Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 dla Sony E

Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 dla Sony E
17 maja
2019 12:17

Pokazany w lutym na targach CP+ pełnoklatkowy obiektyw Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 z mocowaniem Sony E (FE) doczekał się oficjalnej premiery.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Niezmiernie miło jest nam poinformować o rozszerzeniu oferty obiektywów marki Voigtlander zaprojektowanych do współpracy z aparatami Sony E.

Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 dla Sony E

NOKTON 21 mm f/1,4 Aspherical do Sony E to szerokokątny, niezwykle jasny obiektyw manualny, zoptymalizowany do współpracy z aparatami wyposażonymi w nowoczesne matryce cyfrowe o dużych rozdzielczościach. Minimalna przysłona f/1,4 umożliwia rozmycie tła pomimo krótkiej ogniskowej obiektywu. Nokton 21 mm oferuje kąt widzenia równy 90,8° oraz minimalną odległość ostrzenia wynoszącą 25 cm. Konstrukcja optyczna obiektywu skorygowana została według współczesnych standardów, zapewniając najwyższą jakość obrazowania. Użycie elementów asferycznych umożliwiło uzyskanie niewielkich wymiarów obiektywu, przy zachowaniu dużego otworu względnego.

Obiektyw zapewnia wsparcie dla 5-osiowej stabilizacji obrazu w aparatach Sony E, systemu potwierdzenia ostrości, a także przekazuje do korpusu dane EXIF. Miłośników filmowania ucieszy możliwość przełączania rodzaju pracy pierścienia przysłony pomiędzy trybem płynnym i skokowym.

Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 dla Sony E

Główne atuty:

  • pokrycie obrazem matrycy aparatu pełnoklatkowgo
  • skorygowany, zapewniający najwyższą jakość obrazu układ optyczny wykorzystujący elementy asferyczne
  • zaprojektowany do współpracy z nowoczesnymi matrycami aparatów cyfrowych
  • niezwykle solidna, całkowicie metalowa budowa
  • płynna lub skokowa regulacja otworu przysłony
  • ręczne ustawianie ostrości dla jeszcze większej precyzji
  • minimalna odległość ostrzenia wynosząca zaledwie 25 cm
  • dwunastolistkowa przysłona zapewniająca przepiękne rozmycia nieostrości


Komentarze czytelników (22)
  1. Cichy
    Cichy 17 maja 2019, 12:56

    No piękny, piękny. Tylko 100 g cięższy of Firina, ale jakie światło :)

  2. Zorr
    Zorr 17 maja 2019, 13:03

    @Cichy
    za to lżejszy, jaśniejszy, ze znacznie mniejszą średnicą filtrów niż testowany ostatnio Viltrox PFU RBMH 20 mm f/1.8 ASPH

  3. 17 maja 2019, 13:14

    Fajny. Wojtki i Loksje to bardzo ciekawe, acz mocno niedoceniane elementy tego systemu.

  4. Cichy
    Cichy 17 maja 2019, 13:17

    O tak, ostatnio sprzedawałem klientowi Loxie, byłem w szoku jakie to ostre i zarazem plastyczne.

  5. LarsikOwen
    LarsikOwen 17 maja 2019, 14:05

    Na czym polega cyt. "wsparcie dla [..] stabilizacji w aparatach"?
    Czy nie wystarczy, że kiedy aparat sobie stabilizuje matrycę to w obiektywie nic nie lata luzem w środku?

  6. mate
    mate 17 maja 2019, 14:07

    @LarsikOwen
    "Na czym polega cyt. "wsparcie dla [..] stabilizacji w aparatach"? "

    Np. na przekazywaniu informacji o ogniskowej, żeby nie trzeba było tego ręcznie klepać.

  7. saturn
    saturn 17 maja 2019, 14:41

    Trochę nie rozumiem idei szerokich kątów z takim światłem.

    Ma może ktoś ,,pod ręką'' jakieś linki albo fotki zrobione czymś podobnym na 1.4 lub 1.8 ?

    Bo tylko gadamy o tym i nic więcej, może jakieś foty sprowadziłyby dyskusję na jakiś ciekawy tor.

  8. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 17 maja 2019, 14:44

    @saturn
    Reporterka w ciemnicy/astrofoto.

  9. mate
    mate 17 maja 2019, 14:47

    @saturn
    Tak jak wspomniał Posłaniec, chociażby astro. Tutaj dobrze skorygowany (nie twierdzę, że ten Voitek takim jest) jasny obiektyw jest na wagę złota.

