Zimowa promocja Olympusa dla kupujących aparat lub obiektyw
Firma Olympus informuje o nowej promocji, w której przy zakupie wybranego bezlusterkowca OM-D lub obiektywu M.Zuiko można odebrać bonus.
Informacja prasowa
Skorzystaj z zimowej promocji Olympus. Kup wybrany bezlusterkowiec OM-D lub obiektyw M.Zuiko i odbierz bonus w wysokości nawet 450 zł. Jeśli kupisz wszystkie produkty objęte promocją, zaoszczędzisz aż 3400 zł. To doskonała okazja, aby zastąpić swój aparat w telefonie lub swoją nieporęczną lustrzankę mobilnym systemem fotograficznym z wymienną optyką.
Promocją objęte są bezlusterkowce OM-D E-M5 Mark II oraz OM-D E-M10 Mark III (korpusy i zestawy z obiektywami), a także obiektywy M.Zuiko Digital ED 9-18mm F4.0-5.6, M.Zuiko Digital ED 12mm F2.0, M.Zuiko Digital 17mm F1.8, M.Zuiko Digital ED 60mm F2.8 Macro, M.Zuiko Digital ED 75mm F1.8 oraz M.Zuiko Digital ED 75-300mm F4.8-6.7 II.
Szczegóły dotyczące promocji można znaleźć na stronie https://bonus.olympus.eu.
Wybierz mobilny system fotograficzny z wymienną optyką i rób spektakularne zdjęcia! Dzięki lekkim, kompaktowym bezlusterkowcom Olympus OM-D oraz obiektywom M.Zuiko każdy może zachować niepowtarzalne chwile spędzone w podróży lub ze swoimi bliskimi.
Promocja obowiązuje od 1 października 2018 do 15 stycznia 2019. Kup wybrane produkty, a następnie wypełnij i wyślij „Formularz zgłoszenia” dostępny na stronie https://bonus.olympus.eu. Na zgłoszenia czekamy do 15 lutego 2019. Warunki promocji określa regulamin.
Bezlusterkowce OM-D objęte promocją
OM-D E-M5 Mark II (zwrot 450 zł)OM-D E-M5 Mark II (zwrot 450 zł):
Zachwyca prędkością działania, jakością obrazu, precyzją i ergonomią. Jego rewolucyjna, 5-osiowa stabilizacja obrazu kompensuje wszelkie drgania i zapewnia doskonałą jakość zdjęć oraz filmów. Dzięki niej nawet w trudnych warunkach oświetleniowych nie musisz korzystać ze statywu. Więcej >>
OM-D E-M10 Mark III (zwrot 450 zł)OM-D E-M10 Mark III (zwrot 450 zł):
Intuicyjny w obsłudze OM-D E-M10 Mark lll pozwala odkrywać radość z fotografowania. Teraz każdy, nawet początkujący Użytkownik, wykona wspaniałe zdjęcia i nagra zachwycające filmy. Więcej >>
Obiektywy M.Zuiko objęte promocją
M.Zuiko Digital ED 9-18mm F4.0-5.6 * (zwrot 450 zł)M.Zuiko Digital ED 9-18mm F4.0-5.6 * (zwrot 450 zł):
Ten ultraszerokokątny obiektyw ma tylko 49,5 mm wysokości i waży zaledwie 155 g. Znakomicie współpracuje z najnowszymi szybkimi systemami AF w aparatach OM-D i w pełni wykorzystuje potencjał zestawu fotograficznego. Więcej >>
* Odpowiednik 35 mm: 18-36 mm.
M.Zuiko Digital ED 12mm F2.0 * (zwrot 450 zł)M.Zuiko Digital ED 12mm F2.0 * (zwrot 450 zł):
Kompaktowy obiektyw, który pozwala robić szerokokątne zdjęcia w słabych warunkach oświetleniowych bez stosowania lampy błyskowej. Posiada metalowy korpus oraz manualne sprzęgło ostrości. Specjalna powłoka pokrywająca soczewki obiektywu redukuje rozproszenia i niepożądane refleksy znacznie lepiej niż standardowe powłoki antyrefleksyjne. Więcej >>
* Odpowiednik 35 mm: 24 mm.
