Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW - obiektyw oficjalnie zaprezentowany
Już wcześniej firma Ricoh informowała o pracach nad obiektywem Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW. Model ten został w piątek oficjalnie zaprezentowany.
Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW należy do nowej generacji obiektywów z serii „Star”, które w założeniu producenta mają prezentować najwyższą jakość spośród linii optyki przeznaczonych do lustrzanek Pentax.
Wyposażony w mocowanie Pentax K model HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW to pełnokolatkowy obiektyw, na którego budowę optyczną składa się 15 soczewek ułożonych w 9 grupach (wśród nich są trzy elementy o niskiej dyspersji i jeden element asferyczny).
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Pole widzenia wynosi 47 stopni, a minimalny dystans ostrzenia to 40 cm. Do tego dochodzi nowo opracowany pierścieniowy, ultradźwiękowy silnik autofocusa o oznaczeniu SDM (Supersonic Direct-drive Motor), a także konstrukcja typu „All-Weather” chroniąca przed wilgocią i pyłem.
Obiektyw Pentax-D HD FA 50 mm f/1.4 SDM AW ma trafić do sprzedaży w lipcu, w cenie wynoszącej ok. 1200 dolarów. Dodatkowe informacje na temat tego modelu można znaleźć na na stronie producenta.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Myślałem o przejściu do stajni Pentaxa.
Jednak pozostanę przy canonie, Sigma 50 Art wystarcza mi (jakość i cena są OK.)
Czyli prawie 5 klocków ? Sporawo.
Czyli Tokina Opera będzie także ceną konkurować z Sigmą Art.
link
Fajne jasne szkło. Posiadacze pełnoklatkowych Pentax'ów powinni być usatysfakcjonowani. A ceny - cóż tanio było i nie powróci. Przynajmniej w najbliższych nadchodzących latach :)
@Cichy
No, sporawo, ale to, niestety, chyba ogólna plaga wśród systemowych szkieł - vide jeszcze droższe od tego Pentaksa 50/1.4 od Sony.
Przynajmniej sample dobrze wróżą.
Czas pokaże czy uporali się już z SDM = Silent Death Motor
@Moriarty
"vide jeszcze droższe od tego Pentaksa 50/1.4 od Sony."
Tylko do Sony masz jeszcze alternatywy w postaci Samyanga AF 50/1.4 za 1900 zł czy Sigmy Art 50/1.4 za 3000 zł (piszę tylko o współczesnych konstrukcjach z af). Do Pentaksa alternatyw za bardzo nie masz.
No i dlatego Pentax może dowolnie ustalać ceny swoich i rebrandowanych obiektywów.
Szczególnie, że przez ponad dwa lata od premiery K-1 nie było w tym systemie nowoczesnego -godnego pełnoklatkowej matrycy 36mpix obiektywu standardowego.
50mm pewnie będzie bardzo dobry ale to nie moja ogniskowa.
Jak wypuszczą 20mm/2.8 z gwiazdką to biorę.
a ja narzekałem na ceny w nikonie :(
Człowiek się łudzi, że cena byłaby chociaż w okolicy 2,5K a tu blada.
@LR
"Jak wypuszczą 20mm/2.8 z gwiazdką to biorę. "
Takie coś jest chociaż w prognozie? No i czemu takie ciemne?
@mate
Zgadza się. Byłoby fajnie, gdyby pojawiły się także jakieś tańsze alternatywy od firm trzecich. Skromny wybór nowoczesnych obiektywów, projektowanych już z myślą o możliwościach dzisiejszych matryc, to z pewnością nie jest najmocniejsza strona systemu Pentaksa :).
Ale, tak czy owak, ten nowy 50/1.4 zapowiada się na bardzo sympatyczny obiektyw i chyba trudno jakoś szczególnie czepiać się producenta, że cena jest taka a nie inna. Złożona konstrukcja, solidna budowa... te nowoczesne, trochę za duże jak na mój gust, ale ciekawe optycznie szkła siłą rzeczy są droższe w produkcji od tradycyjnych "nifty-fifty". Pewnie za circa rok, półtora cena zjedzie poniżej tysiąca dolarów i wtedy będzie to już całkiem atrakcyjna propozycja. Spokojnie poczekam.
Notabene mam nadzieję, że jeszcze się ktoś pojawi znienacka z tańszymi, rozsądnymi alternatywami, tak jak nagle zupełnie znikąd wziął się Irix z naprawdę ciekawą ofertą. Na razie wszyscy rzucili się na bezlusterkowce Sony, bo był duży popyt, ale ta nisza wydaje się już szczelnie wypełniona. Pentax to znacznie mniejszy rynek, ale też i znacznie mniejsza konkurencja, więc ktoś jeszcze może dojść do wniosku, że mu się opłaci.
Dziś, w dobie relatywnie łatwego projektowania optyki ze skutecznym wspomaganiem komputerowym i możliwością zlecania produkcji w nie swoich fabrykach, tak jak to robi Irix w Korei, to już nie jest biznes równie hermetyczny jak kiedyś. Nagle pojawia się jakiś Irix czy Laowa i od razu ma ofertę, którą warto rozważyć. Ja jakąś niewielką, dobrą optycznie pięćdziesiątkę 1.8, a nawet 2.8 za rozsądną cenę chętnie bym przytulił :).
Moriaty przecież jest dobra optycznie 50 / F 1.8 Pentaxa za ok. 500 zł :-) tyle,że plastikowa. Cena tej zaprezentowanej tutaj jest "chora" , przynajmniej jeśli chodzi o polskie warunki i amatorskie użycie :-( Oprócz nówek plastików 35 i 50 nie kupuję nic ze stajni Pentaxa , z prostego powodu ich sprzęt jest zbyt drogi , szczególnie ceny szkieł. Wszystko można zastąpić "kundlami", bez kalibracji nie trafiają z AF ale tańsze są i to znacznie. Po skalibrowaniu taki Tamron 28-75 / F 2.8 może śmiało pełnić rolę podstawowego obiektywu nawet dla K-1.
Oxygenum, jakie kundle i z jakim korpusem Ci nie trafiają, że musisz kalibrować? Bo ja parę kundli z moimi aparatami przez 10 lat poużywałem i żadnego nie musiałem kalibrować. Obecnie mam 3 Sigmy, 1 Tamrona i 2 Canony, wszystkie pracują OK z piątym już aparatem.
Sigma 17-70 kalibruję sobie sam , T 90 działa idealnie, T 28-75 i T 70-200 dopiero po kalibracji zaczęły trafiać tam gdzie chcę ;-)
Korpusy Pentax K-50 i K-70...
Co ciekawe każdy wymagał innej kalibracji ;-)
@Moriarty
"Zgadza się. Byłoby fajnie, gdyby pojawiły się także jakieś tańsze alternatywy od firm trzecich. "
Marne szanse. Sigma, Tamron (pod własną marką) i Tokina odpuściły sobie bagnet K już kilka lat temu.
"Na razie wszyscy rzucili się na bezlusterkowce Sony, bo był duży popyt,"
Przede wszystkim bo specyfikacja jest otwarta i raczej nie ma szans na takie "atrakcje" jak z Sigmą i Pentaksem, który zmienił kształt kominka nad kołnierzem bagnetu i obiektywy zaczęły zarysowywać korpus.
@Oxygenum, to może Twoje korpusy są przyczyną, a nie obiektywy, skoro każdy wymaga innej korekty i tylko jeden z czterech obiektywów działa prawidłowo?
link