Kodak Ektachrome - trwają testy
W styczniu pisaliśmy, że marka Kodak chce wznowić produkcję wycofanego kilka lat wcześniej filmu Ektachrome. Obecnie trwają już testy nowego produktu.
Pierwsza informacja odnośnie wznowienia produkcji filmu Kodak Ektachrome pojawiła się przy okazji targów CES 2017. Początkowe plany producenta przewidywały, że pierwsze dostawy filmów Ektachrome nastąpią w czwartym kwartale 2017 roku. Chodziło zarówno o film do zdjęć w formacie 35 mm, jak i jego wersję filmową - do kamer Kodak Super 8.
Niedawno Kodak pochwalił się, m.in. na Twitterze, że trwają testy nowego produktu. Firma chce dopracować film Ektachrome, na który jest spore oczekiwanie społeczności interesującej się fotografią analogową. Nowy film ma się pojawić na rynku w 2018 roku.
Behind the scenes images from the first Ektachrome test coating. Learn more about the process of bringing back Ektachrome film on #TheKodakery. #EktachromeIsBack
— Kodak (@Kodak) 16 listopada 2017
Listen: https://t.co/GpRvj84sDs pic.twitter.com/ypsbYMeXb1
Warto przy okazji posłuchać podcastu (w jęz. angielskim), z którego można dowiedzieć się więcej na temat prac nad filmem Ektachrome:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Zawracanie głowy. To zwykły E-6 przecież jest. Co innego jakby wrócili do produkcji Kodachrome.
Nic z tego nie będzie.
Kodak przespał moment, w którym trzeba było przejść na cyfrę i teraz próbuje usilnie doić tę zdechłą analogową krowę.
To tak jakby powrócić do silników gaźnikowych. Jest wielu pasjonatów, którym takie rozwiązanie się podoba, ale to tylko takie hobby. Akurat w przypadku kliszy to raczej ślepa uliczka. Przecież Kodak na tym kokosów nie zbije. To raczej będzie tylko i wyłącznie taka ciekawostka. Nic więcej.
raczej nie przespał bo to między innymi on tę cyfrę wprowadzał na rynek - tylko coś organizacyjnie nie wyszło, zła strategia, złe zarządzanie albo tory, tory były złe...
Mała uwaga językowa: prace nad Kodachromem rozpoczęła FIRMA Kodak. Zaś Kodachrome do MARKA emulsji światłoczułej. Na tej samej zasadzie Daimler AG to firma, Mercedes to marka.
Oczywiście ze będzie to tylko ciekawostka jeśli nie wprowadzą formatu 120 ;
I dobrze, jak sie zapisuje na format 4x5,
takie zdjecie mozna w oryginalnej jakosci bez odbitek juz na prezent dac, zamiast jakosci Instax... heaven and hell...
Ma to sens większy ; Tym bardziej ze slajd to włsciwie jedyny nosnik , który można oglądać bez żadnego urządzenia dodatkowego ; Czyli jak za 200 lat ktoś odkryje w szufladzie paczkę slajdów to nie będzie problemów nawet jeśli nie będzie kompatybilnych urządzęn ;
Wolałbym jakiś sensowny (może kolorowy :p) direct positive do dużego -dużego.
@szuu
Kodaka zabiła pazerność. Kosili wtedy ogromne pieniądze na materiałach analogowych i nie chcieli z tego rezygnować wiec nie rozwijali sprzętu cyfrowego. Zrobił to Canon a w Kodaku nadal uślinię trwali przy materiałach analogowych. Technologia cyfrowa w ciągu kilku lat zrobiła ogromny postęp i było już po herbacie. Zanim w Kodaku zdali sobie sprawę z błędu to już było po nich.
Co ty pier...?
link
link
... no i Canon sam link
@PDamian
No i to pokazuje dokładnie to co mówię trochę poeksperymentowali i zamiast stworzyć swój własny system cyfrowy zostawili to konkurencji. Canon z Nikonem stworzyli swoje systemy i Kodak został w czarnej dupie.
@Borat, szklarnia a nie pazerność. Zrobili taki sam ruch jak inny producent filmów i przetworników czyli Fuji (S1, S2, S3, S5). Podpięli się pod bagnet F, najlepszą szklarnię, traktując przetworniki jak film.
Ten sam błąd powtórzyła firma Sony z Minoltą i tak samo poległa z "systemem" A.
Olympus i Panasonic również (z Nikonem i Canonem nie da się wygrać).
Wszystkie te firmy zaczęły produkować substytuty w postaci bezlusterkowców z nowymi bagnetami i obiektywami.
Niebawem Nikon wypuści bezlusterkowaca...prawdopodobnie z bagnetem F i znów będzie pozamiatane.
A to, że Kodak wraca do produkcji filmów to tylko klaskać.
