Canon EOS M50
Firma Canon zaprezentowała nowy bezlusterkowiec EOS M50. W aparacie znalazła się m.in. matryca 24 Mpix oraz elektroniczny wizjer. Możliwe jest nagrywanie wideo w 4K.
Zobaczcie też:
Canona EOS M50 wyposażona matrycę APS-C CMOS o rozdzielczości 24.1 Mpix z technologią Dual Pixel AF. Do tego dochodzi obecność procesora DIGIC 8, elektronicznego wizjera OLED o rozdzielczości 2.36 mln punktów, odchylanego, dotykowego ekranu (o rozdzielczości 1.04 mln punktów) oraz wsparcie dla plików RAW CR3.
Aparat może także nagrywać wideo w jakości 4K (do 25 kl./s) oraz Full HD przy 120 kl./s. Tryb seryjny w trybie AF-S działa z szybkością do 10 kl./s. Nie zabrakło także modułów łączności Wi-Fi, NFC oraz Bluetooth.
Na polski rynek Canon EOS M50 ma trafić drugiej połowie marca. Za body trzeba będzie zapłacić niecałe 2600 zł.
Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Warszawa, 26 lutego 2018 r. – Canon rozszerza popularną serię aparatów systemowych z wymienną optyką EOS M o najnowszy model – EOS M50. Zaprojektowany pod kątem aktywnych i dynamicznych użytkowników, którzy chcą opowiadać historie w doskonałej jakości obrazu, EOS M50 jest pierwszym bezlusterkowcem Canon z możliwością rejestrowania filmów w jakości 4K i najnowszym procesorem DIGIC 8.
Nowy aparat jest połączeniem zaawansowanych funkcji i kompaktowego body. Matryca CMOS APS-C o rozdzielczości 24,1 MP zapewnia doskonałe zdjęcia w każdych, nawet trudnych warunkach oświetleniowych, prędkość zdjęć seryjnych do 10 kl./s i rozbudowane opcje łączności Wi-Fi1 i Bluetooth®2.
EOS M50 to doskonały wybór dla użytkowników smartfonów i aparatów kompaktowych, którzy oczekują wysokiej jakości zdjęć, elastyczności wymiennych obiektywów i chcą rejestrować materiały wideo 4K.
Nowy bezlusterkowiec oferuje zaawansowane rozwiązania znane z lustrzanek cyfrowych w niewielkim, poręcznym body, które bez problemu zmieścimy w kieszeni lub torbie. Superszybka i precyzyjna technologia Canon Dual Pixel CMOS AF umożliwia precyzyjne ustawienie ostrości przy zachowaniu wysokiej jakości szczegółów na zdjęciach oraz płynne śledzenie obiektów na filmach Full HD. Co więcej matryca APS-C CMOS o rozdzielczości 24,1 MP pozwala uchwycić zachwycające detale na wideo w 4K, czyli jakości czterokrotnie wyższej niż Full HD.
EOS M50, jako pierwszy aparat Canon, został wyposażony w najnowocześniejszy procesor DIGIC 8, dzięki któremu możliwe jest m.in. nagrywanie wideo 4K, tworzenie filmów poklatkowych 4K czy nawet wycinanie zdjęć z filmów 4K bez utraty jakości. Szybkość zdjęć seryjnych i maksymalny standardowy zakres czułości ISO 25,600 zapewnia ostre zdjęcia dynamicznych ujęć nawet w trudnych warunkach. Dodatkowo procesor DIGIC 8 usprawnia pracę systemu AF – funkcje Auto Lighting Optimizer (automatyczny optymalizator jasności), korekcja zniekształceń (Digital Lens Optimizer) czy tryb priorytetu jasnych partii obrazu (Highlight Tone Priority) zapewniają doskonałą jakość obrazów, które możemy udostępniać bezpośrednio z aparatu.
Nowy aparat EOS M50 charakteryzuje się stylową, nowoczesną konstrukcją z centralnie umieszczonym elektronicznym wizjerem. Odchylany, dotykowy ekran o przekątnej 7,5 cala pozwala odkrywać nowe możliwości rejestrowania zdjęć i filmów z różnych perspektyw, przez co doskonale sprawdzi się przy nagrywaniu materiałów na vloga czy podczas robienia selfie. Zaawansowane funkcje dotykowego ekranu, w tym funkcja Touch and Drag AF, umożliwiają precyzyjne ustawienie i zmianę punktu ostrości AF bezpośrednio na ekranie LCD – wszystko bez odrywania oka od wizjera.
Łączność Wi-Fi i Bluetooth
Dzięki aplikacji Canon Camera Connect, EOS M50 bez problemu integruje się z inteligentnymi urządzeniami mobilnymi z systemem iOS i Android. Stałe, energooszczędne połączenie via Bluetooth pozwala zdalnie uruchomić aparat za pomocą smartfona czy tabletu, a także połączyć się z Wi-Fi w celu zdalnego fotografowania i przesyłania zdjęć na urządzenie mobilne.
Zdjęcia i filmy mogą być automatycznie przesyłane z aparatu na urządzenia inteligentne3, przez co multimedia możemy natychmiast udostępnić na serwisach społecznościowych. Co więcej, wszystkie zarejestrowane materiały możemy z łatwością przesyłać do chmurowej aplikacji Canon Irista lub automatycznie i bezprzewodowo zsynchronizować z komputerem PC lub Mac – wszystko za pomocą programu Canon Image Transfer Utility 2.
