Panasonic Lumix S1
Panasonic zaprezentował dziś oficjalnie pełnoklatkowy bezlusterkowiec Lumix S1. W aparacie znajdziemy m.in. matrycę 24.2 Mpix, podwójną stabilizację obrazu o deklarowanej wydajności do 6 EV oraz wizjer OLED o wysokiej rozdzielczości.
Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
- Pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24,2 megapiksela
- Podwójna stabilizacja obrazu w 6 krokach dla zdjęć i filmów
- Wizjer RVF (Real View Finder) z wyświetlaczem 5760K OLED
Barcelona (Hiszpania), 1 lutego 2019 r. – Aparat LUMIX S1, zaprojektowany z myślą o wyjątkowych fotografiach oraz filmach profesjonalnej jakości, wyposażono w mocowanie obiektywu typu L‑Mount o dużej średnicy. Oferuje on twórcom multimediów wszystkie korzyści płynące z pełnoklatkowej, czułej matrycy.
Sercem modelu LUMIX S1 jest matryca CMOS o rozdzielczości 24,2 megapiksela. Aparat, wyposażony w wyjątkowy system stabilizacji obrazu i obsługiwany przez nowy procesor obrazu Venus Engine, spełnia najwyższe standardy sztuki fotograficznej oraz oferuje możliwość nagrywania zaawansowanych filmów z zachowaniem detali światła i cienia.
Fotograf starający się uchwycić ważny moment ujmuje obraz w kadr, wykorzystując elektroniczny wizjer o najwyższej rozdzielczości na świecie1 i niezrównanej wyrazistości, z wyświetlaczem OLED o rozdzielczości 5,76 mln punktów.
1. W segmencie jednoobiektywowych bezlusterkowych aparatów cyfrowych, wg stanu na 1 lutego 2019 r.
Wysoka rozdzielczość, wysoka czułość
Pełnoklatkowy bezlusterkowy aparat LUMIX S1 wykorzystuje matrycę CMOS liczącą 24,2 mln pikseli (35,6×23,8 mm), która zapewnia dużą rozpiętość tonalną oraz znakomity stosunek sygnału do szumu przy ustawieniach o wysokiej czułości ISO. Wydajny układ pikseli, w połączeniu z mocnym procesorem obrazu Venus Engine, umożliwia osiągnięcie ustawień czułości ISO do wartości ISO 51 200.
W razie potrzeby można skorzystać z trybu wysokiej rozdzielczości, aby uzyskać obrazy o rozdzielczości aż 96 mln pikseli. Ten tryb łączy osiem ekspozycji zarejestrowanych w czasie, gdy system stabilizacji obrazu w korpusie dokonuje drobnych korekt pozycji matrycy. Wynikiem tej operacji jest wypełniony informacjami plik w formacie RAW o rozdzielczości 12 000×8000 pikseli. Jedną z funkcji trybu wysokiej rozdzielczości jest opcja tłumienia rozmycia spowodowanego ruchem.
Wyjątkowo skuteczna kompensacja wstrząsów dzięki funkcji Dual I.S. 2
System 5-osiowej podwójnej stabilizacji obrazu zapewnia kompensację wstrząsów aparatu, dzięki czemu można bezpiecznie korzystać z prędkości migawki o 5,5 EV wolniejszych niż zwykle1. Razem z 2-osiową O.I.S. (optyczną stabilizacją obrazu) w obiektywach serii LUMIX S system Dual I.S. 2 zwiększa poziom kompensacji do 6 EV2 i eliminuje skutki różnego rodzaju poruszeń aparatem, zarówno w przypadku obrazów nieruchomych, jak i nagrań wideo3. Dzięki zaawansowanej technologii pomiary drgań dokonywane są nie tylko przy użyciu czujnika żyroskopowego, ale także z wykorzystaniem informacji z samej matrycy CMOS oraz akcelerometru.
Aby pomóc fotografom w usunięciu źródeł drgań aparatu, dodano wykres statusu systemu stabilizacji obrazu, wyświetlający interpretację graficzną drgań.
1. Zgodnie ze standardem Camera and Imaging Products Association dotyczącym wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 50 mm, w przypadku korzystania z obiektywu
S-X50.
2. Zgodnie ze standardem Camera and Imaging Products Association dotyczącym wahania/kołysania: odległość ostrzenia f = 200 mm, w przypadku korzystania z obiektywu
S-R70200.