M.Zuiko Digital 17mm F1.8 * (zwrot 350 zł)M.Zuiko Digital 17mm F1.8 * (zwrot 350 zł):
Zachwycająca jakość obrazu, niezwykle lekki i kompaktowy korpus. Obiektyw posiada manualne sprzęgło ostrości oraz bardzo jasną przysłonę (F1.8), dzięki której nawet w słabych warunkach oświetleniowych zrobisz ostre i wyraziste zdjęcia bez użycia statywu. Najwyższą jakość obrazu gwarantują także powłoki ZERO oraz zaawansowany system ustawiania ostrości Movie & Stills Compatible (MSC). Więcej >>
* Odpowiednik 35 mm: 34 mm.
M.Zuiko Digital ED 60mm F2.8 Macro * (zwrot 350 zł)M.Zuiko Digital ED 60mm F2.8 Macro * (zwrot 350 zł):
Wszechstronny, odporny na kurz i zachlapania, zapewnia najwyższą jakość obrazu i piękny, okrągły bokeh. Skala odwzorowania 1:1 pozwala wykonywać precyzyjne i szczegółowe zbliżenia. Obiektyw posiada specjalną powłokę antyrefleksyjną soczewek – nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach uzyskasz zachwycające rezultaty. Więcej >>
* Odpowiednik 35 mm: 120 mm.
M.Zuiko Digital ED 75mm F1.8 * (zwrot 450 zł)M.Zuiko Digital ED 75mm F1.8 * (zwrot 450 zł):
Każdy entuzjasta fotografii zainteresowany wykonywaniem portretów i robieniem zdjęć w pomieszczeniach wykorzysta z pewnością zalety tego stałoogniskowego obiektywu. ED 75mm F1.8 gwarantuje bezkompromisową jakość obrazu – wyrazisty kontrast, precyzję na krawędziach kadru, wysoką rozdzielczość i niską aberrację. Więcej >>
* Odpowiednik 35 mm: 150 mm.
M.Zuiko Digital ED 75-300mm F4.8-6.7 II * (zwrot 450 zł)M.Zuiko Digital ED 75-300mm F4.8-6.7 II * (zwrot 450 zł):
Superteleobiektyw zoom, który pozwala przybliżyć oddalone obiekty. Zaskakująco kompaktowy, wyposażony w cichy autofokus z funkcją szybkiego ustawiania ostrości. Więcej >>
* Odpowiednik 35 mm: 150-600 mm.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Taaaak. W zimie jest albo ciemno, albo jak zaświeci to są ogromne kontrasty dynamiczne. Na takie warunki tylko μ4/3
Na liście wyłącznie modele które się im nie sprzedają
-i nic dziwnego, bo albo drogie, albo słabe, albo stare
(lub wszystko naraz).
Niezły zestaw: stary już E-M5 II + 12-40/2.8 za rozsądną kwotę? -Zapomnij.
Zakup w obecnej cenie jest gwarancją potężnej utraty wartości przy odsprzedaży.
No proszę! jest o Olympusie (i m4/3, siła rzeczy) i już 2 trolle się tu uwieczniły, w tym jeden żenujący i przykry, "flagowy" dla tego forum.
Co do kontrastów, to akurat w zimie różnie z nimi bywa. Zresztą, żaden dostępny aparat foto z dużymi kontrastami występującymi w naturze sobie nie radzi bez wspomagania (jak np. smartfon P20); poza tym, po to jest fotograf przy aparacie fotograficznym, żeby sobie radził z takimi sytuacjami. W końcu - akurat Olympusy OMD całkiem dobrze radzą sobie z kontrastami, nawet przy przycisku Fn2 mają standardowo sprytną funkcję ułatwiającą to zadanie.
> bo albo drogie, albo słabe, albo stare
słabszy (względem pozostałych) jest może tylko ostatni zoom (75-300), ale chyba drogi to on nie jest. Najdroższy jest zdaje się M.Zuiko Digital ED 75mm F1.8, jeden z lepszych obiektywów tej firmy (niedawno kosztował ca 3,7 tys PLN), wszystko inne z tej oferty jest tańsze, łącznie z E-M5 II.
> Zakup w obecnej cenie jest gwarancją potężnej utraty wartości przy odsprzedaży.
idea, że sprzęt foto służy do korzystnej odsprzedaży jest dość osobliwa, trzeba przyznać. Może na tym dziwnym forum wyznawców fufu jakoś zrozumiała, ale tak obiektywnie jednak jest kuriozalna.
