Fujinon MKX 18-55mm T2.9 oraz Fujinon MKX 50-135mm T2.9
Firma Fujifilm poinformowała o planach wprowadzenia na rynek dwóch obiektywów kinematograficznych. Modele Fujinon MKX 18-55mm T2.9 i MKX 50-135mm T2.9, wyposażone w mocowanie Fujifilm X, ujrzą światło dzienne w czerwcu br.
Specyfikacja obiektywów jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
- Nowe wysokiej jakości obiektywy kinematograficzne dla bezlusterkowych aparatów serii "X"
- Korzystaj ze wspaniałej jakości kinematograficznego obiektywu FUJINON z aparatem o lekkim korpusie
- Wyposażony w mechanizmy ostrości i zoomu zoptymalizowane pod kątem wysokiej jakości produkcji wideo
Szybki wzrost popularności filmowania i produkcji wideo udostępnianej w Internecie idzie w parze z powiększającymi się możliwościami realizacji filmów o stosunkowo niskim budżecie z wykorzystaniem cyfrowych aparatów fotograficznych. Mając to na względzie, firma Fujifilm wprowadziła do oferty w 2016 roku aparat “FUJIFILM X-T2” , który obsługuje filmowanie 4K. Aby jeszcze pełniej wspierać rosnące potrzeby w zakresie produkcji wideo, obecnie wprowadzany jest aparat “FUJIFILM X-H1”, który będzie posiadał cały szereg nowych i rozbudowanych funkcji wideo takich jak: “5-osiowa, zintegrowana w korpusie stabilizacja obrazu (IBIS) o maksymalnej efektywności 5.5 EV1, nowy tryb symulacji filmu światłoczułego “ETERNA” idealnie sprawdzający się podczas filmowania czy też tryb filmowania z wysoką częstotliwością kadrów -“1080/120P”.
Obiektywy “MKX18-55mm” oraz “MKX50-135mm” pokrywają zakres 18-135mm, czyli najczęściej wykorzystywane ogniskowe w produkcji wideo oraz mają stały współczynnik przysłony T2.94 w całym zakresie zoomu, co pozwala na zachowanie niewielkiej głębi ostrości i uzyskiwanie pięknego efektu bokeh. Konstrukcja obiektywów została zoptymalizowana pod względem filmowania. Zminimalizowane zostało przesuwanie ostrości oraz zmiana osi optycznej podczas regulacji zoomu oraz zredukowane jest "oddychanie" obiektywu (zmiana kąta widzenia w czasie regulacji ostrości). Obiektywy posiadają trzy pierścienie zapewniające manualną, nienależną obsługę regulacji ostrości, zoomu oraz otworu przysłony. Każdy z pierścieni ma skok koła zębatego5 wynoszący 0.8M (moduł). Pierścień ostrości może być obracany aż do 200 co ułatwia precyzyjne ustawianie ostrości. Cechy te sprawiają, że nowe obiektywy są bardzo wygodne i poręczne w obsłudze.
Obiektywy Fujifilm FUJINON zdobyły w 2017 roku nagrodę 69th Engineering Emmy® Award i są używane w produkcji kinematograficznej / CM / TV na całym świecie ze względu na swoje doskonałe możliwości wiernego przenoszenia w kadr prezentowanych scen. Ich właściwości optyczne, niezwykła precyzja działania i montażu bazują na wieloletnich doświadczeniach firmy w tworzeniu optyki dla kinematografii. Obecnie, Fujifilm wprowadzając serię obiektywów “MKX” dołączającą do gamy wymiennej optyki dedykowanej dla aparatów serii X wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom produkcji filmowej.
*1 Przy współpracy z obiektywem XF35mmF1.4 R.
*2 Format mocowania obiektywu opracowany przez SONY Corporation.
*3 Zjawisko, w którym obraz tworzony przez obiektyw staje się częściowo ściśnięty lub rozciągnięty przy krawędziach.
*4 Wartość T to indeks wskazujący jasność obiektywu w oparciu o wartość F przysłony oraz współczynnik transmisji. Im mniejsza wartość T, tym większa ilość światła jest transmitowana przez obiektyw.
*5 Odległość pomiędzy poszczególnymi zębami koła zębatego
Podstawowe cechy i właściwości obiektywów MKX:
- Zaawansowana jakość optyczna w lekkim i kompaktowym obiektywie
- konstrukcja optyczna obiektywu MKX18-55mm obejmuje 22 szklane elementy rozmieszczone w 17 grupach. Zawiera ona 6 elementów super ED oraz dwa elementy ED. Obiektyw MKX50-135mm posiada 22 szklane elementy ułożone w 17 grupach, w tym dwa elementy super ED oraz dwa elementy ED. Obiektywy oferują zaawansowaną jakość optyczną aż do samych krawędzi obrazu w całym zakresie zoomu.
- Dla całego zakresu zoomu zachowany jest stały współczynnik T2.9, co ułatwia uzyskiwanie popularnego efektu bokeh związanego z niewielką głębią ostrości. Ponadto, stały współczynnik T eliminuje potrzebę dodatkowych regulacji oświetlenia przy zmianie zoomu, co skraca czas filmowania.