3. Według stanu na 1 lutego 2019 r. 5‑osiowa technologia podwójnej stabilizacji obrazu 2. generacji może być używana z obiektywami S-R24105 i S-R70200.
Szybkie i precyzyjne ostrzenie
Połączenie – detekcji kontrastu i unikalnej technologii DFD Panasonic z bardzo szybkim przetwarzaniem – tworzą system błyskawicznego, ale bardzo precyzyjnego ostrzenia. Aby zapewnić bardzo szybkie i dokładne ostrzenie, procesor obrazu Venus Engine, matryca CMOS oraz nowe obiektywy LUMIX S przesyłają informacje z prędkością do 480 kl/s, umożliwiając systemowi reagowanie w ciągu 0,08 sekundy1. Autofokus działa przy bardzo małej ilości światła – już od −6 EV2.
Uzyskiwanie ostrości i śledzenie wspomaga zaawansowana technologia sztucznej inteligencji, która wykrywa ludzi, koty, psy oraz ptaki. Identyfikacja obiektu pomaga systemowi w przewidywaniu schematów poruszania się i umożliwia śledzenie przez autofokus nawet wtedy, gdy obiekt jest odwrócony tyłem. Wykrywanie twarzy, oczu i źrenic gwarantuje odpowiednią ostrość portretów.
W przypadku szybko poruszających się obiektów LUMIX S1 jest w stanie wykonywać ujęcia z częstotliwością 9 kl/s w AFS lub 6 kl/s przy ciągłym ostrzeniu. Tryb 6K Photo umożliwia uchwycenie serii obrazów JPEG o rozdzielczości 18 mln pikseli z częstotliwością 30 kl/s, zaś tryb 4K Photo oferuje serie obrazów z częstotliwością 30 lub 60 kl/s o rozdzielczości 8 megapikseli3.
1. 11 EV, przy szerokim kącie obiektywu S-R24105 (CIPA) dla ustawienia wizjera LVF 120 kl/s.
2. F1.4, równoważnik ISO100, AFS
3. W trybach 4K/6K PHOTO powstaje plik MP4, z którego można wyciąć nieruchome obrazy o proporcjach 4:3 lub 3:2 w rozdzielczości ok. 6K/18 megapikseli lub ok. 4K/8 megapikseli.
Wizjer o wysokiej rozdzielczości i wysoka jakość wyświetlaczy
Elektroniczny wizjer o najwyższej rozdzielczości na świecie*1 zapewnia fotografom niezrównaną wyrazistość na wyświetlaczu OLED o rozdzielczości 5,76 mln punktów. Wizjer RVF (Real View Finder) działa z częstotliwością odświeżania do 120 kl/s oraz niemal zerowym opóźnieniem (0,005 s), które zapewnia płynne, realistyczne śledzenie ruchu podczas panoramowania poruszających się obiektów. Rozdzielczość wyświetlacza w połączeniu ze wskaźnikiem kontrastu wynoszącym 10 000:1 zapewnia bardzo wyraźny i szczegółowy obraz. Powiększenie wizjera można ustawić od 0,78x do 0,74x lub 0,7x dla wygody fotografa.
Tylny wyświetlacz, czyli ekran dotykowy o przekątnej 3,2 cala, ma rozdzielczość 2,1 mln punktów. Funkcja pochylania w trzech osiach oraz możliwość wysunięcia pozwala na oglądanie obrazu pod małym lub dużym kątem, zarówno w orientacji pionowej, jak i poziomej. Tryb nocny, funkcja Live View Boost oraz podświetlane przyciski pomagają osobom pracującym przy nikłym oświetleniu, a na górnej ściance aparatu umieszczono największy w tej klasie podświetlany ciekłokrystaliczny wyświetlacz statusu1, który pozwala sprawdzić najważniejsze ustawienia jednym rzutem oka.
1. Stan na 1 lutego 2019 r.
Profesjonalne funkcje wideo
LUMIX S1 oferuje filmowcom wyjątkową jakość nagrań oraz szeroki wachlarz narzędzi, które dają pełną kontrolę kreatywną nad rejestrowanymi materiałami. Wideo o jakości 4K jest dostępne przy prędkości 60/50p1, zaś pełny odczyt sygnału pikseli osiągany jest przy prędkości 30p, umożliwiając uzyskanie czystych, szczegółowych obrazów. Korzystanie z całej szerokości matrycy pozwala na zachowanie ogniskowej obiektywów oraz kreatywne wykorzystywanie wyjątkowo małej głębi ostrości.