Aczkolwiek dobry sprzęt, a produkowany przez Olympusa taki na ogół jest, pewnie można jakoś sprzedać nawet po latach intensywnego użytku, w każdym razie obiektywy pewnie można uczciwie sprzedać po latach użytkowania.
@PDamian, jakiej marki sprzęt foto można korzystnie odsprzedać po zakupie nooffki w sklepie?
@Paffcio
Leica.
Na pewno nie taki który jest już długo na rynku -jak E-M5 II a mimo to wciąż kosztuje sporo.
link
link
link
@thorgal, dzięki. Jak kiedyś będę kupował aparat jako "niezbyt szybko tracący na wartości środek trwały" a nie aparat to pomyślę o Leice ;-)
@PDamian, marka "na pewno nie taki" nie istnieje. Czy byłbyś uprzejmy poradzić, co kupić innego w kwocie "nie-lejkowej", by nie traciło szybko na wartości? Olek na pewno nie, Pentax też nie (no, ten zwłaszcza nie ;-)), Nikon chyba też nie. To może Canon? Panasonic? Sony? Jaki aparat nie straci na wartości od razu 20-30% po wyjściu z nim ze sklepu?
Po pojawieniu się następcy przez większą podaż ceny używanych E-M5 II jeszcze bardziej spadną.
A6300 kosztuje chyba teraz 2500, G80 jest tani...
@ PDamian: " ... ceny używanych E-M5 II jeszcze bardziej spadną."
Powinieneś się cieszyć - wreszcie będziesz mógł sobie na niego pozwolić. :)))
PS. Znamienne, że bogaty w oferty z niskimi cenami rynek używanych lustrzanek (także FF) i obiektywów do nich jest wskazywany jako zaleta DSLR (argument często przywoływany np. przez tutejszego specjalistę od fotografowania piłkarzy). W przypadku m43 - jakby wynikało z wypowiedzi PDamiana - ewentualne niskie ceny sprzętu używanego mają na ten system rzutować negatywnie.
Druga rzecz: argument utraty wartości może być być znaczący dla fotografa-przedsiębiorcy. Wśród pozostałych chyba tylko nieliczni centusie rozpatrują takie kwestie w momencie zakupu nowego sprzętu.
W lutym minął 4 lata od premiery Olympus E-M5 II.
... a to nadal aparat oceniany jako świetny.
Co więcej, jego poprzednik (rocznik 2011/12) też jest znakomity; szkoda, że nie można już go kupić (pomijając sprzęt używany).
Trzeba mieć nadzieję, że Olympus nie zwariuje i w końcu skonstruuje wersję III, z matrycą o lepszych osiągach, zwłaszcza na ISO 3,2K - 12,8K.
@PDamian
A ileż to już lat od premiery D7200? Następcy nie widać.
Jak wyszedł D600, i po roku D610, myślałem, że D620... już teraz powinien być conajmniej D650? Nie ma. D750? Gdzie następca? A może Z6/7? Z przejściówką za tysiaka 😂😂😂
Misiu, z czym do ludzi?
link
@ PDamian - dla Ciebie miarą jakości obrazu może być efekt "wyciągania z cieni" o 5 lub 6 EV - tyle, że korzystanie z takich możliwości raczej świadczy o braku umiejętności ustalenia prawidłowej ekspozycji (skoro takich korekt potrzebujesz), niż realnej potrzeby wprowadzania takich korekt do umiejętnie naświetlonego obrazu.
Nawet producenci najlepszego pod względem jakości finalnego obrazu oprogramowania do obróbki rawów (np. Capture One czy DxO) nie przewidują potrzeby takiego zakresu korekty, oferując w tym względzie pułap 4 EV.
W leciwym ale nadal świetnym Nikon Capture NX2 ten zakres kończy się na +2EV.
Sugeruję zatem opanowanie obsługi światłomierza.
Efekt może być lepszy niż inwestowanie w sprzęt i oprogramowanie dające możliwość korekt o +6 EV. I to bez kosztów! :)))
@Z_photo
miałem to samo napisać, ubiegłeś mnie.
PDamian ma kłopoty z właściwą oceną ekspozycji. No cóż, jak to mówią, złej baletnicy ... :)
Na wysokich czułościach z biednego m4/3 nawet tych 2EV nie wyciągniesz.
