Sony E 18-135 mm f/3.5-5.6 OSS
W ofercie firmy Sony pojawił się właśnie nowy obiektyw typu zoom z mocowaniem E, przeznaczony dla matryc APS-C. Model 18-135 mm f/3.5-5.6 OSS (SEL18135) trafi do sprzedaży w lutym.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Nowy, lekki i zwarty obiektyw E 18–135 mm F3,5–5,6 OSS wyróżnia się dużą ostrością oraz szybkim, dokładnym oraz cichym systemem AF, dzięki czemu może służyć do wielu zastosowań fotograficznych i filmowych.
Firma Sony, światowy lider w technologii przetwarzania obrazu cyfrowego i największy na świecie producent przetworników obrazu, wprowadza do oferty 46. obiektyw z mocowaniem typu E. Nowy model jest przeznaczony do korpusów z matrycą APS-C. Ma uniwersalny zakres ogniskowych 18–135 mm, maksymalny otwór przysłony od F3,5 do F5,6 oraz stabilizator obrazu Optical SteadyShot™.
![]() |
Nowy obiektyw, oznaczony symbolem SEL18135, wyróżnia się zwartą i lekką konstrukcją. Jego małe wymiary — 67,2 x 88 mm — oraz waga zaledwie 325 g idą w parze z dużą, wynoszącą 7,5x krotnością zoomu optycznego. Zakres ogniskowych dla matrycy formatu APS-C wynosi 18–135 mm, co w przeliczeniu na format 35 mm daje 27–202,5 mm. Obiektyw doskonale pasuje do popularnych aparatów Sony z matrycą APS-C, w tym α6500, α6300 czy α6000. Stanowi bardzo przydatne narzędzie w wielu zastosowaniach, takich jak codzienne zdjęcia portretowe, krajobrazowe i przyrodnicze, a także fotografia podróżnicza.
Obiektyw E 18–135 mm F3,5–5,6 OSS wyróżnia się nieprzeciętną ostrością odwzorowania obrazu w całym kadrze, niezależnie od ustawienia ogniskowej. Jest to zasługa jego zaawansowanej, kompensującej aberrację konstrukcji z jedną soczewką asferyczną i dwiema ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji). Użytkownicy tego obiektywu mogą ponadto wykonywać zdjęcia zbliżeniowe z przyjemnie wyglądającym efektem bokeh, czyli miękko rozmytym tłem. Maksymalne powiększenie wynosi 0,29x, a minimalna odległość od fotografowanego obiektu — 0,45 m. W fotografowaniu z ręki pomaga wbudowany optyczny stabilizator obrazu.
![]() |
Ten zmiennoogniskowy model 18–135 mm F3,5–5,6 jest również wyposażony w szybki, dokładny i cichy system AF napędzany silnikiem liniowym. Znakomicie współpracuje dzięki temu z trybami zdjęć z dużą szybkością oraz imponującymi funkcjami wideo wielu aparatów bezlusterkowych Sony.
Obiektyw SEL18135 będzie sprzedawany w Europie od lutego 2018 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Dobra wiadomość dla 'zaniedbanego' bagnetu:)
Dobra wiadomosc ze cos wypuscili. Tylko dlaczego taka ogniskowa jak jest 18-105 f4 i w dodatku tansze.
sadze ze wiecej ludzi czeka na cos w stylu 16/17 - 50 f2.8
Bo jest od 18-105 sporo mniejszy, lżejszy, ma większy zakres, nie każdemu potrzeba stałego f4, ma lepsze odwzorowanie (1:3 zamiast 1:9), a i nie wszyscy lubią powerzoomy.
Skąd informacja o cenie?
Swoją drogą sam bym wolał coś od 16mm.
na innych portalach pisza o cenie 599$ / 570£
Nie wiem znowu od 18 nie od 16
Druga sprawa fajny bo mały i lekki ( jak na te parametry)
ale porównanie z dobrym fuji x em pokazuje że będzie z tym obiektywem coś nie tak za mały jest i za lekki, będzie to pewnie wydłużony kit dla początkujących/niewymagających.
Ale święto, Sony wypuszcza szkło pod APS-C. Szok i niedowierzanie.
Aczkolwiek parametry nie zaskakują i wpisują się ładnie w rolę jaką APS-C ma pełnić w stajni Sony. Szkoda, że nie pokusili się chociaż o wydłużenie zakresu o szerszy kąt. No i ciekawe, jak to będzie z tą "dużą ostrością".
No ale nie ma co narzekać, darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda. A wielu już sądziło, że ten koń jest już do odstrzału :-)
Sony wypuszcza to maleństwo bo właśnie wie, że APS i tak odejdzie z czasem w niepamięć, więc po co inwestować dużo kasy w coś co nie ma przyszłości. Bo nie ma.
@tripper
APS-C dokładnie taką samą rolę pełni w Canonie czy Nikonie.
