Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5590 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body

Cena: 10095 zł 9199 zł

Sprawdź

Aktualności

Adapter Nikon Z - Sony E od Techart

Adapter Nikon Z - Sony E od Techart
24 czerwca
2019 10:10

Chińska firma Techart wypuściła na rynek adapter do aparatów Nikon Z, pozwalający podłączać obiektywy z mocowaniem Sony E. Jego bardzo istotną zaletą jest obsługa autofokusa.

Urządzenie jest bardzo niewielkie, jak twierdzi producent, ma jedynie 2 mm grubości. Techart TZE-01 dostępny będzie w zestawie z dodatkiem typu "dock", pozwalającym aktualizować jego firmware. To się może okazać bardzo przydatne, bowiem na chwilę obecną obiektywy Samyang nie są z nim zgodne.

Adapter Nikon Z - Sony E od Techart

Najważniejszą informacją jest jednak współpraca z systemami autofokusa w aparatach i obiektywach (także Sigmy, czy Tamrona), zarówno w trybie pojedynczym, jak i ciągłym. Zachowano zgodność z fazowym AF, działają także algorytmy rozpoznawania twarzy i oka fotografowanej osoby. Producent utrzymuje także, że nie ma także problemu z regulacją stopnia otwarcia przysłony, czy pracą stabilizacji. Wszystkie informacje dot. obiektywu będą zapisywane w EXIF-ie.

Adapter jest już dostępny w sprzedaży. Jego cena wynosi 249$.

Adapter Nikon Z - Sony E od Techart

Adapter Nikon Z - Sony E od Techart

Adapter Nikon Z - Sony E od Techart


Komentarze czytelników (42)
  1. Exmor
    Exmor 24 czerwca 2019, 10:13

    Popieram takie produkty. Wreszcie młody system Nikon Z z wadami wieku dziecięcego może rozwinąć skrzydła dzięki legendarnej optyce Sony.

  2. gnieciuch
    gnieciuch 24 czerwca 2019, 10:24

    Dla mnie bez sensu, lepiej by było dać adaptery z Leici lub M42, aby ogarnąć manuale. Ale to tylko moja uwaga.

  3. Exmor
    Exmor 24 czerwca 2019, 10:28

    @gnieciuch24

    "Dla mnie bez sensu, lepiej by było dać adaptery z Leici lub M42, aby ogarnąć manuale. Ale to tylko moja uwaga."

    Manuala to sobie Możesz w studio użyć ale skoków narciarskich to raczej trudne wyzwanie .... :)

  4. Szabla
    Szabla 24 czerwca 2019, 10:31

    Techart rządzi :)

  5. Szabla
    Szabla 24 czerwca 2019, 10:35

    @Exmor: Techart produkuje adapter dający AF z manualami, ale tylko do Sony E -> link
    Działa to bardzo sprawnie, o ile obiektyw nie jest zbyt ciężki.

  6. Jacek_Z
    Jacek_Z 24 czerwca 2019, 10:53

    @Exmor - legendarna optyka Sony? Pierwszy raz słyszę takie określenie. Chyba, że Zeissy określasz jako optykę Sony.

  7. Manio
    Manio 24 czerwca 2019, 11:03

    @gnieciuch

    Też jestem fanem starych szkieł ( mam ich około 140 szt :-) ), wcześniej czy później i tak będą adaptery na M42, Leica L,M, R I inne . Rynek nie pozwoli na próżnię ;-)

  8. Szabla
    Szabla 24 czerwca 2019, 11:13

    Tylko bagnet Sony E ma otwartą specyfikację.

  9. Exmor
    Exmor 24 czerwca 2019, 11:23

    "wcześniej czy później i tak będą adaptery na M42, Leica L,M, R I inne . Rynek nie pozwoli na próżnię ;-)  "

    Masz racje - żeby tylko zdążyli wyprodukować te adaptery zanin pojawi sìę pleśniowa pajęczynka a po warstwach MC pozostanie wspomnienie... :)
    Żeby nie było - sam używam kilku pleśniawek raczej bo fajnie relaksują ....

  10. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 24 czerwca 2019, 11:24




    Manio
    24 czerwca 2019, 11:03 

    @gnieciuch

    Też jestem fanem starych szkieł ( mam ich około 140 szt :-) ), wcześniej czy później i tak będą adaptery na M42, Leica L,M, R I inne . Rynek nie pozwoli na próżnię ;-)
    ---------------------

    podziwiam

    swoje stare m42 lacznie z Body w komplecie wywiozlem bezlitosnie na smietnik.

    leice sprzedalem , dzisiaj wydaje sie za grosze , wowczas bylem z ceny zadowolony.

    nie zaluje.