Niby różnica w wielkości matryc niewielka ; ) ale różnica w elastyczność plików potężna.
Na wysokich czułościach redukowane są możliwości wyciągania z cieni także w przypadku większych matryc - m43 nie jest tu wyjątkiem.
@Doc1965 - starosc nie radosc, ale zamiast smecic, doinformuj sie - D7500 mial premiere juz jakis czas temu.
D750 -masz Z6, cena z przejsciowka taka sama jak D750.
D620 nie ma sensu, kup D750 w tej samej cenie.
@Z_photo - tylko ze dla m43 wysoka czuloscia jest ISO200, czyli podstawowe. Juz przy takim ISO wyciaganie wiecej niz 2EV to porazka. Poczytaj
link
link
link
PDamian - masz coś konkretnego do powiedzenia, czy potrafisz jedynie wyszukiwać i dystrybuować bezsensowne linki?
Panowie[?] chyba nie znają głównego przeznaczenia tych aparatów m4/3
i zapędzają się w porównania jego z poważnym sprzętem.
@ komisarz_ryba: "tylko ze dla m43 wysoka czuloscia jest ISO200, czyli podstawowe. Juz przy takim ISO wyciaganie wiecej niz 2EV to porazka."
Jasne! :)))
Wykorzystując miejsce wskazane przez PDamiana: link
A tu zamieniłem Nikony na Canony: link
Tu podobnie, ale korekty odpowiedni +5 i +6 EV: link
"Poczytaj"
Nie muszę. Obrabiam rawy z m43 i wiem ile można z nich wycisnąć. By to robić efektywnie i z dobrym skutkiem trzeba nieco zainwestować w siebie - a nie tylko we wszystko wybaczający sprzęt.
> Panowie[?] chyba nie znają głównego przeznaczenia tych aparatów m4/3 [by Troll]
wszyscy tutaj "znają główne przeznaczenie tych aparatów m4/3", zdaniem Trolla - (aka PDamian etc. etc. etc.), tyle razy to tu napisał w ciągu ostatnich 10 lat, że pewnie każdemu się utrwaliło.
Co nie zmienia prozaicznej sytuacji, że służą one głównie do fotografowania i są w tym bardzo dobre.
@ PDamian: "Panowie[?] chyba nie znają głównego przeznaczenia tych aparatów m4/3i zapędzają się w porównania jego z poważnym sprzętem. "
No to chyba Ty nie znasz - bo nie kto inny, tylko Ty zaproponowałeś porównania na dpreview.
Przypomnę jeszcze, że wg jednego z dyskutantów (nie z tego wątku), EM5 w pierwszej wersji jest pod względem jakości obrazu zbyt dobry, by porównywać go z Leicą M10.
@komisarz
Jeżeli uważasz, że D7500 jest następcą D7200 to jesteś w równie głebokim błędzie, zupełnie jak Nikon.
"D750 -masz Z6, cena z przejsciowka taka sama jak D750."
Czyżby Nikon już pogrzebał lustra? Tak szybko? 😂😂😂
Nie interesują mnie przejściówki. W szczególności, takie drogie. Zresztą, w przypadku obiektywów AF-D, których mam jeszcze kilka, tylko ręczne ostrzenie wchodzi w grę. Dziękuję, ale nie jestem zainteresowany.
"D620 nie ma sensu, kup D750 w tej samej cenie."
Jak to nie ma sensu? Skończył się sens?
D750 mnie nie interesuje. Nawet z wszystkimi kropkami po wszystkich akcjach serwisowych. Nie można tego nazwać następcą. Choć wiele mają wspólnego.
Nie pozostaje nic innego jak dalej wyprzedawać pozostałości z Nikona. A wciąż mam czym fotografować 😂
"nie kto inny, tylko Ty zaproponowałeś porównania na dpreview"
Ja: "W lutym minął 4 lata od premiery Olympus E-M5 II."
Z_photo: "... a to nadal aparat oceniany jako świetny."
JdG: "Co więcej, jego poprzednik (rocznik 2011/12) też jest znakomity..."
Doc1965: "A ileż to już lat od premiery D7200? Następcy nie widać."
Pokazałem, że Olympus E-M5 II wcale nie jest świetny czy znakomity w porównaniu ze starym (nie mającym rzekomo następcy) Nikon D7200.