Aparat oferuje różnorodne krzywe gamma, w tym takie standardy branżowe jak Cinelike D/V oraz Like709. Nowy tryb płaski o obniżonym kontraście i nasyceniu, przeznaczony do różnorodnych zastosowań, skraca późniejszą obróbkę. Nowy profil Hybrid Log Gamma (HLG)2 umożliwia nagrywanie przy jeszcze szerszej rozpiętości tonalnej i żywych barwach (Like2100), naśladując zdolności oka ludzkiego.
LUMIX S1 umożliwia nagrywanie materiałów wideo o jakości do 4K 60/50p 4:2:0 w 8 bitach bezpośrednio na karcie SD lub XQD. Próbkowanie barw 4:2:2 można przesłać przez kabel HDMI. W 2019 roku Panasonic udostępni klucz do oprogramowania, który odblokuje opcję nagrywania w jakości 4K 60/50p 4:2:2 10 bitów za pośrednictwem wyjścia HDMI oraz wewnętrznie w jakości 30p/25p/24p w 4:2:2 10 bitów.
Aktualizacja ta zapewni także funkcję V Log z wiodącą w branży rozpiętością tonalną dla aparatu LUMIX S1. Nagrywanie w jakości 4K/60p oraz z wysoką prędkością podlega ograniczeniom czasowym, natomiast nagrania w jakości 4K/30p i Full HD można wykonywać bez takich ograniczeń3. Tryb High Speed Video pozwala na tworzenie nagrań w 2‑krotnie zwolnionym tempie przy 60 kl/s w jakości 4K oraz maksymalnie 6‑krotnie zwolnionym tempie w jakości Full HD, przy maksymalnie 180 kl/s.
Wejście liniowe obsługuje gniazdo mikrofonu 3,5 mm, zaś dźwięk można monitorować przez port słuchawek 3,5 mm. Zaawansowaną jakość dźwięku można osiągnąć przy pomocy adaptera mikrofonu DMW-XLR1 w gorącej stopce z profesjonalnymi mikrofonami oraz źródłami XLR.
1. 50p wyłącznie w obszarze PAL.
2. „HLG (Hybrid Log Gamma)” to format HDR o międzynarodowym standardzie (ITU-R BT.2100).
3. 4K/60p: 29 minut i 59 sekund; nagrania w trybie High-Speed-Videos do 15 minut (wszystkie tryby o dużej prędkości). Nagrywanie zostanie przerwane, kiedy karta pamięci zapełni się lub wyczerpie się bateria. Przegrzanie aparatu może spowodować zadziałanie funkcji ochronnej i przerwanie nagrywania. Należy zaczekać, aż aparat ostygnie.
Konstrukcja spełniająca profesjonalne oczekiwania
Aparat LUMIX S1, opracowany z myślą o profesjonalnych fotografach, skonstruowano tak, aby wytrzymał intensywną eksploatację dzięki przednim i tylnym panelom odlanym metodą kokilową ze stopu magnezu oraz uszczelnieniu każdego złącza, pokrętła i przycisku. Urządzenie jest odporne na pył, zachlapania i działa nawet w temperaturze −10°C1.
Żywotność układu migawki jest szacowana na 400 000 uruchomień. Czas ekspozycji można ustawić mechanicznie nawet na 1/8000 sekundy, co umożliwia uchwycenie szybko poruszających się obiektów, nawet podczas korzystania z ustawień otwartej przysłony jasnego obiektywu, przy intensywnym świetle dziennym. Zewnętrzna lampa błyskowa może być synchronizowana z najwyższą w branży szybkością migawki, wynoszącą 1/320 sekundy2.
Ergonomiczne rozmieszczenie przycisków i pokręteł ułatwia użytkownikowi skoncentrowanie się na samym fotografowaniu. Zastosowanie 8‑kierunkowego joysticka oraz udoskonalonego interfejsu użytkownika również pomaga w szybkiej obsłudze funkcji w czasie korzystania z aparatu. Dźwignia blokady zapobiega niezamierzonemu uruchomieniu, a użytkownik może sam wybrać, które funkcje mają zostać zablokowane.
Fotografowie mogą także chronić swoje dzieła, włączając automatyczne dodawanie danych osobowych oraz informacji o prawie autorskim do danych Exif podczas zapisywania zdjęć. W aparacie znajdują się dwa gniazda na karty SD (UHS-II) oraz XQD3, a w niedalekiej przyszłości ma być dostępna kompatybilność z CFexpress.
