Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Zeiss ZX1

Zeiss ZX1
27 września
2018 21:05

Wcześniejsze plotki potwierdziły się. Zeiss zaprezentował na Photokinie pełnoklatkowy aparat wyposażony w obiektyw 35 mm f/2.

W swoim aparacie Zeiss zastosował matrycę formatu 35 mm o rozdzielczości 37.4 Mpix, z obsługą ISO 80–51200. Jest też tutaj obiektyw Distagon T* 35 mm f/2, na którego budowę optyczną składa się 8 soczewek ułożonych w 5 grupach. Minimalny dystans ostrzenia wynosi 30 cm.

Migawka pracuje w przedziale 30–1/8000 s., a tryb seryjny to 3 kl/s. Aparat może nagrywać wideo w standardzie 4K przy 30 kl/s i Full HD przy 60 kl/s.

Zeiss ZX1

Ciekawostką jest możliwość edycji zdjęć RAW DNG (maks. rozdzielczość to 7488×4992 px) bezpośrednio w aparacie, dzięki integracji z oprogramowaniem Adobe Photoshop Lightroom CC. Edycję ułatwiać będzie 4.3-calowy, dotykowy ekran. Dostępny jest również elektroniczny wizjer OLED 0.7-cala o rozdzielczości 1920×1080 px.

Zeiss ZX1

Zeiss ZX1 wyposażony został w pamięć wewnętrzną 512 GB (według producenta pozwoli on na zapisanie do 6800 zdjęć RAW lub 50000 JPG), a także moduły łączności Wi-Fi (802.11 b/g/n/a/ac) i Bluetooth 4.1 LE. Jest także złącze USB-C.

Zeiss ZX1

Wymiary aparatu to 142×93×46 mm, a waga wynosi ok. 800 g (z baterią). Zeiss ZX1 ma trafić do sprzedaży na początku 2019 r.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Zeiss ZX1

Zeiss ZX1

Zeiss ZX1

Zeiss ZX1


Komentarze czytelników (93)
  1. 27 września 2018, 21:07

    Czyli taki Sony RX1R tylko bardziej toporny.

  2. Szabla
    Szabla 27 września 2018, 21:08

    Kompakty zasadniczo są bezlustrowe :P

  3. mate
    mate 27 września 2018, 21:12

    "Zeiss zaprezentował na Photokinie pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy"

    Napisaliście to, jakby chodziło o aparat z wymienną optyką, a to po prostu kompakt.

  4. gnieciuch
    gnieciuch 27 września 2018, 21:14

    Piękny !!

  5. thorgal
    thorgal 27 września 2018, 21:17

    Wstrętny !!

  6. bartix82
    bartix82 27 września 2018, 21:18

    to już wszyscy mają aparaty z matryca większa niż aps-c tylko nie olek ale żeby nawet zenit :P

  7. Szabla
    Szabla 27 września 2018, 21:18

    Najbrzydszy aparat ostatnich lat.

  8. 27 września 2018, 21:19

    Z nowości w świecie fotografii można wskazać 512 GB wbudowanej - moim zdaniem to i tak nie uzasadni ceny aparatu :D

  9. Cichy
    Cichy 27 września 2018, 21:20

    Zaraz, przecież to nie jest mirrorless tylko zwykły kompakt ??

  10. pm.m
    pm.m 27 września 2018, 21:29

    Multipla fotografii

  11. ciszy
    ciszy 27 września 2018, 21:35

    Ciekawe po ile ta przyjemność będzie chodzić...

  12. rockatansky
    rockatansky 27 września 2018, 21:36

    Coś wstydzą się podać cenę, czyżby Fuji popsuł wszystkim humor? :)

  13. PDamian
    PDamian 27 września 2018, 21:39

    aku 3190 mAh

  14. tempor
    tempor 27 września 2018, 21:40

    Według jakiego standardu podana jest ta rozdzielczość EVF? W aparatach na ogół podaje się je wg całkowitej liczby punktów, np. zaprezentowany w maju br. EVF Sony mający "5,6 miliona punktów" ma rozdzielczość 1600x1200. Dla porównania Sony A9 czy A7RIII mają "zaledwie" 1280x960. Jeżeli są to prawdziwe piksele, a nie punkty, to chyba jakiś rekord?