No tak, promocja na aparaty z matrycą sprzed prawie siedmiu lat... -"okazja".
link
Ten brak następcy E-M5 II może wzbudzać podejrzenie że Olympus po raz kolejny ma zamiar pogrzebać system.
A Ciebie to najmniej powinno martwić. No, chyba, że jak mniej konkurencji, wyższe ceny będą na jedyny, słuszny, najlepszy... zaraz, zaraz, ceny na nowości CiN już sięgnęły zenitu 😉
"... a to nadal aparat oceniany jako świetny."
No i gdzie w powyższym porównanie?
"Olympus E-M5 II wcale nie jest świetny czy znakomity w porównaniu ze starym (nie mającym rzekomo następcy) Nikon D7200."
E-M5 II jest tak samo "stary" jak D7200.
Jest o rok starszy od Canona 80D (tego ja ująłem w porównaniach) i nie wypada na dpreview gorzej od niego - a przecież nie ma prawa, zważywszy na mniejszy rozmiar matrycy. :)
"Ten brak następcy E-M5 II może wzbudzać podejrzenie że Olympus po raz kolejny ma zamiar pogrzebać system."
W Twoim przypadku to nie podejrzenie tylko oczekiwanie - ciągle udowadniasz, że jesteś do m43 uprzedzony.
Zmartwię Cię jednak - w przyszłym roku mają pojawić się m.in. nowe teleobiektywy Olympusa link .
"w przyszłym roku mają pojawić się m.in. nowe teleobiektywy Olympusa link"
Szafiarki mają przepastne garderoby.
Się czepiacie biednego PDamiana, a takie fotografowanie czarnych kotów w kopalniach na bazowym ISO i obróbka tego po podciągnięciu o 7 EV to ciężka harówa. Jak widać ryje czerep ostro.
Także trochę empatii i współczucia pokażcie.
@ PDamian: "Szafiarki mają przepastne garderoby."
Przed kilku dniami, w innym wątku użyłeś określenia "wypierdkowy" w odniesieniu do m43.
Biorąc pod uwagę, że zwykle nie masz nic konkretnego do powiedzenia i w zamian posługujesz się jedynie wklejanymi linkami - przy czym tę niemoc krasisz określeniami jak powyższe - to za "wypierdkowe" należy uznać Twoje wypowiedzi.
Miałem Ci tego oszczędzić, ale przeginasz.
Z_photo - jestes bezczelnym lgarzem.
Jakimze to cudem w twoich porownaniach dalesz +2Ev do m43 (i widac ze pojawia sie szum) i +3EV dla Nikona?
To ty trolu nie wiesz na czym polega wyciaganie z cieni? Zreszta, nawet +3EV nie zrobily na nikonie zandego wrazenia.
Z drugiej strony spoko, tacy fanboje jak ty kompromituja m43 do reszty,
@Doc1965 - skoro nic cie nie interesuje i nic nie potrafisz to luzik. To nie bo za czarne, darmowa przejsciowka nie bo za droga (najglupszy tekst tego watku), bo za slone, bo za malo rozowe, bo nie obsluguje prehistorycznej mydlarni. Po co ci nowy aparat jak masz szkla na srubokret? Siedz cichutko na D700 (jezeli nie masz- kup), cokolwiek innego nie ma w twoim wypadku sensu.
A bajdurzenie ze d7500 nie jest nastepca D7200 - szkoda gadac. tacy wiedza najlepiej. tu przejciowka zle, tam klapka od baterii nie w ta strone sie otwiera. zero argumentow, tu potrzebna jest psychoanaliza.
@ komisarz_ryba: "Z_photo - jestes bezczelnym lgarzem.
Jakimze to cudem w twoich porownaniach dalesz +2Ev do m43 (i widac ze pojawia sie szum) i +3EV dla Nikona? "
Takimże cudem, że w przypadku wybranych kamer dprewiew nie daje możliwości porównania obu sensorów przy tym samym ISO - dla Olympusa bazą jest ISO 200, a dla Nikona ISO 100 - stąd odpowiednie dla porównania korekty odpowiednio +2 EV oraz +3 EV, co skutkuje tym, że wynik końcowy odpowiada czułości 800 ISO. Gdzie tu łgarstwo?
