Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony przed Nikonem na rynku aparatów

Sony przed Nikonem na rynku aparatów
28 maja
2019 12:12

W ostatnim raporcie firma Sony chwali się dużym wzrostem swoich udziałów w rynku aparatów cyfrowych, i to mimo ogólnych "spadków" zauważanych w tym segmencie.

Według udostępnionego przez Sony raportu, udział tej firmy w rynku aparatów z wymiennymi obiektywami (ILC) wzrósł z 19% w roku obrotowym 2017 do 23% w roku 2018 - pozwalając wskoczyć na drugie miejsce za Canonem. Nikon znalazł się na trzeciej pozycji. Sony dodaje, że udział tutaj rośnie o 4% rok do roku.

Wzrost zanotował także segment zaawansowanych aparatów kompaktowych Sony (z matrycami większymi niż 1/1.7-cala), rosnąc z 26% udziałów w rynku w 2017 roku do 29% w 2018. Japoński producent znalazł się tym samym na pierwszym miejscu.

Warto wspomnieć, że wyniki Sony zostały osiągnięte mimo kurczącego się rynku aparatów cyfrowych, który w ostatnim roku zmniejszył się o nieco ponad 7%.

Raport firmy Sony jest dostępny tutaj.

Fot. pascal OHLMANN / Pixabay


Komentarze czytelników (55)
  1. ryba_pila
    ryba_pila 28 maja 2019, 12:41

    Wiadomo, że Sony nigdy nie dało się robić zdjęć, przecież oni tylko telewizory dobre robią. Ten wynik to skutek wymarcia prawdziwych fotografów, którzy robili Canonami i Nikonami (stąd ten spadek całkowitego ryku o 7%), a zostali tylko amatorzy, którzy nie znają się na fotografii.
    Ps. z elektronicznymi wizjerami w ogóle się nie da dobrego zdjęcia zrobić, co najwyżej średniego ślubniaka.

  2. wojtek1963
    wojtek1963 28 maja 2019, 12:43

    No proszę. pamiętają wszyscy przejęcie działu fotograficznego Minolty przez Sony. Ileż to było hejtu, pogardy, mądrzenia się.Sony to była obraza dla FOTOGRAFÓW ;). Sony to tylko marketing polegający na wciskaniu kitu przez marketingowców od sprzedaży telewizorów . Pamiętacie ?

  3. Myszowor
    Myszowor 28 maja 2019, 13:05

    "Według udostępnionego przez Sony raportu"

  4. RobKoz
    RobKoz 28 maja 2019, 13:27

    @wojtek1963

    "No proszę. pamiętają wszyscy przejęcie działu fotograficznego Minolty przez Sony. Ileż to było hejtu, pogardy, mądrzenia się."

    Chyba mam inną pamięć. Ja pamiętam raczej radość i nadzieję że w końcu przychodzi inwestor z kasą i będzie szansa na konkurowanie z C i N. (A w zasadzie wtedy to głównie z C)

    Bo Minolta choć innowacyjna w świecie SLR w czasie cyfrowej rewolucji jakby przysnęła. Błysnęli modelem A2 i tyle. D5D i D7D były drogie, spóźnione i obiektywnie patrząc słabsze od konkurencji spod znaku C czy N. Za to wejście Sony spowodowało powiew świeżej krwi w postaci niższych cen i premier ciekawych szkieł.

  5. thorgal
    thorgal 28 maja 2019, 13:47

    "Według udostępnionego przez Sony raportu"

    I na tym poprzestałem.

    Przedwczoraj - według polskojęzycznych mediów sondaże przedwyborcze... no właśnie :)))))

  6. Exmor
    Exmor 28 maja 2019, 14:01

    Ha Ha ! Z tego wynika że Nikon i Canon spóźnili się z premierą bezlusterkowców o około 5 lat . Zetki i eRki leżą na półkach i sie kurzą bo nikt tego drogiego badziewia nie chce . Jakże miła wiadomość dnia z tym Sony ! Będę miał bardo udany dzień !!!