@Janusz.Z,
pozamiatane, uprzątnięte i wystawione na sprzedaż - siedziba Nikona. Fascynujący jest proces myślowy, który zakłada, że firma dominująca w A wskakuje do B i od razu zyskuje pozycję lidera. Szczególnie, że przykładów na porażki przy podobnych przejściach jest mnóstwo, a sukcesów nie wiele.
@ Janusz.Z: "... z Nikonem i Canonem nie da się wygrać...
... Niebawem Nikon wypuści bezlusterkowaca...prawdopodobnie z bagnetem F i znów będzie pozamiatane."
Zerknij: link .
@Borat
"Kodaka zabiła pazerność. Kosili wtedy ogromne pieniądze na materiałach analogowych i nie chcieli z tego rezygnować wiec nie rozwijali sprzętu cyfrowego. Zrobił to Canon a w Kodaku nadal uślinię trwali przy materiałach analogowych. "
Pravda z tym trwaniem w analogu to prawda, ale z tego co pamietam to Canon wystartował ze swoim cyfrowym SLR pawie dwa lata po Nikonie ...
Pisac takie rzeczy o firmie, ktora byla pionierem sensorow cyfrowych... To wlasnie inni trwali w swiecie analogow, gdy kodak rozwijal matryce cyfrowe. A ze potoczylo sie tak a nie inaczej to inna bajka.
A czy gdzieś jest powiedziane ze nie mogą za jakiś czas produkować matryc ../ przecież mała firma izraelska może, wiec Kodak też mogłby pomyśleć ; Może powinien iść własną drogą i robić matryce zbliżone obrazowo do analogów trochę bardziej szumiące ale z charakterem ; Mam slajdy o czułości 1000 iso agfy i wcale tam tragedii jeśli chodzi o ziarno nie ma , fotografowałem minoltą i ciemnym zoomem i wystarczało to do zdobienia zdjęć sportowych ( motokros ) ; w średnio ciemnym lesie ;
Mam wrażenie ze nie tylko Kodak zrobił błąd , taka Agfa produkowała pełna gamę filmów o różnych czułościach które złe nie były ;
brt: "Zawracanie głowy. To zwykły E-6 przecież jest. "
Można chyba bezpiecznie przyjąć, że liczba aparatów typu ILC ustabilizuje się na poziomie sprzed rewolucji cyfrowej. A w tej liczbie ułamek to będą użytkownicy filmu (błony/kliszy... ;)) Można więc przypuszczać, że powodem wznowienia jest inna niż stosowana wówczas, gdy filmy były sprzedawane na masową skalę, technologia produkcji.
c.o.d.: "Pravda z tym trwaniem w analogu to prawda, ale z tego co pamietam to Canon wystartował ze swoim cyfrowym SLR pawie dwa lata po Nikonie ... "
Wtedy aparaty cyfrowe były bardzo drogie i/lub ze słabej jakości matrycami - a więc rynek był ograniczony. Myślę, że sytuację istotnie zmienił dopiero 300D.
Siudym: "Pisac takie rzeczy o firmie, ktora byla pionierem sensorow cyfrowych... "
Ano... A to przecież Bayer opatentował CFA pracując w Kodaku...
I niech będzie wybór na rynku a nie tylko matryce. Winyle wróciły do łask i ich światowa sprzedaż wróciła do poziomów z początku lat 90tych. Czasem mniejsza ilość zdjęć na kliszy poowduje, że łatwiej panować nad nimi...
@grzegorz_maj
To nie przejście z A do B a jedynie przyklejenie B do A jako dość ubogie uzupełnienie A.
Takie operacje udają się zawsze. :)
@Z_photo
Co to za link? Jakiś facet napisał, że bardzo się martwi?
Niech się martwi, to jego problem. Dla mnie jego opinia nic nie znaczy.
Są dwie firmy wiodące * przy czym to tez nie prawda bo o ne mają przewagę tylko w formacie FF ;
Z Canonem i Nikonem nie wygrywa się tylko się konkuruje , każdy z mniejszych producentów sam decyduje w jakim punkcie chce konkurować ;
np dostęp do większych formatów filmów może spowodować ze jakies osoby zamiast cyfry wybiorą LF z pokłonami ;
Przez co ilość sprzedanych Canonów i Nikonów shift /tilt spadnie
Nie do końca jest prawdą to co się mówi o Kodaku. Nie dość że wynalazł cyfrę, to tuż przed swoją katastrofą wcale nie skupiał się na materiałach analogowych- tu jest podsumowująca opowieść o Kodaczku link
Dziwna to katastrofa skoro filmy nadal są w ofercie , kompakty cyfrowe tez ;
w hoolywodzie nadal porządne filmy kreca na kodaku a sony biora tylko jako gadzet , ze niby aktor go trzyma w ręce ;
Ciekaw jestem co generuje większy zysk branża filmowa czy kosmiczna ;
Na YT Kodak jet wyjaśnienie tej katastrofy.
link Steve Sasson -wynalazca cyfry
Jasne ale jakie to ma znaczenie przy wznawianiu produkcji slajdów ..?