Fujifilm GFX 100 - zdjęcia przykładowe
Zapraszamy do obejrzenia kilkunastu zdjęć przykładowych, wykonanych finalnym egzemplarzem średnioformatowego bezlusterkowca Fujifilm GFX 100.
Prezentowane obrazy to pliki JPEG w najwyższej jakości (S.FINE) oraz najniższym dostępnym wyostrzaniu i odszumianiu.
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/11, exp. 1/160 s, ISO 400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 45.5 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/8, exp. 1/160 s, ISO 200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 41.9 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 100 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 40.5 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/4, exp. 1/160 s, ISO 50 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 33.5 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/8, exp. 1/160 s, ISO 200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 47 MB |
Aparat: GFX 100, GF63mmF2.8 R WR
Parametry: 63.0 mm f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 500 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 51.1 MB |
Aparat: GFX 100, GF45mmF2.8 R WR
Parametry: 45.0 mm f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 800 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 54.9 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/2.8, exp. 1/1000 s, ISO 100 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 41 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/2, exp. 1/1000 s, ISO 100 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 41.8 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/4, exp. 1/1000 s, ISO 500 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 48.1 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/14 s, ISO 800 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 55.2 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/27 s, ISO 1600 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 59.8 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/58 s, ISO 3200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 54.5 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/105 s, ISO 6400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 57.1 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/210 s, ISO 12800 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 63.5 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/420 s, ISO 25600 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 63.2 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/5.6, exp. 1/900 s, ISO 51200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 63.1 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/8, exp. 1/100 s, ISO 800 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 50.7 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/8, exp. 1/140 s, ISO 1600 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 57 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/8, exp. 1/350 s, ISO 3200 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 63.6 MB |
Aparat: GFX 100, GF110mmF2 R LM WR
Parametry: 110.0 mm f/8, exp. 1/640 s, ISO 6400 Plik: JPG, 11648×8736 pix, 64.4 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Szału nie ma. Niestety...
@szumm
Pokaż coś co sprawia że jest szał ;) Moim zdaniem jest świetnie.
Świetne zdjęcia. Szum bardzo przyjemny, drobnoziarnisty, bez kolorowych placków (taki nikonowski). ISO25600 w pełni używalne.
fajny, na chwile obecna lekko poza moim zasiegiem - ale z drugiej strony, dobrze widziec konstrukcje MF w coraz bardziej przystepnych cenach.
Coś niesamowitego. :) Rewelka.
Analiza pryszcza potwierdziła wysoką zdolność rozdzielczą.
On ma Nos (Detection) AF?
jest moc.
Być może to tylko moje wrażenie, ale wydaje się, że obrazek daje lepszy, niż matryca 50 mpx. Jakość obrazków, jak dla mnie, imponująca.
Rozdzielczość spoko, pytanie tylko komu to realnie potrzebne. Pewnie ma jakieś zastosowania ale stricte specjalistyczne.
jesli obnizysz rozdzielczosc , czy to przez odpowiednie ustawienia w aparacie , czy pozniej przez downsampling , obnizysz w ten sposob znacznie szumy.
reporterska puszka do b zlych warunkow oswietleniowych , gdzie potrzeba jakosci - jak kiedys linhof .
w scenach statycznych taka rozdzielczosc da sie uzyskac kazdym aparatem.
Realnie potrzeby nie sa wcale takie male - fotografia techniczna - reprodukcje. Dokumentacja .
Moda- duze plakaty ogladane z niewielkiej odleglosci .
zastosowan mozna wymienic cala mase. Nie jest to aparat koncypowany do zastosowan amatorsko - domowych.
choc mnie sie mazy sony 36*48 w rozdzielczosci 25 mpx w cenie 3000 euro i oczywiscie z bagnetem wiekszym niz E.
marzy
@druid
Np. do wykonywania zdjęć dzieł sztuki (obrazów) i ich cyfrowego katalogowania. Odszedłem z pracy z galerii Tate w Londynie jakieś 7 lat temu i wtedy do archiwizacji używaliśmy Nikonów D800. Taki Fuji byłby idealnym sprzętem do takiej pracy.
z ciekawosci zrobilem downsamplig zdjecia na 56000 iso do wymiaru internetowego - 2500 px
z jpg praktycznie Zero szumow , z raw u bedzie znacznie lepiej. Mysle ze do 4 k na 56000 iso da sie zrobic zdjecie praktycznie z szumem niezauwazalnym.
zalety duzej matrycy sa niezaprzeczalne.