Wykonywanie zdjęć grupowych, nagrywanie materiałów na vloga czy tworzenie kreatywnych ujęć z nietypowej perspektywy nigdy nie było łatwiejsze. Dzięki aplikacji Canon Camera Connect możemy korzystać z funkcji zdalnego podglądu na żywo, zmieniać ustawienia i przeglądać multimedia bezpośrednio na urządzeniu mobilnym.
Technologia, która inspiruje
Wyposażony w najnowsze systemy korekcji obrazu i procesor DIGIC 8, Canon EOS M50 pozwala uchwycić najdrobniejsze szczegóły wysokiej jakości na zdjęciach i filmach. Zarejestrowane chwile można łatwo przekształcić w realistyczne i barwne filmowe historie z bogactwem detali w jakości 4K.
Nagrywanie filmów HD z prędkością do 120 kl./s pozwala rejestrować zawsze płynne sekwencje i odtwarzać je w zwolnionym tempie. Po raz pierwszy w historii bezlusterkowców EOS M udało się również osiągnąć szybkość zdjęć seryjnych na poziomie 10 kl./s. W połączeniu z 7,1 kl./s w trybie ciągłego AF mamy pewność, że zachowamy na zdjęciach ostre obiekty nawet podczas fotografowania dynamicznych scen.
EOS M50 to pierwszy aparat obsługujący 14-bitowy format RAW CR3 oraz zupełnie nowy format C-RAW, który zapisuje obrazy w pełnej rozdzielczości, oszczędzając nawet 30-40% wagi pliku. Dzięki temu zapiszemy na karcie pamięci jeszcze więcej wysokiej jakości zdjęć, zachowując przy tym elastyczność plików RAW.
Wymienna optyka. Nieograniczone możliwości
EOS M50 jest natywnie kompatybilny z szeroką gamą lekkich, kompaktowych obiektywów EF-M. Jednak elastyczność wykorzystania rozwiązań optycznych Canon jest dużo większa – po zamontowaniu adaptera EF-EOS M, do korpusu nowego bezlusterkowca możemy dopasować każdy spośród ponad 80 wymiennych obiektywów EF i EF-S Canon. Podłączenie zewnętrznej lampy także nie jest problemem – dzięki gorącej stopce możemy podłączyć wszechstronne lampy Canon Speedlite. Aparat posiada także 3,5 mm wejście mikrofonowe, które umożliwia podłączenie dodatkowego mikrofonu, np. kierunkowego mikrofonu stereo Canon DM-E1.
EOS M50 będzie dostępny w sprzedaży na polskim rynku w II połowie marca. Rekomendowana cena detaliczna (body): 2579,99 zł brutto.
Lista oficjalnych dystrybutorów sprzętu Canon w Polsce znajduje się na stronie: www.canon.pl/where_to_buy/for_home.
Kluczowe cechy:
- Matryca APS-C CMOS o rozdzielczości 24,1 MP
- Nagrywanie wideo 4K
- Superszybka i precyzyjna technologia Canon Dual Pixel CMOS AF
- Seryjne zdjęcia z prędkością do 10 kl./s.
- Możliwość podpięcia ponad 80 obiektywów EF/EF-S
Zawartość pudełka:
- Aparat EOS M50 (czarny lub biały)
- Zaślepka korpusu R-F-4
- Pasek EM-200DB
- Ładowarka LC-E12E
- Akumulator LP-12
- Kabel zasilający
1. Wi-Fi: Nie wszystkie funkcje i urządzenia są wspierane; zobacz pełną specyfikację.
2. Wyposażone w technologię Bluetooth® Low Energy. Słowny znak towarowy i logo Bluetooth® są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Bluetooth SIG, Inc. Firma Canon Inc. używa ich na warunkach licencji. Wszystkie pozostałe znaki towarowe lub nazwy handlowe należą do ich właścicieli.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wreszcie konkurencja dla Sony.
Teraz jeszcze Nikon i ceny bezlusterkowców spadną zgodnie z tym co ciągle słyszymy że są prostsze w budowie i tańsze :-).
Może inaczej, na początku nam wmawiano że są prostsze i tańsze, także za chwile stanieją, byle tylko więcej osób weszło w ich system.
I ta chwila trwa i trwa, a ceny nadal na poziomie lustrzanek lub wyższe.
Dzisiaj nie hejtuję..
ktojack@
Nie pamiętam żeby ktoś obiecywał że będą prostsze i tańsze. Mogą być ale wcale nie muszą.
@ktojack
"I ta chwila trwa i trwa, a ceny nadal na poziomie lustrzanek lub wyższe."
Taa. Pełnoklatkowego bezlusterkowca można kupić za 3500 zł, nowego ze sklepu, które lustro kosztuje podobnie albo jest tańsze?
Witam
Brawo Canon wreszcie jakieś ruchu w kierunku trendów rynkowych.
Jeszcze zaplecze do systemu i już ....
Najbardziej pocieszająca jest dobra cena jak na wejście na rynek.
Większy wybór - lepsza konkurencja dla nas konsumentów wojna
producentów to gwarancja niższych cen.