Gdyby dla Olympusa przyjąć +3EV przy starcie z poziomu ISO 200, to stawiałbyś Nikona z góry w uprzywilejowanej pozycji.
"tacy fanboje jak ty kompromituja m43 do reszty, "
Czyżby?
Wyjaśnij proszę na jakiej podstawie kwalifikujesz mnie jako "fanboja" i co w moich wypowiedziach powoduje kompromitację m43.
> Ten brak następcy E-M5 II może wzbudzać podejrzenie że Olympus po raz kolejny ma zamiar pogrzebać system. [by Troll]
gość ma jakąś obsesję na punkcie Olympusa, nawet premiera Nikona Z go nie zniechęca do wypisywania tych głupot.
Co zaś do meritum - czy będzie OMD E-M5 III, czy też co innego, albo w ogóle nic, to już suwerenna decyzja producenta. To w końcu jakaś spółka nastawiona na zysk, nie stowarzyszenie charytatywne dla zaspokajania potrzeb fotografów. Pożyjemy, zobaczymy.
Zresztą, nawet gdyby np. Olympus faktycznie porzucił teraz aparaty foto (jak Samsung parę lat temu), albo przerzucił się na jakiś nowy rewolucyjny system, to co to zmienia? To, co dotąd wyprodukowano dalej byłoby przecież na rynku, tak jak np. obiektywy do lustrzanek 4/3 (nb. ich ceny akurat wcale niskie nie są).
Zatem, na kilka następnych lat nie ma potrzeby się martwić o sprzęt, który, co tu dużo mówić, jest świetny - taki np. E-M5 (I), mimo, że tak wiekowy, niewiele ustępuje funkcjonalnością najnowszym konstrukcjom innych producentów. Poza tym są inne firmy, nie tylko NiC.
Zresztą nie wierzę, żeby producenci foto opuścili m4/3. Gdyby to zrobili, to trzeba by ten system na nowo "wynaleźć", bo jest on po prostu optymalny jeśli idzie o ergonomię i gabaryty sprzętu.
@komisarz
”To nie bo za czarne, darmowa przejsciowka nie bo za droga (najglupszy tekst tego watku)”
Poniżej ceny nowych Nikonow. Nie wszyscy przecież potrafimy liczyć...
Nikon Z7
Zestaw Nikon Z7 + 24-70 mm f/4 - 18 999 zł
Zestaw Nikon Z7 + adapter FTZ - 16 999 zł
Zestaw Nikon Z7 + 24-70 mm f/4 + adapter FTZ - 19 999 zł
Nikon Z6
Zestaw Nikon Z6 + 24-70 mm f/4 - 12 999 zł
Zestaw Nikon Z6 + adapter FTZ - 9 999 zł
Zestaw Nikon Z6 + 24-70 mm f/4 + adapter FTZ - 13 999 zł
😂😂😂
@PDamian co jest złego w opróżnianiu magazynów, przecież robią to wszyscy producenci a canon i sony na potęge.
Jakość obrazowania na matrycach m43 dobiła już do pułapu po którym ciężko jest już coś więcej wycisnąć w zakresie dynamiki czy szumów, po co to wałkować.
To udany model jak na ten system z uszczelnieniami, z wszystkimi ficzerami itd. a to że odstaje od starych matryc aps-c to żadna nowość :P
@Doc1965
"D750 mnie nie interesuje. Nawet z wszystkimi kropkami po wszystkich akcjach serwisowych. Nie można tego nazwać następcą. Choć wiele mają wspólnego. "
Jeden ma ból tylnej częsci ciała, że m43 to popelina w obrazowaniu a drugi naczytał się o notach serwisowych ale nigdy z tym nie miał do czynienia.
Oboje jesteście siebie warci. Nikon na swojej stronie wyraźnie pozycjonuje apraty i jak ktoś nie potrafi ogarnąć wybieraka przy filtrowaniu to nie powinien tu szukać współczucia.
Bo d750 nie jest następcą d610 co jest jasno napisane nawet na polskiej stronie nikona.
@JdG
"gość ma jakąś obsesję na punkcie Olympusa, nawet premiera Nikona Z go nie zniechęca do wypisywania tych głupot. "
Nie myl obsesji w prostowaniu takich troli jak ty do uprzedzeń zwiazanych z twoim dysonansem powyborowym, to mimo wszystkie dwie różne sprawy.