- Obiektywy MKX posiadają zaawansowaną jakość i sprawność optyczną niezależnie od swej kompaktowej formy i niewielkiej wagi. Efektywnie wykorzystają przy tym zalety wynikające z niewielkiej odległości tylnego ogniskowania, które wymusza mocowanie X. Forma i właściwości obiektywów sprzyjają ograniczaniu personelu operatorskiego przy realizacji filmu.
- Styki elektryczne służące komunikacji z korpusami aparatów serii X pozwalają nie tylko na korygowanie dystorsji oraz koloru/jasności, lecz także pozwalają na uzyskiwanie zróżnicowanej ekspresji kolorystycznej wraz z trybami symulacji filmu światłoczułego.
- Konstrukcja optyczna i mechaniczna zoptymalizowana do filmowania
- Przednia grupa soczewek służąca ustawianiu ostrości oraz grupa soczewek odpowiedzialna za zmianę zoomu są napędzane niezależnie od siebie, aby nie następowało przesunięcie ostrości podczas zmiany zoomu, co eliminuje potrzebę ponownej regulacji ostrości podczas zbliżania czy oddalania obrazu w kadrze. Optyczne i mechaniczne podejście oznacza, że nie ma żadnego opóźnienia, z którym mamy do czynienia w elektrycznych systemach sterowania.
- Zastosowanie wewnętrznego mechanizmu ogniskowania kontroluje "oddychanie" obiektywu (zmianę kąta widzenia podczas ustawiania ostrości), co zapewnia płynne ogniskowanie i atrakcyjne przedstawianie filmowanych scen.
- Technologia produkcji opracowana dla konwencjonalnych obiektywów kinematograficznych FUJINON zastosowana została także w przypadku nowych obiektywów, aby kontrolować przesunięcie osi optyczne w trakcie zmiany zoomu i uzyskiwać za każdym razem zamierzoną kompozycję.
- Wygoda obsługi z dedykowanymi obiektywami kinematograficznymi
- Pierścień regulacji ostrości obraca się o 200 stopni, co ułatwia precyzyjne ustawianie ostrości nawet przy filmowaniu z niewielką głębią ostrości wymagającą wysokiego poziomu precyzji.
- Obiektywy posiadają trzy w pełni manualne pierścienie do niezależnej regulacji ostrości, zoomu oraz otworu przysłony. Zapewniają one intuicyjną obsługę bez opóźnień czasowych charakterystycznych dla elektrycznych mechanizmów regulacji.
- Wszystkie pierścienie regulacji mają skok wynoszący 0.8M, taki sam jak w przypadku kinematograficznych obiektywów FUJINON, co pozwala na wykorzystywanie wszystkich standardowych akcesoriów niezależnych producentów stosowanych przy produkcji wideo, np. rozwiązania Follow Focus ułatwiającego precyzyjną i płynną regulację ostrości.
- Otwór przysłony regulowany jest płynnie bez charakterystycznych dla fotografii kliknięć. Umożliwia to precyzyjną i cichą regulację ekspozycji i zapobiega drganiom aparatu związanym z kliknięciami.
- Znormalizowana konstrukcja ułatwiająca obsługę
- Wystarczający jest tylko jeden matte box dla obiektywów mających zewnętrzną średnicę 85mm.
- Obiektywy pozwalają na korzystanie z jednego rozmiaru filtra - posiadają gwint mocowania dla filtrów o średnicy 82mm.
- Koła zębate trzech pierścieni są umieszczone w tym samym miejscu, dzięki czemu nie trzeba zmieniać pozycji akcesoriów przy wymianie obiektywu.
- Obiektywy dysponują funkcją makro dzięki czemu zbliżenia poszczególnych scen można zrealizować jednym obiektywem. MK18-55mm: Minimalna odległość do obiektu6 - 0.38m (ustawienie dla najszerszego kąta) MK50-135mm: Minimalna odległość do obiektu - 0.85m (ustawienie dla najszerszego kąta)
- Obiektywy dysponują funkcją regulacji odległości tylnego ogniskowania7 , by zapewnić optymalne dopasowanie pomiędzy korpusem aparatu i obiektywem, i tym samym wykorzystać pełną jakość optyczną obiektywu.
*6 Odległość od płaszczyzny tworzenia się obrazu do obiektu
*7 Płaszczyzna formowania obrazu przez obiektyw może być regulowana stosownie do tylnej odległości ogniskowania w poszczególnych aparatach (odległość od mocowania obiektywu do referencyjnej płaszczyzny matrycy)
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kenrokłel podał kiedyś link i z ciekawości zajrzałem: Fuji robi profesjonalne obiektywy filmowe po 100K $ od lat więc można tym konstrukcjom ufać w ciemno.
A tam 100 tys. tylko;)
link
@jaarek07
Dla mnie obiektyw jest tak długo obiektywem, jak długo ma poprzeczny przekrój kołowy i da się nim robić zdjęcia z ręki. To w linku to już jest bardzo skomplikowane urządzenie optyczno/elektroniczne.
Są faceci którzy jedną reka podnoszą 30kg wie dla nich taki obiektywik w sam raz.
@jaarek07 - dobre nie wiedziałem że tak drogie szkłą mogą być na tak małą matryce ! ale zoom robi faktycznie wrazenie
Mam też pytanie - czy T2.9 to będzie bliżej F2 czy F.2.8 ?
wypuszczą go z bagnetem na canona?
z tego co widze w swklepie klepią tylko swoje bagnety można spokojnie spać dalej