w N i C będzie taniej. Kup sobie lepiej d850 :)

  141. mmatja
    mmatja 26 października 2017, 12:52

    Fajny sprzęt, ale cena jak dla mnie (fotoamatora) zaporowa. Tak samo zresztą, jak konkurencyjnych konstrukcji. Może nie ma rewolucji względem poprzednika, ale każdy kolejny model (podobnie jak D850 względem D810, choć tu z uwagi na czas zmian ciut więcej) przynosi solidne poprawki. Oby jeszcze Canon odzyskał trochę werwy. Im więcej zdrowej konkurencji na rynku, tym lepiej.

  142. JdG
    JdG 26 października 2017, 13:10

    >> Jedynie co się zmieni to system af i wizjer. No i poczucie posiadania nowej zabawki a zdjęcia takie same. (by robertskc7)

    zdjęcia, to zależą przede wszystkim od fotografa, od sprzętu mniej. Ale oczywiście robi się je z użyciem sprzętu, więc np. sunięcie pryzmatu i lustra zmniejszy jego wagę i usunie źródło wstrząsów, zwłaszcza jak użyje sie migawki elektronicznej - przy fotografowaniu z ręki na dłuższych czasach korzyść zauważalna praktycznie w każdym wypadku. Korekcja ekspozycji w live view też ma swoje zalety, zwłaszcza jak musisz robić szybko zdjęcia.

  143. 26 października 2017, 13:16

    Miałem już A7 ale to nie było to.
    MI na początek wystarczył by taki A7 ze stabilizacją matrycy, także z dotykowym AF na LCD, AF jak w A9 (może A7 III bedzie taki) no i na początek ze dwa MAŁE obiektywy 35 f2 i 50 1.8 w NORMALNYCH cenach.
    Wiem że jest FE 50 f 1.8 ale AF w nim działa tak że zanim ustawi ostrość to można iść kawę zaparzyć ;) jest też Samyang 35 ale niestety ze światłem f2.8.

  144. krissss
    krissss 26 października 2017, 13:32

    dobrze, że się wstrzymałem ze zmiana puszki, czekałem prawie 5 lat to jeszcze ze 2 lub 3 poczekam aż cena nowej 7-ki spadnie. Dla mnie zapowiada się super a w porównaniu z poprzednikiem dostrzegam dużo zmian.

  145. druid
    druid 26 października 2017, 15:42

    Wszystko spoko tylko ceny zaporowe. W tym tempie wersja A7V będzie kosztować 30 tys. a A9III przekroczy 50 tys.
    Wiadomo, to jest na rękę producentom by wrzucać niepotrzebne specyfikacje jak setki punktów AF czy super duże serie i tym samym totalnie windować ceny. A w praktyce najlepszy byłby aparat do 2000$ z 4K i przyzwoitym AF.
    Tak się niestety kreuje sztuczne potrzeby, bo jakiej ilości użytkowników potrzebne są te bajery jak szybkie serie itp?? A jeśli są to od tego mają wyższe modele.
    Ogólnie rzecz biorąc widać, że producenci celują w zamożnych amatorów którzy specjalnie na fotografii się nie znają i można im wciskać kit że jak kupią taki super drogi aparat to sam będzie piękne zdjęcia robił ;)

  146. JdG
    JdG 26 października 2017, 16:04

    >> Ogólnie rzecz biorąc widać, że producenci celują w zamożnych amatorów ...

    zważywszy na koszty badań i produkcji, to trudno im się dziwić. Producent też musi z czegoś żyć. Zawsze można nabyć sprzęt poprzedniej generacji, przecież też robi zdjęcia - już tyle świetnych obiektywów wyprodukowano i wiele z nich zostało przecenionych, że zawsze coś się znajdzie odpowiedniego w akceptowalnej cenie.

  147. focjusz
    focjusz 26 października 2017, 17:22

    @druid - wcale nie. Cena D850 ( w $ ) jest praktycznie taka sama jak D810 a Sony jedyne co robi to wyrównuje wyceny do CiN. To smutne ale to także oznaka że czują się coraz pewniej na rynku.

    W perspektywie paru lat ceny faktycznie mogą wzrosnąć - ale to będzie raczej efekt przegranej walki ze smartphonami ( kiedy pojawią się takie z 3-4 obiektywami uzasadnienie do posiadania lustrzanki - amatorskiej - stpadnie w okolice zera )

  148. mate
    mate 27 października 2017, 08:58

    @druid
    "Wszystko spoko tylko ceny zaporowe. W tym tempie wersja A7V będzie kosztować 30 tys. a A9III przekroczy 50 tys."

    Ale w jakim tempie? Przecież cena startowa A7R III jest identyczna jak wersji II i wynosi $3199. Dla przypomnienia 5D MkIV debiutował z ceną $3499, specyfikacji obu nawet nie ma co porównywać.

  149. matzll
    matzll 27 października 2017, 09:21

    @mate
    "Ale w jakim tempie? Przecież cena startowa A7R III jest identyczna jak wersji II i wynosi $3199. Dla przypomnienia 5D MkIV debiutował z ceną $3499, specyfikacji obu nawet nie ma co porównywać."