1. Odporność na pył i zachlapania nie gwarantuje braku uszkodzeń w przypadku poddania aparatu bezpośredniemu działaniu pyłu i wody.
2. Stan na 1 lutego 2019 r.
3. XQD jest zastrzeżonym znakiem towarowym Sony Corporation.
Łatwość kreatywnej kontroli
Elementy sterujące w aparacie dają fotografowi dużą elastyczność pod względem sposobu zapisu plików JPEG w celu indywidualizacji estetyki zdjęć. Każdy styl fotografii można dostosować; można także tworzyć i zapisywać nowe style. Opcja płaska powoduje uzyskanie plików JPEG o płaskim kontraście i nasyceniu, który stanowi elastyczny punkt wyjścia dla późniejszej obróbki.
Nowe style fotografii obejmują tryb HLG (Hybrid Log Gamma)1, oferujący zdjęcia o żywej, dużej rozpiętości tonalnej, które zachowują szczegóły intensywnie podświetlonych elementów w sposób nadający się do wyświetlenia na podłączonym przez przewód HDMI najnowszym telewizorze 4K Panasonic obsługującym technologię HLG lub na innych urządzeniach zgodnych z tą technologią. Zdjęcia wykonane w trybach HLG można zapisać jako pliki HSP o oszałamiającej rozdzielczości 8K oraz w formatach JPEG i RAW.
Przy zdjęciach portretowych, nowe ustawienie balansu bieli AWBw tworzy atrakcyjne, umiarkowane czerwone zabarwienie, zaś nowy tryb pomiaru światła ważonego według podświetleń nadaje priorytet zachowaniu szczegółów w najjaśniejszych obszarach obrazu.
Nowe, panoramiczne proporcje obrazu zapewniają dodatkowe możliwości twórcze dzięki formatom panoramy filmowej 65:24 oraz szerokiej klatki 2:1, nadającym fascynujący wymiar uzyskanemu materiałowi.
1. „HLG (Hybrid Log Gamma)” to format HDR o międzynarodowym standardzie (ITU-R BT.2100).
Łączność i zdalne wyzwalanie migawki
- Zdalne wyzwalanie migawki dzięki LUMIX Tether
- Bluetooth 4.2
- Wi-Fi 5 GHz1/2,4 GHz
LUMIX Sync to nowa aplikacja na smartfony z systemem operacyjnym iOS/Android2, która umożliwia zdalne sterowanie aparatem oraz przesyłanie zdjęć z aparatu na telefon/tablet. Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 pozwala na ciągłe połączenie ze smartfonem lub tabletem przy minimalnym poborze mocy oraz współdzielenie ustawień aparatu pomiędzy wieloma korpusami LUMIX S1. Wi-Fi 5 GHz (IEEE802.11ac), obok 2,4 GHz (IEEE802.11b/g/n), zapewnia bezpieczne, szybkie połączenie ze smartfonami/tabletami w celu zdalnego sterowania oraz przesyłania obrazów/nagrań wideo.
1. Funkcja Wi-Fi 5 GHz nie jest dostępna we wszystkich krajach.
2. Android i Google Play są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc. IOS jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Cisco w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, a jego używanie jest licencjonowane.
Pełna gama akcesoriów
Aparat LUMIX S1 jest kompatybilny z różnymi akcesoriami, w tym z pilotem zdalnego wyzwalania (DMW-RS2), muszlą oczną (DMW-EC6), uchwytem do akumulatora (DMW-BGS1) oraz ładowarką akumulatora (DMW-BTC14). Ładowarka akumulatora jest zgodna ze standardem zasilania przez USB i umożliwia szybkie ładowanie akumulatora 7,4 V 3050 mAh aparatu w ciągu ok. 2 godzin. Z aparatu można korzystać podczas jego ładowania za pomocą tego adaptera. Na aparatach z serii LUMIX S można także zamontować konwencjonalną lampę błyskową (DMW-FL580L / FL360L / FL200L).
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ceny zaporowe. Szkoda...
Tak podejrzewałem...parametry wyśrubowane, zaawansowanie tej konstrukcji to stopień wyżej od Canona i Nikona w bzlustrach...
I tak oto bariera 5.000.000 punktów jeśli chodzi o rozdzielczość wizjera elektronicznego została przełamana !
