Pięć nowych obiektywów Sigmy
Przy okazji Photokiny także Sigma prezentuje nowości. W jej ofercie pojawiły się kolejne obiektywy - modele 28 mm f/1.4 DG HSM, 40 mm f/1.4 DG HSM, 56 mm f/1.4 DC DN, 70-200 mm f/2.8 DG OS HSM oraz 60-600 mm f/4.5-6.3.
Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:
- Specyfikacja Sigma A 28 mm f/1.4 DG HSM
- Specyfikacja Sigma A 40 mm f/1.4 DG HSM
- Specyfikacja Sigma C 56 mm f/1.4 DC DN
- Specyfikacja Sigma S 70-200 mm f/2.8 DG OS HSM
- Specyfikacja Sigma S 60-600 mm f/4.5-6.3 DG OS HSM
Informacja prasowa
SIGMA 28mm F1.4 DG HSM
Klasyczny kąt widzenia w obiektywie najnowszej generacji
Kąt widzenia właściwy dla ogniskowej 28mm był od zawsze obecny w erze aparatów analogowych i do dziś jest pożądany wśród wielu fotografów. By sprostać ich oczekiwaniom, SIGMA bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w produkcji jasnych, stałoogniskowych obiektywów Art F1.4, zaprezentowała obiektyw SIGMA 28mm F1.4 DG HSM | Art. Na ten nowo powstały obiektyw szerokokątny o tradycyjnej ogniskowej, składa się najnowsza konstrukcja optyczna, najwyższej jakości materiały oraz nowoczesne procesy produkcyjne.
Najlepsza jakość w swojej klasie
Obiektyw ten posiada aż 2 elementy FLD (o transmisji zbliżonej do bardzo drogiego fluorytu) i 3 elementy SLD (o bardzo niskiej dyspersji). Dodatkowo, w skład toru optycznego wchodzą 3 soczewki asferyczne, włącznie z soczewką o dużej średnicy, by korygować powstawanie wszelkiego rodzaju aberracji – tak często spotykanych w obiektywach szerokokątnych. Efektem jest generowanie obrazu o wysokiej rozdzielczości w całej szerokości kadru, podczas gdy zjawiska takie jak dystorsja, koma czy flary zostały zminimalizowane do bardzo niewielkiego poziomu. Doskonała jakość tego obiektywu może być wykorzystana przy wielu rodzaju zdjęciach jak np. fotografia uliczna, krajobrazowa czy astrofotografia.
Zaprojektowany do używania w każdych warunkach
Przednia soczewka obiektywu została pokryta powłokami o działaniu wodoodpornym i antytłuszczowym, co w połączeniu z pyło- i bryzgoszczelną obudową zapewnia bezproblemowe użytkowanie nawet w najtrudniejszych warunkach. Dodatkowo, zaktualizowany algorytm AF, oraz ultradźwiękowy silnik HSM zapewniają niezwykle cichą i szybką pracę.
SIGMA liderem w kolekcji obiektywów szerokokątnych
Po premierze tego obiektywu, lista pełnoklatkowych, stałoogniskowych obiektywów szerokokątnych poszerzyła się do 5 modeli, pokrywając ogniskowe od 14mm do 35mm. Wszystkie te obiektywy, z wyjątkiem 14mm, posiadają przysłonę F1.4 (F1.8 dla 14mm), co umożliwia fotografom wybór dokładnie takiego obiektywu, który poprzez wysoką ostrość i atrakcyjne rozmycie tła (tzw. bokeh) w pełni sprosta ich oczekiwaniom.
