Tokina Opera 16-28 mm f/2.8 FF
W ofercie Tokiny pojawił się kolejny po modelu 50 mm f/1.4 FF obiektyw z linii Opera - pełnoklatkowy zoom 16-28 mm f/2.8 z bagnetem do lustrzanek Canona i Nikona. Dostawy obiektywu powinny rozpocząć się w marcu.
Na budowę optyczną obiektywu Tokina Opera 16-28 mm f/2.8 FF składa się 15 soczewek ułożonych w 13 grupach. Znajdziemy tutaj m.in. trzy elementy asferyczne i trzy o niskiej dyspersji. Pole widzenia mieści się w przedziale 107.1-76.8 stopnia, a minimalny dystans ostrzenia to 28 cm. Przysłona składa się z 9 listków.
Obiektyw Tokina Opera 16-28 mm f/2.8 FF wyceniono na ok. 700 dolarów. Dostawy tego modelu mają się rozpocząć w połowie marca. Dodatkowe informacje są dostępne na stronie producenta.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Firma Next77, wyłączny dystrybutor japońskiej marki Tokina na terenie Polski, informuje o planowanym wprowadzeniu do oferty nowej wersji pełnoklatkowego obiektywu Tokina Opera 16-28mm F/2,8. Powinien on pojawić się na naszym rynku w drugiej połowie marca bieżącego roku. Szczegółową informacje na temat dostępności i cen opublikujemy niebawem.
Tokina Opera 16-28mm F/2.8 została opracowana z tą samą koncepcją co niedawno prezentowany obiektyw Tokina Opera 50 mm F1.4. Podstawowym założeniem jej projektantów było dostarczenie współczesnego narzędzia dla profesjonalnego fotografa. Super szeroki kąt, połączony z wysokim kontrastem i pięknym bokeh, szybki i stały otwór przysłony f/2.8, zakres zoomu i dokładny układ napędu AF sprawiają, że obiektyw ten będzie atrakcyjną propozycją dla fotografów specjalizujących się w krajobrazie, architekturze wnętrz, portrecie czy astrofotografii.
Doskonała wydajność optyczna
Nowa Tokina Opera 16-28 mm F2.8 ma złożoną konstrukcję optyczną na którą składa się 15 elementów w 13 grupach. Zastosowano między innymi 3 soczewki typu asferycznego, oraz elementy ze szkła o niskiej dyspersji SD, co pozwala na skuteczne tłumienie aberracji chromatycznych i sferycznych. Taka konstrukcja optyczna pozwala na uzyskanie wysokiej rozdzielczość już przy szeroko otwartej przysłonie. Inżynierowie dołożyli wszelkich starań, aby osiągnąć wysoki poziom kontrastu i bogatą kolorystykę obrazu, tak aby obiektyw był odpowiedni do zdjęć krajobrazowych oraz fotografii czarno-białej. Warto również podkreślić, że ze względu na dobrze kontrolowaną aberrację sferyczną, Tokina Opera 16-28mm F/2,8 zapewnia delikatny bokeh przy ogniskowej 28 mm, dzięki czemu wyróżnia się od innych super szerokokątnych konstrukcji.
Ergonomia i wygląd zewnętrzny
Nowa Tokina Opera 16-28mm F/2.8 została zaprojektowana, aby zapewnić fotografowi komfort i pewność podczas robienia zdjęć. Kierunek obrotu pierścienia ostrości jest zgodny z kierunkiem obrotu obiektywów Nikon oraz Canon. Obiektyw wykorzystuje także nowo opracowany napęd układu AF, który pozwala na ustawienie ostrości szybciej i ciszej niż poprzednie generacje. Ten silnik prądu stałego, w połączeniu z nowym magnetycznym czujnikiem AF GMR, pozwala na poprawienie szybkości i dokładności działania układu AF.
Obiektyw posiada również charakterystyczny dla marki Tokina mechanizm sprzęgła One-Touch Focus, który umożliwia fotografowi wygodne przełączanie między trybami AF i MF, po prostu przyciągając pierścień ustawiania ostrości do przodu i do tyłu.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Z takim zakresem i przednią soczewką chyba powinien być idealnie skorygowany, ale pamiętam z wcześniejszych testów, że Tokina nie była prymusem w tym względzie. Cena dosyć atrakcyjna.
Wygląda na odświeżoną wersje 16-28. Ciekawe czy poprawili pracę pod światło?
Nieco droższa Tokina ma szerszy zakres i b. dobrą ostrość, więc...
Jest Tamron 15-30/2.8 ze stabilizacją. Tylko ciut większy i szerszy. Więc ta Tokina musi być albo sporo tańsza, albo lepsza optycznie. Przednia soczewka też wielka jak w Tamronie i nie można używać filtrów…
Dotychczasowa Tokina 16-28 jest tańsza niż Tamron.
Wnioskując po niezmienionej konstrukcji optycznej, to raczej tylko odświeżenie ( np. poprawa pracy pod światło, jakości pracy AF - zawsze mile widziana ).
@Tornvald
Przecież to to samo tylko dodali silnik i zmienili nazwę na Opera.
Trochę się obśmiałem, ale to nic, śmiech to zdrowie.
I żeby nie było, że jestem hejtererm, raz prawie kupiłem Tokinę 11-16.
Na szczęście ten +/- zakres ogniskowych jest dobrze obstawiony, jest w czym wybierać.
@LarsikOwen
Ale jaki związek ma Tokina 11-16 na matryce APS-C z tym obiektywem?
@Borat
Nie bardzo rozumiem jak mogli dodać silnik skoro stara wersja też go ma?
@Tornvald
Poprzednia wersja ma jakiś antyczny wynalazek mający niewiele wspólnego z nowoczesnymi napędami w obiektywach konkurencji.
link
jest szeroko, jest jasno i jest w miare tanio. mozna? mozna. a w innym poscie o nowych tamronach usilnie mi wciskano ze stalki pod FF musza byc drogie i cena 7-10tys zl to norma.
@Peju
Przecież takie obiektywy są na rynku od dawna. Poprzednia wersja Tokiny 16-28/2.8 jest na ryku prawie 10 lat. Sam jej używałem przez 3 lata.
@Borat, mowa wtedy byla o bezlusterkowcach.
Nie rozumiem takiego szkła. Mały zakres, brak filtrów.