  11. Michel
    Michel 24 czerwca 2019, 12:02

    Przecież już są na rynku adaptery umożliwiające podłączenie szkieł m42 czy LM do Nikona Z. Oczywiście bez AF.

  12. Michel
    Michel 24 czerwca 2019, 12:03

    @Pokoradlasztuki chwalisz się, że nie szanujesz pieniędzy? Można i tak...

  13. mate
    mate 24 czerwca 2019, 12:33

    @gnieciuch
    "Dla mnie bez sensu, lepiej by było dać adaptery z Leici lub M42, aby ogarnąć manuale. Ale to tylko moja uwaga."

    Ech, obsługa internetu to jednak trudna rzecz:
    link
    Tyle wystarczy czy za mało?

  14. wzrokowiec
    wzrokowiec 24 czerwca 2019, 12:45

    @mate
    "Ech, obsługa internetu to jednak trudna rzecz:
    link
    Tyle wystarczy czy za mało?"

    Niezły asortyment!

  15. gnieciuch
    gnieciuch 24 czerwca 2019, 13:03

    @Exmor mam TechArta do Sony i działa z moim Voitkiem bardzo sprawnie. A sport nigdy nie był moim światem do zdjęć, łupanie w gałe tak ale nie focenie.

    @mate właśnie niedawno testowałem taki układ - TechArt +przejściówka + Contax 50mm. Słabo działało, to nie to samo co bezpośrednio z Voitkiem. A za informację dziękuję, możesz być moim darmowym asystentem :)

  16. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 24 czerwca 2019, 13:22




    Michel
    24 czerwca 2019, 12:03 

    @Pokoradlasztuki chwalisz się, że nie szanujesz pieniędzy? Można i tak...
    --------------

    pieniedzy ?

    to jest - stary zlom, choc w moim wypadku wygladal jak nowy..
    moze dla zaspokojenia ciekawosci - ale ja ja juz zaspokoilem.
    wartosc handlowa niewielka , szkoda zycia na zajmowanie sie sprzedaza czegos takiego.

  17. Spejson
    Spejson 24 czerwca 2019, 15:19

    @gnieciuch
    Adaptery na M42 już są:
    link
    na Leica M też:
    link

  18. Jacek_Z
    Jacek_Z 24 czerwca 2019, 15:34

    Szabla, a co ma otwarta specyfikacja bagnetu Sony do podpinania manuali do Nikona Z? Sugerujesz, że stare szkła, bez chipów, bez AF pracuja lepiej na bagnecie Sony niż z Nikonami Z (czy Canonami R)?

  19. zbytek3
    zbytek3 24 czerwca 2019, 15:49

    Cena na ebayu okolo 230 euro... prawie tyle co MC-11 ...

  20. Szabla
    Szabla 24 czerwca 2019, 15:49

    Czytaj ze zrozumieniem. Chodzi o obsługę AF, taką jak w Techart LM-EA7. Tak. Stare szkła bez czipów chodzą lepiej na Sony, bo ten Techart daje AF :D

  21. Jacek_Z
    Jacek_Z 24 czerwca 2019, 16:16

    Sony ma otwarty bagnet. Jak to się ma do podpinania do Sony Nikkorów? Nijak. Działają słabo. Prawdopodobnie Zeissy z AF (do Sony) będą działały lepiej na Nikon Z niż Nikkory na Sony.

  22. Szabla
    Szabla 24 czerwca 2019, 16:39

    Nikkory Z w ogóle nie będą działać, bo odległość bagnetu do matrycy jest o 2 mm mniejsza niż w Sony E.

  23. 24 czerwca 2019, 18:00

    @Jacek_Z

    Ale mocowanie nikon F otwarte nie jest. Zresztą mocowanie nikon F ma taką brodę i przez lata było tyle kombinacji, że Nikon nawet sam ze sobą nie jest kompatybilny a co dopiero przez adapter na inne systemy.

  24. Szabla
    Szabla 24 czerwca 2019, 18:19

    Być może, otworzy się na starość ;)

  25. Myszowor
    Myszowor 24 czerwca 2019, 18:19

    I tym sposobem Nikon górą, bo do Z można wszystko podpiąć, a do Sony nie ;)

  26. 24 czerwca 2019, 18:30

    @Myszowor

    A z tego nikona Z to jest tyle do podpinania, że szkoda kasy na adapter :)

  27. focjusz
    focjusz 24 czerwca 2019, 18:33

    Ciekawostka - obiektywów na EF wartych podpięcia do Nikona Z ( czyli lepszych i tańszych od odpowiednikó F ) praktycznie brak. Ale zawsze miło widzieć - migracje się też zdarzają :)

  28. kabu
    kabu 24 czerwca 2019, 20:51

    Mam A7 i Z6 - i na bank zamowie adapter. Będę mógł zrobić wspólny system.