Pozostałe cechy
- Osłona przeciwsłoneczna z blokadą
- Kompatybilny z funkcją korekcją aberracji obiektywów występującą w aparatach Canon
- Funkcja Manual Override (MO) umożliwia między przełączaniem trybu tzw. Full Time Manual
- Kompatybilny z konwerterem SIGMA MC-11
- Kompatybilny z SIGMA USB DOCK
- Kompatybilny z usługą Zmiany Mocowania Obiektywu
- Każda sztuka obiektywu skontrolowana przez autorski system pomiaru jakości: A1
- 9-listkowa kołowa przysłona
- Wysokiej jakości, mosiężny bagnet
- Jakość „Made in Japan”
SIGMA 40mm F1.4 DG HSM
Jakość optyczna która sprosta oczekiwaniom najwyższej jakości obiektywów filmowych
Obiektyw ten posiada aż 3 elementy FLD (o transmisji zbliżonej do bardzo drogiego fluorytu) i 3 elementy SLD (o bardzo niskiej dyspersji) które niwelują powstawanie wszelkiego rodzaju aberracji. Efektem jest generowanie obrazu o wysokiej rozdzielczości na całej szerokości kadru, podczas gdy zjawiska takie jak dystorsja, koma czy flary zostały zminimalizowane do bardzo niewielkiego poziomu. Dzięki temu, ten jasny obiektyw standardowy łączy w sobie piękny i naturalny bokeh oraz rozdzielczość kompatybilną z rozdzielczością 8K.
Zaprojektowany do używania w każdych warunkach
Przednia soczewka obiektywu została pokryta powłokami o działaniu wodoodpornym i antytłuszczowym, co w połączeniu z pyło- i bryzgoszczelną obudową zapewnia bezproblemowe użytkowanie nawet w najtrudniejszych warunkach. Dodatkowo, zaktualizowany algorytm AF, oraz ultradźwiękowy silnik HSM zapewniają niezwykle cichą i szybką pracę.
Dziedzictwo najwyższych standardów i doskonałej jakości optycznej obiektywów SIGMA CINE LENS
Wysokiej jakości obiektywy filmowe SIGMA CINE LENS wykorzystywane przez profesjonalnych filmowców muszą zachować taką samą charakterystykę na całej powierzchni matrycy. „Jakoś optyczna bez kompromisów” to idea która przyświeca najwyżej jakości obiektywom filmowym. Dokładnie te same założenia przyświecają linii obiektywów Art. SIGMA 40mm F1.4 DG HSM Art to obiektyw który pierwotnie został zaprojektowany z myślą spełnienia tej idei w świecie filmowym, a teraz został zaadoptowany do świata fotografii.
Pozostałe cechy
- Osłona przeciwsłoneczna z blokadą
- Kompatybilny z funkcją korekcją aberracji obiektywów występującą w aparatach Canon
- Funkcja Manual Override (MO) umożliwia między przełączaniem trybu tzw. Full Time Manual
- Kompatybilny z konwerterem SIGMA MC-11
- Kompatybilny z SIGMA USB DOCK
- Kompatybilny z usługą Zmiany Mocowania Obiektywu
- Każda sztuka obiektywu skontrolowana przez autorski system pomiaru jakości: A1
- 9-listkowa kołowa przysłona
- Wysokiej jakości, mosiężny bagnet
- Jakość „Made in Japan”
SIGMA 56mm F1.4 DC DN
- Niezwykle kompaktowa obudowa o jakości optycznej porównywalnej z linią Art.
- Trzeci obiektyw AF F1.4 do bezlusterkowców z matrycą APS-C.
- Płynny AF idealny do videofilmowania.
Niezwykle kompaktowa obudowa o jakości optycznej porównywalnej z linią Art
Zastosowanie najnowszej technologii przy projektowaniu tego obiektywu zaowocowało osiągnięciem najwyższej jakości obrazu, porównywalnej z pełnoklatkową serią Art, przy zachowaniu bardzo kompaktowych rozmiarów.
Trzeci obiektyw AF F1.4 do bezlusterkowców z matrycą APS-C
Pierwszym obiektywem z serii była SIGMA 30mm F1.4 DC DN Contemporary, a drugim – SIGMA 16mm F1.4 DC DN Contemporary. Trzecim obiektywem jest najmniejszy w swojej klasie obiektyw SIGMA 56mm F1.4 DC DN Contemporary. Dzięki niewielkim rozmiarom idealnie nadaje się do codziennego użytku, umożliwiając uchwycenie wielu różnych od portretów poprzez fotografię uliczną czy nocną.
Płynny AF idealny do videofilmowania
Połączenie zoptymalizowanej konstrukcji pod kątem AF podczas filmowania oraz wykorzystanie silnika krokowego AF, umożliwiło bardzo płynną i cichą pracę AF. Obiektyw ten jest w pełni kompatybilny z funkcją Sony-E Fast Hybrid AF, umożliwiając niezwykle precyzyjne śledzenie AF. Włączając funkcje rozpoznawania twarzy lub Eye-AF, ostrość będzie ciągle ustawiona na twarzy lub oku fotografowanej osoby.