  7. Jackobt
    Jackobt 28 maja 2019, 14:18

    @ryba_pila Niezła próba prowokacji! :) Pochwal się tymi swoimi nieziemskimi zdjęciami "prawdziwy fotografie" ;) Ja wychodzę z założenia, że nie ma to większego znaczenia czym się fotografuje, jak ma się oko to wszystkim (no prawie) zrobi się dobre zdjęcie. Nieważne czy C czy N czy S czy inny producent z wyższych sfer. Każdy dobiera sprzęt pod siebie i pod swoje potrzeby, upodobania. Nie przypadły Ci bezlustra, szanuję, ale obrażanie bardzo dobrych fotografów* tylko dlatego, że Tobie to się wizjer elektroniczny nie podoba to trochę nie za bardzo jednak. Ahhh co za cebulka :)


    *nie mówię tu o sobie rzecz jasna, chodź oczywiście bardzo bym chciał się wśród nich znaleźć

  8. ryba_pila
    ryba_pila 28 maja 2019, 15:08

    Ja jestem półamatorem.
    Miałem Minoltę d5d to i zostałem w Sony, bo mnie nie stać na zmienianie systemu. Zresztą po co, mam teraz Sigmę 18-35 i starą 85tke Minolty i więcej nie potrzebuję.

    Pamiętam tylko co tutaj ludzie wypisywali. Oczywiście wśród użytkowników Minolty była na pewno nadzieja (a wśród pracowników na pewno :) ), że będzie lepiej, ale użytkownicy innych systemów mieli używanie.

    Co do raportu, nie sądzę by Sony podawało fałszywe dane. Takie badania zazwyczaj robią zewnętrzne firmy i raczej nikt ich nie kwestionuje. Tylko od kupującego taki raport zależy czy chce upublicznić wyniki.

  9. BamBam
    BamBam 28 maja 2019, 15:26

    "Zawodowcom" z C i N wizjer elektroniczny przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć. Nie rozumiem tylko dlaczego 80% zamówionych przeze mnie, moich znajomych czy firmę sesji foto z imprez jest zepsuta - ostrość nie trafiona lub za płytka. Przecież wszystko robione na lustrzankach ;)
    Strach pomyśleć ile z tych sesji było by poprawnie wykonanych na bezlusterkowcach.

  10. RobKoz
    RobKoz 28 maja 2019, 15:34

    @ryba_pila

    "Pamiętam tylko co tutaj ludzie wypisywali. Oczywiście wśród użytkowników Minolty była na pewno nadzieja (a wśród pracowników na pewno :) ), że będzie lepiej, ale użytkownicy innych systemów mieli używanie."

    Jedyne co pamiętam to szpilki w stylu "firma od telewizorów" na co odpowiadano że "canon to firma od drukarek".

    "Co do raportu, nie sądzę by Sony podawało fałszywe dane. Takie badania zazwyczaj robią zewnętrzne firmy i raczej nikt ich nie kwestionuje. Tylko od kupującego taki raport zależy czy chce upublicznić wyniki."

    Dane pewnie są prawdziwe. Canon wraz z aparatem pokazał przejściówki które zapewniają pełną zgodność ze starymi szkłami więc użytkownicy mogą łagodnie przejść na nowy system.

    Nikon zapewnia tylko częściową kompatybilność więc jeśli ktoś już wcześniej rozważał bezlustra Sony to nie ma zbyt wielu argumentów by pozostać w swoim systemie lub dalej czekać na rozwój sytuacji.

    Ale jest i druga sprawa - Nikon nie ma bezlusterkowego systemu APS-C. Gdy sprzedaż lustrzanek leci w dół Nikon bardziej traci niż C i S.

  11. BlindClick
    BlindClick 28 maja 2019, 16:25

    Nie ma sie co dziwic, Sony ma rozsadna oferte, ma kilka rzeczy ktorych nikt nie ma, ma mocne punkty, ma video, generalnie ma plusy warte rozpatrzenia.
    NiC siedza twarda w SLR i widocznie jeszcze im sie nie pali by to zmieniac, wiec robia takie postepowe kroki w bok.
    Panas teraz pokazal mocny system, ale tez z wyraznymi minusami, tak by przypadkiem nie ugrysc sie w jezyk.
    Skoro Panasonic wchodzi w FF i sie nie boji, to widac ze jeszcze jest zapas, a wiec starzy wyjadacze siedza i kosza jeleni.
    Bo koszty ML sa genialne.
    Kupic jeszcze raz system ML to trzeba sie szarpnac niezle, a co w tym wygramy ?
    Mniejsze body, za to ciezsze szkla, heheh.
    A kto odkupi ode mnie stary sytem F ? Nieduzo tego, ale przez iles lat nazbieralo sie nieco i normalnych i smieciowych szkiel.
    Bo kupic Z i uzywac Niewszystkie szkla - a do tego jeszcze body z nielepsze w obsludze nie SLR.
    O Canonie nie wspomne bo to co on pokazuje w ML to jest kabaret, no poza lista patentow, tu jest WOW.