  15. rockatansky
    rockatansky 27 września 2018, 21:43

    Jako że Batisa 40 Optyczni jeszcze nie dorwali to tu są sample:
    link

  16. Chocobo
    Chocobo 27 września 2018, 21:47

    korpus jak od sigmy.. swoją drogę mają genialne szkła ZM i robią kompakt.... :(

  17. kris@79
    kris@79 27 września 2018, 21:55

    Będzie mój. Będzie Hit.

  18. 27 września 2018, 21:56

    Pod kątem designu godny konkurent Pentaxa K-01...

  19. Amator 777
    Amator 777 27 września 2018, 22:32

    Co za maszyna ,mi najbardziej podoba się pamięć wewnętrzna 512 GB,wygląd aparatu już miej ,cena prawdopodobnie między 10000 tys. zł a 20000 tys. zł ale prawdopodobnie będzie kosztować około 20000 tys.zł

  20. mate
    mate 27 września 2018, 22:33

    @Barnie
    Spokojna twoja rozczochrana, K-01 nic nie przebije.

  21. tadeusz69
    tadeusz69 27 września 2018, 22:39

    Wy narzekacie a ja uważam że to bardzo ciekawy aparat i wzornictwo . Mnie się podoba a kto go kupi , ile sztuk zostanie sprzedanych o to niech się martwi już producent .

  22. Fennec
    Fennec 27 września 2018, 22:45

    Takie cudeńko bez tych wszystkich edycji, udostępniania i biorę. Prosty aparat do zdjęć z super optyką jest potrzebny na rynku.

  23. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 27 września 2018, 22:46

    Prawdziwy kieszonkowiec ;) K-01 z FA 35/2 chyba jest mniejszy.

  24. mate
    mate 27 września 2018, 22:50

    @Fennec
    "Prosty aparat do zdjęć z super optyką jest potrzebny na rynku."

    No to jest, nazywa się RX1 w różnych wariantach.

  25. abes
    abes 27 września 2018, 22:52

    Chcę go!!!
    A gdyby jeszcze można było usunąć z softu te wszystkie social mediowe śmieci, to byłby perfekcyjny!

  26. espresso
    espresso 27 września 2018, 22:53

    Takie połączenie osła z mułem. Lub sigmy z sonym. Aby nie rzec siermiężny. Ale z tego połączenia mogą być ładne zdjęcia.

  27. mate
    mate 27 września 2018, 22:56

    @Kuba Nowak
    "K-01 z FA 35/2 chyba jest mniejszy."

    Ani nie jest mniejszy, ani nie oferuje nawet zbliżonego kąta widzenia. Masz jeszcze jakieś złote myśli?

  28. Fennec
    Fennec 27 września 2018, 23:06

    @mate
    RX1 kiepsko leży w dłoni. Jest po prostu dla mnie za mały. ZX1 wygląda na większy.

  29. staytuned
    staytuned 27 września 2018, 23:27

    Fantastyczny design, choć totalny minimalizm w ilości pokręteł i przycisków sprawia, że sprzęt jawi raczej jako high endowy gadżet. Egzotyczna rozdzielczość matrycy, nie ma takiej na rynku i ciekawe, czy to jednorazowe zlecenie dla Sony, czy pojawi się gdzieś później.

  30. ***s***
    ***s*** 28 września 2018, 00:08

    Matryca podobno Samsunga. Ta sama ktora bedzie w nowych panasonicach.

  31. 28 września 2018, 01:47

    @Fennec

    No to ten kanciasty klocek z pewnością będzie leżał w ręce 100 razy lepiej :)

  32. handlowiecupc
    handlowiecupc 28 września 2018, 07:42

    Brzydki i to jest jego zaletą! Nikt nie zechce go ukraść. Wygląda jak stary Polaroid za 200 zł.

  33. mate
    mate 28 września 2018, 08:18

    @Fennec
    "RX1 kiepsko leży w dłoni. Jest po prostu dla mnie za mały. ZX1 wygląda na większy."

    Są gripy do RX1 jak ktoś chce większego uchwytu.
    A z opcjonalnych funkcjonalności w ZX1 nikt ci nie każe korzystać. Czas, ISO i przysłonę masz na pokrętłach. To kiedy zamawiasz?

