W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Panasonic Lumix DMC-GH2 - specyfikacja i opinie
Producent | Panasonic |
---|---|
Model | Lumix DMC-GH2 |
Data premiery | 2010-09-21 |
Liczba pikseli | 16 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4608 x 3456
• 3264 x 2448 • 2336 x 1752 • 1920 x 1440 (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3) • 4752 x 3168 (3:2) • 4976 x 2800 (16:9) • 3456 x 3456 (1:1) • Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 3:2, 4:3 i 1:1. |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 18.31 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | Venus Engine FHD |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3) RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO Rodzaje JPEG: Fine/Standard • Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD |
Zakres ISO | Auto, Inteligentne ISO, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, |
Migawka | 60s - 1/4000s, Bulb (do 2 min.)
Funkcja wyzwalania migawki dotykiem na ekranie LCD |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 4x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, PAL/NTSC), 24p (24H:24Mbps, 24L:17Mbps) • 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps) • 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps) • 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps, H:13Mbps) • 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps, H:13Mbps) Motion JPEG: • 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s, • 848x480 (WVGA) z szybkością 30kl/s, • 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s, • 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s. Wbudowany mikrofon stereo. Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo (np. DMW-MS1). Funkcja wyciszania głosu wiatru. |
Ogniskowanie | AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF) • Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, • Strefy AF sterowane dotykiem: 1 strefowy z wykrywaniem twarzy, Śledzenie AF, wielostrefowy, 1 strefowy, • Pre AF (Szybki AF / Ciągły AF), • Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100) • Asysta AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła | System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru: • inteligentny matrycowy, • centralnie-ważony, • punktowy Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K), • Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Programy | Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1-C3), Tryb My Color Mode, Film
• Zaawansowane programy tematyczne: Portret (5 rodzajów), Krajobraz (4 rodzaje), Makro (4 rodzaje), Nocny (4 rodzaje) • Tryby sytuacyjne (SCN): Rozmycie tła, Nocny portret, Nocny krajobraz, Sport, Dzieci (2 rodzaje), Impreza, Zachód słońca, Zwierzęta |
Zdjęcia seryjne | • Tryb super szybki (SH): szybkość 40 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 5 kl./s, • Tryb średni (M): szybkość 3 kl./s z LV, • Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV, maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
Lampa błyskowa | Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 13.9 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s • Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV • Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony wyłączony |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci | Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD | odchylany i obrotowy, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru, regulowana jasność i kolorystyka (w 7 poziomach) |
Wizjer | elektroniczny, kolorowy LCD, 1 533 600 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.42, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5mm, czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza | Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 2.5 mm / wejście na wężyk spustowy
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1, • Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy DMW-BLC12 (7.2 V, pojemność 1200 mAh, wydajność ok. 330 zdjęć przy użyciu wyświetlacza LCD),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy |
Akcesoria | Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, sterowniki, rysik, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.0 BD Edition, • SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE, • Super LoiloScope (wersja testowa), • sterowniki |
Waga | 392 g (bez akumulatora i karty pamięci)
609 g (z akumulatorem, karta pamięci i obiektywem 14-42 mm) |
Wymiary | 124 x 89.6 x 75.8 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu. Dostępny w kolorze czarnym i srebrnym. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: -
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Zdecydowanie za długo się włącza przy filmowaniu. Przeciętna jakość zdjęć, zbliżona raczej do dobrego kompaktu, niż lustrzanki. Toporny wygląd. Jak dla mnie nieco za mały.Beznadziejny wizjer elektroniczny. Przy filmowaniu w trybie P często gubi ostrość.
Zalety: Przy filmowaniu- niemal same. Szumy bardzo znikome do ISO 3200, świetny AF, dużo szczegółów w cieniach, bardzo dobre odwzorowanie szczegółów, świetny automatyczny balans bieli. Jeśli dodać do tego kompaktowe wymiary i świetny obiektyw 14-140 otrzymuje się sprzęt, który bije na głowę większość kamer do 8000 zł i kosztuje sporo mniej.
Podsumowanie: Sprzęt ewidentnie do działalności zarobkowej. Może z powodzeniem zastąpić kamerę, służąc jako aparat w sytuacji awaryjnej. Plusem jest to, że nie wygląda jak kamera, więc często można filmować bez żadnych podejrzeń ze strony uchwyconego obiektu :)