  12. Szabla
    Szabla 28 maja 2019, 16:39

    @RobKoz: A1, nie A2. D7D z pewnością nie był gorszy od D70.

  13. RobKoz
    RobKoz 28 maja 2019, 16:49

    @Szabla

    Dlaczego A1?
    Ja pamiętam A2 jako "wszystkomający" kompakt (wtedy się mówiło "hybryda") w rozsądnej cenie i dający niezłą jakość. A1 w ogóle nie utkwił w mej pamięci.

    Sprawdziłem teraz na dpreview: A1 5 mpix i 1200 USD, A2 8 mpix i 1000 usd.

    Cen D5D i D7D nie mogę znaleźć więc może cos źle pamiętam ale wydaje mi się że to chyba D5D konkurował z D70 a D7D był jednak droższy.

  14. PDamian
    PDamian 28 maja 2019, 17:51

    A w bezlustrach FF Sony spaada udział w rynku link

  15. JdG
    JdG 28 maja 2019, 19:09

    > A w bezlustrach FF Sony spaada udział w rynku

    geniusz!

    > Skoro Panasonic wchodzi w FF i sie nie boji, to widac ze jeszcze jest zapas,

    raczej nie zapas (rynku), tylko twarda konkurencja - rynek się kurczy i "profesjonalizuje" wskutek odejścia amatorów (ci mają telefony fotograficzne, całkiem dobre), natomiast konsorcjum z Leiką i Sigmą daje firmie szansę zająć trochę miejsca także na rynku dużych formatów i NiC nie wiele mogą tu zrobić, żeby sie przeciwstawić.

  16. thorgal
    thorgal 28 maja 2019, 19:11

    Cicho! Ten link jest niewygodny!

  17. PDamian
    PDamian 28 maja 2019, 19:18
  18. Szabla
    Szabla 28 maja 2019, 19:25

    @RobKoz: A1 to pierwszy na świecie aparat ze stabilizacją matrycy. A2 to jego późniejsza wersja z 8-megową matrycą i lepszym wizjerem. D7D był droższy, ale był lepszy (magnezowy korpus, większy LCD o wyższej rozdzielczości, szerszy zakres ISO). Dodatkowo, była to wówczas jedyna lustrzanka ze stabilizacją matrycy.

  19. ryba_pila
    ryba_pila 28 maja 2019, 19:50

    A niech Sony spada udział w bezlustrach FF. I tak ich nie kupię. Można by sądzić, że konkurencja wymusi spadek cen, ale wszyscy mają ceny że szkoda gadać.

  20. Szabla
    Szabla 28 maja 2019, 20:10

    Tak spada, że aż pukania od spodu nie słychać ;)

  21. thorgal
    thorgal 28 maja 2019, 20:39

    @ryba_pila

    Konkurencja działa bo teraz Z6 na promocji w UK można kupić za £1500.

  22. PDamian
    PDamian 28 maja 2019, 20:40

    Wielokrotnie spuściłem się tu nad przeciętnością bezlusterkowców FF Canona,
    ale to co już pokazał i co jest w harmonogramie premier [50/1.2, 28-70/2, 85/1.2, 15-35/2.8]
    stawia ofertę Sony w drogiej lidze.

    link

    No i w C i N nie trzeba przekonywać [specjalistów od trzy wyrazowych komentarzy] o konieczności istnienia obiektywu o ogniskowej 35mm -pomiędzy f/1.4 i f/2.8.

    link Hi hi hi...

  23. Zbyszek Gajda
    Zbyszek Gajda 28 maja 2019, 20:45

    BamBam, to Ty chyba takich zawodowców zatrudniasz, ja fotografuję ptaki lustrzanką, autofocus musi ostrzyć szybko i u mnie jest dokładnie odwrotnie, max.20% zdjęć nieudanych. Jakie to ma znaczenie czy lustrzanka czy bezlusterkowiec ? Tyle że jak na razie do lustrzanek jest większy wybór obiektywów.

