Sony Handycam FX1000 - pierwsza kamera z obiektywem G Lens
Sony Handycam FX1000 to pierwsza kamera wideo wyposażona w obiektyw Sony G Lens. Jego ogniskowa zaczyna się od 29.5 mm i kończy na 590 mm, co daje 20-krotny zoom optyczny. Urządzenie rejestruje obraz w formacie HDV 1080i z nowym trybem kolejnoliniowym 25p, co w połączeniu z przetwornikiem obrazu 3 ClearVid CMOS 1/3" z technologią Exmor i optyczną stabilizacją SteadyShot ma zapewnić najwyższą jakość obrazu.
Poniżej przedstawiamy zdjęcia nowego produktu i informację prasową otrzymaną od Sony Poland.
Informacja prasowa
kamera HANDYCAM® FX1000 po raz pierwszy z zaawansowanym obiektywem Sony G Lens™
- Nagrywanie w formacie HDV 1080i z nowym trybem kolejnoliniowym 25p
- Specjalny, zaawansowany obiektyw Sony G Lens™ o szerokim kącie widzenia (ogniskowa od 29,5 mm) i dużej krotności zoomu (20x), zapewniający wyjątkową czystość i ostrość obrazu
- Przetwornik obrazu 3 ClearVid CMOS 1/3" z technologią Exmor™ – niezrównana czułość w słabym oświetleniu
- 3,2-calowy wyświetlacz Xtra Fine LCD – realistyczny, szczegółowy i kontrastowy obraz przy komponowaniu ujęć i wyświetlaniu zdjęć
- Technologie CinemaTone Gamma™ i CinemaTone Colour™ – bogactwo przejść tonalnych jak na kliszy filmowej
- Optyczny stabilizator obrazu SteadyShot – wyraźniejsze zdjęcia przy fotografowaniu z ręki
- Bogaty zestaw funkcji obsługiwanych ręcznie i trzy pierścienie: ostrości, ogniskowej i przysłony
FX1000E to efekt blisko 30-letniego doświadczenia firmy Sony w konstruowaniu zaawansowanych kamer studyjnych. Jego ergonomia i niezawodność idą w parze z najlepszą jak dotąd jakością obrazu HDV.
Bogaty zestaw funkcji obsługiwanych ręcznie i najnowsze rozwiązania firmy Sony z dziedziny przetwarzania obrazu dają filmowcom niespotykany wcześniej wachlarz możliwości artystycznych, a umiarkowana cena będzie możliwa do zaakceptowania również przez zaawansowanych amatorów.
Sercem kamery FX1000E jest przetwornik obrazu 3 ClearVid CMOS 1/3", charakteryzujący się dużą wielkością elementów światłoczułych, a przez to wyjatkową czułością i zakresem dynamicznym. Zastosowanie technologii Exmor™ zmniejsza szumy obrazu w słabym świetle i w warunkach dużego kontrastu oświetlenia, nadając nagraniu profesjonalny wygląd.
Kamera FX1000 jest wyposażona w nowy, specjalnie skonstruowany obiektyw Sony G Lens™ o doskonałych parametrach optycznych. Dzięki unikatowej konstrukcji optycznej i rygorystycznej kontroli jakości, umożliwia on użytkownikom pełne urzeczywistnienie swoich twórczych wizji. Co więcej, obiektyw ten jest zoptymalizowany pod kątem współpracy z zaawansowanym przetwornikiem i procesorem obrazu.
Szeroki kąt widzenia obiektywu – 29,5 mm w przeliczeniu na format 35 mm – radykalnie ułatwia komponowanie ujęć krajobrazowych i filmowanie w pomieszczeniach. 20-krotny zoom optyczny można dodatkowo zwiększyć o mniej więcej 50%, używając funkcji ekstendera cyfrowego.
Dwa elementy ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) ograniczają aberrację chromatyczną, której źródłem są różnice w sposobie załamywania światła o różnych kolorach. Obiektyw składa się z 15 elementów w 10 grupach. Zawiera między innymi soczewki asferyczne, zapewniające czysty obraz nawet przy dużych wartościach ogniskowej.