Pozdrawiam serdecznie
Są prostsze - odpada cały moduł mechaniczny napędu lustra i samo lustro oraz komora lustra; czyli teraz to, co jednostkowo najdroższe - tam nie ma montażu automatycznego (zrobotyzowanego) powierzchniowego. Elektronika w obydwu typach aparatów montowana jest tak samo. A oprogramowanie to oprogramowanie. Co do ceny - bezapelacyjne zalety bezluster i reklama zrobiły swoje i producenci wykorzystali okazję do windowania ceny
@ktojack
"Wreszcie konkurencja dla Sony."
Też sobie tak w pierwszej chwili pomyślałem, ale po przeczytaniu specyfikacji i pierwszych wrażeń stwierdzam, że nie, to nie jest konkurencja dla Sony, dla Panasonika też nie.
to jest puszka entry level więc wodotrysków nie należy się spodziewać
@ad1216
Czy brak cropa z cropa albo działanie DPAF w trybie wideo to byłyby wodotryski?
Panasonic GX9 czy Fuji X-T20, to też de facto entry level (modele bez wizjera pomijam) w swoich systemach, wycenione niewiele wyżej na starcie.
@ktojack
"Wreszcie konkurencja dla Sony."
Tam jest niestety matryca od canona, to jak wiadomo rewelacji nie będzie szczególnie na DR. No ale jest postęp w specyfikacji wręcz niewiarygodny dla tej firmy, lepiej późno niż wcale.
120 fHD i DP AF - w sumie nie wiele więcej potrzeba.
To będzie game changer dla vloggerów oraz nawet trochę poważniejszych filmowców. Z dobrą optyką to i na repo ślubne będzie dobry sprzęt.
"EOS M50 jest natywnie kompatybilny z szeroką gamą lekkich, kompaktowych obiektywów EF-M"
mam jakas inna definicje slowa "szeroka gama".ale to pewnie tylko ja
@mikmac
"To będzie game changer dla vloggerów oraz nawet trochę poważniejszych filmowców."
Ten kastrat nie będzie żadnym game changerem. Ci vloggerzy już mają Sony albo Panasoniki.
@ad1216
Ten cały system EOS-M Canona to jest entry level. Ani jednego porządnego szkła a ilość body jest większa niż obiektywów do nich.
Konkurencja dla Sony ? Raczej dla Fuji, ale bez odpowiedniej szklarni to raczej żadna konkurencja.
Teoretycznie 37 szkieł ale jak odjąć wynalazki i tak popatrzeć na tą szklarnie co by się chciało mieć to nawet amator może mieć problem :)
@Borat, daj spokój @ad1216 to wierny fan, tu się nie da pomóc.
A6300 nie kosztuje 2600.
"Wreszcie konkurencja dla Sony."
A w jakim sensie? Bo 4K z cropem x2.56 i kontrastowym AF to nawet konkurencją dla starszych modeli Panasonica nie jest.
Biorę go! To to na co czekałem.
@mate
"Też sobie tak w pierwszej chwili pomyślałem, ale po przeczytaniu specyfikacji i pierwszych wrażeń stwierdzam, że nie, to nie jest konkurencja dla Sony, dla Panasonika też nie."
Czemu tak uważasz?
Ale brzydal.
Cofam, co napisałem,
żadną konkurencją dla Sony A6300 nie jest.
"Szkoda jednak, że na tym polu spotkamy się z potężnymi ograniczeniami. Co najważniejsze, przewaga Canona i jego świetnej, autorskiej technologii Dual Pixel nie będzie tu mieć żadnego znaczenia, bowiem ustawianie ostrości w 4K odbywać się może tylko za pomocą detekcji kontrastu. Z łatwością zauważymy więc „pompowanie” autofokusa. Drugim ograniczeniem jest crop. Przycięcie obrazu wynosi aż 1.56 x (z cyfrową stabilizacją 1.75x, a zwiększoną cyfrową stabilizacją 2.2x), co, w połączeniu z formatem APS-C matrycy daje nam 2.5-krotne przycięcie obrazu względem pełnej klatki!" link
tripper: elektronicznej stabilizacji nie musisz włączać i wtedy masz crop 1,6, czyli praktycznie taki sam jak w semi pro Nikon D500 i af także kontrastowy
"Niestety, autofokus oka nie zadziała podczas nagrywania filmów."
mate: xt-20 kosztuje obecnie ponad 3,8 tys zł., gx9 też pewnie ok. 4 tys. zł sądząc po cenie gx8, czyli są to aparaty z innej półki cenowej
@RobinsonR66
"Czemu tak uważasz?"
Crop x1,6 z cropa x1,6 w trybie 4K, tylko kontrastowy AF, który u Canona jest wolniejszy od ślimaka, FHD @120 fps bez AF-C, coś dużo tych ograniczeń.
2600 złotych? Czyli zamiast ścigać się na ficzery, postanowili wykończyć konkurencję finansowo. :) Stać ich. W tym sensie to jednak może być game-changer, bo być może Sony/Panas będą musieli się dostosować trochę cenowo...
Tak się wszyscy smiali z canona, że nie wprowadza 4k, ale jak teraz na to patrzę, to chyba lepiej jakby się nie ośmieszali tym 4k, jeśli ma to wyglądać tak jak tutaj.
Bardzo smutne to, tak się ładnie zapowiadało a tutaj kolejna pierdółka 1080p.
