Nowe, profesjonalne kamery wideo Canon HD
Canon zaprezentował dwie nowe, profesjonalne kamery wideo wysokiej jakości HDV1080i, do filmowania „z ręki”. Modele XH G1S oraz XH A1S zostały ulepszone na podstawie sugestii ze strony użytkowników poprzednich modeli – XH G1 i XH A1. Na kluczowe ulepszenia dokonane dzięki doświadczeniu z poprzednimi modelami składają się: obiektyw przeprojektowany dla wygodniejszej obsługi; ulepszone opcje audio, oraz zwiększony zasięg kreatywnych opcji rejestracji obrazu.
Pełna specyfikacja nowych kamer dostępna jest w tym dokumencie:
Informacja prasowa firmy Canon
Nowe, profesjonalne kamery video Canon HD XH G1S i XH A1S, do filmowania „z ręki”, stworzone dzięki opiniom użytkownikówAmstelveen, Holandia, 5 listopada, 2008: Canon ogłasza nadejście nowych kamer video Canon HD XH G1S oraz Canon HD XH A1S – to dwie profesjonalne kamery wysokiej jakości HDV1080i (High Definition Video), do filmowania „z ręki”, udoskonalone dzięki sukcesowi kamer XH G1 i XH A1.
Na kluczowe ulepszenia dokonane dzięki doświadczeniu z poprzednimi modelami składają się: obiektyw przeprojektowany dla wygodniejszej obsługi; ulepszone opcje audio, oraz zwiększony zasięg kreatywnych opcji rejestracji obrazu. Oferując użytkownikom kamer bezprecedensową możliwość kontroli rejestrowanego obrazu, XH G1S i XH A1S zostały stworzone i udoskonalone dzięki feedbackowi użytkowników istniejących kamer z serii XH.
Kamery XH G1S i XH A1S wynoszą niskobudżetowe produkty HDV na wyższy poziom, powiedział Karel Poortman, Specjalista ds. Profesjonalnego Video przy Canon Europa N.V. Po wysłuchaniu opinii użytkowników obecnej serii XH, Canon oferuje teraz filmowcom kręcącym produkcje niskobudżetowe oraz filmowcom eventowym poszerzoną listę opcji użytkownika oraz elastyczne opcje nagrywania.
Canon XH G1S |
Nowe kamery XH G1S i XH A1S:
- Profesjonalna jakość nagrywania 1080i nagrywanie HD z selektywną szybkością klatek (50i / 25F)
- Wysoka rozdzielczość 1/3” 1.67 megapiksela, system sensoryczny 3CCD
- DIGIC DV II dla uzyskania szybkiego przetwarzania obrazu HD
- Przeprojektowany obiektyw video 20x HD z oddzielnymi pierścieniami nastawu ostrości, ogniskowej i przysłony, co pozwala na operowanie trzema palcami jednocześnie
- Poszerzone opcje audio, w tym:
- Niezależne ograniczniki audio (tryb manualny)
- Symultaniczne używanie mikrofonu wbudowanego i mikrofonu zewnętrznego XLR
- Niezależne ustawienia czułości XLR
- Poszerzona lista ustawień użytkownika, plus kontrola Cine Gamma
- Polepszona mechanika, dla uzyskania jeszcze większej mocy i ergonomii
- Tryby nagrywania NTSC (60i / 24F / 30F) dostępne poprzez opcjonalny upgrade
- Łączność w studiu (tylko XH G1S)
- Wyjście HD-SDI do nieskompresowanego video Full HD (1920x1080) z próbkowaniem koloru 4:2:2 i wbudowanym audio
- Wejście Gen lock i wejście/wyjście kodu czasu dla nagrywania z użyciem wielu kamer w otoczeniu studyjnym
- Wsparcie techniczne Canon CPS: wymagana rejestracja na stronie CPN (www.canon-europe.com/cpn)
Canon XH A1S |
Nowy obiektyw
Zaprojektowany dla większej wygody i wydajnego użytkowania, zoom optyczny Canon HD 20x 4.5-90mm (ekwiwalent 35mm: 32.5-650 mm) obiektyw z serii L zawiera Optyczny Stabilizator Obrazu Super Range (OIS) typu shift, co pomoże profesjonalistom nagrywającym „z ręki” osiągnąć solidne, stabilne obrazy. Obiektywy z serii L są skonstruowane tak, by osiągać najwyższe standardy, korzystając z doświadczeń firmy Canon jako światowego lidera w zakresie produkcji obiektywów do transmisji w mediach. Elementy fluorytowe obiektywu oraz szkło o ultra-niskiej dyspersji (Ultra-low Dispersion (UD) zapewniają wyjątkową przejrzystość, jednocześnie pozwalając uniknąć aberracji chromatycznych. Dwa filtry o neutralnej gęstości (Neutral Density (ND) pozwalają na użycie całkowitego otworu przysłony nawet w warunkach maksymalnego nasłonecznienia. Zastosowanie wielu powłok na filtrze prawie zupełnie eliminuje efekt podwójnego obrazu widmowego czy flary.Posiadając trzy oddzielne pierścienie – pozwalającą na symultaniczną i niezależną kontrolę ustawiania ostrości, ogniskowej oraz przysłony – obiektyw poszerza zakres swych zastosowań. Pierścień obiektywu można modyfikować, aby sprostać indywidualnym potrzebom: użytkownik może zastosować limit ostrości (Focus Limit) lub limit wartości przysłony (Iris Limit). Dostępne są cztery szybkości wstępnego ustawienia ostrości (Focus Preset), aktywowane poprzez przycisk Focus Preset. Ponadto trzy szybkości wstępnego ustawienia zooma (Zoom Preset) pozwalają na spersonalizowanie zoom rockera.