Pozostałe cechy
- Mocowanie z pyło- i bryzgo-szczelną uszczelką.
- Kompatybilny z usługą Zmiany Mocowania Obiektywu.
- Każda sztuka obiektywu skontrolowana przez autorski system pomiaru jakości: A1.
- 9-listkowa kołowa przysłona.
- Wysokiej jakości, mosiężny bagnet.
- Jakość „Made in Japan”.
SIGMA 70-200mm F2.8 DG OS HSM
- Połączenie wszystkich cech oczekiwanych przez profesjonalnych fotografów.
- Wyposażony w aż 10 soczewek o niskiej dyspersji.
- Możliwa personalizacja dla zwiększenia użyteczności.
- Powiększenie rodziny pełnoklatkowych zoom’ów F2.8.
Kolejna ewolucja obiektywu 70-200mm, nareszcie w linii Sports Obiektywy zmiennoogniskowe ze stałym światłem F2.8 są niezbędnym wyposażeniem wielu profesjonalnych fotografów. 70-200mm F2.8 są w szczególności wykorzystywane w takich rodzajach fotografii jak sport, krajobraz czy portrety. SIGMA 70-200mm F2.8 DG OS HSM Sports oferuje doskonałą jakość optyczną dzięki unikalnej konstrukcji optycznej i doskonałą ergonomię – wszystkie cechy, które są pożądane przez profesjonalistów i zaawansowanych amatorów.
Połączenie wszystkich cech oczekiwanych przez profesjonalnych fotografów Aby zminimalizować wagę obiektywu, zachowując jednocześnie jego wytrzymałość, zdecydowaliśmy się na użycie stopów magnezu. Jak każdy obiektyw z linii Sports, pyło- i bryzgoszczelna obudowa zapewnia bezpieczne użytkowanie w nawet najtrudniejszych warunkach, a dodatkowe powłoki wodoodporne i olejoodporne powodują, iż obiektyw ten z pewnością sprosta oczekiwaniom profesjonalnych fotografów. Dodatkowo, obiektyw ten został wyposażony w inteligentny system OS. Szybki AF, dzięki ultradźwiękowemu silnikowi HSM ze zaktualizowanym algorytmem, umożliwia błyskawiczne uchwycenie chwili.
Wyposażony w aż 10 soczewek o niskiej dyspersji W celu zapewnienia najwyższej jakości obrazu, obiektyw SIGMA 70-20mm F2.8 DG OS HSM Sports został wyposażony w aż 9 elementów FLD (o charakterystyce zbliżonej do fluorytu) oraz 1 element SLD (o niskiej dyspersji), co składa się na aż 10 elementów o niskiej dyspersji. Umożliwiło to zachowanie bardzo wysokiej rozdzielczości obrazu w całej szerokości kadru, zarówno przy ogniskowej 70mm jak i jego maksymalnej ogniskowej. Dzięki zoptymalizowaniu aberracji sferycznej, udało się uzyskać niezwykle kremowy i naturalny efekt bokeh, czyniąc z tego obiektywu idealne narzędzie do zdjęć portretowych.
Możliwa personalizacja dla zwiększenia użyteczności Przycisk Funkcyjny AF umożliwia wprowadzenie różnych funkcji, wybieranych z poziomu menu aparatu lub poprzez opcjonalny USB DOCK*. Dodatkowo, mocowanie statywowe ze skokiem 90 stopni, wykonane ze stopów magnezu zapewnia łatwiejsze fotografowanie w pozycji pionowej i poziomej. Mocowanie to może być bezpośrednio podłączone do uchwytów typu Arca Swiss.
Powiększenie rodziny pełnoklatkowych zoom’ów F2.8 Razem z istniejącymi już obiektywami 14-24mm F2.8 DG OS HSM Art i 24-70mm F2.8 DG OS HSM Art, SIGMA 70-200mm F2.8 DG OS HSM Art uzupełnia kolekcję 3 obiektywów pełnoklatkowych o stałym świetle F2.8, skierowanych do najbardziej wymagających fotografów i zapewniających najwyższą jakość obrazu połączoną z wytrzymałą konstrukcją.