"... umożliwia śledzenie przez autofokus nawet wtedy, gdy obiekt jest odwrócony tyłem" - fckng amazing!
A gdzie cena tego cudu, jakoś nie widzę.
"Stabilizacja w 6 krokach" to chyba dość nieudane tłumaczenie sformułowania "6 EV steps"......
Ceny tego systemu skutecznie pozwalają o nim zapomnieć.
link
@
vulkanwawa
70-200/1.4 biere :)
Napapierze to jest prawdziwe tour de force Panasonica.
Same aparaty wycenione są dobrze. 2.500 USD za S1 to bardzo uczciwa cena biorąc pod uwagę co oferuje. Z taką samą ceną startował w końcu Sony A7 iii, w którym pozostawiono parę baboli, co by nie podgryzać A7r iii (słabe matryce EVF czy ekranu do podglądu oraz słabe uszczelnienia). Tutaj mamy absolutnie topową specyfikację, to jest moim zdaniem najbardziej kompletna propozycja na rynku apratów pełnoklatkowych w ogóle. To z czym poszaleli to obiektywy. Nawet jeżeli okażą się świetne, to 2.300 USD za 50 1.4 to gruba, a 1.700 USD za 24-105 f/4 chuda przesada. Ale podejrzewam, że za pre m-cy Sigma ogłosi, że wszystkie najważniejsze stałki i zoomy art są już dostępne z nowym mocowaniem, a nie sądze że Sigma wyceni je drożej niż niedawno zaadaptowane szkła dla Sony. Wtedy to będzie system kompletny, w bardzo uczciwej cenie.
PS: Sony A7 iii w USD był chyba tańszy, tylko ww EU dostał dziwnie wysoką cenę 2.500 Euro, tak czy inaczej S1 wygląda na absolutnie najlepszy sprzęt do 2.500 USD/Euo
@MatthiasWro
"2.500 USD za S1 to bardzo uczciwa cena biorąc pod uwagę co oferuje."
Owszem, głównie ze względu na wideo, pytanie jak w praktyce wypadnie kontrastowy AF-C, bo jak będzie pompował, to konkurencją do foto może nie być.
"Z taką samą ceną startował w końcu Sony A7 iii"
Nie, A7 III i Z6 startowały z ceną 2000$, Eos R z ceną 2300$, przy której faktycznie relacja do możliwości tego Panasa wypada dosyć atrakcyjnie.
@MatthiasWro
Jest dokładnie tak jak piszesz ! Specyfikacja jest topowa ! Nie bawią się w żadne tam kalkulacje ( jak np. Canon że to dadzą o inne wytną ) !
Ceny obiektywów owszem wydają się ( póki co ) grubo przesadzone ale z drugiej strony podobne szkła Leiki Sl które będzie można przecież używać z tymi Panasonikami kosztują 2 razy tyle .
@mate
ceny w dolarach się różnią ale w Europie były na starcie porównywalne .
Canon R wciąż kosztuje np. w Niemczech 2.499 euro z adapterem , Sony A7 III w chwili obecnej ok.2,200 euro .
Oczywiście jeśli ktoś zdecyduje się kupić import np. z Hong Kongu zapłaci znacznie mniej
Widać że odrobili lekcję i niedoróbki Nikona, Sony i Canona wyglądają nieciekawie przy tak kompletnej puszce, będzie ciekawie...
Miło powitać w klubie FF :)
Czy będzie miło, to się dopiero okaże. ;)
Już wiemy co robi Leica w tym konsorcjum - ustala ceny obiektywów.
@komor: oczywiście, że będzie. Wreszcie prawdziwy konkurent! :)
@mate
tak jak pisałem, w EU a7 iii zaczynał od 2.500 Euro, z taką ceną u nas ma też zadebiutować S1, eięc w tym kontekście swoje zdanie o najlepszej ofercie Panasonica podtrzymuje. W komplecie z Sigmami Art to będzie super zestaw, wcale nie taki drogi.
@Szabla
Konkurent, to korpus, dla którego rozważa się porzucenie własnegl, sprawdzonego systemu.
Tymczasem jakoś nie drążą mnie takie dylematy.
... ale zaczekajmy na testy.
@romeczek. Ceny nie są zabójcze, prównywalne do Canona. S1 to $2500 link
S1R to $3700
link
Jest jeden minus. Ten aparat z baterią i kartą bez obiektywu wyjdzie z kilo... A ze specyfikacji obiektywów to zestaw wyjdzie drugie kilo:p
I jest to jednak ogromny potwór przy A7kach. Co ciekawe spora bateria ale tylko na 400 zdjęć.
