Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM - przykładowe zdjęcia
Dzięki obecności na europejskiej premierze pełnoklatkowego bezlusterkowca Canon EOS R mieliśmy okazję wykonać nim kilka przykładowych zdjęć w połączeniu z obiektywem RF 50 mm f/1.2L USM. Zapraszamy do obejrzenia galerii.
Wszystkie fotografie wykonaliśmy przy wyłączonej redukcji szumów, dodatkowo część zdjęć została wykonana przy minimalnym wyostrzeniu, a część przy standardowych ustawieniach.
Minimalny poziom wyostrzania
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 10.37 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.62 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/50 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.84 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/100 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 10.52 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/200 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 11.81 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/400 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 12.5 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 14.35 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 25600 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 15.57 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 40000 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 17.35 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 10.08 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 10.42 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 10.8 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 800 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 11.21 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 1600 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 11.5 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/2500 sek., ISO 3200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 12.28 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/4000 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 13.23 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/8000 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 14.95 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/80 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.24 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/80 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 4.14 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/125 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 5.29 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.8, exp. 1/80 sek., ISO 125 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 5.37 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 320 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 5.96 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/60 sek., ISO 640 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.56 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 320 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.59 MB |
Standardowy poziom wyostrzania
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 500 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.8 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.2, exp. 1/80 sek., ISO 40000 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 18.61 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/80 sek., ISO 10000 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 11.47 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/80 sek., ISO 6400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.7 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 2500 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 11.15 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/125 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.04 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.8, exp. 1/50 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 7.83 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/80 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 7.74 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/125 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.13 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/50 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.52 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/80 sek., ISO 25600 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 20.98 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/60 sek., ISO 12800 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 16.73 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.72 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.8, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.87 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/160 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 7.52 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 7.98 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/7.1, exp. 1/60 sek., ISO 250 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.13 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/60 sek., ISO 320 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 12.16 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.44 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.55 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.8, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.3 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.44 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.3 MB |
Aparat: Canon EOS R i RF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/1.8, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.05 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jest moc. gdzie sie podzialy abberacje?
Ale szumi!
PDamian
Szum to Ty masz w mózgu. Już nie trawię tych Twoich głupich wpisów i tych durnowatych linków. Daj se spokój i opuść ten portal.Wszyscy Ci to radzą
Ostrość i kolor super, szkoda, ze nie widać jak bebła w tle.
Makijaż ułatwiający pracę AF
Fajnie, chyba jest lepiej niż w starym 50L, aż mnie smutek bierze ze go nie ma pod Sony.
Dziwne pasy na białych blokach w tle na link
karton?
" michal_sz
5 września 2018, 19:42
Dziwne pasy na białych blokach w tle na link"
Ja wiem co to jest.
To zmarszczki czasoprzestrzeni czyli fale grawitacyjne.
Dwudziestoparoletni Albert Einstein przewidział ich istnienie.
Potwierdzono bezspornie ich istnienie w poniedziałek 14 września 2015r
A już trzy lata później inżynierowie zbudowali EOS R
Instrument Canona tak dokładnie rejestruje rzeczywistość że owo zjawisko z trudem poddające się badaniom naukowców, uwidacznia ot tak, od niechcenia, niejako gratis.
szkiełko niewątpliwe ok ale czy warte aż TYLE link
??? - ZWŁASZCZA że jest na rynku sporo wersji EF za połowę tej ceny !
A co do matrycy to rewolucji w szumach nie widzę - czyli poziom starego 6D chyba nadal ...
Ten szum na 10000 jest piekny, cos jak w starym 5Dmk1
kurde, ale szkielko... mlask, mlask...
Nie ma się co przyczepić. Ostro na F1.2.
Ale czy tylko mnie zdjęcia na F1.8 podobają się bardziej? Raz, że jest nieco więcej głębi a dwa, że rozmycie ma trochę charakteru. Są po prostu ładniejsze i ciekawsze.
Dla mnie to szkło mogłoby być 1.8 i po mojemu byłoby równie dobre a tańsze i mniejsze. F1.2 to wyjątkowe sytuacje a taka głębia w większości zdjęć nie przydaje "urody"
Szkiełko robi robotę. Ale body już taki pewny nie jestem. To jest już produkcyjny soft? Bo o ile iso 6400 jakoś ujdzie to 12800 bardzo słabiutkie...
