Prototypy nowych obiektywów Pentax
Wczoraj informowaliśmy, że firma Ricoh ogłosiła nowy harmonogram premier obiektywów, na którym znalazły się modele D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW i DA HD 11-18 mm f/2.8ED DC AW. Dziś mieliśmy okazję obejrzeć ich pierwsze prototypy.
Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW
Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW prezentowany był już w dość zaawansowanej wersji, gdyż mogliśmy go podpiąć do K-1 Mark II i sprawdzić jak działa. Oczywiście podpinając prototyp do przedprodukcyjnego korpusu nie należy oczekiwać cudów w działaniu autofocusu i tak też było w rzeczywistości. Na tej podstawie nie ma jednak co wydawać wyroków i warto się skupić na tym, iż nowa 50-tka wygląda na lekki i zgrabny obiektyw, którym bardzo dobrze operuje się w połączeniu z pełnoklatkowym Pentaksem.Pentax-DA HD 11-18 mm f/2.8ED DC AW
Pentax-DA HD 11-18 mm f/2.8ED DC AW wystawiony był w gablocie, jednak miły pan w rękawiczkach specjalnie dla nas usunął szklaną barierę i zaprezentował nowe dzieło inżynierów firmy Ricoh.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ten 11-18/2.8 to chyba będzie dużo droższy od 50/1.4 jak go tak w rękawiczkach...
Jeżeli HD DA 11-18/2.8 będzie dobry a myślę, że powinien być bardzo dobry, to biorę. Ciekawe na ile go wycenią
Jak to będzie Tokina to miejmy nadzieję że jakaś nowa
-to może dorówna Sigmie za 1600zł
link
PDamian myślę że Twoja głowa powinna być spokojna o ten obiektyw :-)
I kto kupi te cacka za kilka tysięcy? Pentax to system amatorski i powinni skupić się raczej na plasticzakach typu DA35 czy DA 50 za kilkaset złotych. Przydałoby się na przykład coś szerokiego z tej serii. A przede wszystkim przydałby się jakiś sensowny zamiennik kita. Jako sensowny rozumiem taki, który mógłby konkurować ceną i jakością obrazka z Tamronem 17-50. Wg mnie świetnym pomysłem byłoby odświeżenie DA 16-45. To byłby hit.
Jak będzie kosztował więcej niż Sigma a będzie gorszy, to marnie to widzę.
Kolejni użytkownicy opuszczą Pentaksa.
PDamian a może byś tak napisał, że jak będzie lepszy od Sigmy to...................
Pod względem designu Pentax poszedł ostatnio trochę w kierunku Sony/Zeiss, jest to proste, „techniczne” i moźe się podobać — natomiast (subiektywnie) raczej nie nazwałbym 50-tki „lekkim i zgrabnym obiektywem” :D W moim odczuciu jest raczej duży i nieporęczny, zdecydowanie widziałem mniejsze :) Zdrugiej strony pamiętać tzreba, że w systemie cały czas są stare, wysłużone: SMC-FA 50/1.4 SMC-FA 43/1.9 Ltd — nie dziwi mnie, że w nowej konstrukcji postawiono pewnie przede wszystkim na jakość obrazu i technologię (nie zaś na poręczność), i jest to dobra decyzja.
Jednak najbardziej emocje rozpala Pentax-DA 11-18/2.8 — specyfikacja wygląda świetnie, oby poszła za tym dobra jakość. Obiektywów o takich parametrach nie ma w sumie dużo i są bardzo oczekiwane, nie tylko w systemie Pentax. PDamian, co znowu wypisujesz – znasz taki model Tokiny? Owszem, w historii było kilka szkieł opracowywanych we współpracy z Tokiną (a nieliczne przebrandowane na Pentax), ale nie znaczy to przecież, że Ricoh pozbył się konstruktorów z Pentaksa, czy też oni nagle oduczyli się projektować optykę...
czy będzie lepszy czy gorszy to pewnie zaśpiewają za niego ~4000zł link
Mam cichą nadzieję, że będzie to najlepszy szeroki kat do APS-C a przynajmniej bardzo dobry.
"ale nie znaczy to przecież, że Ricoh pozbył się konstruktorów z Pentaksa, czy też oni nagle oduczyli się projektować optykę..."
-to ciekawe jest co oni przez ostatnie lata robili.