Co ciekawe w wersji angielskiej odporność na pył i zachlapanie jest mniejsza niż w języku polskim;p
link
Być może ktoś już to napisał (nie wiem, nie czytałm wszystkich powyższych komentarzy), ale moim zdaniem to najładniejszy, jak dotąd, bezlusterkowiec FF.
Uroda to rzecz gustu. :)
A ja po cichu liczę, że Panas, jako trochę nowicjusz i nieskażony "lustrzankowym dziedzictwem", pierwszy zaprezentuje i skończy z konstrukcją EVF w miejscu i w sposób jakby tam lustrzankowy pryzmat był.
piękny aparat, świetny spec.
Ciekaw jestem AFa, bo w małych GH jest taki se do foto. Może eyeAF to zmeini na lepsze. Co faza to faza.
Cena to śmiech, Sony może swoje 2K$ z premiery trzymać jeszcze rok i dalej nikt mu nie zagrozi, dramat. Nawet nie muszą się starać i ucinać marne 200 dolców.
No i podobnie jak w Sony - wersja niżej pikselowa jest generalnie lepsza, a jak ktoś potrzebuje 40mpix+ to doskonale wie po co je potrzebuje.
Dziwnie słaba bateria, ogromna a i tak tylko 400 wg cipa, mało.
tadeusz --> Taki evf jest od dawna z leice z ponad 5mln pixli.
No i owszem, nowy system z pełnym lineupem szkieł, Canon i Nikon mogą pomarzyć... szkoda tylko, że są to obiektywy po 20K pln...
To naprawde szokujące, że największy świeżak ma najpełniejszy lineup szkieł natywnych, C, N i P mają dłuugą drogę (panas w nejlepszej sytuacji, bo Sigma będzie się skupiać na L mount).
Nie 400, tylko 360 przy używaniu wizjera.
A matryce to podejrzanie jak z Sony wyglądają, te same co a7 i zetki.
@mikmac
O jakich podobieństwach sensorów mówisz ?
po kolorze na zdjęciu pozna, że to ta z a7 III
Fajnie, ze Panasonic pokazal w koncu te swoje perełki. Liczyłem na sigmę, że pokaże chociaż ze 2 obiektywy do tego systemu. Bo niby jest to wielka trójca, a po za body póki co cisza ;d
Z małych, a super innowacyjnych rzeczy, które mogłyby zagościć na stałe już wśród bezluster pozostalych producentów warto wymienić tryb nocny, z podświetleniem lcd na czerwono i „stabilization monitor”.
@mikmac - hehe, ciekawe co, zaden ze starych koni nie chce zmian i rozwijania nowych rzeczy, niby postep, niby XXIw, co do czego to kupyjcie ten sam szrot i dosc.
Fajne body, na szczescie jest Leica w zespole i nic szokujacego sie nie zdarzy, heheh.
Sigma tez sie nauczy robic nakleiki po 5k USD i wszyscy happy.
tomizary 1 lutego 2019, 12:42....Panasonic nigdy nie zostanie drugim canonem czy nikonem.
Raczej nigdy ni8e mial takiego zamiaru. Chce byc budzetowym REDem
Żeby sigma zrobiła coś na ten bagnet, najpierw musi się sprzedać kilkaset tysięcy puszek.
Sigma nic nie musi robic ( na razie ) wystarczy aby pojawił się porzadny adaptern na C i ewentualnie N i na poczatek wystarczy zwłaszcza do video. A to + celny AF+S wystaczy na początek.
@MaciekKwarciak,
"Żeby sigma zrobiła coś na ten bagnet, najpierw musi się sprzedać kilkaset tysięcy puszek."
To jest bagnet również Sigmy. Z tym bagnetem Sigma będzie robić swoje Foveony. L mount, Sony FE, a potem może Nikon Z, lub Canon R - tak teraz wygląda kolejność.
4/3 to również bagnet Sigmy.
@Szabla,
"4/3 to również bagnet Sigmy."
A ile aparatów zrobiła Sigma z tym mocowaniem?
No właśnie...
Specyfikacja to jedno, ergonomia, niezawodność, obsługa, elastyczność raw, to dopiero tak naprawdę powie coś o aparacie. Wagowo kloc...