@Pokoradlasztuki
"z ciekawosci zrobilem downsamplig zdjecia na 56000 iso do wymiaru internetowego - 2500 px"
Super, tylko to nie ma żadnego przełożenia na realne zdjęcia.
Gdybyś oprócz bezmyślnego onanizowania się do tabelek i liczb miał jakieś chociaż podstawowe pojęcie o praktycznym podejściu do fotografii nie formowałbyś takich wniosków.
ho, ho , hoo...
nastepny posiadacz starego d4 uwazajacy sie sam za mysliciela , wiedzacego lepiej.
wybacz , kiedys pokazywales tu swoje zdjecia sportowe , cos z reportazu - byla ta zenada na poziomie amatorskim,. Nie jestes autorytetem.
Nie interesuje mnie zdanie jakie masz ani na temat tego apartu , ani na moj , ani na jakikolwiek inny.
Jakby to powiedziec - posiadacz starego d4 nie jest dla mnie zrodlem , u ktorego szukam wiedzy czy opini
zapewne nie wiesz , ze istnieje standaryzowana metoda porownania szumu , w ktorej redukuje sie wielkosc zdjec do ok 4 k na dluzszym boku ( a4 w 300 dpi) , dzieki czemu mozna porownac szum , przy podobnej
dzieki temu mozna porownac .
dzieki temu mozna porownac . szum przy zblizonej rozdzielczosci.
@Pokoradlasztuki, napisał:
"jesli obnizysz rozdzielczosc , czy to przez odpowiednie ustawienia w aparacie , czy pozniej przez downsampling , obnizysz w ten sposob znacznie szumy."
@Posłaniec akurat tutaj @Pokora nie mija się z faktami. Downsampling "obniża" szumy przy post produkcji.
O ile akurat nie po ustawieniu w aparacie ale w post produkcji jak najbardziej.
@Posłaniec inwektywy nawet do kogoś, kto ma za sobą tyle jadu i wylanej gupoty na pl.rec.foto.cyfrowa jednak są nie na miejscu.
@sanescobar
"@Posłaniec akurat tutaj @Pokora nie mija się z faktami. Downsampling "obniża" szumy przy post produkcji.
O ile akurat nie po ustawieniu w aparacie ale w post produkcji jak najbardziej."
To jest oczywiste, ale:
-Uzyskanie podobnej rozdzielczości zdjęć w realnych warunkach wymagających ISO rzędu 25-51k nie będzie możliwa przy wysokorodzielczej matrycy. Nie będziemy tam mieli 1/900s, tylko np 1/100s, a do tego fotografowany obiekt będzie się poruszał.
-Główny problemem w tego typu zdjęciach nie są szumy na płaskich powierzchniach, a to, co się dzieje w ciemnych partiach zdjęć, które zawierają szczegóły(włosy, twarz w cieniu, ubrania) Przy małym pikselu + poruszeniu zdjęcia jakiekolwiek ruszenie suwaka odszumiania spowoduje wygładzenie wszystkiego, a nie tylko szumów, natomiast ruszenie suwaka ostrości będzie wyostrzać albo nic, albo wszystko(łącznie z szumem).
"Niestety" ta wiedza wymaga albo jakiegoś praktycznego pojęcia o fotografowaniu w takich warunkach, albo wiedzy z zakresu praktycznego zastosowania teorii sygnałów(a konkretniej ich filtracji) w kontekście pracy z plikami graficznymi.
