W bazie znajduje się 2160 obiektywów i 9720 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie obiektywów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Sigma A 50 mm f/1.4 DG HSM - specyfikacja i opinie
Producent | Sigma |
---|---|
Model | A 50 mm f/1.4 DG HSM |
Typ obiektywu | Standardowy stałoogniskowy |
Ogniskowa | 50 mm |
Światłosiła | f/1.4 |
Pole widzenia | 46.8 o |
Ostrość od | 0.4 m |
Maksymalne powiększenie | 1:5.5 |
Maksymalna wartość przysłony | 16 |
Liczba listków na przysłonie | 9 |
Mechanizm autofokusa | HSM |
Konstrukcja | 13 elementów / 8 grup |
Rozmiar filtra | 77 mm |
Tryb Makro | Nie |
Stabilizacja | Nie |
Dostępne mocowania | Canon EF Nikon F Sony A / Minolta Sigma Sony E Sony FE L-mount/Leica-SL |
Wymiary | 85 x 100 mm |
Waga | 815 g |
Dodatkowe informacje | Premiera: 06.01.2014 elementy ze szkła SLD elementy asferyczne |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 3200
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Ten obiektyw nie ma wad. Na siłę - czasem konieczność kalibracji.
Zalety: Genialna ostrość od pełnej dziury. Świetna plastyka. Doskonała jakość wykonania. Dobry pokrowiec w zestawie.
Podsumowanie: To jedno z tych szkieł, którymi Sigma udowadnia, że za rozsądną cenę może być znacznie lepsza niż reszta świata. "50" to tyle ile ogarniamy wzrokiem, więc fotografowanie tym szkłem jest w miarę naturalne. Sigma daje nam genialną ostrość, cudowne wykonanie i sprawny autofocus. Do tego współpraca z USB Dock. Zakłada się to na aparat i nie ma ochoty na zmianę na inne szkło.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 2900
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Waga? Ale za to stabilnie leży w ręce.
Zalety: Szkło posiadające same zalety. Niesamowita ostrość od 1,4, bardzo płynne przejście w rozmycie tła od planu 1-szego z modelem. Szybki AF, dobrze i stabilnie leży w dłoni. Zaletą jest też minimalne ostrzenie od 40cm.
Podsumowanie: Kupiłem to szkło świadom jego zalet z myślą o fotografii portretowej. Trochę obawiałem się problemów z kalibracją, ale nic z tych rzeczy. Mając kilka artów dobrze mieć USB dock i wtedy kwestie kalibracji nas nie obchodzą. Szkło warte ceny, stabilne w dłoni, szybki i celny AF. Nie ma w nim czegoś takiego jak "mydło". Przydaje się też minimalne ostrzenie od 40 cm dla portretów dziecięcych modeli. Szkło świetne do portretów i studia.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 3300
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Waga, brak stabilizacji.
Zalety: Ostrość w środku i na brzegach, mała dystorsja, małe winietowanie, brak aberracji chromatycznej, ładny bokeh.
Podsumowanie: O tym obiektywie już tyle napisano, że nie będę się powtarzał. Lepszy od niego właściwie jest tylko Otus (minimalnie), a porównywalny Milvus, ale są znacznie od Sigmy droższe. Wspomniany przez jednego z użytkowników Canon f1.2 się nie umywa do tego obiektywu.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 3500
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: brak
Zalety: pewny autofocus, ostry od "pełnej dziury"
Podsumowanie: świetna pięćdziesiątka w przyzwoitej cenie
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Ciężka i duża jak na 50mm. Wymaga skalibrowania. Pierścień ostrości podobnie jak w pozostałych artach zbiera namiętnie wszelkie zabrudzenia.
Zalety: Bardzo, bardzo ostro od pełnej dziury. Stosunkowo mała aberracja, dystorsja i odblaski. Solidnie wykonana.
Podsumowanie: Jeśli potrzebujesz 50mm jako głównego narzędzia pracy czy też przy realizacji kosztownej pasji, to 50 art nie jest skrajnie tanim, ale bardzo dobrym jakościowo wyborem. Jeśli 50mm używasz sporadycznie, to polecam kupić coś tańszego i mniejszego/lżejszego przede wszystkim.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 2950
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Poważne problemy z "dogadaniem" się z body. Dock nie pomógł do końca i szkło musiało powędrować do kalibracji co spowodowało że szkło leżało w torbie i czekało na odpowiedni czas. AF szybki i celny ale tylko w dobrych warunkach świetlnych, w słabych duża ilość nie celnych ujęć, loteria. Nie podoba mi się plastyka tego szkła - w ciemnych warunkach faktura skóry robi się brązowa, trudna do obróbki.
Zalety: Ostry od 1,4 jak żyleta. Solidnie wykonany, budowa robi wrażenie.