  10. Arek
    Arek 17 maja 2019, 14:49

    saturn - poza tym jak jest z czego przymykać, to jakość na f/4 i f/5.6 ma szansę być znacznie lepsza niż w szkle ze światłem f/2.8.

  11. ikit
    ikit 17 maja 2019, 17:12

    A druga teoria brzmi że łatwiej skorygować ciemniejszy obiektyw i po domknięciu może być lepszy niż jaśniejszy odpowiednik;p

  12. Szabla
    Szabla 17 maja 2019, 17:16

    Stąd zapewne szalona popularność zoomów ze światłem F3,5-5,6 :P

  13. 3xN
    3xN 17 maja 2019, 18:49

    @Szabla
    "Stąd zapewne szalona popularność zoomów ze światłem F3,5-5,6 :P"

    Nie bądź taki bystry/za bardzo do przodu, a sprawdź lepiej portofolio Wojtka pod FE

  14. 17 maja 2019, 23:28

    @3xN

    W portfolio Voigtlandera pod FE zdecydowana większość to jasne szkła za wyjątkiem UWA co jest zrozumiałe bo szkłami o ogniskowej 10 czy 12 mm i tak fotografuje się głownie ze statywu.

  15. ikit
    ikit 19 maja 2019, 11:18

    @Szabla - przecież wiesz o co chodzi. Są profesjonalne 'ciemne' obiektywy, po co wtrącać w rozmowę o stałkach kitowe zoomy i budżetowe obiektywy? F2-2.8 przy f0.95-1.4 to ciemne obiektywy. A np. szkieł f1.2 jednak nie poleca się do krajobrazów bo nawet po domknięciu nie dają dobrych rezultatów, za to jest sporo dobrych obiektywów z f1.8-2.

  16. 3xN
    3xN 19 maja 2019, 12:34

    @Borat
    Dzięki, umiem czytać.
    ikit dobrze pisze, były (są?) obiektywy ciemniejsze, które dają lepszą jakość obrazu od jaśniejszych wersji - były to np. OM 21/3.5, OM 24/2.8 i OM 28/3.5.

  17. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 19 maja 2019, 13:01

    To jest kwestia koniecznego kompromisu.
    jesli skonstruowac obiektyw o mozliwie najwyzszej jakosci rysunku w Centrum , nie baczac na brzegi , to beda one slabe.

    Jesli dla obiektywu jasnego , a wiec o duzej srednicy dobrac konstrukcje tak , aby brzegi byly mozliwie najlepsze , to bedzie to kosztem Centrum pola.

    no wiec wybiera sie kompromis , Centrum nie tak dobry jek mogloby byc , za to brzegi nie tak zle.

    jesli wybrac obiektyw ciemniejszy , czyli o mniejszej srednicy tym kompromis mniejszy. Czyli Taki obiektyw po przymknieciu do tej samej przyslony winen rysowac lepiej od jasniejszego. Tyle co do zasady.

    Zawsze lubilem obiektywy o swiatlosile 2.0 , gdyz male , lekkie i dobrej jakosci rysunku juz na pelnej przyslonie.

  18. yaapa
    yaapa 19 maja 2019, 23:09

    Ja bym wolał taki ze światłem f/4 znacznie lżejszy i mniejszy. W sumie cos podobnego już jest ale narazie nie pod FE.

  19. 3xN
    3xN 20 maja 2019, 11:26

    @yaapa
    "W sumie cos podobnego już jest ale narazie nie pod FE."

    1. Co masz na myśli?
    2. A co z tym?
    link

  20. Cichy
    Cichy 20 maja 2019, 20:04

    @yaapa

    Jest pod Sony E Skopar 21/3.5 - rewelacyjny jakościowo oraz Zeiss 21/2.8 równie dobry, jak nie lepszy.

  21. yaapa
    yaapa 20 maja 2019, 20:41

    Macie racje. Jakoś zupełnie mi ten obiektyw umknął. Gabarytowo i cenowo bardziej by mi odpowiadał Skopar II 21mm f/4.0 ale pewnie pod Sony byłby ciut cięższy i droższy. Zeiss to już jednak inna cena i waga a mi sie marzyło cos małego do krajobrazów na wyjazdy.

  22. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 15 lipca 2019, 21:40

    Gdzie można ten obiektyw kupić. Niby premiera oficjalna była, ale nigdzie nie można go kupić, chyba tylk oz oficjalnej strony ?? niby jest za 1399 euro. Ciekawe kiedy bedzie w Polsce dostępny. W ogóle jakieś testy ? Na YT też nie ma żadnych filmików..

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.