W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus E-5 - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | E-5 |
Data premiery | 2010-09-14 |
Liczba pikseli | 12.3 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG) • 1024 x 768 (JPEG) • 640 x 480 (JPEG) • Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie), 3:2, 16:9, 6:6, 5:4, 7:6, 6:5, 7:5, 3:4 |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | TruePic V+ z technologią Fine-Detail Processing |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: SuperFine/Fine/Normal/Basic • Filmy: AVI Motion JPEG • Dźwięk: WAV, Stereo PCM/16bit, 44.1kHz |
Zakres ISO | Auto (200-1600 ISO z możliwością ustawienia od 200-6400 ISO),
Ręcznie: 100 - 6400 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie,
60 s - 1/8000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (maksymalnie 30 min.), żywotność: 150 tys. zdjęć |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu 4/3,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | • 1280x720 pix (HD) z szybkością 30 kl./s
• 640x480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s Zapis filmów ograniczony do 2 GB, 7 min. HD lub 14 min. VGA Wbudowany mikrofon mono Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo |
Ogniskowanie | Detekcja fazowa TTL,
11-punktowy AF (wszystkie czujniki krzyżowe), • Strefy AF: pojedynczy obiekt, dynamiczny pojedynczy obiekt, wiele obiektów • Tryby AF: AF Pojedyncze zdjęcie (S-AF), AF Pojedyncze zdjęcie + MF, Ciągły AF (C-AF), Ciągły AF + MF, Ręczny (MF) • Zakres detekcji od -2 do 19 EV (ISO 100, detekcja fazowa) • Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa • Podgląd głębi ostrości • Dostrajanie AF, w +/- 20 krokach, z pamięcią dla 20 obiektywów • W trybie Live View AF korzysta z detekcji kontrastu • Strefy AF w LV: pojedynczy, 11 strefowy, wykrywanie twarzy |
Pomiar światła | 49-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Digital ESP (matrycowy 49-strefowy), • centralnie-ważony uśredniony, • punktowy (2% kadru), • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• 4 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000 - 14 000 K), • Korekcja (w +/- 7 krokach, w 2 osiach A-B/G-M) i bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1.0 EV
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek w skoku co 1/3, 1/2 lub 1.0 EV • Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 4 zdjęć) |
Programy | Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M) |
Zdjęcia seryjne | Szybkość w trybie szybkim (H) 5 kl./s, w trybie wolnym (L) od 1 do 4 kl./s
maksymalnie 16 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG, |
Lampa błyskowa | Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 13 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV • Bracketing błysku, 3 zdjęcia z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV • Bezprzewodowego sterowania błyskiem (4 kanały, 3 grupy) • Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania z redukcją czerwonych oczu, Wyłączenie lampy, Ręczna regulacja siła błysku (1/4, 1/16, 1/64) |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s |
Karta pamięci | Dwa gniazda:
• Compact Flash Typu I/II, zgodność z UDMA, • Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD | • Główny: odchylany i obrotowy 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD (HyperCrystal), 920.000 punktów,
Jasność i balans kolorów regulowane w 15-stu poziomach. Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru • Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
Wizjer | Celownik lustrzany jednoobiektywowy na wysokości oka, powiększenie: x1.15, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 20mm, matówka Neo Lumi-Micro Mat wymienna w serwisie |
Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi Speed, wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI typu C, wejście na wężyk, gniazdo synchro, wejście zasilania DC, wejście mikrofonu stereo
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-CB1 lub pilota RM-1 • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLM-5 (pojemność 1620 mAh, wydajność ok 870 zdjęć),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-1 • opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) HLD-4 |
Akcesoria | Akumulator BLM-5, ładowarka BCM-5, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie |
Waga | 800g (bez akumulatora)
ok. 892g (z akumulatorem i kartą pamięci CF) |
Wymiary | 142.5 x 116.5 x 74.5 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 5EV. Polskie menu. Uszczelniony korpus wykonany ze stopów magnezu. Notatki dźwiękowe do 30 s. Dziesięć filtrów artystycznych. Funkcja poziomicy. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 9 lat
Cena zakupu: 6200
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Jednak szumi juz przy iso 1600.