  34. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 28 września 2018, 08:25

    No nie wiem kim jest tzw. @mate, ale widzę, że tu rządzi...
    Jak chcesz mniejszego K-01 i innych kątów, to możesz podłączyć DA 21, FA 28... wg życzenia.
    Spokojnie misiu, ZX1 nie kupisz ani ty, ani ja. Za to na pentax'a będzie cię stać ;-)

  35. mate
    mate 28 września 2018, 08:30

    @Kuba Nowak
    "Jak chcesz mniejszego K-01 i innych kątów, to możesz podłączyć DA 21..."

    I na tym koniec, żeby mieć porównywalny w zakresie kątów widzenia zestaw. Wciąż jednak porównujemy struclowatego aps-c bez jakiegokolwiek wizjera i ze stałką f/3.2 do ff z obiektywem f/2. Jeszce jakieś rewelacje przyszykowałeś?

    "Spokojnie misiu, ZX1 nie kupisz ani ty, ani ja. Za to na pentax'a będzie cię stać ;-)"

    Stać mnie na wiele rzeczy, co nie znaczy, że chcę je mieć.

  36. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 28 września 2018, 08:35

    @mate
    Dajesz, dajesz, nie przestajesz... tobie też sony płaci, czy to tylko testosteron?

  37. mate
    mate 28 września 2018, 08:37

    @Kuba Nowak
    "tobie też sony płaci,"

    Tak. I jeszcze Nikon i Olympus.

  38. 28 września 2018, 08:38

    Z tego co widać jest stopka na lampę błyskową, to jest w jakimś standardzie, czy własny pomysł Zeissa?

  39. deel77
    deel77 28 września 2018, 09:04

    Według mnie ten aparat to ustawka z SONY. Japoński koncern nie ma takiej "marki" aby płacić dodatkowo za nazwę (jak Leica). Dodatkowo choć RX-1 był super to czas robi swoje i wypadałaby "dostosować" cenę tak jak roki to z serią A7. Ponadto od "renomowanego i legendarnego" aparatu nie wymaga się bycia na technologicznym topie (za to należy płacić za legendę). To wszystko może przynieść współpraca z Zaissem.

  40. Szabla
    Szabla 28 września 2018, 09:10

    Jest i pierwowzór: link

  41. Szabla
    Szabla 28 września 2018, 09:11

    @deel77: fantazjujesz

  42. mate
    mate 28 września 2018, 09:15

    @***s***
    "Matryca podobno Samsunga."

    Niewykluczone, choć bardziej prawdopodobne, że to jednak Sony im dostarcza sensor.

    "Ta sama ktora bedzie w nowych panasonicach."

    A to akurat bzdura, bo specyfikacja sensorów, które mają być w Panasach jest znana i inna od tego zastosowanego w ZX1.

  43. deel77
    deel77 28 września 2018, 10:05

    @Szabla: sądzisz że Zeiss który od lat produkuje dla Sony optykę, w tym wiele obiektywów na "wyłączność" akurat sam zbudował aparat (w tym elektronikę z matrycą) o parametrach bardzo zbliżonych do sprzętu swojego kooperanta ? Albo dogadał się i współpracował z kimś innym? ...
    z drugiej strony masz rację to fantazja albo co najwyżej przypadek :)

  44. Szabla
    Szabla 28 września 2018, 10:28

    Zeiss głównie projektuje dla Sony optykę. Zlecenie budowy aparatu nie jest problemem. Obiektywy Zeissa produkowane są w japońskich fabrykach, które potrafią produkować również aparaty. Ten aparat przypomina RX1 koncepcyjnie: małoobrazkowy kompakt z klasyczną 35-tką. Reszta tak mocno odstaje od tradycyjnego podejścia, że to musi być oryginalny projekt Zeissa. :)

  45. Szabla
    Szabla 28 września 2018, 10:35

    No i -> link

  46. meliszipak
    meliszipak 28 września 2018, 10:38

    Mogę się mylić, ale jakoś mi ten aparat nie leży.
    Jaka jest grupa docelowa?
    Może na żywo będzie lepsze wrażenie.