Pozostaje czekać nadal.
matzll,
Canon ma w końcu budżetowe 4K: 4kD- 4000D
@as1216
"i wtedy masz crop 1,6, czyli praktycznie taki sam jak w semi pro Nikon D500 i af także kontrastowy"
No i co z tego? Nikon D500 nie jest tu żadnym wyznacznikiem, bo jest wiele tańszych aparatów, które mają lepiej rozwiązane filmowanie.
"xt-20 kosztuje obecnie ponad 3,8 tys zł., gx9 też pewnie ok. 4 tys. zł sądząc po cenie gx8, czyli są to aparaty z innej półki cenowej"
A skąd wiesz ile u nas będzie kosztować M50? Bo patrząc na ofertę chociażby BH Photo jakoś nie widać aby była to inna półka cenowa:
link
X-T20 i a6300 kosztują dokładnie tyle samo, jedynie GX9 droższy o $100. Jednak jak weźmiemy pod uwagę fakt, że Panasonic implementuje 4K do wszystkich swoich bezluster już od 3 lat, to bez problemu można kupić takiego GX85 w cenie poniżej $600.
@komor
"W tym sensie to jednak może być game-changer, bo być może Sony/Panas będą musieli się dostosować trochę cenowo..."
Niby dlaczego? Dałem wyżej linka do BH Photo, z podstawowym kitem ten Canon kosztuje co do dolara tyle samo co X-T20 i a6300, Panasonic GX80/85 (który wciąż oferuje więcej w zakresie wideo) to mniej niż $600, u nas kosztuje 2400 z obiektywem, z czym się mają dostosowywać?
najmniejszy aparat z w pełni odchylanym ekranem, fhd60 z AF i fhd120 dla b-rolla, DP AF - tego nikt nie ma. AFy sonego i panasa w filmie to se mozna wsadzić.
Wszyscy vlogerzy potwierdzają, że AF ma tylko Canon, stąd też nie jeden gania z ogromnym 1dxmk2 - dla super 120 fps i AF, kosztem wagi, ceny i braku flip-outa.
Brzydki jak przysłowiowa noc :)
Jaka to ma niby być konkurencja dla Panasonica czy Sony jak w tym systemie nie ma nawet jednego dobrego szkła? Nawet byle jakiej pięćdziesiątki, nie mówiąc o czymś sensowniejszym a system jest na rynku sześć lat, słownie: SZEŚĆ LAT!
@mikmac
Pewnie dlatego ci vlogerzy w większości nagrywają Panasoniciem :)
@mikmac
Przecież ten M50 nie ma DP AF w 4K, a w FHD@120 tylko AF-S, więc o czym bredzisz?
@mikmac
"najmniejszy aparat z w pełni odchylanym ekranem, fhd60 z AF i fhd120 dla b-rolla, DP AF - tego nikt nie ma. AFy sonego i panasa w filmie to se mozna wsadzić.
Wszyscy vlogerzy potwierdzają, że AF ma tylko Canon, stąd też nie jeden gania z ogromnym 1dxmk2 - dla super 120 fps i AF, kosztem wagi, ceny i braku flip-outa. "
Panie, Ty tak serio czy tylko prowokujesz? Używałeś, porównywałeś? Bo po tym co piszesz nic na to nei wskazuje. Wyglądasz na kolejnego pieniacza, który brandzluje się do cudzych opinii.
Canon ma najlepszy AF w video, kropka. Różnica między canonem a Sony (a6500, a9) jest widoczna w bardzo specyficznych sytuacjach typu np. przesłonięcie na chwilę twarzy w przypadku jej śledzenia, albo gdy obiekt który ma być śledzony dopiero pojawia się w kadrze. Te różnice sa możliwe do wychwycenia, gdy wie sie gdzie ich szukać. Ja osobiście musiałem przeprowadzać tego typu testy, żeby je znaleźć. Zanim coś napiszesz to weź może głęboki oddech i przemyśl dwa razy. Jak się już ośmieszyć to ciężko to cofnąć :)
"Wszyscy vlogerzy potwierdzają, że AF ma tylko Canon, stąd też nie jeden gania z ogromnym 1dxmk2 - dla super 120 fps i AF, kosztem wagi, ceny i braku flip-outa. "
Oprócz dwóch panów z Toronto znasz jakiegoś? A policz ile osób gania z Gh5 mimo braku af i gorszych wyników wysokich czułości? A ilu gania z Sony mimo braku flipouta?
Nie buduj sobie obrazu świata na podstawie opini jednostek, choćby nie wiem jak wybitnych... bo to tylko cudze preferencje, nic więcej.
vlogerzy biegający z 1DX2? To chyba jacyś ambasadorzy marki, do tego mocno przypakowani na siłce. :)
Mam EOS 300 i EOS 500N, oba maja plastikowe bagnety i jakoś nigdy problemow nie było. Zreszta czy czesto mozna zobaczyc takie body gdzies na szrocie itd z wyłamanym mocowaniem? Ja nie widziałem. A kiedys wiele lat temu mialem EOS REBEL (EOS 1000), ktory spadł z obiektywem 28-90 i faktycznie wyleciało mocowanie, ale z obiektywu, a ten plastik w body nie.
Zreszta amatorskie body canona nawet majace metalowe mocowania, nie sa one czasem przykręcone do plastikowego korpusu? Srobki trzymajace metal sa w plastik wkrecone? Wiec wielkiej roznicy nie robi czy to metalowe czy plastikowe mocowanie w body tej klasy...
mate: Czytaj uważnie i w całości powyższy artykuł "Na polski rynek Canon EOS M50 ma trafić drugiej połowie marca. Za body trzeba będzie zapłacić niecałe 2600 zł."
