Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Aktualności

Kodak Ektachrome E100 w formacie 120 oraz 4x5

Kodak Ektachrome E100 w formacie 120 oraz 4x5
12 grudnia
2019 09:18

Na początku roku pisaliśmy, że Kodak Alaris wprowadzi do oferty film Ektachrome E100 w wersjach dla średniego i wielkiego formatu. I rzeczywiście - firma potwierdza, że takie produkty zobaczymy już w przeciągu 10 dni.

Na razie nie ma informacji o cenie - wiadomo jedynie, że w zestaw sprzedażowy wchodzi 5 rolek filmu 120 oraz 10 arkuszy filmu 4x5.


Komentarze czytelników (14)
  1. JdG
    JdG 12 grudnia 2019, 19:51

    Nikt z wybitnych tutejszych fotografów nie wykazał zainteresowania tą ofertą?

  2. LR
    LR 12 grudnia 2019, 19:55

    JdG

    Jak widać artystów brak :-(

  3. PDamian
    PDamian 12 grudnia 2019, 20:30

    A co, nigdy nie miałeś do czynienia z Ektachrome (a to pewnie jego substytut) i nie wiesz co myśleć?

    Twoje doświadczenia fotograficzne = zero przemnożone przez 10 000.
    ...Komentarze -setki pierdów o zerowej wartości merytorycznej.


    Chyba już dość osób w ostatnim czasie uznało że.na czytanie tutejszych treści szkoda czasu...
    Będziecie mieć dziesięciu JdG -i nikogo dla którego będzie sens się tu zalogować.


  4. Mariusz Lemiecha
    Mariusz Lemiecha 12 grudnia 2019, 20:53

    Robiłem na starym, ten nowy również przetestowałem, ale mnie nie porwał. Wolę Ektara, który ma fajne kolory i lepszą rozpiętość tonalną. Szkoda, że Fuji nie produkuje już Astii 100F, albo Provii 400X.

  5. JdG
    JdG 12 grudnia 2019, 21:28

    Ektar? piszą, że to materiał wprowadzony dopier w 2008, wiec nawet sie nie dziwię, że nic o tym nie wiedziałem. Wtedy już byłem w boskiej epoce cyfrowej (boskiej z powodu zniesienia bariery kosztowej, no i ogólnego uproszczenia ).

    W czasach klasycznej fotografii korzystałem tylko z Ektachrome. Też było dobre. Nigdy natomiast nie miałem okazji fotografować na Kodachrome, ale to w ogóle chyba był materiał dość niszowy.

    Na razie nie ma co wybrzydzać, dobrze, że chociaż takie materiały są dostępne. Nawet typ 120 i dla wielkiego formatu. Nie w kij dmuchał.

  6. JdG
    JdG 12 grudnia 2019, 21:45

    Niszowy w naszych stronach, oczywiście (to o Kodachrome).

    Typ 120 ma duże znaczenie, bo jednak na małym obrazku to jakość filmu gorzej się jakoś objawia, zdjęcia robi się za szybko. A średni format wymusza przeważnie bardziej refleksyjne podejście. Zdaje się, że jest sporo używanego i może niedrogiego sprzętu w tym formacie. To w ogóle może być szansa na poszerzenie rynku fotografii analogowej i - kto wie? - może kolejne materiały?

  7. Mariusz Lemiecha
    Mariusz Lemiecha 12 grudnia 2019, 22:44

    Fajny sprzęt analogowy staje się coraz droższy. Niespełna 5 lat temu za 6 tys można było kupić Mamiyę 7II z obiektywem, a teraz cena samego body oscyluje w okolicy 8 tys. Oczywiście nadal jest to o wiele mniej, niż gdy jeszcze prym wiódł analog.
    Średni jest fajny, ale jak się szczypiesz z materiałem, to przestajesz eksperymentować i robi się nudno. 36 klatek pozwala na ryzyko zrobienia czegoś na co byś się nie zdecydował mając 10 czy 8 klatek (tutaj mówię o własnych doświadczeniach). Cyfra to już w ogóle inne podejście.