    Dokładnie. Jeśli marudzić na cenę to właśnie u Canona. Zarówno premiery A7RIII jak i D850 wnoszą coś w stosunku do poprzednika, coś za co warto zapłacić. Przy nich premiera (i cena) 5D mk IV to jakiś żart.


    @grzegorz_maj
    "Pierwszą rzeczą jaką zauważyłem po przesiadce na manualne obiektywy to swoboda kadrowania. Nie przejdę na AF jeśli będę musiał bawić się w przekadry, lub wybieranie punktów ostrości. Jest nadzieja w eye-af - ale Japończycy muszą się trochę przyłożyć, żeby ten ficzer był w pełni użyteczny. W każdym razie, to pierwszy krok nad wykorzystaniem potencjału jaki wynika z braku lustra."

    Ja Ciebie doskonale rozumiem z tym manualem. Ty mnie jednak trochę mniej ;)
    Eye-af jest dopracowany. Użyteczny w pełni był nawet w poprzedniej generacji. Teraz po prostu rozszerzyły się sytuacje, w których można z niego korzystać. Jego "problemy", które wymieniłeś w poprzednim poście są raczej w stylu szukania dziury w całym. Nie twierdzę, że jest idealny, bynajmniej. Znajdą się warunki, w których nie warto korzystać, to oczywiste. Ale już na tym etapie jest to najlepszy model ostrzenia w portretach. Ok, sa specyficzne warunki w których możesz ostrzyć na soczewkę oka ręcznie, ale przy bardzo małej głębii jest to czasochłonne i najmniejszy ruch modela może wszystko zepsuć. Jeżeli Twój styl fotografii wpisuje się w te warunki to nie ma tematu, też bym został przy MF. Ale abstrahując o preferencji jednego człowieka, bezwględnie eye-af jest dużo bardziej uniwersalną formą do portretów niż MF, sumując warunki odpowiednie dla jednego i drugiego.

  150. szafir51
    szafir51 27 października 2017, 09:51

    @PDamianPowstrzymajmy ekscytację
    i poczekajmy na głos rozsądku
    ...z Wrocławia.


    zieffff... nie chce mi się. Poczekajmy lepiej na banialuki

    ps. fajny aparator


    @matzll
    To nieużywanie eye-af byłoby grzechem. Chyba, że jesteś foto-hipsterem ale przecież wtedy fociłbyś analogiem a nie cyfrą :)

  151. ad1216
    ad1216 27 października 2017, 12:52

    Ciekawe, ze video 4k w trybie APS-C w tej puszce jest dużo lepszej jakości niż video w trybie FF. Crop ma więcej szczegółów, lepszą dynamikę i mniej szumów na wysokim ISO. Za dpreview: The a7R Mark III can shoot UHD 4K from the full width of its sensor but gets better results in Super 35 (essentially APS-C) crop mode. In crop mode the camera shoots using a 5176 x 2924 pixel region, which it down-samples to produce highly detailed 3840 x 2160 UHD 4K footage. Sony says the image quality of both types of footage is improved but that the quality differential between full frame and Super 35mm modes will remain. In other words, Super 35 will continue to (ironically) offer higher resolution, better dynamic range and low light performance than full-frame mode in 4K.

  152. ad1216
    ad1216 27 października 2017, 15:05

    Sprawdziłem w teście D850 na dpreview i w nim też crop x1,5 video daje większą rozdzielczość niż tryb video FF link Może na obecnym etapie rozwoju technologii 4k w formacie FF jest nikomu niepotrzebnym słabej jakości bajerem?

  153. matzll
    matzll 27 października 2017, 15:19

    To jest dość prosta sprawa akurat. W cropie sczytuje wszystkie piksele dające o brak 5k i przeskalowuje je w dół do 4k. Natomiast w ff sczytuje co któryś piksel. Tak w uproszczeniu. Dlatego 4k z a6500 czy a9 wygląda najlepiej. Widocznie technologia w a7r3 nie pozwala jeszcze na zgrywanie 8k i downscaling.

  154. ad1216
    ad1216 27 października 2017, 15:28

    matzll: to co napisałeś nie wyjaśnia dlaczego nie tylko rozdzielczość ale również dynamika i szumy są gorsze w FF, a to przyznaje nawet producent, czyli Sony.

  155. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 27 października 2017, 15:40

    @matzll,

    Eya-af na obecnym etapie moze byc bardzo uzyteczny. Chodzilo mi o to, ze mozna pojsc dalej i przy pomocy AI i sledzenia oka(fotografa) ustawiac ostrosc (i glebie) w wieksze ilosci sytuacji. Na 50/2 peaking wystarcza, ale na 135/2 polowa jest do wyrzucenia, trzeba stosowac powiekszenie - tak jak napisales.

  156. matzll
    matzll 27 października 2017, 15:53

    @ad1216
    4k w trybie FF rejestruje obraz z łącznej powierzchni mniejszej niż apsc. Czyli z FF zostaje wyłącznie głębia ostrości, nic więcej. Jedyne znane mi aparaty FF, które rejestrują 4k sczytujac cała matrycę to a7s2 i a9.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.