Zalety: Wykonanie , ergonomia , intuicyjność sterowania.
Podsumowanie: Zalety : Jakość wykonania Wady : Szumy już przy dość niskim iso. duża cena.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 6500
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Szumiąca matryca.
Zalety: Wygląd.
Podsumowanie: Niezły dla początkującego, stawiającego pierwsze kroki w fotografii.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: każdy sprzęt ma wady - ten za 22.000,00 zł - też
Zalety: super sprzęt.
Podsumowanie: Rewelacja jakości do ceny
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 5000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Mógłby ważyć troszkę mniej ... żartowałem :-)
Zalety: Niezawodna , pancerna kamera do wszelkich zadań , również tych specjalnych , w najgorszych warunkach . Przemyślana guzikologia , choć to może kwestia indywidualnych preferencji . Wysokiej jakości obrazki , zwłaszcza te edytowane z RAW-ów ." Live view" bardzo przydatne . No i szkła "zuiko" - mmniód , jak mawiał klasyk ...
Podsumowanie: Świetny , przemyślany aparat , produkujący wysokiej jakości foty . W dodatku nie boi się złej pogody . Rozdzielczość wystarczająca . Co do słynnych szumów , mnie nie przeszkadzają , nie zapuszczam się w zasadzie powyżej ISO 800 . Słowem - godny polecenia .
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 6500
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Filmowanie, które jest w cenie, a którego nie używam
Zalety: Pancerność, wybitna ergonomia, cholerna intuicyjność, uchylny ekran, obiektywy 4/3, superszybki i celny AF
Podsumowanie: Wielu narzeka na szumy Olympusa, że iso 1600 szumi jak 6400 u pełnoklatkowej konkurencji itp. Wiecie co? Zamiast oglądać się na "fulferjmy" i porównywać sample i szumy, lepiej jest skoncentrować się na poznawaniu systemu Olympusa i korzyściach, jakie ten system daje. Np. tam, gdzie FF potrzebuje iso-3200, bo obiektyw trzeba domknąć, by nie mydlił, Olkowi wystarczy iso-800-1250 i jasne, ostre od pełnej dziury szkło jak np. 14-35 f/2. Stabilizacja matrycy też robi swoje i bardzo przydaje się choćby w fotografii wnętrz z ręki. Mam nadzieję, że następca E-5 będzie równie udany, jak jego poprzednicy i życzę sobie i innym, aby różnica między nimi była większa, niż między E-3 a E-5. Niech będzie tak, jak między E-1, a E-3.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 6000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: -cena -niestety szumy w RAW (JPGi do ISO1600 są OK) -brak nowych szkieł od kilku lat do systemu 4/3
Zalety: -ekran LV- czytelny i odchylany w praktyczny sposób. -pancerność -intuicyjna guzikologia -zdjęcia HDR prosto z body
Podsumowanie: fajna puszka dla posiadaczy szkieł ze stajni 4/3. "Wypluwa" naprawdę ładne zdjęcia o bardzo dobrej ostrości i kolorystyce. Wystarczy przejrzeć galerię forum olympusclub np zdjęcia Jagger'a. Mimo, że posiadam również inny jedynie słuszny system na stanie to aparat ten sprawia mi wiele radości i w miarę często po niego sięgam np z ZD7-14/4.0, ZD50/2.0 lub ZD50-200SWD/2.8. Spokojnie mogę go polecić fotografującym wymagającym nieco więcej od sprzętu a nie koniecznie chcącym się lansować, bo dziś często na zakup aparatu ma wpływ jego nazwa niż jego możliwości techniczne. Po pół roku użytkowania napewno zdecydował bym się na jego ponowny zakup.