Ulepszone funkcje audio
Obie nowe kamery XH G1S i XH A1S zawierają bliźniacze wejścia audio XLR. Czułość XLR każdego kanału może być kontrolowana niezależnie od siebie, a oba kanały zawierają oddzielne ograniczniki manualne. Ponadto dla każdego z kanałów jest możliwa niezależna kontrola poziomów automatycznych i manualnych. Dołączony, ładowany od przodu mikrofon stereo może być użyty jako źródło dźwięku mono, rejestrując dźwięk do jednego z kanałów XLR.
Pełne dostosowanie do użytkownika: zaawansowana kontrola obrazu
Zwiększono zakres działania zaawansowanej kontroli obrazu. Obecnie zawiera:- Szerszy zakres balansu bieli (z 2000k do 15000k)
- Selektywne opcje redukcji szumów RGB
- Limit Auto Gain Control (AGC), ze zwiększonymi poziomami wzmocnienia (Gain) i dokładnym strojeniem
- Przycisk automatycznej ekspozycji Push Auto Exposure (AE), w trybie Manual
- Funkcja blokady wartości przysłony (ogranicza liczbę dostępnych wartości przysłony do mniej niż f/9.5, co pozwala uniknąć dyfrakcji)
- 23 wstępne ustawienia użytkownika, 21 funkcje własne użytkownika, 22 funkcje wyświetlania
Ergonomiczny, intuicyjny design do pracy w plenerze
Kamerzyści pracujący w plenerze docenią kamery XH G1S i XH A1S za ich ulepszoną mechanikę. Operowanie zewnętrznymi przyciskami oraz ich rozmieszczenie zostało zmienione, co zredukowało przypadkowość użycia. Dodatkowe udoskonalenia dotyczą przeprojektowanego uchwytu paska, adaptera do stopki statywu, ulepszoną nakładkę wizjera, wydajniejsze terminale (w tym sześcioigłowe połączenie Firewire).Aby ustawienia nagrywania były łatwe do odtworzenia, mogą być przetrzymywane na kartach pamięci SD/MMC i dzielone z innymi kamerami serii XL i XH. W kamerze może być przechowywane do dziewięciu ustawień użytkownika, a pojemne karty MMC lub SDHC (4GB lub więcej) zwiększają tę liczbę.
Kamera XH G1S: do pracy w studiu
Kamera XH G1S oferuje dodatkowa łączność w studiu, nie wspominając o zwiększonej elastyczności. Zawiera wyjście HD-SDI, co zapewnia nieskompresowane Full HD przy rozdzielczości 1920x1080 z przestrzenią barw 4:2:2. Audio i kod czasu są umieszczone w sygnale SDI. Wejście Gen lock i wejście/wyjście kodu czasu pozwalają kamerze na koordynację z innymi kompatybilnymi kamerami, jako master oraz jako i slave, w nagrywaniu z użyciem wielu kamer.
Video Canon CPS
Kamerzyści nabywający kamery XH G1S lub XH A1S korzystają także z serwisu video CPS Canon Europe. Program członkowski CPS Video oferuje:- Priorytetowa naprawa (w ciągu sześciu dni)
- Bezpłatne użyczenie sprzętu zastępczego dla napraw trwających powyżej sześciu dni
- Wsparcie droga mailową i telefoniczną ze strony autoryzowanego lokalnego reprezentanta
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
A jednak są dziedziny w których Canon nie kieruje się wyłącznie marketingiem, ale prawdziwymi potrzebami profesjonalnych użytkowników. Mam nadzieję, że ta tendencja pojawi się także w segmencie aparatów cyfrowych.
przy aparatach tak nie bedzie - bo na tym polu jest liderem, a przy kamerach ma daleko jezscze do jakiegokolwiek myślenia o byciu liderem - dlatego się słucha:)
Dlaczego do kamer jest CPS a foto nie ma? Canon Polska na pal!