Canon EOS C700 FF
Firma Canon zaprezentowała nową kamerę EOS C700 FF, wyposażoną w pełnoklatkową matrycę CMOS. Kamera może m.in. rejestrować obraz w rozdzielczości 5.9K, obsługuje też formaty Cinema RAW, ProRes and XF-AVC.
Informacja prasowa
Warszawa, 28 marca 2018 r. – Canon zaprezentował dziś flagowy, pełnoklatkowy model kamery ze swojej uznanej serii Cinema EOS – EOS C700 FF. Dzięki nowo opracowanej kinowej pełnoklatkowej matrycy CMOS o wymiarach 38,1 x 20,1 mm kamera pozwala nagrywać obraz w rozdzielczości do 5,9K, zapewniając bezkompromisową jakość. EOS C700 FF obsługuje wieloformatowy zapis materiału wideo i jest kompatybilny z obiektywami z mocowaniem EF i PL oraz obiektywami anamorficznymi. Podczas używania obiektywów EF, EOS C700 FF pozwala korzystać z innowacyjnego systemu autofocusa – Dual Pixel CMOS AF, który doskonale sprawdza się przy nagraniach w formacie pełnoklatkowym.
Nowa technologia matrycy, tryby i format
Nowo opracowana pełnoklatkowa matryca CMOS o wymiarach 38,1 x 20,1 mm, zaprojektowana do wysokiej jakości produkcji filmowych, dostarcza filmowcom obrazu z niespotykanym dotąd niskim poziomem szumów, naturalnym odcieniem skóry, małą głębią ostrości i przekraczającą 15 stopni szeroką rozpiętością tonalną. Zapewnia to swobodę i elastyczność przy korekcji obrazu i w postprodukcji oraz przy nagrywaniu obrazów HDR.
![]() |
Nowa matryca pozwala odkrywać operatorom możliwości nagrywania w różnych trybach – od pełnoklatkowego przez Super 35 mm po Super 16 mm – oraz umożliwia rejestrowanie obrazu m.in. w formatach ProRes, XF-AVC (zapis na kartach CFast) czy nieskompresowanym formacie Canon Cinema RAW.
Korzystając z dedykowanego kodeka CODEX CDX-36150 nowa kamera pozwala rejestrować obraz jakości 5,9K RAW 12/10-bit z możliwością rejestrowania RAW w jakości 4K i 2K 12-bit oraz 4K ProRes. Dla rejestrowania obrazu o wysokim klatkażu, EOS C700 FF umożliwia zapis obrazu z prędkością do 60 kl./s (5,9K), do 72 kl./s (4K z cropem), a nawet do 168 kl./s (2K z cropem). Dodatkowo wykorzystując nadpróbkowanie obrazu 5,9K, możemy uzyskać wyższej jakości obraz 4K i 2K z zredukowanym poziomem szumów i efektem mory.
![]() |
Możliwości optyczne i konstrukcja
EOS C700 FF jest dostępna z dwoma systemami mocowań EF i PL i jest kompatybilna z szerokim portfolio obiektywów Canon EF i obiektywami filmowymi. Odpowiednia wysokość matrycy (20,1 mm) pozwala dodatkowo zamontować obiektywy anamorficzne. Stosując obiektywy serii EF użytkownicy mogą w pełni wykorzystać możliwości pełnoklatkowej matrycy oraz precyzyjnego systemu autofocusa Canon Dual Pixel CMOS AF, który umożliwia blokowanie punktu ostrości na poruszającym się obiekcie – doskonała funkcjonalność podczas nagrań w najwyższej rozdzielczości.
Najnowsza kamera EOS C700 FF jest zgodna z akcesoriami dedykowanymi do modelu EOS C700, m.in. wizjerem EVF-V70, adapterem mocowania MO-4E/ MO-4P B4 i modułem zdalnego sterowania OU-700.
![]() |
EOS C700 FF kluczowe funkcje:
- Matryca 5.9K Full Frame CMOS
- 15-stopniowy zakres dynamiczny
- Różne tryby matrycy, w tym Full Frame, Super 35mm i Super 16mm
- Dokładny i niezawodny system CMOS Dual Pixel AF w kamerze z mocowaniem Canon EF
- Obsługa różnych formatów wideo, w tym Canon Cinema RAW, ProRes and XF-AVC
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Czy to, że zoomy serii Cinema są "tylko" do rozmiaru Super 35mm ma znaczenie dla użytkowników takiego sprzętu?
Bahrd: wątpię czy wśród czytelników forum są użytkownicy tego typu kamer, chociaż zapewne zaraz znajdzie ktoś, kto ten problem dokładnie wyjaśni. ;)
Jest chyba kilku zawodowców - rzadko się udzielają, ale jak pamiętam, pisali fachowo.
Nawiasem mówiąc - skoro już jest DP AF śledzący postać (czy poleżeć - zależy jaki film się kręci...) - to, czy przy zmianie ogniskowej w zwykłym zoomie serii EF utrzyma ostrość?
Bo jeśli tak, to można go chyba w ten sposób "tanio" zmienić w transfokator?
"Stosując obiektywy serii EF użytkownicy mogą w pełni wykorzystać możliwości pełnoklatkowej matrycy " sugeruje, że tylko obiektywy EF wykorzystają matrycę FF.
"Różne tryby matrycy, w tym Full Frame, Super 35mm i Super 16mm" sugeruje, że możemy dopasować pole rejestrowanego obrazu do obiektywu.
Raczej nie jest to produkt dla przeciętnego nagrzewacza wesel :)
Bahrd - kamera ma też tryby cropa, więc teoretycznie jakiś sens to ma
Ile ta kamera kosztuje ?
wersja bez FF zaczynała się od 27000$
Kamer filmowych Canona nikt w sumie nie bierze na poważnie. Wystarczy poczytać posty na dvxuser, DOPy wiedzą o jej istnieniu, ale i tak wybiorą Arri lub Reda (ma to związek z tym, że w tamtejszej branży nie lubi się zmian i pracuje się na tym, co się zna od podszewki). Ta sama sytuacja z Varicamem panasonica. Wszyscy wiedzą że jest, ale nikt się za to nie łapie. A jak ktoś ma mniejszy budżet? Sięgnie po FS7 / C300 Mark II (śmiechem żartem, c300 jest bardzo popularna za oceanem). C500 była okej, bo była niezwykle mała i lekka (i dość popularna).
Canon ma te kamery chyba tylko po to, by mieć. Jest ogromna luka między C100 a C200 która raczej nie zostanie zapełniona, a nawet jeśli dsotaniemy C100 Mark 3 (mam w posiadaniu dwie sztuki C100) to znowu będą musieli ciąć ficzery, by nie zblokować sprzedaży C200 i pewnie znowu skończyłoby się na 8 bitowym kodeku. Zresztą, kamera za 7500 usd (c200) kierowana do profesjonalistów i brak zapasowego gniazda kart CFast? Czyli musimy modlić sie by podczas filmowania w rawach nie padła nam karta? Parodia
Po premierze C700 FF można liczyć na to, że wszystkie kamery z Cine Line za parę lat będą pełnoklatkowe.
@Tee2000
Model FF będzie kosztował 33 tys. dolarów, za opcję nagrywania RAW-ów (moduł Codex) trzeba dopłacić 7000 $.
Rekorder 7k, dwie karty po 2tb również 7k, i czytnik tych kart 7k. Łącznie 21,000za filmowanie w rawach