Połączenie niezwykłej czułości przetwornika 3 ClearVid CMOS z dużą jasnością obiektywu G przekłada się na wyjątkową światłoczułość kamery, która może pracować w oświetleniu o natężeniu od 1,5 luksa wzwyż (przy stałym czasie otwarcia migawki 1/25 s oraz automatycznej regulacji przysłony i wzmocnienia). Jakość filmów i zdjęć rejestrowanych z ręki w świetle zastanym poprawia dodatkowo optyczny stabilizator obrazu SteadyShot.
Nowością w rodzinie Handycam® jest tryb odczytu kolejnoliniowego 25p. Stanowi on alternatywę dla formatu z przeplotem (50i) i zapewnia bogaty, kinowy obraz HD. Sygnały odczytywane z przetwornika w formacie 25p są przed nagraniem na taśmę przekształcane do formatu 50i. Umożliwia to ich wyświetlanie i edycję w dostępnych produktach HDV. „Filmową” jakość obrazu kolejnoliniowego można dodatkowo poprawić za pomocą nowych technologii CinemaTone Gamma™ i CinemaTone Colour™, zapewniających bogate, nasycone kolory.
Kamera jest wyposażona 3,2-calowy, kontrastowy wyświetlacz Xtra Fine LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów – czterokrotnie większej niż w technologii Clear Photo LCD. Umożliwia on krytyczną ocenę nakręconego filmu. Użytkownik ma również do dyspozycji elektroniczny wizjer Xtra Fine 0,45".
Kamera FX1000E ma do zaoferowania nie tylko imponujące parametry obrazu, lecz również możliwości ręcznego wybierania ustawień wielu funkcji.
Niezależne pierścienie nastawiania ogniskowej i ostrości zostały uzupełnione dodatkowym pierścieniem przysłony, zapewniającym pełną i intuicyjną kontrolę nad wyglądem ujęcia. Możliwość wyboru regulacji ekspozycji/przysłony pozwala na precyzyjne sterowanie ilością światła przechodzącego przez obiektyw: w trybie regulacji ekspozycji obraz jest regulowany na podstawie ustawień przysłony i wzmocnienia, przy niezmiennym czasie migawki. Dodatkowo istnieje możliwość niezależnego regulowania czasu migawki i przysłony.
Nastawianie wzmocnienia, balansu bieli i czasu migawki umożliwiają trzy wydzielone elementy sterujące. Kamera jest także wyposażona w przełącznik trybu nastawiania ostrości i trzy przełączane filtry ND.
Wśród innych funkcji obsługiwanych ręcznie warto wymienić przejścia między ujęciami i profile obrazu. Ergonomię pracy z kamerą zwiększają trzy programowalne przyciski, do których można przypisać najczęściej używane funkcje.
W bogatej ofercie kompatybilnych akcesoriów dostępny jest nowy konwerter szerokokątny VCL HG0872X, umożliwiający zmniejszenie efektywnej ogniskowej do 23,6 mm. Dostępna opcjonalnie osłona ekranu LCD SH L32W poprawia czytelność obrazu na 3,2-calowym wyświetlaczu w jasnych miejscach. Nowa torba LCS-VCC zapewnia duży zapas miejsca na akcesoria.
Kamera HDV Handycam® FX1000E będzie dostępna od listopada w cenie ok. 12 500 zł,-.
Kamera HANDYCAM® HDR-FX1000E – najważniejsze cechy
- Nagrywanie obrazu Full HD 1080 na taśmie (HDV)
- Szerokokątny obiektyw Sony G Lens™ (ogniskowa 29,5 mm w przeliczeniu na format 35 mm) i zoom optyczny 20x
- Przetwornik obrazu 3 ClearVid CMOS
- Optyczny stabilizator obrazu SteadyShot
- Tryb odczytu kolejnoliniowego 25p
- Technologie CinemaTone Gamma™ i CinemaTone Colour™
- Panoramiczny wyświetlacz Xtra Fine LCD 3,2"
- Do 7 godzin 30 min pracy bez ładowania (przy korzystaniu z oferowanego oddzielnie akumulatora NP F970 i samego wizjera)
Zdjęcia Sony Handycam FX1000
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
wkońcu sony wypuściła kamerę która zapowiada się bardzo ciekawie, tak dobrze jak sprwadzona vx2100. Ciekwe jak wyjdzie w testach
jestem mile zakoczony , brawo sony !!!!!!!!!
szkoda ze nie dodali zapisu obrazu i dzwieku na kartach CF i do zastosowan HD przetworniki 1/3 " to troche malo gdyz przy slabym swietle obraz bedzie watpliwej jakosci.