@tripper
''Ale święto, Sony wypuszcza szkło pod APS-C. Szok i niedowierzanie. ''
Tak z ciekawości - kiedy canon i nikon wypuszczali ostatnio całkiem nowe szkła apsc?
link
Sony link
Fuji link
Canon link
Jeszcze kilka wpisów i niechybnie wyjdzie, że jakby nie patrzeć APSC Nikon D500 pełni tą samą rolę co Sony A6500 :)
@ikit, a to chyba dość oczywiste, że alternatyw w C i N dla APSC jest trochę więcej niż w Sony E, więc nawet jak C i N nic ostatnio nie wypuściły to sytuacja jest trochę inna. Ew. można postawić pytanie ile szkieł APSC, uwzględniając Tamrony Sigmy i inne firmy zostało wypuszczonych dla C i N w 2017, a ile dla Sony E?
@mkol - a dlaczego tylko Tamrony i Sigmy? Czemu nie Samyang, Mitakon itd.?
Bo jeśli uwzględnisz wszystkich producentów niezależnych, to możesz się mocno zdziwić...
@mkol
''@ikit, a to chyba dość oczywiste, że alternatyw w C i N dla APSC jest trochę więcej niż w Sony E, więc nawet jak C i N nic ostatnio nie wypuściły to sytuacja jest trochę inna. Ew. można postawić pytanie ile szkieł APSC, uwzględniając Tamrony Sigmy i inne firmy zostało wypuszczonych dla C i N w 2017, a ile dla Sony E? ''
Ta, a do sony E dolicz szkła C, N, sony A, wszystkie swoje tamrony i sigmy bo wszystko się da podpiąć:p
Jak tak liczę to sony ma w sony E 15 różnych szkieł. Canon ma pod swoje apsc z... 12 różnych. Nikon z 18 różnych. Więcej od sony ale o całe 3, a licząc z adapterami do sony na fisha i UWA to różnica to raptem jeden obiektyw. Z czego wszystkie E są relatywnie nowe;)
Zresztą co za różnica, odnosiłem się do stwierdzenia trippera i pytałem tylko kiedy coś C/N wypuściły nowego w apsc, nie siedzę w nich a już szczególnie w ich apsc. Sigma, czy zeiss też wypuszczają szkła apsc pod sony E ale nie jest to dowód na to że sony dopieszcza typową szklarnię E (bo wiele szkieł FE jest całkiem zgrabnych czy nie ma sensu ich robić specjalnie pod apsc i nie ma problemu z ich używaniem w E).
Jednak wole E PZ 18-105/4 (foto + filmowanie bajka)
Nowy obiektyw jest ciemniejszy i pewnie sa wieksze dystorsje no i nie ma PZ.
Jak dla mnie mniej uniwersalny. Ale to kwestia co komu pasuje.
@mkol
Wszyscy producenci taktują APS-C po macoszemu i jedno D500 tego nie zmieni.
Najbardziej widać to na przykładzie Canona jak z biegiem lat korpusy nawet te z wyższych serii zostały wykastrowane a ich obudowy stały się plastikowe jak twarz Krzysztofa Ibisza. Jasne obiektyw systemowe AF-S można policzyć na palcach jednej ręki a system liczy sobie 20 lat.
Konsekwentnie aparatami aps-c i obiektywami E celują w średnią i niższą półkę. Nie wchodzili w zoomy f/2.8 i stałki poniżej f/1.8.
Oferta w w tych dwóch segmentach cenowych wciąż nie jest kompletna.
Brak jest stałoogniskowego obiektywu szerszego od 24mm średniej klasy.
Brak taniego zooma UWA. link
Brak też czegoś lepszego od E 55-210/4.5-6.3 ale nie tak drogiego jak FE 70-200/4 link
link
Szerszego od 24 mm faktycznie nie ma, ale zastąpić go może nasadka szerokokątna na E 20/2,8 (daje kąt widzenia obiektywu 24 mm na FF).
Zastąpi Sigma DN 16/1.4 ;) choć E 16/1.8 albo /2 byłby mniejszy -bez OSS.
Drugiego 70-200/4 -tańszego, pod aps-c [jako uzupełnienie 10-18/4 i 16-70/4] już nie zrobią.
Odpowiedniki Fuji 55-200/3.5-4.8 i EF-M 11-22/4-5.6: 12-24/4-5.6 by się przydały.
Bardzo dobre posunięcie Sony, czas dowartościować APS-C, obiektywy dla FF są zbyt wielkie, żeby wygodnie ich używać, amatorzy mogą preferować bardziej poręczne instrumenty APS-C. A w amatorach cała nadzieja przemysłu.
Sam obiektyw ma bardzo dobry, uniwersalny zakres ogniskowych i to jest jego duży plus. Od 16 mm byłby lepszy, ale widać tkwi tu jakiś szkopuł.