@dARTi
Łysa modelka na trzydziestym zdjęciu wygląda dziwnie z rozmazaną plamą zamiast nosa.... racja po twojej stronie.
uj tam nos. Problem jest taki, że albo musisz robić fotę idealnie prostopadle do oczu (a to nie jest łatwe jednak) albo całkowicie odpuścić drugie oko czyli jakiś półprofil. Wszystko po środku będzie do dupy. Oko poza głębią musi być całkowicie w bokehu żeby to jakoś wyglądało bo inaczej zdjęcie w kosz. Strzelanie portretu przy 1.2 to robienie sobie potencjalnych problemów i odrzutów.
A F1.8 daje potencjalny margines bezpieczeństwa. Mały bo mały ale zawsze. A jak szkło jest mega ostre to tym bardziej widać różnicę. Kurła przerabiałem to tyle razy, że nie dałbym się naciągnąć na sztuke dla sztuki.
Stąd też prawdziwi portreciści (ci którzy gustują w papierowej głębi oczywiście) używają pokłonów i wg nich aparat bez pokłonów nie nadaje się do małej głębi. Mają bardzo dużo racji.
Panowie, co to w ogole za teorie ze lepiej 1.8 bo wieksza gleboa?
Wcale nie lepiej. Kto robi headshoty 50mm?
Chcecie 1.8 to prosze bardzo, przymykajcie, ale 1.2 znakomicie sprawdzi sie w nieco szerszym planie, cala sylwetk lub jej polowa. Zadne 1.8 wam tego nie da.
Wystarczy, że sensor nie będzie gorszy niż w 5d IV. Możliwe, że to bliźniaki, więc szumy i DR są na przyzwoitym poziomie. Obrazek z tym szkłem topowy.
obrazek ladny, acz drogo i ciezkie i duze to szklo... bardzo drogo...
a to szkielko pod sony 50mm F1.1 za 280 zielonych? dobre to to?
link
komisarz_ryba
Panowie, co to w ogole za teorie ze lepiej 1.8 bo wieksza gleboa?
Wcale nie lepiej. Kto robi headshoty 50mm?
Znak czasów panie ;) headshoty 50 a sywetki albo 14 albo 135 :D Jakoś im mniej typowo tym bardziej mi się podobuje :) A jak w końcu kupę 35 1.4 to tam dopiero będę zbliżenia walił na pohybel wielkim nochalom :P
@gamma
a to szkielko pod sony 50mm F1.1 za 280 zielonych? dobre to to?
Tego nie znam ale Medżiki jakoś nigdy doopy nie urywały, ale w tej kategorii całkiem spoko jest Mitakon 0,95 - z pieruńsko drogą Leiką łeb w łeb praktycznie
Teraz wiadomo miszczem nocy będzie Noct ale jak ma to być 6K$ to w ogóle poza zasięgiem.
A całkiem inna sprawa, że miedzy 1.2 a 1.4 różnica jest praktycznie nierozróżnialna. Jasne, że jak kogo stać to może się napinać ale obok stanie Mietek z Sigmą Czy z innym Planarem i na 1.4 zrobi to samo. I myślę, że niewielu śmiałków by położyło pieniądze na ślepy test.
Te zdjęcia. prezentowane tutaj, to jest inna jakość fotografii do jakiej byliśmy przyzwyczajeni dotychczas. Efekt końcowy na wysokim ISO jest bardzo podobny do bromowych powiększeń z ich charakterystycznym ziarnem. Nie szumem, bo tego tutaj nie ma, ziarnem i wysoką rozdzielczością przekładającą się na dużą ilość szczegółów. Widać, że to nowa matryca. A wielkość obiektywów? ... no cóż, jeśli się chce mieć dużą światłosiłę ... Coś za coś :)
@Marek B,
"Efekt końcowy na wysokim ISO jest bardzo podobny do bromowych powiększeń z ich charakterystycznym ziarnem. Nie szumem, bo tego tutaj nie ma, ziarnem i wysoką rozdzielczością przekładającą się na dużą ilość szczegółów"
i ta plastyka.. ;)
Bez jęków entuzjazmu. Do myślenia daje mi zakres iso 40000. W 5dm4 jest po prostu dla równego rachunku 51200 :-) Czyli pełny skok o 1EV. Co prawda to 51200 to H1, ale... Coś mi się zdawa, także po tym cudownym szumie, że mamy produkt po prostu pomiędzy 6dm2 a 5dm4. Inaczej mielibyśmy zagadkę, czemu to Cwanon spuścił na drzewo swój praktycznie flagowy produkt? Jest to możliwe, Canon już odwalał takie numery, lecz obstawiam, że nie trzeba będzie na łeb-szyję spuszczać cen 5dm4, żeby się cokolwiek sprzedało...