  24. thorgal
    thorgal 28 maja 2019, 20:51

    @Zbyszek

    BamBam powinien iść do okulisty :)

  25. monangel
    monangel 28 maja 2019, 21:26

    Według raportu przygotowanego dla nie przez kilku gimnazjalistów największy udział w rynku ma Smiena około 343 % za nią Zenit 233 % potem Nikon 0.1 % i Canon 0.0001 % ale to wedługo moich danych.....które notabene sa tyle samo warte co ranking zrobiony przez nich.

  26. Szabla
    Szabla 28 maja 2019, 21:32

    Tak, PDamian, bo szkła F1,4 i F2,8 są całkowicie nieprzydatne. Dopiero F1,8 da się fotografować :D

  27. focjusz
    focjusz 28 maja 2019, 21:43

    Szczerze powiedziawszy to dziwi mnie to ale nie to że teraz ale że dopiero teraz. A dokladniej to dziwi mnie to że Canon ciągle na tak wyraźnym prowazdeniu. Bo o przez ostatnie lata Nikon miał parę przebojów ( D750, D500, D850) a w Canonie nie przypominam sobie ani jednego takiego wyrózniającego się aparati (od czasu 5Dm3 )
    W każdym razie to zdrowsza sytuacja kiedy jest kilku równorzędnych graczy na rynku niż gdy jest jeden z udziałem blisko 60%

  28. BlindClick
    BlindClick 28 maja 2019, 22:09

    @JdG Cieszy mnie odwaga L-Alliance, bo rynek maleje - tak strasza, a monopol nie pomaga klientom, wiec kazdy nowy to plus.
    Uwazam ze NiC mogliby duzo ale nie warto..
    Za to Sony dobrze sie ma - nie ujmujac nic Sony czy Minolcie - bo to bardziej ich sprawka.
    Jak widac na zmiany trzeba czasu - a czlek to wolna istota co napisal @focjusz.
    Przez ostatnie lata Nikon robi wow puszki i co ?
    Jak kamien w wode, hehe.

  29. Exmor
    Exmor 28 maja 2019, 22:33

    Jak tak dalej pójdzie to Canony i Nikony trafią do gazetki promocyjnej z Biedronki - w końcu trzeba gdzieś sprzedać zaległe zapasy magazynowe a marka czyni cuda ... :):):)

  30. JdG
    JdG 28 maja 2019, 23:01

    > Bo o przez ostatnie lata Nikon miał parę przebojów ( D750, D500, D850) [focjusz]

    może nie wszystko to były przeboje? albo przeboje tylko dla nielicznych zainteresowanych (co nie przełożyło się na zyski)? IMHO, D 500 z tego mógł być przebojem.

  31. prometeusz5000
    prometeusz5000 28 maja 2019, 23:26

    Eh , a prawda jest taka ze gdy system jest warosciowy - to nie trzeba co chwile kupowac nowego aparatu , Nikon d810 czy Canon 5Dm3 starczaja na bardzo dlugo . Migawka dziala , reszta tez ...wiec po co mamy kupowac nastepny model ...
    Ja widze jeden wazny atut przemawiajacy za lustrzankami - zywotnosc baterii .
    Nie znaczy to ze bezlustra sa z tego powodu bee , ale czasem to jest wazne.
    Wniosek mam taki ze ludzie inteligetni uzywaja aparatów dobrych i nie potrzebuja ich wymieniac co chwile bo tak nakazuje marketing.

  32. Szabla
    Szabla 28 maja 2019, 23:31

    Za bezlustrami przemawia żywotność migawki.

  33. yose
    yose 29 maja 2019, 09:38

    Co tu wiele mówić- Nikon jest konserwatywny i mało innowacyjny. Los Nokii chyba raczej im nie grozi, ale niewykluczone że za kilka lat obudzą się z udziałami w rynku poniżej 20%.