Pozostałe cechy
- Możliwość podłączenia najnowszych telekonwerterów SIGMA TC-1401 i TC-2001.
- Mocowanie statywowe.
- Osłona przeciwsłoneczna z blokadą.
- Wyposażenie w limiter ostrości.
- Funkcja Manual Override (MO) umożliwia między przełączaniem trybu tzw. Full Time Manual.
- 11 listków przysłony (przysłona kołowa).
- Kompatybilny z konwerterem SIGMA MC-11.
- Kompatybilny z SIGMA USB DOCK.
- Kompatybilny z usługą Zmiany Mocowania Obiektywu.
- Każda sztuka obiektywu skontrolowana przez autorski system pomiaru jakości: A1.
- 9-listkowa kołowa przysłona.
- Jakość „Made in Japan”.
SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM
- Wysoka jakość optyczna w zakresie najczęściej wykorzystywanym przez profesjonalnych fotografów.
- Unikalna konstrukcja mechaniczna łącząca wytrzymałość i kompaktowość.
- Konstrukcja zapewniająca uchwycenie każdej pożądanej chwili.
- Kolekcja teleobiektywów 600mm SIGMA dostosowana do różnych potrzeb fotografów.
Pierwszy na świecie teleobiektyw o 10-krotności zoom i ogniskowej 600mm
Pokrywając zakres od 60mm do 600mm, ten 10-krotny super teleobiektyw zachowuje tą samą jakość obrazu co SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM z linii Sports. Dzięki wyjątkowej konstrukcji 25 elementów w 19 grupach, obiektyw prezentuje równą jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych. Dodatkowo, obiektyw ten został wyposażony w inteligentny system OS, który zapewnia efekt stabilizacji na poziomie 4 EV. Szybki AF, dzięki ultradźwiękowemu silnikowi HSM ze zaktualizowanym algorytmem, umożliwia błyskawiczne uchwycenie chwili. Wysoka uniwersalność, wysoka jakość obrazu i duża mobilność, to cechy które stawiają obiektyw SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM na nowy poziom jakościowy uniwersalnych obiektywów.
Wysoka jakość optyczna w zakresie najczęściej wykorzystywanym przez profesjonalnych fotografów
Obiektyw wyposażono w 3 elementy FLD (o właściwości zbliżonej do fluorytu) i 2 elementy SLD (o niskiej dyspersji) aby zapobiec występowaniu wszelkiego rodzaju aberracji chromatycznych, które pojawiają się często przy bardzo dużych ogniskowych. Dzięki temu, obiektyw cechuje się wysoką rozdzielczością od centrum, do brzegów kadru. Dodatkowo, fotografując z ogniskową 200mm, obiektyw SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM możemy wykorzystywać jako obiektyw macro, dzięki powiększeniu 1:3.3.
Unikalna konstrukcja mechaniczna łącząca wytrzymałość i kompaktowość
W celu zachowania najwyższego komfortu użytkowania wymaganego dla obiektywu o 10-krotności zoom’a, SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM Sports wykonano z kilku rodzajów materiałów takich jak stopy magnezu, termicznie stabilny kompozyt (TSC) oraz plastik wzmacniany włóknem węglowym. Odpowiednie wykorzystanie tych 3 rodzajów materiałów umożliwiło zredukować wagę obiektywu w celu poprawy komfortu użytkowania.
Konstrukcja zapewniająca uchwycenie każdej pożądanej chwili
Pierścień ogniskowej został zaprojektowany w taki sposób, aby zmiana ogniskowej przebiegała w maksymalnie płynny sposób. Jak każdy obiektyw z linii Sports, pyło- i bryzgoszczelna obudowa zapewnia bezpieczne użytkowanie w nawet najtrudniejszych warunkach, a dodatkowe powłoki wodoodporne i olejoodporne powodują, iż obiektyw ten z pewnością sprosta oczekiwaniom profesjonalnych fotografów.