  8. lord13
    lord13 13 grudnia 2019, 08:47

    @Mariusz Lemiecha
    "Fajny sprzęt analogowy staje się coraz droższy."

    Możliwe, że po prostu jest go coraz mniej, ale nie ma co dramatyzować. Mamiya 6 z obiektywem nadal do dostania w okolicach 6 tys. zł, są jeszcze Fuji (patrząc chociażby na znany portal aukcyjny, to fuji GW680 III z obiektywem można kupić poniżej 4 tys. zł).
    Poza tym są jeszcze zagraniczne portale aukcyjne, a tam i wybór większy (co zrozumiałe) i ceny jakby niższe :)

  9. seboc
    seboc 14 grudnia 2019, 18:30

    Ten material znajdzie nabywcow, ale nie wsrod posiadaczy Mamij czy innego supersprzetu. Kupia go posiadacze Pentakonow, Kievow, Araksow i otworkowcy.
    Rynek sie rozszerza, bo ludzie chca byc tworczy. A dawni profesjonalisci dawno pokupili maloobrazkowe (tzw. pelnoklatkowe) aparaty cyfrowe.

  10. Jonny
    Jonny 15 grudnia 2019, 00:20

    @seboc - z tym to akurat różnie, np. ja nadal moczę łapska w kuwetach. ;-)

    Fotografia tradycyjna i cyfrowa nie muszą wchodzić sobie nawzajem w paradę, ba, daje się je nawet pogodzić, skanując negatywy.

  11. SKkamil
    SKkamil 15 grudnia 2019, 11:58

    Warto przetestować , gdzies widziałem porównanie z Ektarem i Ektar był cieplejszy ,* lepsze kolory ale ocenianie na przykładzie małego obrazka wołanego gdzies tam nie wiadomo gdzie to troszkę nie bardzo ..naprawdę lepiej robic to samodzielnie nawet amatorsko

  12. JdG
    JdG 15 grudnia 2019, 23:04

    >.naprawdę lepiej robic to samodzielnie nawet amatorsko

    Amatorsko? proces E6? to może znacząco zawęzić krąg uzytkowników. Z tego co pamietam z epoki analogowej, to nawet z procesami ORWO, w których rygory były łatwiejsze do utrzymania w domowych warunkach, trudności było spore a efekty dyskusyjne. Choć może jakość tego ORWO była taka, że nigdy zadowalającego efektu osiągnąć się nie dało.

    Kodak ma jednak tradycje i pewnie jakoś kwestię poprawnej obróbki tych materiałów rozwiązał.

  13. JdG
    JdG 15 grudnia 2019, 23:16

    >Ten material znajdzie nabywcow, ale nie wsrod posiadaczy Mamij czy innego supersprzetu. Kupia go posiadacze Pentakonow, Kievow

    A na czym mieliby fotografować posiadacze kamer Mamiya, Hasselblad, czy Fuji? Zdaje się, że ten sprzęt dalej jest wykorzystywany, choć już się go nie produkuje.

    A akurat Pentacon Six TL i Kiev (80, chyba), to był sprzęt "profesjonalny" w dawnym "obozie postępu". Raczej kiepski, tym niemniej kosztowny i nie zawsze osiągalny. Taki Pentacon to kosztował tyle co prawie 3 Praktiki. Migawka w nim ma taką energię, że nie zawsze łatwo go opanować.

  14. SKkamil
    SKkamil 16 grudnia 2019, 09:18

    Co innego Kodak za oceanem a co innego oddawanie do wywołania do jakiegoś dużego laboratorium gdzieś w Chinach , czy nawet w Europie przecież w takich maszynach ramowych masz kontrole densytometryczną ale wywołujesz wszystkie filmy tak samo czy jest to mniej więcej tak jakbyś do naświetlania używał pomiaru z powierzchni całej klatki a w domu możesz każdy film inaczej potraktować czyli tak jakbys używał pomiaru punktowego ; Właściwe ta kontrola dynsetometryczna mierzy tylko jakość chemii , która w procesie amatorskim masz zawsze świeżą

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.