W zakresie ISO 100 do... 3200? 6400? Rzeczywiście ta matryca najprawdopodobniej będzie spisywać się najlepiej na rynku(może z wyłączeniem 100 MP od Hassela), ale na ISO rzędu 25600-51200 efekty będą już znacząco gorsze od jakiś D5/Z6/A7SII/A7III.
"@Posłaniec inwektywy nawet do kogoś, kto ma za sobą tyle jadu i wylanej gupoty na pl.rec.foto.cyfrowa jednak są nie na miejscu. "
Po prostu zniżyłem się do poziomu rozmówcy, bo jakakolwiek merytoryczna odpowiedź na ten post nie miała sensu.
sanescobar
28 czerwca 2019, 15:01
@Posłaniec akurat tutaj @Pokora nie mija się z faktami. Downsampling "obniża" szumy przy post produkcji.
O ile akurat nie po ustawieniu w aparacie ale w post produkcji jak najbardziej
------------
i czemu piszesz na wyczucie nie wiedzac jak to rzeczywiscie jest ?.
oczywiscie ze obnizenie rozdzielczosci w aparacie obniza poziom szumu na zdjeciu
konkretny przyklad :
w raw 5616 px dla luminancji 104 poziom szumu 2,9%
w srwaw 2784 px dla luminancji 102 - poziom szumu 2,0 %
dokladnie ten sam kadr.
a wiec obnizenie rozdzielczosci obrazu spowodowalo spadek poziom szumu o 31% - to pomierzone na obrazie TIF
przejscie na jpg obniza dalej poziom szumu o nastepne 30 % , przy najwyzszej jakkosci kompresji. Zwiekszenie kompresji jpg powoduje dalszy spadek poziomu szumu ale kosztem rozdzielczosci.
rozdzielczosc i szum to naczynia polaczone ( jedno w gore , drugie tez).
Ten fuji to znakomity pod wzgledem szumow aparat , co mozna przypuszczac juz na podstawie prezentowanych tu jpegow.
Wow, 100MP to jest moc, alez wielkie. Alez to ma informacji.
Takie to mozna kadrowac :)
W sumie to i zoom nie potrzebny, heheh, 5x z kadrowania da sie zrobic.
Tak mi sie wydaje ze wiekszosc takich aparatow bedzie pracowac na niskim ISO i dlugim czasie naswietlania, przeciez to nie ma AF wybitnego, i ma duze szkla - teoretycznie.
Wiec gdybym ja mial kupic taki aparat to by mnie interesowalo, jakosc na niskim ISO, IBIS, szumy termiczne, jak aparat znosi dlugie naswietlanie - dluga prace.
Moim daniem ten jpg w ISO 51k wyglada MEGA super, inna sprawa ze szklo i taki temat ladnie sie odszumia i elektronika ma tam latwo, 51k na czlowieku juz nie bedzie tak pieknie, za co tez i nie ma klauna w 51k, hehe.
Ale tak jakos jest ze nie ma czesto tu zdjec jakie bym chcial w tescie zobaczyc.
@Posłaniec, nie chodzi o warunki, nie wymagaj od @Pokory tego żeby liczył albo miał wiedze praktyczną, własciwie to nie wymagaj za wiele. Akurat z downsamplingiem ma racje. Chodziło o zasadę ogolną a nie o to jak to będzie wygladało to w cieniach i jaka jest elastyczność a najbardziej DR na materiale przy wyższym iso, czy nawet na kapkę niższym a ciągniętym w cieniach.
Mi chodziło o to, że miedzy nazwaniem kogoś "tłukiem" a wyzywaniem czyjeś matki jest jednak różnica i łapanie takiego poziomu nie przystoi człowiekowi inteligentnemu niezależnie od poziomu adwersarza :)
"czemu piszesz na wyczucie nie wiedzac jak to rzeczywiscie jest ?"