@Doc1965
"Poniżej ceny nowych Nikonow. Nie wszyscy przecież potrafimy liczyć..."
Też to czytałem, ciekawe czy oni zaczęli już je produkować.
Mimo tych absurdalnych cen, nie liczyłbym na to, że w segmencie semi i pro w nikonie będą jakieś spektakularne premiery w kategori lustrzanki :)
@bartix82: "To udany model jak na ten system z uszczelnieniami, z wszystkimi ficzerami itd. a to że odstaje od starych matryc aps-c to żadna nowość :P"
Odstaje także od starszych matryc FF: link :)))
(zakres czułości i korekt taki jak zaproponował PDamian)
A poważnie to uważam, że porównania na dpreview są niewiele warte, a to przez fakt, że obrazki tam wrzucane powstały przez konwersję w ACR, którego efektywność jest zróżnicowana gdy chodzi o pliki z różnych kamer (z jednymi radzi sobie lepiej, z innymi słabiej).
@Z_photo: "uważam, że porównania na dpreview są niewiele warte, a to przez fakt, że obrazki tam wrzucane powstały przez konwersję w ACR" - no nie oszukujmy się, większość osób używa ACR do pracy, to nie jest zły wspólny mianownik do takich generalnych porównań. Choć oczywiście masz rację, że da się lepiej, stosując inne oprogramowanie, niestety inne dla różnych producentów i modeli.
@ komor: "no nie oszukujmy się, większość osób używa ACR do pracy,..."
Oczywiście. I prawdopodobnie z tego względu obrazki z ACR wybrano jako platformę porównawczą.
@Z_photo
"A poważnie to uważam, że porównania na dpreview są niewiele warte, a to przez fakt, że obrazki tam wrzucane powstały przez konwersję w ACR, którego efektywność jest zróżnicowana gdy chodzi o pliki z różnych kamer (z jednymi radzi sobie lepiej, z innymi słabiej). "
a jak dodac do tego jeszcze braki w warsztacie to już w ogóle nie ma o czym mówić :P
@Z_photo
"Odstaje także od starszych matryc FF: link :))) "
mocno: link jak powszechnie wiadomo canon to goni ogon ale jak widać nie byłbyś sobą gdybyś sie nie znał na slepych testach :P
@Z_photo - pitolisz bez sensu.
Jak chcesz cos wyciagnac z cienia to na Nikonie potrzebujesz 3EV a na Olympusie 2EV? Jezeli nie jestes lgarzem to jestes ulomny intelektualnie.
To nie dpreview "uprzywilejowuje" Nikona, to m43 jest do bani ze nie oferuje ISO 100.
Poza tym zamiast glowy bez szczegolow, przejdz na ciemne tlo o prawej stronie zdjecie. Tak sie sprawdza szumy. M43 jest totalnie zniszczone w tym porownaniu.
@Doc1965 - gdzie masz Z6 z przejsciowka i bez przejsciowki? 9999zl to byla cena D750 przy jego wprowadzaniu (bez przejsciowki), teraz masz jego nastepce, cena stala mimo inflacji. Dostajesz ja w zestawie. Rownie dobrze mozesz odliczac koszt baterii i narzekac ze baterie to juz masz.
@komisarz_ryba, po co się ciśnieniujesz, on to doskonale wie, to specjalista od układania warunków pod odpowiednie wyniki, zaraz będzie ci udowadniał wyższą rozpiętośc tonalną na dwóch kwadratach czarnym i białym, potem przejdzie do ślepego testu, to taki goebbels testowania :)
Co do tych plotkowanych teleobiektywów Pro Olympus.
Maja opatentowane:
200/3.2
200-300/2.8-4
300-500/2.8-4
400/4
400/5.6
500/4
@ komisarz_ryba: " Jezeli nie jestes lgarzem to jestes ulomny intelektualnie."
Oczywiście :)))
Ty natomiast jesteś na tyle bystry, że takie same zestawienia, lecz wcześniej zaproponowane przez PDamiana (tu przypomnę: link ), nie oburzyły Cię.
"To nie dpreview "uprzywilejowuje" Nikona, to m43 jest do bani ze nie oferuje ISO 100"
Tak więc do bani był np. używany przeze mnie Nikon D300s - bo również nie oferował tej czułości.