  47. baron13
    baron13 28 września 2018, 10:41

    Znam jedną panią doktór psychologii . Powiedziała o panu który nabył sportowe porsche, a był to jeszcze czas klasycznych polskich dróg, że bardzo chętnie przeprowadziła by wywiad z nim. Myślę, że gdyby znalazł się w Polszcze nabywca tegoż aparatu spotkałby się z równie żywym zainteresowaniem. Sens wywalania wielkiej kasy na aparat z niewymienną optyką jest dla mnie tajemnicą. Rozumiem kilka uzasadnień i znam kilku posiadaczy podobnych konstrukcji, ale obstawiam za kasę 20 razy mniejszą. Co będzie z super optyki i super-rozdzielczości? Zaparty w sobie delikwent zrobi kilka ślicznych i nic nie wartych foci zbliżając się do nominalnej rozdzielczości. Potem wydrukuje to w rozdzielczości 60x40 cm i odkryje, że z komórki wygląda bardzo podobnie, ale czasami lepiej ;-)

  48. ciemny
    ciemny 28 września 2018, 10:43

    To odkryte gniazdo z boku (chyba USB) dosyć ciulowo wygląda.

  49. Szabla
    Szabla 28 września 2018, 10:46

    To render. Grafik zapomniał narysować ;)

  50. Szabla
    Szabla 28 września 2018, 10:51

    "That's no camera. It's a Zeiss station!"

  51. ciemny
    ciemny 28 września 2018, 11:01

    @meliszipak
    Niemcom sformatowanym latami wpływu Bauhausu ten aparat będzie się bardzo podobał;)

  52. Heimo
    Heimo 28 września 2018, 11:27

    Troszkę sprzeczności widać w pomyśle na ten aparat.

    Matryca dużej rozdzielczości oraz możliwość edycji rawów w aparacie we wbudowanym sofcie od Adobe - to wszystko na ekraniku 4.3" ?

    Jeśli edycja ma się odbywać w aparacie - ciekaw jestem ile wytrzyma bateria (jest duża, ponad 3000mAh)? Co za procek tam wsadzili, żeby to uciągnęło te rawy? Czy to będzie wygodne (szybkie) czy raczej droga przez mękę dla desperatów?

  53. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 28 września 2018, 11:30

    Nawet K-70 jest od niego mniejszy
    link

  54. mate
    mate 28 września 2018, 11:36

    @Heimo
    "Co za procek tam wsadzili, żeby to uciągnęło te rawy?"

    Procek to akurat nie problem, przecież każdy aparat "woła" rawy w puszce.
    Mnie natomiast ciekawi co innego, czy silnik Lr może robić za domyślny silnik jpg w puszce wg. własnych ustawień. To by było coś fajnego.

  55. Heimo
    Heimo 28 września 2018, 11:37

    Dla mnie tak w podsumowaniu - jeśli trick z edycją w aparacie i możliwością wrzucania do chmury / mediów zadziała - to aparat przełomowy (bo ciężko uznać za takiego np. Samsung Galaxy S4 Zoom).

    Pierwszy raz ktoś wykonał spory krok w kierunku smartfonizacji aparatu fotograficznego, na razie mieliśmy tylko trend dokładania możliwości fotograficznych do smartfonów.

  56. PDamian
    PDamian 28 września 2018, 11:38



    Porównanie WIELKOŚCI z RX1 link

  57. Heimo
    Heimo 28 września 2018, 11:39

    @mate
    niby woła, ale pewnie kod obróbki jest zoptymalizowany pod konkretne "presety". Ciekaw jestem właśnie tego, jak będzie wyglądać reakcja na ruchy suwaczkami, selektywne zmiany barwy, kadrowanie, winietka...

  58. PDamian
    PDamian 28 września 2018, 11:39
  59. Heimo
    Heimo 28 września 2018, 11:42

    @PDamian
    duży :-)

    jednak bateria, żeby sobie poradzić z zasileniem dodatkowych funkcji, oraz elektronika miejsce zajmują.

  60. mate
    mate 28 września 2018, 12:00

    @Heimo
    "niby woła, ale pewnie kod obróbki jest zoptymalizowany pod konkretne "presety"."

    No właśnie nie znalazłem konkretnej informacji, czy to wołanie jest na żądanie użytkownika spośród rawów zapisanych w pamięci, czy ten Lr może być domyślną wołarką rawów przy wyborze jpga jako formatu wyjściowego.

    "Pierwszy raz ktoś wykonał spory krok w kierunku smartfonizacji aparatu fotograficznego"

    Może nie pierwszy, Samsung już w 2013 r. pokazał bezlusterkowca z Androidem na pokładzie i modułem 3G/LTE oraz gniazdem karty SIM, a mianowicie Galaxy NX:
    link
    Szkoda, że nie pociągnęli tego dalej.

  61. PDamian
    PDamian 28 września 2018, 12:06

    A to nie jest matryca z Sony A7R i Nikonów D800/810?