BlindClick
28 czerwca 2019, 17:01
Tak mi sie wydaje ze wiekszosc takich aparatow bedzie pracowac na niskim ISO i dlugim czasie naswietlania, przeciez to nie ma AF wybitnego, i ma duze szkla - teoretycznie.
Wiec gdybym ja mial kupic taki aparat to by mnie interesowalo, jakosc na niskim ISO, IBIS, szumy termiczne, jak aparat znosi dlugie naswietlanie - dluga prace.
------------
obudowa wskazuje , ze nie jest to aparat koncypowany wylacznie do pracy w Studio. To jest takze aparat do pracy reporterskiej , a tutaj wysokie iso czesto okazuje sie konieczne.
o ile o p645 , czy skrzynkowym hasselu nie powiedzilbym, iz sa to aparaty reporterskie , to w tym przypadku nie mam takich watpliwosci.
To jest filozofia podobna jak kiedys w czasach analogu linhof technica , czy mamija - duze reporterskie aparaty umozliwiajace prace w trudnych warunkach oswietleniowych bez koniecznosci doswietlania. Przykladowo - uroczystosc wreczenia odznaczen w palacu prezydenckkim , sluby i setki innych w swietle zastanym. Nie mialbym oporu robic tym Sport - oczywiscie nie regaty z brzegu , czy przeloty szybowcowe z ziemi, ale dynamiczne sceny wymagajace kunsztu i przemyslen fotografa - dlaczego nie ? Mniej za to lepiej.
Jesli AF bylby za wolny , to zawsze pozostaje sprawdzona metoda pulapki ostrosci. Ostatecznie robiono zdjecia sportowe p-sixem , rolleiflexem 66 itp. A tym w porownaniu do wymienionych to dziecinnie latwa igraszka od strony technicznej.
niestety @Pokora to nie jest aparat do pracy reporterskiej, znowu gorzej dla faktów jak zwykł mawiać @szabla :)
sanescobar
28 czerwca 2019, 22:43 ?
niestety @Pokora to nie jest aparat do pracy reporterskiej, znowu gorzej dla faktów jak zwykl mawiac @szabla :)
------------------------------------------------------------
tak, jak zwykle masz racje - nie jest aparatem odpowiednim do reportazu . wskazuje na to stabilizowana matryca , ktora zostala wprowadzona oczywiscie z mysla o pracy studyjnej na statywie i jest konieczna do studyjnego swiatla blyskowego. Do pracy z reki nie jest potrzebna .
wskazuje na to oczywiscie takze obudowa wzorowana na tej z c1dx i d5 - ktore sa typowymi aparatami studyjnymi, nieodpowiednimi do reportazu.
szybkosc 5 kl/sek - to oczywiscie ze wzgledu na wymagana szybkosc pracy w studio , nie ze wzgledu na reportaz.
uchwyty do przypiecia paska sa nie po to by nosic aparat na ramieniu czy szyi , lecz zeby zawiesic wygodnie na statywie.
nie ma takiej mozliwosci bys wyslal merytorycznie prawidlowy post. wcinasz sie w kazdy , doslownie kazdy watek wyslajac nic nie wnoszace wlasne uwagi i calkowicie blednie merytoryczne wypowiedzi.
- diody nie sa podloczaone zaporowo
- 30 minut nie wynika z przepisow celnych
- obnizenie rozdzielczosci w aparacie nie obniza szumu
itd , itp
czy ludzie obslugujacy aparat dla pieniedzy Maja awersje do samoksztalcenia sie , bo rozumiem ze szkoly w tym kierunku nie zrobil?
aparat koncypowany do pracy reporterskiej
z tym obiektywem i tej rozdzielczosci matrycy , przy kropowaniu odpowiada ekwiwalnetowi 70 - 200 mm - przy swiatlosile 2.0
ciezar tego zestawu dla swiatlosily 2.0 - 2500 gram
d5 z 70-200 2/8 dla swiatlosily 2.8 - 2800 gram
ten aparat ma wszelkie cechy aparatu reporterskiego, choc to oczywste nie tak uniwersalny jak typowe c1dx , d5 . Nie jest dla nich zamiennikiem.