Szkopul tkwi w kompromisie gabaryty / zakres zooma / jakosc obrazu.
W moim przypadku dla szkla 18-105/4 stala jasnosc f4 w zupelnosci wystarczy a na 104mm ladnie rozmywa sie tlo. Waga tego szkla jest niska a funkcjonalnosc wysoka + wysoka jakosc obrazu. Ciekawi mnie jakosc obrazu z tego nowego szkla 18-135. Czekam na testy... Nie zeszli z ogniskowa do 16mm bo 16-70 ma sie sprzedawac ;).
18-105 już miało ogromne zniekształcenia na obu końcach, strach pomyśleć co będzie po zwiększeniu z jednej strony do 135mm ale jeszcze większy by był jak by z drugiej zwiększyli do 16mm, do fisheye bez korekty by się pewnie nadał;)
A mnie przeraża średnica. 18-105/135 mają 67/72mm średnicę filtra, a tu jest 55?
Przeraża Cię 55 zamiast 72 mm? :)
@ikit
"Jak tak liczę to sony ma w sony E 15 różnych szkieł. Canon ma pod swoje apsc z... 12 różnych. "
Czeski błąd - Canon ma aktualnie 21.
Nie. Napisałem 'różnych'. Jak teraz liczę na spokojnie to potwierdza się że jest ich 12.
W sumie pod apsc canon ma 23 modele ale w tym samych kitów 18-55 aż 8!! wariantów, a 18-135 i 55-250 po trzy, więc nie licząc świeżych modeli masz więc całe potężne 12 różnych obiektywów do wyboru. Przy 15 całkowicie różnych+ 2 adapterach w sony E (18-200 są dodatkowo ze 3 warianty). A już w ogóle ze stałek to canon ma pod apsc całe 3 szkła o jasności f2,8:D
Co do 18-55, to co jakiś czas zmieniali to i owo (nie tylko numer), bo to ki od czasów, gdy Sony jeszcze nie było na rynku.
18-135 są 3, ale jak ktoś słusznie napisał, liczy się nie ogniskowa, a konstrukcja optyczna. A te są różne. Całe 3 stałki, to sie zgadza, tylko po co robić następne 50mm 1.4 czy 1.8, kiedy jest duża baza objektywów EF pasujących bez adaptera.
Taki np. EF 35/f2 jest gabarytowo absolutnie strawny, więc po co robić nowy tylko pod APSC? Aby zaoszczędzić 50 gramów i ograniczyć podpinanie tylko do drugiego rzędu? APSC ma swoje zalety, tak jak ma je (inne) FF.
Canon nie jest stajnią robiącą wszystko za wszelką cenę, tylko firmą mającą najwyrazniej dobry controlling, co widać w bilansach.
Nikt nie zmusza do wchodzenia w ten system. Smieną też się fotografowało.
@ros28 - przeczytaj całą dyskusję, bo missujesz pointa ;-) Zaczęło się od tego, że ponoć "alternatyw w C i N dla APSC jest trochę więcej niż w Sony E".
No i w E też jest parę szkieł FE, które z powodzeniem można używać do aparatów z mniejszą matrycą - choćby 35/2.8, 55/1.8, 50/1.8, 50/2.8 Macro, 28/2, 85/1.8, Batisy 18, 25, 85 mm i pewnie jeszcze jakieś się znajdą.
Może i minusuję. Nie jestem wcale przekonany, że jest jakiś jeden najlepszy system. Po prostu po latach pracy na Contax wszedłem na cyfrę w mainstream, bo miałem dość szukania optyki, a przedewszystkim osprzętu pasującego do puszek.
Canon jest jaki jest, nie pcha co pół roku na rynek nowinek, ale mam wszystko pod ręką i wystarcza z nawiązką.
Nikt nie potrzebuje tych 500 różnych, czasem i podobnych szieł , jaki są do wyboru pod Canona EF(-S), ale właśnie fakt, że są do wyboru, robi muzykę.
Swoją drogą, dlaczego piszesz parę szkieł FE. FE i E mają tą samą odległość pracy z matrycą, wiec na APSC powinny pracować wszystkie FE, tak jak w Canonie Wszystkie EF idą bezproblemowo z APSC, a z firmowym adapterem również z serią M (też 18 milimetrowy odstęp jak w Sony E).
Nie ma się tu czym podniecać. Taki obiektyw to mogą w kicie sprzedawać z Sony A6000 lub A6300 i to wszystko. Ktoś kto ma 18-105 nie kupi już drugiego takiego zooma, bo najzwyczajniej w świecie jest to bez sensu. Brakuje obiektywów z krótką ogniskową do krajobrazów czy astrofotografii np 12-24 lub jakieś stałki 10mm lub 12mm z jasnym światłem.
@boa ksztusiciel
Masz do sony -> Samyang 12 mm f/2.0 ED AS NCS Sony E,
Sony sel 10-18 f/4