  34. deel77
    deel77 29 maja 2019, 09:56

    Gratulacje dla SONY - brawo. NIKON - do roboty - robicie świetne sprzęty (ale gorsze od Canona:)

  35. 3xN
    3xN 29 maja 2019, 10:03

    @Szabla
    28 maja 2019, 21:32
    "Tak, PDamian, bo szkła F1,4 i F2,8 są całkowicie nieprzydatne. Dopiero F1,8 da się fotografować :D"

    Ależ oczywiście, że się da fotografować na f1,4 i f2,8…
    Tylko że za większe pieniądze jednocześnie otrzymując mniej – it´s not a trick, it´s a Sony :P

    Dla tych, którzy boją się otwierać linki PDamiana:
    R35/1.8 kosztuje mniej niż CZ35/2.8
    Z35/1.8 kosztuje tyle samo co CZ35/2.8
    Z50/1.8 jest tańszy od CZ55/1.8

    "Widzi?" ;-)

  36. Negatyw
    Negatyw 29 maja 2019, 12:09

    @ryba_pila
    "Wiadomo, że Sony nigdy nie dało się robić zdjęć, przecież oni tylko telewizory dobre robią. Ten wynik to skutek wymarcia prawdziwych fotografów, którzy robili Canonami i Nikonami (stąd ten spadek całkowitego ryku o 7%), a zostali tylko amatorzy, którzy nie znają się na fotografii.
    Ps. z elektronicznymi wizjerami w ogóle się nie da dobrego zdjęcia zrobić, co najwyżej średniego ślubniaka."

    Z tymi telewizorami to przesadziłeś.

  37. Szabla
    Szabla 29 maja 2019, 12:35

    3xN: łatwo zrobić tańszy produkt. Dużo trudniej zrobić lepszy.

  38. Szabla
    Szabla 29 maja 2019, 13:05

    No i czemu akurat 35 i 55, pomijając fakt istnienia Sony 50/1,8 plus kilku 50-tek i 35-tek firm niezależnych. Co z 28 i 85 mm? :)

  39. 3xN
    3xN 29 maja 2019, 14:05

    @Szabla
    Akurat ww. obiektywy R i Z do tanich nie należą, ale są tańsze od ww. CZ przy takiej samej lub lepszej jakości obrazka.

    "No i czemu akurat 35 i 55"

    Bo PDamian je zapodał :P
    Poza tym Sony 50/1,8 to nie ta sama liga co Z50/1.8.
    Tak samo CZ 35/2.8 vs. Z35/1.8 - i nie chodzi tylko o swiatłosiłę.

    "Co z 28 i 85 mm?"

    Chwila, moment i będą ;-)

    BTW: Nie mam nic przeciwko Sony, wręcz przeciwnie - ma obecnie najlepszy System ML.
    Ale "Chłopcy z Placu Broni" nadciągają ;-)
    Czyli za rok/dwa będzie bardzo ciekawie.

  40. Szabla
    Szabla 29 maja 2019, 15:42

    Trzymajmy się faktów, a nie obiecanek.

  41. ros28
    ros28 29 maja 2019, 16:51


    Exmor 28 maja 2019, 14:01
    Ha Ha ! Z tego wynika że Nikon i Canon spóźnili się z premierą bezlusterkowców o około 5 lat . Zetki i eRki leżą na półkach i sie kurzą bo nikt tego drogiego badziewia nie chce . Jakże miła wiadomość dnia z tym Sony ! Będę miał bardo udany dzień !!!

    Oj chłopie, weź ty się lepiej za robienie zdjęć, zamias dawać publicznie plamę. Udany dzień, bo ktoś raport obublikował? Widać potrzebujesz "przedłużacza męskości" jak ci co sobie grubego SUVa kupują, ale nigdy w teren nie jeżdżą.

  42. ros28
    ros28 29 maja 2019, 16:55


    Szabla 28 maja 2019, 23:31
    Za bezlustrami przemawia żywotność migawki.

    A co ma migawka z lustrem wspólnego? To dwa oddzielen elementy.
    Chyba że elektroniczna, to inna bajka.

  43. LR
    LR 29 maja 2019, 22:21

    Z badań rynku które PDamian opublikował, widać że Canon chce gonić sony natomiast Nikon słabiutko. Jeżeli sprzedaż aparatów spada a nikon ma takie słabe wyniki to jestem ciekaw jakie będą dalsze posunięcia tej firmy.

  44. Exmor
    Exmor 29 maja 2019, 23:13

    @ros28
    Widzę u Ciebie brak poczucia humoru i jakieś dziwne kompleksy ...
    SUV to dosyć ogólny termin :dzisiaj mamy podział na Crossover-y, SUV-y i samochody dedykowane do jazdy terenowej. W każdym razie bez łańcuchów na lodzie w górach żaden z nich nie da rady :)

  45. mate
    mate 30 maja 2019, 09:48

    @LR
    "Z badań rynku które PDamian opublikował"

    To nie są "badania" rynku tylko zestawienie udziału sprzedaży w jednym kraju, w jednym miesiącu i w jednym segmencie rynku.

