Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aktualności

Problemy z obiektywami Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM (AKTUALIZACJA)

Problemy z obiektywami Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM (AKTUALIZACJA)
14 listopada
2019 14:36

Japoński oddział Sony opublikował notę prasową informującą że przy podłączeniu obiektywu Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM mogą wystąpić problemy związane z poprawnym działaniem korpusu oraz jego ekranu LCD. Obiektywy charakteryzujące się podobną wadą zostaną bezpłatnie naprawione.

Jak zaznacza producent, problem występuje jedynie w części obiektywów FE 16-35 mm f/2.8 GM. Aby sprawdzić, czy obiektyw kwalifikuje się do naprawy należy wpisać jego numer seryjny na poniższej stronie.

Stanowisko europejskiej centrali, przesłane nam przez Sony Polska, brzmi następująco:

Firma Sony przykłada dużą wagę do zapewnienia najwyższej możliwej jakości swoich produktów. W ramach prowadzonych badań stwierdzono, że niewielka liczba obiektywów z mocowaniem typu E FE 16–35 mm F2.8 GM „SEL1635GM” może po zamontowaniu na aparacie powodować nieprawidłowe działanie aparatu.

Użytkownicy tego modelu są proszeni o zweryfikowanie numeru seryjnego w witrynie pomocy technicznej Sony. Egzemplarze, w których może wystąpić to zjawisko, zostaną bezpłatnie naprawione przez Autoryzowane Centrum Pomocy Technicznej. Firma Sony dokłada wszelkich starań, by zapewnić klientom najwyższy standard obsługi przed- i posprzedażowej, i pragnie przeprosić za zaistniałe niedogodności.

AKTUALIZACJA

Artykuł zaktualizowano o polskojęzyczną notę serwisową


Komentarze czytelników (15)
  1. Jonny
    Jonny 14 listopada 2019, 16:30

    Tak po prostu ?
    Bez jednego przepraszam, czy pocałuj mnie w ... nos ?

  2. zentaurus
    zentaurus 14 listopada 2019, 19:13

    Jonny@
    Powinni przeprosić i popełnić sepuku.

  3. Jonny
    Jonny 14 listopada 2019, 19:34

    Wystarczyłby kupon rabatowy 5 - 10% na produkty firmy Sony.
    Tak przeprosić, żeby nakręcić koniunkturę, oto jest sztuka.

    A seppuku ? No cóż. ;-)

  4. boorg
    boorg 14 listopada 2019, 21:06

    Jako producent Sony oświadczamy, że obiektywy Sony są nieobliczalne. :)

    Dziękujemy za zaufanie. ;) I pozdrawiamy. :P :D ;)

  5. PDamian
    PDamian 14 listopada 2019, 22:14

    GM czyli po sonemy G Master,

    dzie jest EuGen czyli Szabla przed zmianą...?

  6. zentaurus
    zentaurus 15 listopada 2019, 07:42

    Wpadki zdarzają wszystkim. Nikonom chlapały kiedyś olejem migawki, Canonom odklejały się drukowane układy itd. Jakoś wtedy nikt specjalnie nie przepraszał, ale wiadomo że od Sony należy więcej wymagać bowiem jest....Sony.

  7. Jonny
    Jonny 15 listopada 2019, 13:46

    zentaurus - wpadki zdarzają się wszystkim producentom i wszystkich obowiązuje savoir vivre, w ramach którego warto byłoby wydusić z siebie choćby słowo przepraszam.

    Akcje serwisowe w takich wypadkach, to żadna łaska i powinny być realizowane w systemie door-to-door, ponieważ angażowanie czasu klienta w tego typu zamieszanie jest co najmniej nadużyciem.

  8. zentaurus
    zentaurus 15 listopada 2019, 14:04

    Jonny@
    Firma przyznała się że pewna seria ( czytaj, nie wszystkie obiektywy) mają wadę fabryczną którą zobowiązują się usunąć. Jest to standartowa procedura stosowana przez wszystkich producentów. Nie słyszałem żeby inni producenci zachowywali się inaczej.

