W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus E-PL3 - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | E-PL3 |
Data premiery | 2011-06-30 |
Liczba pikseli | 12.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG) • 1024 x 768 (JPEG) • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4 (w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu | TruePic VI |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Zdjęcia 3D: MPO • Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG) • Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD), Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG) |
Zakres ISO | Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 2x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps • 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps Motion-JPEG: • 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s • 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG), Wbudowany mikrofon stereo. |
Ogniskowanie | Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą) • Strefy AF: 35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól, automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy, swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu, dostępne podświetlanie punktów AF. • Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR) • Funkcja wykrywania twarzy i oka • Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 |
Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Digital ESP (matrycowy 324-strefowy), • centralnie ważony uśredniony, • punktowy (ok 1% pow. ekranu), • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia), • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K), • Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M), • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
Programy | iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D |
Zdjęcia seryjne | Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu) |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200) • Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64), • Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL, • Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy), Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza, • Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode), • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV, • Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku. |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s |
Karta pamięci | Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Do filmowania zalecane karty Class 6 |
LCD | Odchylany, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach, Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców), Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Wizjer | Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake • VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Komunikacja i złącza | Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1 • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III • opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). |
Akcesoria | Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. |
Waga | 265 g (bez akumulatora)
ok. 313 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 109.5 x 63.7 x 37.3 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6). Funkcja i-Enhance. Polskie menu. Tryb wielokrotnej ekspozycji. Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1. Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1. Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek. Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: czarnej, białej, srebrnej oraz czerwonej. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 400
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Brak intuicyjnego doboru parametrów jak w przypadku lustrzanek. Zdjęcia mają zimniejsza barwę niż przy E500.
Zalety: Lekki, oprócz zdjęć można robić krótkie migawki uzupełniające temat zasadniczy. Użyteczne ISO 1600-3200 czyli min. 4x więcej niż w przypadku starszych lustrzanek gdzie w zasadzie jest to 400.
Podsumowanie: Dobry trwały sprzęt, oszczędza kręgosłup użytkownika.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 2000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Size, performance, photo quality, portable, szybki autofokus
Zalety: iso performance will be better.
Podsumowanie: value / performance very good
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 1800
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: brak wizjera
Zalety: same plusy, duza dostepnosc szkielek
Podsumowanie: Mały poręczny z dużą dostępnością obiektywów i akcesoriów
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: ok 2000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak gripu
Zalety: możliwość podpięcia dowolnego obiektywu, największa ilość szkiełek dedykowanych z pośród bezlusterkowców, wymiary,
Podsumowanie: Polecam na wakacyjne wyjazdy i początek przygody z fotografią
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: £74
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Kwestia indywidualnego postrzegania tego tematu, ale dla mnie max ISO, ktore jest w pelni uzyteczne, to 1600. Brak kola do zmian parametrow rodem z lustrzanek, to na tylnej sciance jest dla mnie trudne w uzytkowaniu, poniewaz mam duze dlonie, a co za tym idzie grube palce.
Zalety: Lekki, prawie kieszonkowy (z panasem 20/f1.7) przyzwoita cena. Pomiar swiatla dzialajacy z kazdym obiektywem (systemowe, i te uzywane z roznej masci przejsciowkami) Uchylny ekran.
Podsumowanie: Kupilem go, w rozliczeniu dajac stara lustrzanke, i E-PL2. Trafil mi sie bialy, bo tylko takie mieli w sklepie. Okleilem go czarna tasma klejaca, i dorobilem mu grip z kawalka dlugopisu, wyglada okropnie, i bardzo nieestetycznie, ale wlasnie o to mi chodzilo- ma byc nieatrakcyjny dla zlodziei. W porownaniu z E-PL2, ktorego mialem wczesniej dla mnie zaletami "trojki" sa : wyzsze uzyteczne iso, uchylny ekran, mniejsza waga. Uzywam go z panasem 20mm/f1.7, i z wizjerem VF2 (jakos nie potrafie focic "na zombiaka"), i traktuje go jako aparat kieszonkowy, dla mnie najwieksza wada jest plaski front korpusu bez jakiejkolwiek wypuklosci polepszajacej chwyt, i to niezyteczne dla mnie kolo na tylnej sciance. Ogolnie oceniam ten model, jako lepszy, niz E-PL2. Kazda osoba chcaca wejsc w bezlusterkowce powinna "pomacac" E-PL3, jest to taki sredniak o przyzwoitej proporcji ceny do tego, co uzytkownik dostaje, a wady... kazdy sprzet jakies ma , kwestia tego, kogo jakie wady najbardziej uwieraja.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak wizjera, na + jest dodatkowy
Zalety: szybki autofokus
Podsumowanie: dla amatora ok.