Widzę, że doszła informacja o planowanej cenie na rynku polskim i tutaj pytanie do redakcji, czy to oficjalna informacja? Bo jeżeli tak, to by znaczyło dość znaczącą zmianę w polityce cenowej Canona na rynku globalnym. 2580 brutto daje cenę netto niższą o $160 (20%) względem ceny na rynek północnoamerykański, co praktycznie nigdy się nie zdarzało.
W lutym zeszłego roku EOS M6 debiutował z identycznymi cenami, $779 za korpus i $899 za zestaw z 15-45, co w Polsce przekładało się na cenę 4100 zł za zestaw z obiektywem.
Użytkownicy Sony też twierdzili, że plastikowe mocowanie to nie jest problem i pewnie w większości przypadków nie jest. Niemniej jednak takie mocowania spotyka się tylko w najtańszych konstrukcjach, w większości są metalowe, pewnie nie bez powodu. Nie możemy się trochę z tego pośmiać? :) Szczególnie, że w zdjęciach w informacji prasowej jakimś przypadkiem zdjęcie bagnetu w tym modelu pominęli, choć dla modelu 2000D (metalowy bagnet) - dali. :)
@ad1216
Na początku nie było informacji o cenie, stąd brałem tę z rynku amerykańskiego, gdzie ów Canon kosztuje tyle samo co X-T20 czy a6300.
Jeżeli faktycznie u nas będzie kosztować niecałe 2600 to tylko się cieszyć.
mate: cena była tylko jej nie zauważyłeś. Tak trudno się przyznać, że nie jesteś idealny? ;)
@mate, jak rozumiem oznacza to, że w USA modele A6300 czy X-T20 są sprzedawane znacznie taniej niż u nas. Co zresztą jest pewnie normą. Ciekawe jak Canonowi udaje się utrzymać mniejszą różnicę między cenami USA a EU.
@komor
"jak rozumiem oznacza to, że w USA modele A6300 czy X-T20 są sprzedawane znacznie taniej niż u nas."
Są sprzedawane po zbliżonych cenach... netto. Jak do ceny Z BH doliczyć cło i VAT to robi się właśnie mniej więcej nasza cena sklepowa, stąd też przypadek tego M50 z zauważalnie niższą ceną netto na rynku europejskim byłby ewenementem.
Też dołączam się do pytania czy to oficjalna cena Canon Polska za body Canon EOS M50.
link
W przypadku plastikowych gniazd bagnetów problemem jest bardziej ich podatność na ściernie niż kruchość.
@komor
Ale ten metalowy bagnet ma sens tylko wtedy jak jest zamocowany do metalowych elementów korpusu. Jak cała przednia ścianka korpusu jest plastikowa to co to za różnica czy mocowanie będzie metalowe czy plastikowe? I tak obciążenie będzie spoczywać na śrubkach wkręconych w ten plastik.
"Odchylany, dotykowy ekran o przekątnej 7,5 cala"
???
Chyba 3 cale.
No to zegnaj Fuji - przy swoich cenach za dlugo nie pociagna.
Mnie najbardziej przeszkadza w tym aparacie to, że ma tylko jedno pokrętło (to mój 760D ma dwa. Pokrętła PASM nie liczę. Z nim miałby 3).
@Rotpil
"No to zegnaj Fuji - przy swoich cenach za dlugo nie pociagna."
Luzuj rajty synek, na części rynków różnica w cenie jest pomijalna, a różnica możliwości więcej niż zauważalna.
@Rotpil, myślę że target Fuji jest dość odmienny od targetu na Canony M. Inne wymagania, inny poziom akceptacji cen.
@mate - ale wiesz, ze chamstwem i geba odwrotnie proporcjonalnymi do karlowatego rozumku i tak swojej zalosnej firemki nie uratujesz? Zbieraj chlopaczyno za wczasu ich foldery i plakaty zeby ci starczylo na wiele mokrych wieczorkow :)
@Rotpil
Żebym to jeszcze używał czegokolwiek z logo Fuji, to może twoja obstrukcja umysłowa gdzieś by nawet zahaczała o pierwiastek prawdy, a tak pozostaje ci tylko posądzanie innych o dobrze znane ci uczucie moczenia.
Według dpreview cena:
"The Canon EOS M50 will be available in April for $780 body-only in either black or white."
Co odpowiada 2650zł.
Ale sądzę, że w Polsce pewnie będzie 2999zł.
Chociaż Canona M5 można już kupić z obiektywem za 3700zł (bez obiektywu to jakieś 3100-3200zł).
To może rzeczywiście stanieje parę miesięcy po premierze do tych 2600zł.
hmm.
Zaraz...
W MediaMarkt Canon M5 + obiektyw 15-45 + drukarka CP-1300 - cena 3700zł.
To odjąć cenę drukarki i obiektywu to wychodzi mi, że Canon M5 kosztuje 2600zł.
Co tak tanio...
A ten M50 wypadało by by kosztował taniej niż M5.
hmm.
Pogubiłem się. Coś za tanio mi wychodzi.
@mgkiler
"Ale sądzę, że w Polsce pewnie będzie 2999zł."