Przykladowo do reportazu slubnego, okolicznosciowego - wymarzony aparat.
widze ze sklep oferuje wymiane starszego gfx50 na ten. Jest jakas przemyslana strategia handlowa. Za chwile bedzie troche tanszy - cena wcale nie z kosmosu- bedzie ponizej 10 000 eu. Kazdy taksowkarz musi wydac 2 - 3 razy wiecej na swoje narzedzie pracy.
.............................................................
moj kandydat na cytat roku , autor - Poslaniecprawdy:
Poslaniecprawdy
28 czerwca 2019, 13:11 ?
@Pokoradlasztuki
Moze nie jestem autorytetem, ale moja matka w przeciwienstwie do twojej nie jest rez uliczna kurwa.
aparat koncypowany do pracy reporterskiej
aparat koncypowany ROWNIEZ do pracy reporterskiej
.............................................................
moj kandydat na cytat roku , autor - Poslaniecprawdy:
Poslaniecprawdy
28 czerwca 2019, 13:11 ?
@Pokoradlasztuki
Moze nie jestem autorytetem, ale moja matka w przeciwienstwie do twojej nie jest rez uliczna kurwa.
@Pokora, napisał:
"nie jest aparatem odpowiednim do reportazu . wskazuje na to stabilizowana matryca , ktora zostala wprowadzona oczywiscie z mysla o pracy studyjnej na statywie i jest konieczna do studyjnego swiatla blyskowego. Do pracy z reki nie jest potrzebna ."
Dziwisz się, że nikt z Tobą nie dyskutuje na argumenty? Tylko leci krótka inwektywa w twoim kierunku :P
To teraz zagadka dla rozwiniętego inaczej: który korpus reporterski od canona i nikona ma stabilizację?
Druga zagadka, który korpus do pracy studyjnej ma stabilizacje od canona lub nikona?
Za pomoca twoich głupich twierdzeń, mozna udowodnić wszystko.
Jedyny korpus, który spełnia kryteria reporterskie ze stabilizacją, szklarnia i uczelnieniami, buforem, odpowiednią obudową i szybkością pracy oraz udogodnieniami przy zrzucie produkowanym obecnie na rynku jest sony A99
@pokora, napisał:
"szybkosc 5 kl/sek - to oczywiscie ze wzgledu na wymagana szybkosc pracy w studio , nie ze wzgledu na reportaz. "
Wiesz jaką szybkość pracy mają korpusy konkurencji ze studia? To w obecnych czasach standard, zreszta przeczytałes szybkość z tabelki a nie z pomiaru. Taką szybkość pracy osiągają nawet strucle entry level. Puk, puk @pokora tu druga dekada 21 wieku :). Pliki coraz większe a producenci i taka dają radę :
Biedny 5DsR, wedle twojej nomenklatury związku z tym iz ma 5kl/s jest korpusem reporterskim. Znowu na podstawie dziwnych przesłanek wysnuwasz za daleko idące wnioski, jak Kaziu fantasta.
Ponad połowa korpusów entry level produkowana od 2014 roku ma 5kl/s wedle producenta.
@pokora, napisał:
"nie ma takiej mozliwosci bys wyslal merytorycznie prawidlowy post. wcinasz sie w kazdy , doslownie kazdy watek wyslajac nic nie wnoszace wlasne uwagi i calkowicie blednie merytoryczne wypowiedzi.
- diody nie sa podloczaone zaporowo
- 30 minut nie wynika z przepisow celnych
- obnizenie rozdzielczosci w aparacie nie obniza szumu "
To wynika tylko z twoich fantazji, wysnuwasz za daleko idące wnioski na podstawie nie związanych parametrów. Teraz znowu zaczynasz odpowiadać na pytania, które nie padły, takie masz standardy :)
@pokora napisał:
"ciezar tego zestawu dla swiatlosily 2.0 - 2500 gram
d5 z 70-200 2/8 dla swiatlosily 2.8 - 2800 gram "
Widzisz tłuku swój błąd w obliczeniach? Dziwisz się, ze nikt z Toba nie dyskutuje na argumenty?