    "Jeżeli sprzedaż aparatów spada a nikon ma takie słabe wyniki to jestem ciekaw jakie będą dalsze posunięcia tej firmy."

    Sprzedaż aparatów spada, ale głównie w segmencie lustrzanek leci na pysk, bezlustra akurat odnotowują wzrosty rok do roku, myślisz że po co Canon i Nikon w to poszły?

  46. makudo
    makudo 31 maja 2019, 10:16

    @thorgal
    "Według udostępnionego przez Sony raportu"

    A myślisz że dzisiejszych czasach Sony pozwoliłoby sobie na sfałszowanie wyników? Gdzie w pierwszej lepszej reklamie telewizyjnej gdzie jest badanie czy ankieta to masz obowiązek podać źródło takiej ankiety? Kiedyś mogłeś powiedzieć że 9 na 10 klientów wybiera produkt y. A dziś musisz podać źródło takiego badania.

    I dalej - kto miał taki raport zamieścić?
    Firma która nie zmieniła pozycji w rankingu? No może.
    Firma która wbiła się wyżej? Jak najbardziej.
    Firma która w rankingu spadła? Już widzę jak się tym chwalą na stronie głównej firmy.





  47. 3xN
    3xN 31 maja 2019, 12:12

    Szabla
    29 maja 2019, 15:42
    "Trzymajmy się faktów, a nie obiecanek."

    Faktem jest, że nie trzeba w ogóle spieszyć się z wymianą lustrzanek FF na bezlustra FF :P
    I przypomnę często używany argument przez ludzi z Sony na początkowy brak natywnych szkieł FE:
    „Można podpiąć każdy obiektyw poprzez adaptery.“

    Ten sam argument odnosi się również do Nikona i Canona ;-)

  48. Szabla
    Szabla 31 maja 2019, 13:34

    Tak, czyli do ilości szkieł dostępnych do FE można spokojnie dopisać wszystkie szkła EF :)
    Ze szkłami FX już tak dobrze nie ma, bo i problem z przejściówkami większy.
    Co do wymiany luster FF na bezlustra FF: na razie tak się wydaje, ale za rok sytuacja diametralnie się zmieni :)

  49. ros28
    ros28 1 czerwca 2019, 18:15

    Szabla 31 maja 2019, 13:34
    ... na razie tak się wydaje, ale za rok sytuacja diametralnie się zmieni :)

    Szabla
    29 maja 2019, 15:42
    "Trzymajmy się faktów, a nie obiecanek."

    No i wszystko jasne :-)

  50. 3xN
    3xN 2 czerwca 2019, 10:38

    @ros28

    :D

    +1

  51. Szabla
    Szabla 2 czerwca 2019, 10:48

    Chyba nie załapaliście :D

  52. 3xN
    3xN 2 czerwca 2019, 11:58

    @Szabla
    Twoje wypowiedzi są często jak rondo bez drogowskazów.
    Coś w stylu teleturnieju…
    „Co miałem na myśli: odpowiedź a, b, c czy d?
    Zamiast prosto i konkretnie, to kamuflujesz swoje wypowiedzi aby móc zawsze niewygodne tematy/wypowiedzi korzystnie dla siebie (i Twojego biznesu) ominąć.
    Ale rozumiem, taki masz zawód ;-)

  53. Szabla
    Szabla 2 czerwca 2019, 14:14

    Sorry, ale wychowałem się w czasach, kiedy nie trzeba było pisać "Uwaga, teraz nastąpi ironia" :)

  54. Szabla
    Szabla 2 czerwca 2019, 14:21

    1. Kwestia wymiany luster FF na bezlustra FF dotyczyła skoncentrowania się NiC na tych drugich, w świetle zbliżających się igrzysk w Tokio.
    2. Kwestia trzymania się faktów dotyczyła porównania aktualnej oferty Sony z długofalowymi planami NiC, a także P.

  55. PDamian
    PDamian 2 czerwca 2019, 21:32

    B&H Best Sellers Digital Full Frame Cameras link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.