Nie, wychodzi na to, że pierwszy raz Canon wycenił swój produkt zauważalnie niżej na rynek europejski niż amerykański i w Europie cena będzie w okolicach tych 2600 zł. Na wyspach już są oferty po £540 brutto za puszkę.
Specyfikacja na DPreview odnośnie trybu video jednak zasadniczo się rożni.
4K tylko w "kinowym" 24p. Brak "telewizyjnych" 25p/30p
FHD maksymalnie 60p za to z PDAF.
Wg mnie specyfikacja za tą cenę bardzo dobra. Do tego ceny "wycieczkowej" szklarni Canona (11-22, 18-150, 55-200) spowoduje, że jednak bezlusterkowa konkurencja Canona będzie musiała dostosować swoje ceny.
Nie zaskoczy mnie również gdy niedługo Sigma wejdzie w system EOS M, bo już widać że lada moment Canon zacznie tu rozdawać karty. Sony ze swoim FF nie ma czego obawiać ale nastaną ciężkie czasy dla innych bezlusterkowych APS'ów i szczególnie dla m4/3.
Z prostego powodu.... 80% ludzi chcących kupić aparat fotograficzny, lecz nie siedzących w branży kojarzy tylko Canona i Nikona.
Z Cropem 2,56x i bez Dual Pixel w 4K to tak jakby tego 4K nie miał.
W czym jest lepszy od tańszych Panasonic GX80
czy Sony A6000 -jak dojdziemy do wniosku że w EOS M50 lepiej jednak nagrywać w FHD -bo te pompowanie przy nastawianiu ostrości wszystko psuje?
Jest jeszcze nowy E-M10 III -który ma wydajną stabilizację matrycy w 4K.
Ceny obiektywów EOS M faktycznie są na Kowalskiego (który musi koniecznie mieć bezlusterkowca a nie lustrzankę) kieszeń.
@Marek_N
"Specyfikacja na DPreview odnośnie trybu video jednak zasadniczo się rożni"
No nie bardzo, przecież Optyczni opisali ograniczenia.
"4K tylko w "kinowym" 24p. Brak "telewizyjnych" 25p/30p "
No i dodatkowy crop x1,6.
"Wg mnie specyfikacja za tą cenę bardzo dobra. Do tego ceny "wycieczkowej" szklarni Canona (11-22, 18-150, 55-200)"
Tylko że w trybie 4K najszersze systemowe szkło to odpowiednik 28 mm na pełnej klatce, a kitowy 15-45 to ekwiwalent 38-115.
"ale nastaną ciężkie czasy dla innych bezlusterkowych APS'ów i szczególnie dla m4/3."
Akurat m4/3 najbardziej ma czym odpowiedzieć na tego Canona.
PDamian
Moje próby namawiania kogoś na Sony, Panasonica czy Olympusa kończą sie takimi reakcjami:
----
- Sony - miałem ich telefon, źle mi się kojarzy
- Panasonic - miałem ich wieże, to oni robią aparaty foto?
- Olympus - pierwsze słyszę, to jakaś chińska marka?
"No skoro tak mówisz to może to i dobre aparaty, ale wolałbym coś z porządnej firmy jak Canon albo Nikon."
----
W grupie w którą celuje Canon swoim systemem bezlusterkowym większość ludzi jest taka jak powyżej. Canon ma tego świadomość dlatego reszta firm bawi się w "wyścig zbrojeń", a Canon testuje cierpliwość klientów, wypuszczając aparaty "po linii najmniejszego oporu".
Fajny, ale znowu bez elektronicznej migawki...
W Sony APS-C tylko A6500 ma elektr. migawke, za to lepsze 4K i obiektywy FE bez protezy...
Bye bye Canon ;-)
Obstawiam, że pod koniec tego roku wyjdzie jeszcze następca Canona M5.
Obawiam się, że kolega Marek_N ma rację. Co mnie jako kanoniera nie cieszy, bo wolałbym, żeby trochę spięli pupę...
Ok wszystko ładnie pięknie tylko nie ma co do tego podpiąć. Tylko nie mówcie mi o podpinaniu obiektywów lustrzankowych bo sony do tej pory jest wyśmiewane że to tylko proteza.
Miało byś z pompą sensor FF pisano gdzieś że niby canon miał zagiąć dotychczasowe bezlustra w wypuścił ledwie aps-c a miał być ponoć sprzęt co ma zaginać specyfikacją a jest taki tam normalny. Testy pokażą jaki jest naprawdę, Jestem ciekaw jak działa af...
link
Znajdź zooma UWA w tej cenie do bezlusterkowców link
Może link ? ;)
albo "35-tkę" link
link
link
link
@ciszy - w Canonie przejściówka służy tylko i wyłącznie do imitacji komory lustra, więc nie jest to żadna proteza i wszystko działa szybko i bezproblemowo. Canon ma dobrą ofertę obiektywów turystyczno-wycieczkowych pokrywających zakres 11-200mm, bardzo dobre macro i stałkę 22mm. Do reszty prac np w studio bez problemu przez imitację komory lustra można podłączyć dowolny obiektyw EF i EF-S. W studio większe gabaryty aż tak nie przeszkadzają jak np. na trasie w górach. Zaoferowanie najpierw takich turystycznych obiektywów ma więc sens. Nie wątpię, ze gdy system M naprawdę zdobędzie duży udział w rynku to Canon dorzuci mniejsze bezlusterkowe wersje niejednej eLki.