Szkiełko niesamowicie ostre. Chciaż te standardowe ustawienia są bardziej "sony like" niż w lustrach Canona. Widać, że mocniej ostrzone I głaskane. Dlatego nie dam sobie nic odciaciąć, ale przypuszczam, że na f1,2 może być lepiej od Arta 50 na pełnej dziurze.
Z drugiej strony cena powoduje mocno artakcyjnym "artystyczny dualizm" lustrzankowej 50 1,2. ;)
@baron13, nie spodziewam się. Inny target. A raczej uzupełnienie dla zawodowców. Do "szerszych szkieł" mamy bezlusterkowca z krótkim rejestrem, do tele - dslr.
@gamma
a to szkielko pod sony 50mm F1.1 za 280 zielonych? dobre to to?
-> nie, tototalny shit.
Jakiś czas temu widziałem sample ale nie mogę znaleźć.
Marek B
Te zdjęcia. prezentowane tutaj, to jest inna jakość fotografii do jakiej byliśmy przyzwyczajeni dotychczas. Efekt końcowy na wysokim ISO jest bardzo podobny do bromowych powiększeń z ich charakterystycznym ziarnem. Nie szumem, bo tego tutaj nie ma, ziarnem i wysoką rozdzielczością przekładającą się na dużą ilość szczegółów.
Myślę, że to o czym mówisz to kwestia "wywołania" JPGa przez oprogramowanie puszki i w głównej mierze zasługa likwidacji kolorowego szumu. Ale każdy kij ma dwa końce bo obraz wtedy staje się "matowy". Podejrzewam, że RAW będzie miał standardową kolorową ciapkę choć i w RAWach ostatnio zaczęto grzebać (Pentax k1 II) i możliwe, że w Canonie będzie podobnie. Tak czy owak to ziarno jak ładnie to nazwałeś jest większe niż w nowych matrycach konkurencji a zdjęcia w wysokim ISO zdają się przez to jeszcze bardziej wyprane. Tyle, że to spekulacje na podstawie JPGów i to zrobionych na różnych scenach więc na porównania przyjdzie czas po testach w jednolitych warunkach. Z mojego punktu widzenia akurat i tak ważniejsze jest to ile da się wywlec z RAWa w postprodukcji a nie jak wygląda ISO 25600 bo zwyczajnie go nie używam.
Ojej jakie taniutkie te szkiełka link
Tylko sony szaleje z cenami ;)
Super, duzy plus dla Canona.
Co do zdjec....ech 21w.
Niedlugo bedzie afera ze rawy sa sztucznie ostrzone i kolorowane..
Tak samo jak z VW-gate i Huiwai ostatnio.
Wazne zeby walilo po oczach.
Co wam powiem to wam powiem, ale wam powiem, że Canon jako korpo pokazał potęgę. Może aparat nie jest debeściakiem, choć ma kilka ficzerów, które mogą się liczyć. Może te szkła są drogie, ciężkie i wielgachne.
Ale wypuścić tyle produktów na raz oznacza, że siedzi tam armia projektantów, zarządzanie stoi na wysokim poziomie bo skoordynowanie procesu konstrukcyjnego i przygotowania produkcji dla tylu wyrobów na raz, to nie w kij dmuchał.
@komisarz_ryba
"Chcecie 1.8 to prosze bardzo, przymykajcie, ale 1.2 znakomicie sprawdzi sie w nieco szerszym planie, cala sylwetk lub jej polowa. Zadne 1.8 wam tego nie da. "
Co do całej sylwetki to się zgadzam w 100%.
Ale już zdjęcia połowy to osobiście wolę też 1.8-2.0
Przynajmniej jak potem oglądam na 24 calowym monitorze.
A mnie ciekawi czy ten aparat z 50mm 1.2 daje radę ustawić ostrość na oczy w ciemniejszych pomieszczeniach.
Miałem kiedyś Sony A7II
W pomieszczeniach często musiałem używać większego rozmiaru pola AF bo z małym myszkował
A wtedy często nie dało się precyzyjnie ustawić ostrości z jasnymi szkłami.
Jedyne zdjęcia w takich warunkach jakie tu są to modelka ma tę siateczkę na twarzy i trudno ocenić.
Czyli wykrywanie siatki działa prawidłowo ;)
Te pasy na białych blokach to pewnie efekt działania elektronicznej migawki przy oświetleniu ledowym.