@mikmac
tadeusz --> Taki evf jest od dawna z leice z ponad 5mln pixli.
*********************************
O jakiej Leice piszesz ?
Do tej pory Leica SL 601 dzierżyła rekord rozdzielczości i to było 4.4 miliona pixel
Tu mamy 5.7 miliona .
link
Masakra...
link
Największy kloc w stawce, lustrzanki są mniejsze i lżejsze... Jeśli ktoś tylko
fotografuje, nie wiem czy ma to wartość dodaną.
@bladyrunner
Wreszcie korpus ML o normalnym rozmiarze, do którego nie trzeba dopinać gripa tylko z powodu tego, że nie ma oparcia dla całej dłoni.
@ Jonny, ale gdzie wartość dodana? Przynajmniej w fotografii?
@bladyrunner
Jeżeli system S, będzie miał sprawny i szybki AF, wizjer bez efektu blackout i smużenia, migawkę elektroniczną na poziomie Sony A9 i sensor generujący RAWy o DR na poziomie Sony A7III w dodatku bez efektu bandingu, to będę się do niego poważnie przymierzał, tyle że do wersji R, jako że ideał w rozdzielczości sensora 24 Mpxy już istnieje i jest to właśnie Sony A9.
no właśnie monstrum.. po pół roku z A7 jak biorę 6D do ręki to mam wrażenie, że jest ogromny i klocowaty, 5d czy d850 to mastodonty, nie chce się ich używać, mając na względzie, że robią to samo...
Mały aparat to wygodny aparat, a podpora dla pinkiego jest mocno przereklamowana - tylko trzeba się do tego przyzwyczaić.
tadeusz -->
sry zwracam honor, pamiętałem, żę mega gęsty, byłem pewien, że to ten sam co w leice, że już przekroczyli 5mpix wcześniej.
@ Johny
Ten ideał już od dawna istnieje i nawet się już zestarzał. W dodatku jest mniejszy, lżejszy, tańszy, a jego bateria starcza na przynajmniej dwa razy tyle zdjęć. Nazywa się D750.
Ja nie mam nic do bezlusterkowców, przeciwnie widzę w nich potencjał, ale w tym wypadku bilans zysków i strat nie wygląda dobrze (przynajmniej w fotografii).
@Johny
Przeoczyłem kwestię migawki. Ale serio, po kiego grzyba Ci 1/32000 s.? Serio 1/4000 s Ci nie wystarczy?
@bladyrunner
Po co miałbym nabywać dosyć archaicznego już D750, skoro dysponuję D850 ?
Potrzebuję jednak korpusu ML z pewnych względów i wcale nie mam obecnie łatwego zadania, bo spośród aparatów z gęstym sensorem, nie tak łatwo jakiś wybrać, jako że wszystkie mają poważne wady.
Czekam zatem na konkrety na temat S1R, albo na gęstszego następcę A9, jeżeli S1R okaże się niewypałem.
@staytuned "Z małych, a super innowacyjnych rzeczy, które mogłyby zagościć na stałe już wśród bezluster pozostalych producentów warto wymienić tryb nocny, z podświetleniem lcd na czerwono"
To akurat nie jest innowacja, Pentax wprowadził to już w K1, w którejś z aktualizacji firmware'u (o ile wiem, jako pierwszy - jeśli się mylę, proszę o sprostowanie). Ale fakt, bardzo przydatna rzecz, np. w teatrze lub gdy chcesz robić zdjęcia nieba nocą.
PS. Przepraszam Zembatego za życzliwy wpis o Pentaksie. Wiem, jak bardzo to boli, ale zaciśnij "zemby" i bądź dzielny :) .
Ale po co podświetlać ekran w bezlusterkowcu?
@mikmac
"A matryce to podejrzanie jak z Sony wyglądają, te same co a7 i zetki."
Jak by to były z Sony, to co by stało na przeszkodzie w implementacji fazowego AF w tych Panasach?
No i po co Panasonic ma kupować matryce od Sony zamiast od TowerJazz Panasonic Semiconductor?
@ Johny. Jak masz d850, to ja nie rozumiem. Co zyskasz? Bo przecież nie o filmowanie Ci chodzi, bo wtedy niepotrzebne tyle Mpx.pytam z ciekawości oczywiście, bo w stosunku do D850 widzę niemal same wady, a gabaryt w zasadzie taki sam. Chyba, że masz już po prostu dość Nikona, co mogę zrozumieć.