  62. mate
    mate 28 września 2018, 12:11

    @PDamian
    "A to nie jest matryca z Sony A7R i Nikonów D800/810?"

    Nie.

  63. ciemny
    ciemny 28 września 2018, 12:25

    @Heimo
    "Pierwszy raz ktoś wykonał spory krok w kierunku smartfonizacji aparatu fotograficznego"

    Prawdziwa smartfonizacja będzie wtedy kiedy obok slotu na kartę pamięci pojawi się dyskretny slot na kartę SIM:)))

  64. mate
    mate 28 września 2018, 12:31

    @ciemny
    "Prawdziwa smartfonizacja będzie wtedy kiedy obok slotu na kartę pamięci pojawi się dyskretny slot na kartę SIM:)))"

    To też już było, linka dawałem powyżej.

  65. JacekR
    JacekR 28 września 2018, 12:39

    A czy można z tego aparatu zadzwonić do domu?

  66. ciemny
    ciemny 28 września 2018, 12:48

    @mate
    Dzięki.
    Nie zanotowałem dotąd istnienia Galaxy NX.

  67. Przemek_
    Przemek_ 28 września 2018, 13:12

    Cudeńko. Ciekawe jak wypadnie na tle LeiciQ , którą sporo uzytkowałem i jest świetnym aparatem.

  68. subiluru
    subiluru 28 września 2018, 13:36

    @baron13
    leica q cieszy sie dużym wzięciem. Widocznie jest nisza też na coś takiego.

    Nikt nie twierdzi, że Porshe Panamera lepiej dowiezie dziecko do przedszkola niż VW Passat. Ale nie jesteś w głowie ludzi którzy maja trochę wiecej kasy i wolą mieć coś co jest zrobione dla nich.

  69. Fennec
    Fennec 28 września 2018, 13:42

    Baron nigdy nie zrobił dobrego zdjęcia ale doskonale wie, że użytkownicy tego Zeissa zrobią nic nie warte pstryki.

    ............................................________
    ....................................,.-'"...................``~.,
    .............................,.-"..................................."-.,
    .........................,/...............................................":,
    .....................,?......................................................,
    .................../...........................................................,}
    ................./......................................................,:`^`..}
    .............../...................................................,:"........./
    ..............?.....__.........................................:`.........../
    ............./__.(....."~-,_..............................,:`........../
    .........../(_...."~,_........"~,_....................,:`........_/
    ..........{.._$;_......"=,_......."-,_.......,.-~-,},.~";/....}
    ...........((.....*~_......."=-._......";,,./`..../"............../
    ...,,,___.`~,......"~.,....................`.....}............../
    ............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-"
    ............/.`~,......`-...................................../
    .............`~.*-,.....................................|,./.....,__
    ,,_..........}.>-._...................................|..............`=~-,
    .....`=~-,__......`,.................................
    ...................`=~-,,.,...............................
    ................................`:,,...........................`..............__
    .....................................`=-,...................,%`>--==``
    ........................................_..........._,-%.......`
    ...................................,

  70. Heimo
    Heimo 28 września 2018, 13:54

    @mate @ciemny
    Myślę, że ktoś wsadzi SIM i moduł LTE do aparatu - w ciągu 12 miesięcy.

    Pisałem powyżej o tym Samsungu, ale to była straszna lipa, zdjęcia masakra, smartfonowe funkcje jak żółw ociężałe.

  71. mate
    mate 28 września 2018, 13:58

    @Heimo
    "Pisałem powyżej o tym Samsungu"

    Pisałeś o Galaxy S4 Zoom, a to zupełnie co innego.

  72. baron13
    baron13 28 września 2018, 15:10

    @Fennec: Mogę powiedzieć czemu jest bardzo prawdopodobne, że ktoś, kto cos takiego nabył nie zrobi jednego dobrego zdjęcia. Weź sobie LF i spróbuj cyknąć jedno interesujące zdjęcie. Jeśli dodamy warunek, że nie w studio, to sprawa staje się prawie beznadziejna. Znalezienie nieopstrykanego kadru, który nie zdezaktualizuje się zanim rozstawisz aparat, graniczy z cudem. Otóż ktoś, kto kupuje takie coś, albo pogodzi się ze spadkiem realnej rozdzielczości przy fotografowaniu z ręki do kilku megapikseli i wówczas ten zakup traci sens, albo będzie zmuszony do celebrowania każdego kadru mniej więcej tak jak w LF. Wówczas, albo okaże się wybitnym artystą, albo wyprodukuje serie genialnej jakości technicznej nic nie wartych pstryków.
    Tak na marginesie, na wystawie YesImMobile zdjęcia były drukowane w rozmiarze na oko (nie miałem miarki) 60x40cm. A owszem dłuższą chwilę się gapiąc, dało się dostrzec, że to ze smartfona. Ale kto nie wiedział na co patrzeć, pozastawiał szczękę na podłodze.