  29. miszak
    miszak 24 czerwca 2019, 22:54

    Chichot losu. Jeszcze niedawno fanboye n szydzili z Sony, że ludzie podpinają szkła innych marek. Teraz się cieszą, że mogą podpiąć Soniacze do super systemu Z. Z przykrością zauważam, że Nikon spaprał temat i za chwilę już nie będzie drugim producentem foto.

    A propos legendarności - tak obiektywy Sony E są w porównaniu z obiektywami Nikkor Z legendarne :D

  30. r2mdi
    r2mdi 24 czerwca 2019, 23:02

    miszak:
    Tak. Są legendarne bo mają kilka lat.
    Hi, hi, hi. Ale Ci wyszło. :)

  31. miszak
    miszak 25 czerwca 2019, 10:08

    r2mdi no dokładnie są na rynku kilkanaście razy dłużej niż nikkory Z hahaha ;-)

  32. zbytek3
    zbytek3 25 czerwca 2019, 11:07

    Zobaczcie wykonanie.... za te pieniadze mogli sie postarac...

  33. Szabla
    Szabla 25 czerwca 2019, 11:18

    Techarty są bardzo solidnie wykonane.

  34. Exmor
    Exmor 25 czerwca 2019, 11:43

    Dowcip polega na tym że jeżeli matryca w Nikonie została wyprodukowana przez Sony i dodatkowo możemy podłączyć optyke Sony to w takim razie wkład Nikona sprowadza się do softu jeżeli chodzi o system Z.
    Bardzo śmieszne czasy nastały - bez Sony branża foto byłaby zacofana o kilka lat :)

  35. Szabla
    Szabla 25 czerwca 2019, 12:24

    Została. Oczywiście, zaprojektowana przez specjalistów Nikona - zgodnie z ich oficjalną informacją :)

  36. BlindClick
    BlindClick 25 czerwca 2019, 14:18

    @Exmor - Tak dziala kapitalizm, maja cos, opatentowali, kosza zyski, ich nie interesuje postep, a dokladniej postep to wrog kapitalisty.

  37. sosin
    sosin 25 czerwca 2019, 14:53

    @BlindClick, chyba bardziej chodzi o możliwości produkcyjne i technologie niż patenty.

  38. Szabla
    Szabla 25 czerwca 2019, 15:08

    "Postęp to wróg kapitalisty" - człowieku, skąd się wziąłeś w 2019? :P

  39. kabu
    kabu 26 czerwca 2019, 13:02

    @miszak nie wiem o co ci chodzi trollu internetowy, ale musisz pamiętać że oprócz takich trolii którzy prowadzą w internecie wojny , są też fotografowie którzy używają sprzętu po to żeby robić zdjęcia. Ja używam A7III i używam systemu Nikon, mam też inne klamoty. I cieszy mnie fakt takiego adaptera, bo będę mógł podpiąć szkła z Sony do Nikona Z, z którego ostatnio częściej korzystam niż z A7III.

    Poza tym to jakiś absurd, żeby w czasach gdzie każdy aparat daje takie możliwości, robić wojenki systemowe. Przecież teraz to głównie ograniczenia ma człowiek i jego umiejętności. No i dla fanbojow produkcji części , co fotografa obchodzi jaki producent wykonał matryce. Skoro liczy się efekt końcowy produktu ....

  40. miszak
    miszak 26 czerwca 2019, 18:40

    @kabu wiem, że prawda zabolała ale trzymaj choć minimalny poziom bo wygląda to żenująco....

    Żarty z sonego, że stosuje konwertery aby podłączyć obce obiektywy to fakt. Przez kilka lat tak sobie żartowali między innymi użytkownicy Nikona. Teraz cieszą się z konwertera umożliwiającego podpięcie szkieł Sony FE do Nikona Z. Chichot losu to bardzo trafne określenie ale trzeba je rozumieć. Może Google Ci pomoże rozszyfrować ten zwrot ? Warto zrozumieć wypowiedź, którą się komentuje...

  41. Lipen
    Lipen 28 czerwca 2019, 07:51

    Urządzenie jest "bardzo niewielkie". Takie trochę masło maślane i nie za bardzo po polsku.

  42. Betelgeuse
    Betelgeuse 4 lipca 2019, 10:41

    Exmor
    "Dowcip polega na tym że jeżeli matryca w Nikonie została wyprodukowana przez Sony i dodatkowo możemy podłączyć optyke Sony to w takim razie wkład Nikona sprowadza się do softu jeżeli chodzi o system Z"

    Nie zapominaj o guzikach i ergonomii ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.