Nowe obiektywy Canona do transmisji - CJ45ex9.7B i CJ45ex13.6B
W ofercie firmy Canon pojawiły się dwa nowe modele tzw. obiektywów broadcastowych - CJ45ex9.7B oraz CJ45ex13.6B. Są zdolne do rejestrowania obrazu w jakości 4K HDR. Oba wyposażone zostały w stabilizację.
Informacja prasowa
Warszawa, 2 listopada 2017 r. – Canon zaprezentował dwa najnowsze obiektywy broadcastowe do kamer z matrycą 2/3 cala – CJ45ex9.7B i CJ45ex13.6B – oferujące usprawnione możliwości szybkiego zbliżania i ostrzenia oraz technologię stabilizacji obrazu (IS). Nowe obiektywy osiągają najwyższy współczynnik zbliżenia w swojej klasie, przez co idealne nadają się do transmisji dynamicznych wydarzeń sportowych i muzycznych. CJ45ex13.6B posiada również najdłuższą ogniskową w swojej klasie, dzięki czemu sprawdzi się zarówno w wozach transmisyjnych, jak i zastosowaniach do monitoringu.
![]() Canon CJ45ex9.7B |
Niezwykłe filmy 4K
Dzięki opatentowanej technologii optycznej Canon, nowe obiektywy CJ45ex9.7B i CJ45ex13.6B charakteryzują się bardzo wysoką wydajnością. Wykorzystanie szkła fluorytowego o ultra niskiej dyspersji (UD) zapewnia wysoką jakość elementów optycznych 4K na całej szerokości kadru i w pełnym zakresie ogniskowych. Dzięki temu nowe obiektywy są idealne do rejestrowania obrazu 4K HDR w niemal każdym środowisku – od dużych zbliżeń do panoramicznych obrazów rejestrowanych podczas wydarzeń sportowych czy muzycznych. Oba obiektywy są w stanie osiągnąć współczynnik zbliżenia na poziomie 45x oraz zakres ogniskowych od 9,7 mm do 437 mm oraz od 13,6 mm do 612 mm. Dodatkowo wbudowany podwójny konwerter pozwala zwiększyć maksymalną wartość ogniskowej do 873 mm w modelu CJ45ex9.7B i do 1224 mm w CJ45ex13.6B.
![]() Canon CJ45ex9.7B |
Perfekcyjna stabilność
Technologia stabilizacji obrazu (IS) Canon, zdolna do inteligentnego wykrywania i kompensowania ruchu kamery, gwarantuje wyjątkowo stabilny obraz. Ulepszona kontrola stabilizacji sprawdza się nawet przy wyższych częstotliwościach 10-15 Hz, co przydaje się np. podczas ujęć kręconych z kamery zamontowanej na pojeździe. Niezrównana jakość materiałów optycznych użytych w nowych obiektywach pozwala na stabilne rejestrowanie obrazów przy dużym zbliżeniu, charakterystycznych dla filmów dokumentalnych i przyrodniczych oraz transmisji wydarzeń na żywo.
![]() Canon CJ45ex13.6B |
Energia precyzji
Nowe jednostki sterujące zawierają wysokowydajny, 16-bitowy enkoder absolutny, który generuje bardzo precyzyjne informacje o zoomie, ostrości i przysłonie. Dane te mogą następnie zostać przekazane do systemu wirtualnego*, umożliwiając łączenie obrazów generowanych komputerowo z materiałem rejestrowanym na żywo.
* System umożliwiający nakładanie grafik generowanych komputerowo na obraz transmitowany na żywo.
Canon CJ45ex13.6B |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jaki montaż mają te kamery - to jest Super 35 czy jeszcze coś innego ?
No i pytanie najważniejsze - dlaczego nie oferuje się obiektywów o zblizonych parametrach optycznych. Rozumiem że Canonowi i Sony się to może nie opłacić - ale dlaczego nie robi tego Nikon albo jakiś Samyang ?
Nawet gdyby były one bardzo drogie to przecież znalałzo by się kilkatysięcy klinetów dla których cena nie ma znaczenia - a Nikon już robił szkła za dziesiątki tysięcy dolarów ...
Przecież jest napisane - 2/3"
Podpowiem: zapewne B4
Focjusz czytaj uważnie, to nie są kamery tylko obiektywy do matryc 2/3 cala. Nikon nie produkuje takich obiektywów bo nie ma profesjonalnego działu filmowego i transmisji tv, a tym samym takich technologii. A Samyang ma już średniej klasy obiektywy filmowe ale takich technologii pewnie także nie posiada żeby zrobić nawet coś zbliżonego. Ogniskowe tych obiektywów wynikają pewnie w dużej mierze z tego, że są przeznaczone do małych matryc 2/3 cala.
Co ma HDR wspólnego z obiektywem, poza jakimiś skrajnymi przypadkami typu powłoki "wycinającymi" odpowiednie fale z zakresu światła widzialnego?
Matt: nie widzisz, że ten tekst to informacja prasowa, czyli zabarwiony dużą dawką marketingu? Pracownicy tego działu też muszą coś robić ;))
Focjusz: jeśli marzysz do dużym zoomie od Nikona to kup sobie P900, który ma zoom 83x, 4.3-357 mm (ekwiwalent 24-2000 mm - dla formatu 35 mm) :)
Objektywy są miedzy innymi do tej link
Sorry link mi sie popieprzył. Obiektywy sa zrobione z myslą o Sony HXC-FB80
Współczynnik zbliżenia? A co to takiego?
@ad Ja nie marzę o aż takim - bo wiem że raczej nie było by mnie na niego stać. Zastanawiam się tylko głośno dlaczego nie robi się chciaż zbliżonych
Nikon akurat ma ( a raczej miał) w swoim portfolio system Nikon 1 który własnie idealnie nadawał się do budowy takich zoomów i nic poza ciemnym 10-100mm nie zaproponował.
TRIX - canon robiłby z myślą o kamerze sony?
Jeżeli chodzi o kamery telewizyjne to na rynku jest Sony i długo długo nic.. Dlatego Canon czy FujiFilm robią obiektywy tego typu z myślą o kamerach Sony.
Focjusz: a jaki sens miałoby zbudowanie hi-endowego za ogromną kasę obiektywu do amatorskiego Nikona 1?
Rafiki: Sony HXC-FB80 jest kamerą FHD (jedynie z możliwością skalowania do 4k) a te obiektywy są robione z myślą o 4K. Skąd pewność, że właśnie są robione do tego modelu Sony?
Post wyżej miał być do TRIXa :)
It might seem like 1080p is old hat at this point, but given that there are still broadcast companies that have equipment to migrate from standard definition, these cameras could be a good fit in a number of situations. The complete camera system would not only give them full 1080p HD, but it would also give them a foothold in the future with its HDR capability. The camera control unit can supply 4K upscales should they be needed,
TRIX-te wyjaśnienia wcale nie wskazują, że te obiektywy są przeznaczone do Sony HXC-FB80, a powtarzają jedynie informację, którą wcześniej zacytowałem, że Sony HXC-FB80 jest kamerą FHD (jedynie z możliwością skalowania do 4k). Swoją drogą to prawda, że większość stacji tv nadaje ciągle w SD i HD (720p), a nie Full HD (1080), a 4k to dla większość daleka przyszłość