  73. JdG
    JdG 28 września 2018, 18:08

    Co do wymiarów, to dla wielu fotografów jest to sprawa drugorzędna, o ile konstrukcja nie popada w przesadę; jak ma wymiary jak ten Zeiss i wagę ca 1 kg to nie ma tu żadnego problemu. Obiektyw niewymienny, uniwersalny dla FF, od Zeissa (siłą rzeczy), design oryginalny ale prawdopodobnie ergonomiczny.

    Zeiss to nawet głośniejsza marka niż Leica (czy Leitz, teraz chyba to niekoniecznie to samo), więc nić dziwnego, ze zdecydowali się na taki ruch. Podejrzewam, że może to być pokłosie pewnego sukcesu Sony RX1, który jednak trochę zbyt mały jest.

    Ergonomia w fotografii to rzecz dość ważna, jednak. Te Sony RX są jednak zbyt małe. Z kieszonkowych aparatów optymalny był np. Samsung EX-1, aparat faktycznie kieszonkowy. Rikoh GR też jest tego rodzaju, choć ma matrycę APS-C (Samsung: 1/1,7") i jest dobrym dowodem, że można wyprodukować kieszonkowy aparat nawet z całkiem sporą matrycą.

    Ten Zeiss, to pewnie jednak raczej odpowiedź na takie konstrukcje jak Fujifilm GFX, czy Hasselblad XCD, stąd rozmiary i EVF.

  74. jarekzon
    jarekzon 28 września 2018, 18:23

    Jak na razie żadnych lustrzanek :)

  75. JdG
    JdG 28 września 2018, 18:27

    Leica S 3 to była lustrzanka. Lustrzanki miały swój złoty okres w epoce analogowej, kiedy były po prostu optymalną konstrukcją. W epoce cyfrowej to już tylko anachronizm utrudniający postęp technologiczny.

    Baron13 i kilku podobnych są innego zdania, ale nie zmienia to stanu rzeczy.

  76. Vendeur
    Vendeur 28 września 2018, 18:44

    Wygląda jak jakaś tania jednorazówka... Ale to dobrze, nikt nie będzie chciał ukraść.

  77. Heimo
    Heimo 28 września 2018, 23:37

    @mate
    Masz rację. Też o nim zapomniałem :-)

  78. ***s***
    ***s*** 28 września 2018, 23:57


    mate 28 września 2018, 09:15....A to akurat bzdura, bo specyfikacja sensorów, które mają być w Panasach jest znana i inna od tego zastosowanego w ZX1.


    Rzeczywiscie pomylilem posty. Matryce Samsunga maja byc w Panasonicu oraz Fuji.

  79. ***s***
    ***s*** 29 września 2018, 00:15

    baron13 28 września 2018, 10:41.... Rozumiem kilka uzasadnień i znam kilku posiadaczy podobnych konstrukcji, ale obstawiam za kasę 20 razy mniejszą.


    Obyty jestes ale jest sporo ludzi 20razy bogatszych od tych ktorych nasz. To dla nich aparat. Gdybym byl 20 x bogatszy niz jestm to juz bym zamawial bo zdjecia z tego aparatu napewno beda sie niejednym wyrozniac nawet w rekach amatora.

  80. focjusz
    focjusz 29 września 2018, 02:46

    Pomysł z 512GB pamieci ( pewnie jakieś SSD ) jest tak oczywisty że jest dziwne że nikt na to nie "wpadł" ( a raczej nie zdecydował się )
    To jest duży plus i zamiast głupich ( niewygodnych i drogich ) 2 slotów na kartę spokojnie wystarczyło by 64-128GB + ewentualnie jeden slot.

    Pomysł z Androidem to też parę osób już postulowało ( mi i ja ;) - bardzo dziwne żę robi to akurat Zeiss.