Ilość premier przez ostatnie dwa lata może wskazywać, że pracowali oni na 1/8 etatu.
PDamian jaka będzie cena to się zobaczy myślę że mała nie będzie. Zresztą to chyba nie twój BÓL.
A co do ceny to pieniądza na rynku nie brakuje, jak jest coś dobre to się sprzedaje. Aparaty APS-C oferują już tak duże możliwości i ładny obraz że nie zawsze FF ma sens jak optyka będzie bardzo dobra. Z tego co widać od modelu K-5 obrazowanie w Pentaxie jest pierwsza liga, wykonanie też to myślę, ze ten obiektyw tylko umocni pozycję rynkową.
PDamian ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie, a mianowicie jak będzie dobry to co ?
@PDamian
"-to ciekawe jest co oni przez ostatnie lata robili.
Ilość premier przez ostatnie dwa lata może wskazywać, że pracowali oni na 1/8 etatu."
To proste, po pracy mieli dużo wolnego czasu, więc chodzili na zajęcia artystyczne, stąd te 3 kolorowe paski na obiektywach :D
SKkamil
"Sony to firma która lubi nadmuchiwac sobie balonik sugerując ze tworzy produkty premium"
-"This Star lens series brings out the best quality in your digital images by superior imaging performance" link
jak na rebrandowaną Tokinę to ładna laurka. : )
Czy na tych obiektywach naprawdę są aż trzy kolory pasków - czerwony, zielony i złoty?
Czy na tych obiektywach naprawdę są aż trzy kolory pasków - czerwony, zielony i złoty?
Czerwony to uszczelka
Spokojna głowa. Od prototypu do wejścia na rynek minie tyle czasu, że ostatni użytkownicy pentaxa przejdą na emeryturę.
11-18/2.8 wygląda bardzo solidnie. Jak tylko pojawi się na rynku, na pewno go kupię.
Idealny do architektury i wypadów w teren. Mam obecnie Sigmę 10-20/3.5 i na wyprawę w góry bym jej nigdy nie zabrał.
PDamian, uczepiłeś się Pentaksa – OK, rozumiem to. Ale wprowadzasz czytelników w błąd i to już nie jest OK... Jedynym rebrandowanym obiektywem przez Pentaksa był w ostatnim czasie Pentax-D HD FA 24-70 mm (wcześniejsza, znana pełnoklatkowa konstrukcja Tokiny).
Natomiast obiektywy SMC-DA* 16-50/2.8 i SMC-DA* 50-135/2.8 były projektowane przez Pentaksa i Tokinę wspólnie, we współpracy. Wszyscy to wiedzieli, mówiło się o tym i oba miały premierę w tym samym czasie, na początku 2007. Więc nie jest to prawda, że 16-50 była to rebrandowana Tokina..., twoje zarzuty są nieprawdziwe i nieuczciwe.
Jeśli nie wiesz (bądź nie pamiętasz), jak było, to zawsze możesz sobie przypomnieć czytając wstęp do testu: link
"Jedynym rebrandowanym obiektywem przez Pentaksa był w ostatnim czasie Pentax-D HD FA 24-70 mm (wcześniejsza, znana pełnoklatkowa konstrukcja Tokiny)"
-Tamrona link
link
a co z 15-30/2.8?
PDamian zadałem Ci pytanie
Cieszy, że 50mm 1.4 nie jest aż takim klocem, na jaki się zapowiadał. Szkoda, że na razie ciężko coś powiedzieć o nowym SDMie.
11-18/2.8 chętnie bym przygarnął, ale zgodnie z tym co mówi PDamian, 4 tys. złotych za tę gwiazdkę nie będzie niespodzianką. Mam nadzieję tylko, że ta kwota będzie w miarę akuratnym odwzorowaniem możliwości tegoż szkła, bo w przypadku 16-50 cena to jakiś smutny dowcip.
PDamian, nie odwracaj kota ogonem. Tak... jak najbardziej przyznaję się do omyłkowego użycia słowa Tokina zamiast Tamron (pisaliśmy wcześniej o Tokinie) — teraz Ty się przyznaj do dezinformowania czytelników jakoby konstrukcja 16-50/2.8 miała nie być konstrukcją rozwijaną przez Pentax i Tokinę WSPÓLNIE. I będzie OK.