  9. r2mdi
    r2mdi 15 listopada 2019, 14:22

    Szabla wiedział i zmienił perukę. :)

  10. MaciekNorth
    MaciekNorth 15 listopada 2019, 16:19

    @Jonny, przypomnieć jaką łaskę robił Nikon z D600 i po jakim czasie przyznał się do wady? Ale arogancja tej firmy jest powoli "nagradzana".

  11. Jonny
    Jonny 15 listopada 2019, 17:02

    @MaciekNorth - znam większość wpadek Nikona i wiem, że i tej firmy nie stać było na zadośćuczynienie, szczególnie przy całej serii usterek Nikona D750, niemniej i tak, jak na swoje standardy, w wypadku akurat tego body wspięli się na wyżyny altruizmu, bo wymieniała bezpłatnie migawki w aparatach nawet grubo po gwarancji.

    Szkoda jednak, że producenci sprzętu nie rozumieją, że naprawa wadliwego sprzętu, jest ich psim obowiązkiem, a czas i pieniądze, jakie klient przeznacza na dostarczenie wadliwego aparatu/obiektywu do serwisu, domagają się wymiernego zadośćuczynienia.

  12. rsaw
    rsaw 15 listopada 2019, 18:18

    Wydaje się, że po przeczytaniu komunikatu Sony ze zrozumieniem, nikt nie powinien napisać o braku przeprosin ze strony Sony, szczególnie, jeśli takiego obiektywu nie posiada i problem go nie dotyczy, ale cóż...

    P.S.
    Zalinkowana w artykule strona otwiera się ze ślicznymi znaczkami
    (tak, google je rozpoznaje, np.
    デジタル一眼カメラα™[Eマウント]用レンズ
    =
    "Obiektyw do cyfrowego aparatu z jednym obiektywem α ™ [mocowanie E]"
    ;) )

  13. MaciekNorth
    MaciekNorth 15 listopada 2019, 19:04

    @Jonny, jakiego altruizmu? Kiedy Nikon wspaniałomyślnie zdecydował się wymieniać bezpłatnie te migawki? Dopiero po wielu miesiącach od nagłośnienia problemu i po groźbie pozwu zbiorowego w USA. Ale dobrze, że jednak...

    Nie wiem jak jest w Nikonie, ale w autoryzowanym serwisie Sony (notabene ten sam co Canona) przy naprawach gwarancyjnych masz darmowego kuriera do i z serwisu, wypełniasz tylko zgłoszenie na stronie. Korzystałem, serwis działa bardzo sprawnie, doskonały kontakt telefoniczny.

  14. Jonny
    Jonny 15 listopada 2019, 19:32

    @MaciekNorth - przecież nie mówimy tutaj o naprawach gwarancyjnych, tylko o naprawie/wymianie sprzętu wadliwego z winy producenta w określonej serii.

    W sumie, używam od lat dosyć intensywnie sprzęt Nikona, ale jeszcze nie miałem potrzeby go naprawiać.
    Owszem, w ramach NPS wykonywane były regulacje par body+obiektyw, czy czyszczenie, ale to tyle kontaktów z serwisem.

  15. sanescobar
    sanescobar 18 listopada 2019, 14:55


    @Jonny, napisał:
    "@MaciekNorth - przecież nie mówimy tutaj o naprawach gwarancyjnych, tylko o naprawie/wymianie sprzętu wadliwego z winy producenta w określonej serii. "


    I właśnie o tym pisał @MaciekNorth:

    "@Jonny, przypomnieć jaką łaskę robił Nikon z D600 i po jakim czasie przyznał się do wady? Ale arogancja tej firmy jest powoli "nagradzana". "

    Swego czasu serwis nikona /gwarancyjny/ w naszym kraju był jednym z najgorszych serwisów w tej branży, to wcale nie było tak dawno a ślady w necie są do dziś.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.