Kolekcja teleobiektywów 600mm SIGMA dostosowana do różnych potrzeb fotografów
Pojawienie się obiektywu SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 DG OS HSM powiększyło kolekcję obiektywów SIGMA o ogniskowej 600mm do 3 obiektywów. SIGMA 60-600mm F4.5-6.3 jest uniwersalnym obiektywem, zapewniającym wysoką jakość obrazu i mobilność, pokrywając szeroki zakres ogniskowych od standardu do super-tele. Zarówno ten obiektyw, jak i SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS Sports sprostają najwyższym wymaganiom profesjonalistów, a dodanie do rodziny lekkiego i kompaktowego modelu SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Contemporary, spowodowało iż fotografowanie stało się jeszcze bardziej wygodne i przyjazne.
Pozostałe cechy:
- Możliwość podłączenia najnowszych telekonwerterów SIGMA TC-1401 i TC-2001.
- Mocowanie statywowe.
- Osłona przeciwsłoneczna z plastiku wzmocnionego włóknami węglowymi.
- Wyposażenie w limiter ostrości.
- Funkcja Manual Override (MO) umożliwia między przełączaniem trybu tzw. Full Time Manual.
- Przycisk blokady zoomu, możliwy do włączenia przy każdej oznaczonej ogniskowej.
- Kompatybilny z konwerterem SIGMA MC-11
- Kompatybilny z SIGMA USB DOCK
- Kompatybilny z usługą Zmiany Mocowania Obiektywu
- Każda sztuka obiektywu skontrolowana przez autorski system pomiaru jakości: A1
- 9-listkowa kołowa przysłona
- Wysokiej jakości, mosiężny bagnet
- Jakość „Made in Japan”
- Dostępne mocowania: Sigma, Canon i Nikon
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
ciekaw jestem ceny 70-200 i kiedy FE, bo na mc-11 to se mozna palcem w bucie...
ale tak po prawdzie ... 24 elementów? To jeszcze obiektyw? Ciekawe jaka transmisja, jakie mikrokontrasty...
Stare dobre 80-200 to dawały obrazek :)
Waga 28 mm f/1.4 bardzo mi się podoba.
Grup też nie pożałowali - aż 22 w 70-200 mm. Nawet jak dadzą genialne powłoki transmisja nie przekroczy 90% i to dla światła padającego na wprost. Pod ostre światło może być problem.
Czekam na linię stałek C do FF ;) Jak Sigma wyprztyka się z ciężkiego arsenału, to w końcu zacznie robić lżejsze szkiełka, na to czekam ja i moje plecy ;)
Fakt. Taka linia ze światłem f/1.8-2.0 w fajnej cenie znalazłaby mnóstwo nabywców.
PDamian
A skąd znasz wagę? Ktoś ją podał oficjalnie?
Nie bardzo rozumiem dlaczego z mocowanie FE nie ma żadnego teleobiektywu Sigmy typu 70-200, 100-400, 150-600. Skoro "dospawali" tuleje do cegłówek serii Art to co stoi na przeszkodzie w teleobiektywach?
Myślę, że takie obiektyw sprzedawałyby się bardzo dobrze bo użytkownikom systemu Sony bardziej przydałyby się dobre teleobiektywy w rozsądnych cenach niż kolejne "cegłowate" obiektywy serii Art, które w większości mają systemowe odpowiedniki może nie tak jasne ale mniejsze i lżejsze.
"0 g" brzmi rozsądnie -mało, otwiera linię lżejszych... ;)
Następne będą pewnie wyłącznie do bezlusterkowów.
Ile mozna wziąć za lżejsze jak ceny Art f/1.4-1.8 zaczynają się od 3 tys.?
Od premiery (pierwszej) A 35/1.4 minęło właśnie SZEŚĆ lat. I mniej więcej na tyle czasu mają robotę ze szkłami do bezluster.
40/1.4 waży 1200 gr i ma rozmiar filtra 82 mm. To jest monstrum, jak na tą ogniskową.
Jest wyraźnie większy od 1.4/35 i 1.4/50
W 35/1.4 jeszcze patrzyli na wagę,
potem zobaczyli podniecenie pod testami A 50/1.4 (2014.) i popuścili
cugle. ;)
nom, czekam na linię obiektywów ok F2. Na razie w FE jest tylko genialne 28 - małe, zgrabne, wystarczające. Większe obiektywy do codzienniej pracy są zbędne.
@Cichy, @Arek
Stałek F1.8-2.0 SIGMA nie zrobi ani w tym ani w przyszłym roku. Prawdę mówiąc nie wydaje mi się aby myśleli o tym w ogóle.