Hmm, niech ktoś wytłumaczy mi głupiemu (i rzeszy takich głupich jak ja :) ): jak to jest - w fotografii profesjonalnej duże zoomy są be. Ale w świecie wideo jak widać duże zoomy jakoś sobie dają radę. Czy to jest związane z o wiele mniejszą rozdzielczością filmu nawet HD w stosunku do dslr? A może coś innego jeszcze gra tutaj rolę i powoduje że można mieć dużego i dobrego zooma w kamerze?
Kaziu, karty CF w takim sprzęcie? Taka kamerka nie nagrywa raczej jakiegoś MPEG-2 nienadającego się do późniejszej obróbki i montażu, tylko HDV, a to są potężne ilości danych. Na karcie CF zmieściłbyś minutę zapisu lub coś koło tego :)
To w dalszym ciagu zabawka w porownaniu np. do kamer(-y) REDa. Nagrywa na tasiemkach miniDV, co oznacza strumien na poziomie 25mbit w formacie mpeg2, czyli po zrzuceniu na dysk godzina zapisu zajmuje 11-12GiB. Na karcie CF 32GiB zapisaloby sie ponad 3 godziny, np. w AVCHD. Memory Stick Duo jak zawsze jest, do fotek :D
RED rozwala wszystko... Sony F35 z sensorem Super 35mm pewnie przekroczy $150K...
przeciez logiczne ze w kamerze za 12000 nie bedzie jakosci i funkcji jak w F35 :) ludzie ta kamera jest dla innych uzytkowniokow niz w hollywood itp. Jak za ta cene napewno bedzie dobrym produktem, a przetworniki i tak "urosły" w porównaniu do Fx-7 (1/4"), czułość też wyższa bo 1,5lux vs 4lux (fx-7)
Nie wiem dlaczego co niektórzy chwalą ten model? Nie widziałem tak dobrze wyglądającego sprzętu i tak dobrze schrzanionych możliwości. Ta kamera nagrywa max w formacie 1440 x 810. Co to ma być?
HD Ready? Za 12500 PLN można kupić mniej atrakcyjnie wygldający, ale o niebo lepszy model Panasonic AG-HMC 151. Nagrywa FULL HD 1920 x 1080, ma profesjonalny w porównaniu do FX1000 wizjer, posiada 2 profesjonalne łącza XLR, lepszą czułość w słabym oświatleniu i nagrywa na karty pamięci SDHC. Jeżeli chodzi o resztę parametrów to film nagrany na AG-HMC 151 w niczym nie ustępuje FX 1000a nawet go przewyższa.
Witajcie Jeżeli chodzi o czułość FX1000 to nie jest to taka rewelacja. DOBRZE ma 1,5 luksa, tylko że to 1,5 luksa, to jest przy maxymalnym wzmocnieniu i przy migawce 1/25 sek. TYLKO KTO FILMUJE PRZY MIGAWCE 1/25 sek ??? a z tymi przetwornikami C MOS to jak są takie dobre i wyśmienite mają parametry, to dlaczego nie wkladają ich do kamer z najwyższej półki? Osobiście wolałbym mieć dobrą kamerę ale z przetwornikami CCD. filmuję juz od 24 lat wiele się naoglądałem różnych kamer. Pamiętam jak miałem pierwszą kamerę VM 600 Hitachi i miała przetwornik MOS. Uważam że C MOS ma jednak owiele większe szumy niż CCD, co się odrazu widzi na ekranie. i nikt mi nie powie że jest to leprze niż CCD