Do bani jest też Fuji X-E3, X-T2, X-Pro2, X-H1, X-T10, X-T20, ... :)))
@ PDamian: "Co do tych plotkowanych teleobiektywów Pro Olympus. "
Osobiście wolałbym (o czym już kiedyś pisałem) lekki, uszczelniony teleobiektyw 250/f4 - ale nie w standardzie "Pro", lecz "Premium", czyli wykonany podobnie jak 60 macro.
@ bartix82: "a jak dodac do tego jeszcze braki w warsztacie.."
Z tym problemem musisz sam się uporać. Poczytaj trochę, zapisz się na jakieś zajęcia warsztatowe, to być może uda Ci się te braki wyeliminowć.
"jak powszechnie wiadomo canon to goni ogon..."
... i dlatego nie wolno go porównywać z Olympusem, bo w takim porównaniu ten ostatni zbyt dobrze wypada. A ma wypaść źle i basta! :)))
Byłby za mało zyskowny link
i zagroziłby 300/4.
> Nie myl obsesji w prostowaniu takich troli jak ty do uprzedzeń zwiazanych z twoim dysonansem powyborowym, to mimo wszystkie dwie różne sprawy. [by bartix82]
piękne zdanie, dobrze oddające stan umysłu Autora.
@Z_photo
"Tak więc do bani był np. używany przeze mnie Nikon D300s - bo również nie oferował tej czułości. "
d700 także spoko puszka, to chyba jedyna mądra rzecz, którą napisałeś w całej twojej radosnej twórczości :)
@JdG
"piękne zdanie, dobrze oddające stan umysłu Autora. "
Jaki musi być stan umysłu kogoś, komu trzeba na forum sprzętowym tłumaczyć, że wielkość matrycy oraz wielkość sensela jednak ma wpływ na jakość :P
> Jaki musi być stan umysłu kogoś, komu trzeba na forum sprzętowym tłumaczyć, że wielkość matrycy oraz wielkość sensela jednak ma wpływ na jakość :P [by Troll]
"Jaki musi być stan umysłu kogoś, kto... na forum sprzętowym" maniakalnie usiłuje innym "tłumaczyć, że ... wielkość sensela jednak ma wpływ na jakość", zapominając, że w przypadku większości matryc m4/3 i APS-C w zasadzie nie zbyt wielkiej różnicy w tym wymiarze? (a w wypadku matrycy Canona 24 Mpx może to być nawet mniej niż na typowej matrycy m4/3).
@ bartix82: "d700 także spoko puszka, to chyba jedyna mądra rzecz, którą napisałeś w całej twojej radosnej twórczości :) "
W radosnej czy nie, to jednak nie wspominałem o D700.
Bartix ileś tam uwielbia przypisywać wszystkim stwierdzenia, które nie zostały wypowiedziane. Albo... powiedziane przez innych. To albo brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. Albo... STAN UMYSŁU?
Wyraźnie napisałem, że D750 nie jest następcą D6xx. A ten będzie mi wmawiał, że... nie jest. 😂😂😂
Ale cóż, teraz to najlepszy kumpel komisarza. Okno przy nim można zostawić otwarte. Nie wyfrunie 😛 jeżeli aparat z kitem kosztuje x, ten sam aparat, z tym samym kitem i PRZEJŚCIÓWKĄ kosztuje x+1000zł... to, jak łatwo obliczyć, przejściówka jest za darmo 😂😂😂
Teraz tylko czekamy na kolegów sosina i santa esmeralda escobarusa 😂😂😂
I, gwoli ścisłości, Nikon zaproponował mi D750 (drobna dopłata) albo D610 po trzeciej wymianie migawki w D600... w odróżnieniu od co niektórych tu, MAM preawo się wypowiadać.
A dlaczego Nikon? Bo się człowiek naczytal ”specjalistów od siedmiu boleści”, którzy do teraz wypisują podobne brednie 😛
p.s. Również ze względu na szkła, które pozostały mi jeszcze z czasów filmu.
@ Doc1965: "...aparat z kitem kosztuje x, ten sam aparat, z tym samym kitem i PRZEJŚCIÓWKĄ kosztuje x+1000zł... to, jak łatwo obliczyć, przejściówka jest za..."
Zadanie jak na współczesnych egzaminach maturalnych z matematyki. :)))