Te diody połaczone zaporowo, to jakaś twoja obsesja, nawet nie wiem o co Ci chodzi, przy takiej masie fantazji, ciężko ogarnąć twoje fantazje.
Wszędzie to samo, @Pokora nie kłam, napisałeś, że tryby filmowe trafiły do dslr z powodu cła, nikt nie kwestionuje istnienia cła. Prostowanie twoich fantazji jak pisał ci @Negatyw, to jedyny powód.
Poza tym nie zachowuj się jak @JdG, jeżeli dyrektor generalny nikona mówi, ze to ograniczenie wtedy wynikało z grzania się matrycy to On wie zdecydowanie lepiej od ciebie jak zbudowane są jego produkty. Zresztą do teraz nie potrafisz wyjaśnić owych 5min w pierwszym modelu oraz 12min w kolejnych.
Czy ty jesteś upośledzony umysłowo, teraz wiesz lepiej od inzynierów nikona jak było? Zresztą inzynierowie z canona podają limit 12min właśnie ze względu na "file system" oraz "overheating" jako główne przyczyny. Od inzynierów canona też wiesz lepiej dlaczego na początku było to tylko 12min?
Cały yt i vimeo jest pełne wywiadów z dyrektorami i inzynierami od canona i nikona, dlaczego na początku overheating był problemem.
Nie ma bardziej durnej teorii niż ta, że tryby filmowe trafiły do dslr z powodu cła a właśnie to napisałeś.
Co do fuji, to chyba nie rozumiesz jakie własności ma korpus reporterski, no i widzę niczym nie różnisz się od płaskoziemców używających m43.
Tak czysto hipotetycznie;
Idę sobie z znajomymi przez park. Pora na zdjęcia ciekawa bo zastane światło słoneczne tuż przed zachodem, odbite od białych obłoków pięknie wpada między koronami drzew. A wyciągnę może swojego 100MPx Sanyboy'a MF, ML, super, hiper "przełom w fotografii" wszak mnie stać bo kosztuje tylko 3000$. A zrobię zdjęcie repo tym moim sympatycznym znajomy z dziećmi. Obiektywy mam ciemne stałki i zoomy F4 ale przecież podwyzsze ISO i ciach. Ustawiłem 1/400 na dzieciaki to chyba wystarczy. Patrzę w domu na zdjęcia jakaś taka nie ostra, poruszona ta dziatwa. Jak to? Dlaczego, sobie myślę. Mam! Chyba znam odpowiedź pomimo tego że jestem amatorem. Wszak profesjonaliści na optycznych.pl w komentarzach pisali że to idealna puszka do repo ale chyba oni zdjęć nie robią :D Zatęskniłem wtedy do mojej starej lustrzanki z użytecznym ISO 6400 i budynowymi kundlami F1.4
Co do zdjęć przykładowych jakość robi wrażenie. Ogólnie uważam że proporcje 3x4 dla portretu są idealnie.
@Pokoradlasztuki @sanescobar @sosin
Tak, chociaz teraz sobie mysle ze ten metalowy drip to po prostu radiator, ML maja ciezko z chlodzeniem matrycy, ona ciagle dziala !!!
bardzo mi sie to nie podoba.
A nie to ze Oni chcieli zrobic 2-chwytowa puszke, bo to jeszcze az tak nie potrzebne, moze nie mieli miejsca w srodku, za to i przyciski male, hehe.
"ze nie jest to aparat koncypowany wylacznie do pracy w Studio."
Z tym sie zgadzam, bo ile poprzednie "MF" to bez szans w reportazu czy werelu, tu juz mozna cos robic i liczyc na dobre efekty.
Generalnie - teraz juz nie ma sztywnych podzialow, aparaty sa uniwersalne, szybkosc minimalna jest wysoka, AF w obiektywie, w puszce zostaje matryca i ergonomia i AI.
