Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - dostępność i cena
Po zakończonych sukcesem kampaniach w serwisach finansowania społecznościowego, obiektyw Sirui 50 mm f/1.8 1.33x wkrótce trafi także do normalnej dystrybucji sklepowej.
Obiektywy anamorficzne jeszcze niedawno były narzędziami zarezerwowanymi dla profesjonalnych filmowców z dużymi budżetami. Od jakiegoś czasu jednak niezależni producenci optyki próbują swoich sił w stworzeniu instrumentów tego rodzaju, których ceny znajdą się w zasięgu "zwykłych" użytkowników. Jedynym z przykładów tego trendu jest właśnie Sirui 50 mm f/1.8 o współczynniku kompresji horyzontalnej obrazu wynoszącym 1.33x. Wartość ta została dobrana tak, by po zamocowaniu obiektywu na aparat filmujący w 16:9, otrzymać obraz o kinowych proporcjach ok. 2.37:1.
Osoby zainteresowane takim rozwiązaniem, które nie kupiły obiektywu przez serwis Kickstarter czy Indiegogo, będą mogły wejść w posiadanie nowego anamorfika Sirui już w kwietniu. Obecnie zapowiadana cena w Europie to 700$ / 660£. Polskie sklepy oferują możliwość składania zamówień za 3140 zł. Dostępne mocowania to Sony E, Fujifilm X oraz Mikro Cztery Trzecie. Oryginalnie obiektyw miał być dostępny już na początku bieżącego roku, jednak ze względu na sytuację w Chinach, dostawy przesunięto właśnie na kwiecień.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Takie szklo przydaloby sie do 4/3 zeby rozszerzyc proporcje calej klatki 4/3 do 16/9 bez kropowania z gory i z dolu
co to jest za szklo ze tak trudno je zrobic w 2020 roku ??
4:3 to przeszłość.
Olympus pisał:
"The 4:3 aspect is ideal when you are shooting to fit to the traditional print and screen sizes" link
-Kto ma jeszcze "kwadratowe" telewizory lub monitory?
-Kto drukujący zdjęcia jest ograniczony do proporcji 4:3 ?
@ ***s*** - zrobić tanio obiektyw anamorficzny, tak żeby optycznie był rozsądny jest odczuwalnie trudniej niż przy normalnych obiektywach. W zasadzie póki nie pojawiło się to czy relatywnie znośne cenowo Vazeny i SLR Magic, to do wyboru było albo wynajmowanie ciężkiego sprzętu za grube pieniądze albo przerabiane chałupniczo Lomo, Kowy i ISCO, które jakościowo były bez szału i czasem miały dwa pierścienie ostrości, które jakoś trzeba było obsługiwać naraz :)
PDamian2 marca 2020, 18:01....-Kto ma jeszcze "kwadratowe" telewizory lub monitory?
Dlatego w;asnie wpomnialem 4/3 bo ten jest wprost stworzony pod anamorfiki. I z nimi moze otrzymac drugie zycie
tylko ze niestety 50mm to za duzo dla m4/3
"Polskie sklepy oferują możliwość dokonania preorderu"
co to za potworek językowy, trudno napisać "składania zamówień" ? wstyd.
Racja, poprawione.
***s***
Wazen robi 40mm 1.8x amorfik do m4/3 dajacy cinematyczny format 1:2.3. Mają też wypuscić 28 i 65. Cena nie mała ale ułamek tego co kosztują Zeissy, Cookie i tym podobne. Trzeba pamietać że cechą amorfika jest dużo szerszy kąt horyzontalny niżby wskazywało tradycyjna ogniskowa.
ppv
order to zamówienie, preorder - tu trudno znaleść dokładny odpowiednik, zamówienie w pierwszej kolejności? zamówienie przedsprzedażowe?, zamówienie z góry? Kto ma lepszy pomysł?
@TRI-X - miałem okazję przetestować Vazena 40mm (prywatnie, nie wg redakcyjnej procedury, zresztą wtedy jeszcze nie byłem regularnym autorem) i bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Optycznie większość typowych wad anamorfików (monstrualna dystorsja, aberracja chromatyczna na pełnej dziurze) miał bardzo dobrze skorygowaną, a przy tym dawał fajny filmowy look. Jedyne zastrzeżenia miałem do mechaniki - egzemplarz testowy był już trochę zmęczony życiem, pierścień przysłony między 2 a 2.3-2.4 nic nie robił.
@***s***
"Dlatego w;asnie wpomnialem 4/3 bo ten jest wprost stworzony pod anamorfiki."
Niby dlaczego jest wprost stworzony, skoro po rozciągnięciu proporcji 4:3 o współczynnik 1,33 robi nam się nawet niepełne 16:9, że o szerszych proporcjach nie wspominając?
dlatego dostepne sa x1.88
@***s***
"dlatego dostepne sa x1.88"To wciąż nie odpowiada na pytanie, dlaczego jest "wprost stworzony"? I czy jest w czymś lepszy niż bardziej panoramiczne formaty?
@lord13 - owszem są lepsze sensory od 4/3,ba nawet po fotorgaficznemu mówiąc "średnioformatowo" panoramicze :) Jednak w budzetowym świecie MFT daje najwięcej za najmniej :)