@bladyrunner
Kiedyś siedziałem w systemie Nikona po uszy, na szczęście ostatnio kupuję tylko szkła Sigmy serii ART, tak już trochę z myślą o ewentualnej migracji do innego systemu, przynajmniej częściowo.
Moja nisza, to moda i portret, dlatego potrzebuję gęstych sensorów, a dlaczego mi nie wystarcza D850, to akurat da się łatwo wyjaśnić, bo zakochałem się w Eye AF i poszukuję korpusu ML, który by najsprawniej obsługiwał tę funkcjonalność, bo człek się starzeje i szuka sobie ułatwień. :)
@mikmac
Sigma będzie się skupiać na L mount
Sigma to będzie się skupiać na tym z czego się utrzymuj czyli na Canonie i Nikonie
@Jonny
"bo zakochałem się w Eye AF i poszukuję korpusu ML"
To raczej nie u Panasa, raz że sam AF, jego prędkość i celność w AF-C, dwa że królem Eye AF też nie są. Póki co zostaje Ci wybór pomiędzy A7r II i Z7.
Od czasu do czasu „stukną” jakiś obiektyw dla L bo umowa zobowiązuje :)
Borat -->
lineup DSLR jest praktycznie gotowy, nie ma co więcej tutaj robić.
A lineup ML nie istnieje, trzeba go zrobić od zera. FE z doczepioną dupką nie liczę, bo to trochę żart... Działają bardzo dobrze, ale są tak wielkie i ciężkie z przodu, że aż żal je używać...
Śmiem wątpić czy CiN będzie się lepiej sprzedawać niż soniaki lub nowe panasy, bo CiN mają gównobody w porównaniu.
Sytuacja jest tutaj trochę jak w blokach statowych - nie wiedzą ghdzie będą zarabiać, bo CiN mają markę, ale przy body S1 czy nawet A7III to są żarty a nie aparaty.
Sony sprzedaje najwięcej ML w usa i europie bodajże, S1 pewnie wejdzie mocno, bo ma świetne recenzje i jest po prostu świetnym aparatem jak komuś wielkość nie przeszkadza.
Nie wiem gdzie Sigma widzi swój zarobek w krótkich rejestrach :) W alians weszła z Panasem.
a tak ogólnie - kurde piękna pucha z mega zajebistymi funkcjami i rozwiązaniami w menu, na jakie nie zdecydował się żaden producent, konfigurowalność to sztos.
Ale tak jak można się było obawiać AF to padaka, to samo co GH5. Na filmikach widać jak pompuje i wciąż szuka focusa, wygląda to tragicznie.
czyli do filmu MF, a do foto AFS lub AFC ale nie w serii, bo seria będzie rozjechana...
Dla mnie naturalnym wyborem wydaje się Z7, ale raz, że Nikon okropnie zwleka z dodaniem funkcji śledzenia oka, a dwa, że obrazek z Z7 ma straszliwy banding, co mu uroku również nie przydaje.
Może zaczekać na Sony A9R ?
A9R nie będzie. Kiedyś będzie A9 Mark II i A7R Mark IV.
@milkmac: globalnie sprzedaje najwięcej ML, nie tylko tych FF.
"prędkości migawki o 5,5 EV wolniejszych" - o matko....
@Johny
Jak Ci śledzenie oka potrzebne do portretu i mody, to ja wymiękam ;)
zdjęcia HLG (Hybrid Log Gamma) w formacie HSP o zwiększonej dynamice tonalnej,
kodowanie wideo 4:2:2 10-bit i V-log (tylko w S1 po płatnej aktualizacji firmware),
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak patrzę na filmy z HDR ,to każdy jest 10 bitowy i raczej wymusi zakup tego softu ,chyba że nie będzie nagrywania wideo HLG ? Znowu zewnętrzy rekorder, ale to męka jest .
Pomijam monitor + oprogramowanie . Pewnie Panas chce to pokazać na TV, ale do pracy to będzie słaby punkt . BT.2100 potrzebuje 1000cd/m2 w piku lub więcej i przestrzeń rec2020 . Monitory do obróbki tego materiału są w dziwnych pieniądzach ! Czekam na dokładniejsze wieści .
@bladyrunner
A wymiękaj sobie, co Ci tam będę żałował. :)
Potrzebne do dynamicznych sesji i w studiu i w plenerze.
Moda i portret, to nie tylko statyczne pozy ustrzelone na AF-S. ;)