@TomcioPaluszek
"w Canonie przejściówka służy tylko i wyłącznie do imitacji komory lustra, więc nie jest to żadna proteza i wszystko działa szybko i bezproblemowo."
No patrz, to zupełnie jak w przypadku adapterów Sony LA-EA1/3, co jednak nie przeszkadzało innym "jechać" po tym rozwiązaniu.
@Pdamian, to teraz znajdź do bezlusterkowców Canona systemowe UWA zaczynające się od ekwiwalentu 15mm ;)
Niestety, przy szerokich szkłach mnożnik 1,6 to wada. ten sam obiektyw producenta niezależnego podpięty do Canona daje węższy kąt widzenia niż w Fuji czy Sony, a bywa że liczy się każdy milimetr.
@mate - ja nie jechałem. Nie znam dokładnie systemu Sony. I tego jak różnił się bagnet Nexów od lustrzankowych Sony/Minolta. Natomiast w Canonie EF, EF-S i EF-M to dokładnie to samo z wyjątkiem odległości rejestrowej obiektywu od matrycy. Dlatego przejściówka nie robi kompletnie nic poza symulowaniem komory lustra. Nie ma żadnego wpływu na działanie AF itp. Każdy obiektyw EF i EF-S będzie działać z przejściówką w systemie M dokładnie tak jak z lustrzanką w trybie LV. A dzięki DualPixel działa to całkiem sprawnie i celnie. Dlatego głosy jakie się wcześniej pojawiły, że to jednak przejściówka i coś może nie zagrać są tu zupełnie niepotrzebne.
Ale rozmiary ma rozsądne link
@MaciekNorth
"to teraz znajdź do bezlusterkowców Canona systemowe UWA zaczynające się od ekwiwalentu 15mm ;)"
Podbiję stawkę i niech ten ekwiwalent będzie w wideo 4K :)
Hm... taka wydmuszka, troche malo pokretel dedykowanych, ale jesli sie do tego podepnie w miare bore szklo, to zdjecia zrobi na pewno bardzo dobre. szkoda ze 4k takie tylko ze srodka matrycy. no ale jezeli cena bedzie mala, to na pewno wielu sie skusi i bedzie zadowolona bo zdjecia bedzie robic dobre.
zle nie jest, lae podniecac tez nie ma sie czym
A nie mówiłem że tak będzie...HAHA...
Kocham fanbojów canona, wszystko jest be co mają inni ale jak już po 5 latach pojawi się w canonie to jest już cacy no i o co wam chodzi przecież to działa świetnie. A jak słyszę teksty typu w sumie tonie wiem nigdy nie widziałem, kiedyś tam słyszałem... Panwie ZNAWCY CANONIERZY (rzecz jasna tylko chorzy fanboje) jesteście Ż A Ł O Ś N I ...
Marek_N napisał:
Wgrupie w którą celuje Canon swoim systemem bezlusterkowym większość ludzi jest taka jak powyżej. Canon ma tego świadomość dlatego reszta firm bawi się w "wyścig zbrojeń", a Canon testuje cierpliwość klientów, wypuszczając aparaty "po linii najmniejszego oporu"
He, he.. dobre:) Ciekawe przekonanie że sama siła marki wszystko załatwi. Oby Canon na tej filozofii nie wyszedł jak Zabłocki na mydle. W ciągu ostatnich 10 latach nie było większej obecności tej firmy w produkcji bezluster lub jest to obecność symboliczna. W ciągu tego okresu wyrosło pokolenie dla których Nikon i Canon nie powoduje większego bicia serca a czasem wręcz kojarzy się z jakimś przestarzałym i dużym sprzętem. Teraz funkcja filmowania w aparatach jest dla amatorów tak samo ważna jak robienie zdjęć a tu C i N sporo odstaje konkurencji. Owszem, kiedyś Canon pojawi się na poważnie na rynku bezluster w tym i tych pełnoklatkowych ale może to przypominać powrót po ciężkiej chorobie kiedy parę lat Canon będzie musiał uczyć od podstaw poruszania się bez pomocy pielęgniarzy.
@zentaurus
"Owszem, kiedyś Canon pojawi się na poważnie na rynku bezluster w tym i tych pełnoklatkowych ale może to przypominać powrót po ciężkiej chorobie kiedy parę lat Canon będzie musiał uczyć od podstaw poruszania się bez pomocy pielęgniarzy."
Jak wiadomo, już sporo osób przeniosło się od NiCponi do Sony, a na zmianę tej tendencji raczej się nie zanosi, zwłaszcza po premierze A7 III.
A jeżeli NiCponie wypuszczą swoje bezlustra FF, to bedą musieli się nieźle nagimnastykować, a i tak ich oferta będzie pewnie na starcie droższa od Sony, który ma już kilka dobrych, budżetowych szkiełek (tak na początek), jak 28/2, 50/1.8 i 85/1.8 oraz Samyangi AF.
Tak jak pisałem, bye bye NiCponie :-)
4k w 24fps jest zrozumiałe - wynika to z ograniczeń prędkości czytania matrycy i procesora.
Ale brak Dual Pixel w 4K trochę nie rozumiem. Jasne, że do odczytania lewego i prawego sub piksela potrzeba by 2x większej wydajności, ale... przecież do ustawiania ostrości nie potrzeba czytać całej matrycy...