Podsumowanie: Żałuję że zamieniłem swoją 50L na tą Sigmę. Zraziły mnie problemy ze współpracą z body, pracując na 2 aparaty ta Sigma może być tylko podpięta do jednego. Teraz gdy będę wymieniał body znowu wysyłka do kalibracji, nie o to mi chodziło aby sobie robić pod górkę. I problematyczny Af w trudnych warunkach, muszę pamiętać aby dublować te same kadry bo jest duże prawdopodobieństwo mydła. I na koniec plastyka która do 50L się niestety ale nie umywa. Nie samą ostrością człowiek żyje.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 3100
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Waga?
Zalety: Bazując na moim doświadczeniu o sprzęcie fotograficznym, oraz realizując swoją filozofię co optyka powinna oferować, ten obiektyw niebezpiecznie zbliżył się do doskonałości.
Podsumowanie: Miałem wcześniej Sigme 30mm f1.4 EX DC HSM, którą używałem na APS-C. Zależność cena / jakość była nie do pobicia. Teraz postanowiłem kontynuować współpracę z sigmą dla ff i znów pełne zadowolenie. Podkreślę tu znane już na Optycznych stwierdzenie: Można zrobić świetny obiektyw za rozsądne pieniądze. Tak, Canonie? / Nikonie? / Pentaxie?
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 3499
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Brak.
Zalety: Bardzo ostry obraz od pełnej dziury. Po lekkim przymknięciu robi się niesamowity. Brak wad optycznych - winieta na 1.4 jest wyraźna, ale nawet na nią trudno narzekać, aberracje niemal niedostrzegalne. Bardzo ładne rozmycia tła, kolory i plastyka. Obiektyw solidnie wykonany. Autofocus z Nikonem działa doskonale. Bardzo dobra gwarancja.
Podsumowanie: To chyba najlepsza "50" na rynku. Optycznie nie gorsza od Otusa, kilkukrotnie tańsza i z doskonale działającym autofocusem. Cena dość wysoka, ale obiektyw na pewno jest jej wart. Wszyscy użytkownicy zachwycają się tą Sigmą i trudno się im dziwić, ale ... mimo wszystko nie uznałbym tego szkła za genialne.
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Może ciezar ale to ma swoje plusy ..
Zalety: Wykonanie i obraz .. mam 35 i 50 - najwyzsza polka. Polecam.
Podsumowanie: Polecam.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: £680
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Z jakichs wzgledow przy ustawieniem na preselekcje przyslony I wybraniu np f 2.0 podczas ostrzenia przyslony czasem zostane zmieniona (?) w przedziale od f2 do f4. Na zadnej innej stałce tak Nie mam ( Canon 70-200 2.8 IS USM MK2, sigma 150 2.8 macro, ani nawet szkło które wymieniłem Canon 50 1.5 - nigdy nie robiły mi takich niespodzianek na mojej puszce - Canon Eos 7D ). Nie mam pojęcia o co chodzi bo sprawdziłem wszystkie ustawienia.
Zalety: Bardzo szybki AF, piękne rozmycie, kontrast i nasycenie kolorów. Solidna budowa.
Podsumowanie: Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego szkła choć mam je dopiero od kilku dni. Zamieniłem je za Canona 50 mm 1.4, którego miałem od około 5 lat i byłem z niego zadowolony, dopóki dla zabawy w sklepie nie podpiąłem sigma aby zrobić kilka porównawczych fotek tak z ciekawości i wyszedłem ze sklepu z nowym szkłem ;))
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 3300
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Ciężar, AF.
Zalety: Ostrość, jakość wykonania, możliwość mikroregulacji i upgrade.
Podsumowanie: Znakomity zarówno do fotografii i do wideo
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Ciężki kloc, hantelka. Filtry aż 77 mm. Na C 5DII AF niezbyt radzi sobie na centralnym punkcie w ciemności ulicy (ISO 1600, f/1.4, czas około 1/30 s). Canon 85/1.8 radzi sobie wówczas ciut lepiej. Kiepskawy, duży futerał. Cena powinna wynosić 3000 a nie 3500. Może potanieje za rok. Powyższe niewielkie niedogodności wynagradzają wielkie zalety.
Zalety: Mała winieta, super ostrość, małe aberracje, pełna używalność od maksymalnego otworu!!! (w przeciwieństwie do 50-ten Canona). Dość ładny bokeh, jaj nie urywa ale nie drażni. AF trafia bardzo dobrze z moim 5DII. Obudowa jest ładna. Nic nie pompuje od frontu - nie zasysa kurzu z zewnątrz.
Podsumowanie: Najlepsza stałka 50 mm jaką spotkałem w życiu. Otus nie ma AF więc odpada, jak i z uwagi na cenę. Ostrość na f/4 jest taka wysoka, że obiektyw potrafi zrobić morę na zdjęciu koszulki na którym widać fakturę materiału. Żaden mój obiektyw Canona nie jest tak ostry, choć co prawda nie mam L-ki 100 macro, ponoć jest najostrzejsza.