W temacie wymiarów i gabarytów SIGMA 40/1.4 - to będzie obiektyw który przebije się ponad dotychczasowe postrzeganie serii ART.
Najważniejsze, że będzie jeszcze większy wybór. A 35/1.4 było świetnym szkłem w 2012 roku i jest nim obecnie. A czego będzie można spodziewać się po tej 40-tce? Zerknijcie na porównanie MTF:
link
Już teraz mówimy o matrycach 50 Mpix i jeśli ktoś myśli o zakupie szkła które wytrzyma mu kolejne 7-10 lat i przetrwa kolejne 2 nowe body w przyszłości, to skieruje się w stronę tej nowej 40/1.4.
to są teoretyczne MTFy, nie mierzone. Nie mam wątpliwości, że w realu będzie świetna, ale mam 35A i nic jej nie brakuje na gęsto upakowanej matrycy, nie widzę się za bardzo ze szkłem 2x cięższym...
Dlatego pozostaniesz przy A35/1.4 (przynajmniej na jakiś czas ;) ), z czego SIGMA też się cieszy :)
Ty jakiś k-consultowy jesteś?
jestem :)
a to źle? :)
Gratuluję. ;)
@lumiks
"jeśli ktoś myśli o zakupie szkła które wytrzyma mu kolejne 7-10 lat"
to na pewno nie jest to sigma... :D
A widziałeś mtf'y Nikkorow S?
link
link
@AdiS
Moja S35 ma coś koło 3.5 roku i trzyma się bardzo ok z zewnątrz, a mechanicznie idealnie.
@PDamian - oglądam ale wygląda mi na to, że Sigma 40/1.4 na F1.4 będzie lepsza od N na F1.8. Abstrahując od tego że Sigmy40/1.4 nie będzie pod Nikona Z, więc to porównanie nie ma zbytnio sensu.
Jednak
A 35/1.4 link
i A 50/1.4 link
mają. wyraźne załamania wykresów:
35/1.4: 7 / 9 mm od centrum
50/1.4: 8mm od centrum
a w Nikkorach te załamania są dopiero:
35/1.8: 17mm od centrum
50/1.8: 18 / 15mm od centrum.
Fakt ze to na pełnych (różnych) dziurach.
...ale Nikkory lżejsze.
tylko że Sigma nie ma jeszcze żadnego obiektywu pod Nikon Z. Pożyjemy zobaczymy :)
dużo lżejsze link
:p
Jeśli Sigma faktycznie szybko zrobi wersje na L ( a raczej nie ma z tym problemów technicznych ) to nowy system Panasa będzie bogatszy od budowanego przez 10 lat systemu Sony ...
@dcs - ponownie, to są MTFy liczone, nie mierzone. Poczekajmy na testy.
Ale te obiektywy Sigmy na Sony już są.
link
link
link
Ale na Nikona nie ma :P
+ link
+5 Zeissów, 5 Samyangów, Tokina i Tamron [licząc tylko FF z AF]
Zauważam, być może złośliwie, że że najbardziej łakomy dla publiczności obiektyw ma mocowania Sigma, Canon, Nikon. Tak właśnie świat wygląda: NiC a potem nic :-)
Fajnie by bylo jak by we wszystkich artach wprowadzili uszczelnienia a nie tylko w tych najnowszych.
@focjusz
"Jeśli Sigma faktycznie szybko zrobi wersje na L ( a raczej nie ma z tym problemów technicznych ) to nowy system Panasa będzie bogatszy od budowanego przez 10 lat systemu Sony ..."
O czym znowu bełkoczesz? Przecież cała linia Art jest w wersji z mocowaniem E.
"Niezwykle kompaktowa obudowa o jakości optycznej porównywalnej z linią Art" - czyli soczewki są niepotrzebne? ;-)
Każda sztuka obiektywu skontrolowana przez autorski system pomiaru jakości: A1 - czyli do tej pory jak bylo z KJ ?
Do tej pory był system A2 ;)
I jak tu teraz sprzedawać obiektywy z dodatkową usługą testowania :D
Ponoć w pewnej firmie sprzedającej aparaty test odszumiania przeprowadza się w gwieździste noce. Jak zjada gwiazdy to odszumianie działa :D