Przedstaw wiarygodne źródła informacji o tym wspólnym projektowaniu.
-Ja takich nie znam.
Liczę na to, że będzie to informacja do Tokiny lub Pentaksa
a nie jakieś plotki.
-A co z tym 15-30/2.8?
Z tym rebrandowaniem to jest wielka tajemnica - wyglada na to, ze jedynym nowszym obiektywem 100% Pentaxa jest rewelacyjny 28-105 cala reszta konstrukcja, iloscia, polozeniem elementow I parametrami przypomina tomrona lub jak ta 50tka tokine...
PDamian, przedstaw wiarygodne informacje, że 16-50 nie jest konstrukcją rebrandowaną a nie WSPÓLNĄ. Najlepiej jak będzie to skan porozumienia podpisanego pomiedzy Ricoh a Tokiną... a nie jakieś plotki. EOT
PDamian, urlop wziąłeś :-)
@LR
Pojechał do Japonii po skan umowy pomiędzy Ricoh a Tokiną ;-)
@wzrokowiec- PDamian szuka linka celem riposty.
Fajnie że tyle niusów z CP+ ale widze że na peryferiach fotograficznych panuje gimbaza. Jak się dziecku nie odpowiada potrafi się ziyrytować i tupać nóżkami.
Czy ten K-1II jest taki mały czy ta 50-tka jest taka ogromna?
@vulkanwawa- k1II jest taki jak k1.
Ten obiektyw HD Pentax-DA 55-300mm f/4-5.8 ED WR co to u nas kosztuje 1600 link
w Stanach teraz mają za 147$ link
@PDamian- niezła promocja, może jakieś arty by się znalazły, jeno pod F? na pewno masz coś w zanadrzu ;)!
@vulkanwawa chyba trafiłeś w sedno: i jedno i drugie :) K-1/K-1II jest relatywnie małym i niepozornym korpusem jak na apart FF DSLR (podobnie do innych aparatów tej marki / Pentax ma niebywały talent w miniaturyzacji). Natomiast ta 50-tka wydaje się dość spora, co już pisałem — choć może okazać się, że tak naprawdę jest porównywalna z konkurencyjnymi konstrukcjami Nikona czy Canona, trudno to stwierdzić po zdjęciach.
BTW Sigma 50/1.4 Art wygląda na dość podobną gabarytowo... a wiemy, że jest to naprawdę imponujący obiektyw. W każdym razie już czekam ze zniecierpliwieniem na test tego Pentaksa, choćby miało to nastąpić nawet za kilka lat ;)
@samp
"K-1/K-1II jest relatywnie małym i niepozornym korpusem jak na apart FF DSLR"
?? Przecież jest mniej więcej tych samych rozmiarów co 6D i D610/D750, za to zauważalnie od nich cięższy
link
"choć może okazać się, że tak naprawdę jest porównywalna z konkurencyjnymi konstrukcjami Nikona czy Canona"
Niby z którymi? Przecież 50-ki Canona i Nikona to proste i niewielkie konstrukcje. Nawet nowy Nikkor 58/1.4 jest jeszcze względnie niedużym obiektywem. Tego Pentaksa gabarytami trzeba porównywać do Sigmy czy Tokiny Opera, a nie do 50-ek Canona czy Nikona.
Wlasnie przyszedl kupiony na aukcji ME Super.
Piekny malenki FULL FRAME z jasnym obiektywem 50mm sprzed ponad 30 lat.
Patrzac na K1 II z nowa 50-tka zastanawiam sie, czy nastapil postep czy regres.
@seboc
Wszystko poszło ok, jest miejsce na aparaty małe i duże.
Proszę bardzo, mały cyfrowy FULL FRAME, do którego nawet podepniesz sobie swoje obiektywy:
link
> "Jedynym rebrandowanym obiektywem przez Pentaksa był w ostatnim czasie Pentax-D HD FA 24-70 mm (wcześniejsza, znana pełnoklatkowa konstrukcja Tokiny)"
Tez nieprawda. Pentax-D FA 24-70 mm jest podobny optycznie do Tamrona, ale nie identyczny. Przede wszystkim ma znacznie lepsze powłoki antyodblaskowe. Tamron flaruje, Pentax nie.
Mechanicznie Pentax też jest lepszy - jest uszczelniany.
JCoder,
jasne. ;)