W bazie znajduje się 2418 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Olympus E-PM1 - specyfikacja i opinie
Producent | Olympus |
---|---|
Model | E-PM1 |
Data premiery | 2011-06-30 |
Liczba pikseli | 12.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG) • 1024 x 768 (JPEG) • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4 (w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
Procesor obrazu | TruePic VI |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW Rodzaje JPEG: Fine/Normal • Zdjęcia 3D: MPO • Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG) • Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD), Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG) |
Zakres ISO | Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV |
Migawka | szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s |
Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 2x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps • 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps Motion-JPEG: • 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s • 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG), Wbudowany mikrofon stereo. |
Ogniskowanie | Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą) • Strefy AF: 35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól, automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy, swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu, dostępne podświetlanie punktów AF. • Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR) • Funkcja wykrywania twarzy i oka • Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 |
Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru: • Digital ESP (matrycowy 324-strefowy), • centralnie ważony uśredniony, • punktowy (ok 1% pow. ekranu), • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia), • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K), • Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M), • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
Programy | iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D |
Zdjęcia seryjne | Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu) |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200) • Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64), • Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL, • Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy), Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza, • Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode), • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV, • Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku. |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s |
Karta pamięci | Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Do filmowania zalecane karty Class 6 |
LCD | Stały, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach, Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców), Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Wizjer | Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake • VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Komunikacja i złącza | Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1 • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III • opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 330 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). |
Akcesoria | Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. |
Waga | 215 g (bez akumulatora)
ok. 263 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 109.5 x 63.7 x 34.0 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6). Funkcja i-Enhance. Polskie menu. Tryb wielokrotnej ekspozycji. Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1. Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1. Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek. Dostępny w czarnej, białej, srebrnej, ciemnobrązowej, fioletowej oraz srebrno-różowej kolorystyce. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 200
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Bardzo minimalistyczny, sterowanie i ustawienia z meny, to moze byc wada jak i zaleta.
Zalety: Malutkie rozmiary, dobra jakosc wykonania, wysoka jakosc zdjec JPG, razem z Zuiko 17 mm 2,8 lub Lumixem G 14 mm swietnie pasuje do fotografii ulicznej.
Podsumowanie: Kupilem za 200 zlotych z objektywem Zuiko 17 mm 2,8. Potrzebowalem cos co miesci sie w kieszeni kurtki, przymierzalem sie do kompaktowego Ricoh GR II, ale cena zaporowa. Duzo fotografuje na ulicy. Olympus byl strzalem w dziesiatke do takich zadan, za grosze, mimo ze najlepsze lata ma juz za soba.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 400
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Wyższe czułości raczej nieużyteczne. Okrojony z pokręteł i guzików, trudno i po woli pracuje się w trybach PASM -często gubię się pracując na tym małym krzyżaku z kółkiem...
Zalety: Mały rozmiar. Solidnie i estetycznie zrobiony.
Podsumowanie: Na pewno jakością zdjęć znacznie odstaje od lustrzanek i najnowszych bezlusterkowców ale dla takiego amatora jak ja jest bardzo dobrze -tym bardziej, że kupiłem to body za małe pieniądze.