    Zobaczymy jak to zagra razem - ale i tak myslę żę jest to większy przełom niż nowe bezlustra Canona i Nikona ( które niczym rewolucyjnym poza dołączeniem maruderów do peletonu nie były )

  81. focjusz
    focjusz 29 września 2018, 02:51

    Dodam tylko że dla mnie to etap przejściowy - kolejny a w zasadzie docelowy etap to wygodne body z bagnetem matryca i jakimś rozbudowanym UEFI do rejestracji RAW
    do którego przez USB 3.1 ( albo Thunderbolta ) podłaczamy smartphona z całym UI

  82. darekw1967
    darekw1967 29 września 2018, 12:03

    Wyglada okropnie. Po co komu to ?

  83. tempor
    tempor 29 września 2018, 18:03

    @focjusz
    Co za utopia... UI smartfona zamiast tego w aparacie? A jak się smartfon zawiesi, to czekasz minutę na załadowanie systemu :) Smartfony są coraz większe. Powodzenia w wybieraniu punktu AF kciukiem na 6-calowym ekranie z jednoczesnym trzymaniem palca na spuście:) Do sterowania aparatem za duży, a jednocześnie do edycji za mały. Już lepszym pomysłem byłyby soczewki kontaktowe z funkcjonalnością EVF :)

  84. ***s***
    ***s*** 29 września 2018, 23:38

    focjusz 29 września 2018, 02:46..... które niczym rewolucyjnym poza dołączeniem maruderów do peletonu .....


    Do jakiego peletonu? One jada zaraz przez zderzakiem auata z napisem koniec wyscigu.

  85. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 30 września 2018, 12:07

    @focjusz - w zwyczajnym aparacie wbudowana pamiec nie ma zadnego sensu.
    Po pierwsze znacznue podnosi koszt aparatu.
    Po drugie wiekszosc kupujacych ma juz karty.
    Po trzecie trudniej udostepnic zdjecia.
    Po piate w przypadku zapelnienia nie wymienie karty.
    Po szoste gdzie jest mityczny dual slot, bo th pamiec jest jedna.
    Po siodme zaburza workflow.

    Ten zeiss tos specyficzny aparat dla specyficznych klientow.

  86. mate
    mate 30 września 2018, 12:38

    @focjusz
    "Pomysł z Androidem to też parę osób już postulowało ( mi i ja ;) - bardzo dziwne żę robi to akurat Zeiss."

    A gdzie masz jakąś wzmiankę "geniuszu", że tam jest Android na pokładzie?

  87. tempor
    tempor 30 września 2018, 14:06

    @mate
    A myślisz, że Lightroom działa tu na Windows? Wiele stron wspomina o Androidzie. Chyba, że jest tam jakaś hybryda.
    No i nie rzucaj się tak na ludzi, tu nie chodzi o obronę fundamentów światopoglądowych (poza krucjaty barona13 przeciw EVF).

  88. mate
    mate 30 września 2018, 14:55

    @tempor
    A przyszło ci do głowy, że to może być zmodyfikowana na zamówienie Zeissa wersja Lr oraz OS na jakim to chodzi? Nawet jeżeli bazuje na jakichś komponentach Andka, to nie znaczy, że tam jest pełnoprawny Android.

  89. tempor
    tempor 30 września 2018, 15:47

    @mate
    Zamiast strzępić język, obejrzyj zamieszczony filmik. Poznajesz te przyciski ekranowe (00:01:04)? Zależy, co rozumiesz pod pojęciem "pełnoprawny Android". W gierki tam raczej nie pograsz.

  90. Szabla
    Szabla 30 września 2018, 22:14

    Jeżeli Android, to aparat będzie startował 15 sekund. Karty SSD również się psują...

  91. Mickey66
    Mickey66 1 października 2018, 00:17

    To Będzie kompletna porażka. Jest dużo większy i cięższy od Sony RX1, a nie będzie lepszy. Będzie drogi. Klapa techniczna i klapa rynkowa. Niech się lepiej skupią na obiektywach - każdy powinien robić to, co umie...

  92. ekspedykt
    ekspedykt 3 stycznia 2019, 23:35

    W specyfikacji napisano że zoom optyczny wynosi 1x, to oznacza że ogniskową 35 mm można wydłużyć 1 raz czyli do 35 mm. Hm czy nie prościej było napisać że brak zoomu?

  93. Negatyw
    Negatyw 6 października 2020, 10:21

    To by było zbyt proste.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.