Z drugiej strony zastanawiam się jak to działa w filmie.
Aparat czyta matrycę do klatki filmu, a potem musi jeszcze raz odczytać niektóre obszary czytając już lewy i prawy sub piksel by ustawić ostrość.
Więc może procesor/matryca się nie wyrabia by przeczytać 24x na sekundę całą klatkę obrazu oraz jeszcze 24x pomiędzy klatkami dane do AF-C.
Chociaż to takie naginane tłumaczenie, bo tych danych nie ma tak dużo, bo wystarczy czytać tylko z tego punktu na ktorym ma być ostrość.
Chociaż jak mamy wielopunktowy AF to już gorzej...
hmm.
mgkiler,
no właśnie chyba technologia Dual Pixel wymaga czytania całej matrycy
-tzn. że nie da się czytać z wybranych miejsc.
Tak podejrzewam.
Tak samo ten crop. Mogli by dać 2 opcję do wyboru jak ma działać 4k:
-z cropem
-bez cropa ale z line/pixel skippingiem (czyli tak samo jak dziala np Full HD, czy HD)
To już jest tylko kwestia softu. Przynajmniej ja nie widzę tutaj ograniczeń sprzętowych by tak zrobić.
Pewnie też chodzi o to, że to aparat entry-level.
Jeśli wyjdzie Eos M5 Mark II i będzie mieć tą samą matrycę i procesor to podejrzewam, że tam będzie Dual Pixel w 4K oraz tryb 4K bez cropa.
24fps pewnie zostaną w 4K, chociaż kto wie, czy aparat realnie nie wyciąga np 30fps w 4k, tylko marketingowcy kazali przyciąć.
@zentaurus
He, he.. dobre:) Ciekawe przekonanie że sama siła marki wszystko załatwi. Oby Canon na tej filozofii nie wyszedł jak Zabłocki na mydle.
--
To nie jest przekonanie, tylko opisuje reakcje ludzi (bliższych i dalszych znajomych) pytających mnie o pomoc przy wyborze sprzętu foto. I zapewniam Cię że ciężko ich przekonywać do bezlusterkowca (a sam mam tego typu aparat), bo im "porządny" sprzęt foto kojarzy się z lustrzanką.
I to nie jest kwestia naszego "polskiego klimatu", bo często robiąc zdjęcia małym bezlustrem na porządnym statywie, z wężykiem, spotykam "zachodnie" wycieczki fotografujące lustrzankami i patrzą na mnie z takim ni to politowaniem ni to zaskoczeniem - ot kwiatek do kożucha.
A o Canona sie nie martw. Asa z rękawa wyjmuje sie w odpowiednim momencie. Poczują zagrożenie to to zrobią.
@3xN
Jak wiadomo, już sporo osób przeniosło się od NiCponi do Sony, a na zmianę tej tendencji raczej się nie zanosi, zwłaszcza po premierze A7 III.
--
Jednakże Ci sami ludzie pozostawili swoją dotychczasową "szklarnie" i łączą ją z Sony przez przejściówkę. Póki nie wymienią drogich obiektywów C na Sony to ich droga powrotna do Canona jest bardzo krótka. Wystarczy zobaczyć jak obiektywy C działają na Sony przez przejściówkę - to się nadaje tylko do zabawy w fotografie.
I wcale mnie nie ździwi gdy Canon w swoim bezlustrze FF użyje hybrydowego wizjera opto-elektronicznego, co będzie dość sporą przewagą nad Sony.
Nie trzymam z żadną ze stron, uważam że sprzęt to tylko narzędzie a nie cel, ale nie da się ukryć że Canon jest dość konsekwentny i spokojny w swoim działaniu a to znaczy że ma coś "mocnego" w zanadrzu.
Marek_N@
Cała różnica polega na tym że Sony ma już prawie pełną ofertę (aparaty, szkła, lampy itd) a Canon jest dalej z ręką w nocniku więc porównujemy to co Sony obecnie posiada w sprzedaży do tego co Canon może dopiero mieć lub nie mieć. Pokolenie 20-30 latków jest bardziej odporne na marki C i N bowiem wyrosło już latach kiedy lustrzanki stają się dla nich sprzętem nieco anachronicznym. Nowinki w postaci np. braku lustra, wizjerów elektronicznych itd. są dla "młodzieży" czymś naturalnym. To oni będą kształtować swoimi wyborami przyszłość rynku fotograficznego a nie "emeryci" trzymający się kurczowo starych rozwiązań. Nie twierdzę że C i N znikną z rynku, może wymyślą coś fajnego ale realia są takie że to Oni muszą nadrobić stracony czas.
Jak trochę toto okrzepnie, firma wyda poprawki to biorę go z adapterem do FE i podstawowym spacer zoomem EF-M za niewielkie pieniądze (mam nadzieję). W miarę dobre obiektywy mam (EF), crop X 1,6 super sprawa, moja Sigma 100-400 będzie bardziej nadawała się do samolotów, 50/1,8 z krokowym AF zrobi jakiś portret a 16-35/4 L ........no cóż zostanie zespawany na stałe z 6D do czasu aż pojawi się bezlustro FF
To coś bardziej wygląda na "dobra macie tu jakieś bezlustro i stfu, nie zawracajcie już gitary" niż poważna propozycja Canona
Ci co piszą o 'szklarniach', to jacyś ogrodnicy ,pewnie, spod Warszawy;)