Skoro byly warsztaty z Komorki jako aparatu studyjnego wiec i GFX moze byc paparazzi, badz na odwrot ;P
Inna sprawa ze ktos szukajac aparatu reporterskiego nie wezmie tego, bo sa lepsze.
A obiektywy w tym systemie - to takie jakies amatorki, gdzie sa PRO ?
Sa jakies f1.4 badz f1.2 na ten system ?
wieksza powierzchnia obudowy oznacza lepsza wymiane ciepla z otoczeniem , ale to dziala w obydwie strony, tzn rowniez wiecej ciepla moze zostac dostarczonego do wnetrza aparatu np wskutek nagrzania obudowy przez promieniowanie sloneczne , nan padajace.
nie sadze aby wprowadzono podwojny spust i zdublowano Kolo nastawcze ze wzgledu na wymiane ciepla.
"
Stivenson
30 czerwca 2019, 17:43
Tak czysto hipotetycznie; "
hipotezy Maja to do siebie ze nie musza byc sluszne. dlatego sa wlasnie hipotezami
Zwrot "hipotetycznie" nie oznacza konieczności stawiania hipotezy.
hipotetycznie co niehipotetyczne moze byc hipotetycznym , a co hipotetyczne moze byc niehipotetcznym.
@Szabla, snapisał:
"Zwrot "hipotetycznie" nie oznacza konieczności stawiania hipotezy."
Ostatnim kontynentem nie zbadanym przez @pokore jest logika, nie rozumie jakie znaczenia w zdaniu maja spójniki/ równoważniki i przecinki. Stawianie ich na pałe gdzie popadnie, hipotetycznie dodaje mu animuszu.
I jak @Pokora to jest reporterski korpus czy nie?
Tak czysto hipotetycznie:D
Gdzieś w odległej gromadzie istnieje galaktyka w której znajduje się układ słoneczny. W jej centrum znajduje się cefeida a dokoła niej krążą skaliste planety. Na jednej z nich istnieje inteligentna forma życia która wytworzyła technikę pozwalająca na rejestrowanie obrazów w cyfrowej postaci. Dwie bolączki owej cywilizacji to wysoka temperatura panującą na planecie. Spowodowana jest bliskością gwiazdy. Druga zmora obcych to nagrzewanie się ich wspaniałych zbliżonych wielkością do ziemskich średnioformatowych korpusów reporterskich, które z gripami są nieco duże więc absorbują znacznie więcej promieniowania. Gdyby tylko ta odległa cywilizacja mogła się skontaktować z ziemią i podpatrzyć rozwiązania techniczne stosowane np w aparatach do astrofotografii ich życie było by o połowę łatwiejsze. Nie musiały by te istoty zasłaniać mackami czy też innymi odnóżami swych pięknych ogromnych reporterskich aparatów!
Rozumiem, że stabilizacja matrycy jest tak wydajna, że zdjęcia będą nadal ostre również po opróżnieniu tych butelek? :)
Osobiście jakoś nie widzę tu zastosowania w portretach ponieważ zbyt dużo detali wykazanych na twarzy modelki wcale nie sprawia, że jest ładniejsza. Wręcz przeciwnie uwidocznione pory i mieszki włosowe nie są jakoś fotogeniczne. Co widać na twarzy tego jakże przystojnego Pana. Więc najpierw wydajemy 48 tyś. na dobry sprzęt, a potem wszystko wyrównujemy w Adobe Ph.
@ekspedykt z informacji zawsze jest lepiej schodzić, czyli lepiej ją mieć niż nie mieć. Chyba każdy na tym portalu powinien to rozumieć.
Zawsze skórę przy portrecie "*się wyrównuje" obojetnie ile masz tej informacji, chyba że to jakieś amatorskie pstrykadła, wtedy sporo mozna wybaczyć.
* stosuje odpowiednie zabiegi w postproduckcji