EIZO ColorEdge PROMINENCE CG3146
EIZO ColorEdge PROMINENCE CG3146 to pierwszy monitor referencyjny HDR na rynku, który oferuje wbudowany kalibrator zapewniający wierną reprodukcję kolorów w standardzie HDR.
INFORMACJA PRASOWA
EIZO wprowadza do swojej oferty ColorEdge PROMINENCE CG3146, monitor referencyjny HDR o przekątnej 31,1” i rozdzielczości DCI-4K (4096 x 2160) przeznaczony do profesjonalnej postprodukcji i pracy z kolorem. CG3146 jest następcą flagowego monitora referencyjnego EIZO ColorEdge PROMINENCE CG3145 i pierwszym modelem HDR na rynku z wbudowanym kalibratorem.
Podobnie jak jego poprzednik, ColorEdge PROMINENCE CG3146 prawidłowo wyświetla zarówno bardzo jasne, jak i bardzo ciemne obszary obrazu, nie pogarszając jakości jednych na rzecz drugich. Jest to efekt niemożliwy do osiągnięcia na monitorach SDR. CG3146 oferuje również wysoki poziom jasności 1000 cd/m2 oraz współczynnik kontrastu 1 000 000:1, co pozwala wyświetlać materiały w rzeczywistej rozpiętości tonalnej HDR.
W przeciwieństwie do starszego modelu PROMINENCE, nowy CG3146 to pierwszy monitor referencyjny HDR z wbudowanym kalibratorem. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w zakresie kalibracji sprzętowej, EIZO wyposażyło CG3146 w zaawansowany czujnik umożliwiający zachowanie wiernej reprodukcji kolorów w miarę upływu czasu i upraszczający proces zarządzania kolorem – dzięki czemu użytkownicy mają więcej czasu, by skupić się na pracy twórczej.
Oprogramowanie do zarządzania kolorem EIZO ColorNavigator 7 pozwala regularnie przeprowadzać kalibrację i wygodnie kontrolować jakość obrazu. Możliwe jest m.in. jednoczesne kalibrowanie wszystkich trybów wyświetlania, stworzenie harmonogramu kalibracji oraz kontrola jakości w konfiguracjach wielomonitorowych.
Monitory referencyjne EIZO ColorEdge PROMINENCE jako pierwsze na rynku eliminują ograniczenia występujące w pozostałych technologiach HDR: ABL (Auto Brightness Limiter) oraz Local Dimming. Dzięki temu wyświetlają obrazy w standardzie HDR bez efektu halo ani blaknięcia jasnych kolorów, zapewniając wierną reprodukcję barw i jasności na każdym pikselu.
ColorEdge PROMINENCE CG3146 obsługuje krzywe gamma HLG (Hybrid Log-Gamma) oraz PQ (Perceptual Quantization) stosowane do wyświetlania i edytowania materiałów wideo HDR w filmie i telewizji. Zoptymalizowane krzywe gamma sprawiają, że obrazy wyglądają bardziej naturalnie i realistycznie dla ludzkiego oka niż obrazy wyświetlane w technologii SDR.
Na kolory i jasność monitora LCD mogą wpływać wahania temperatury w otoczeniu oraz temperatury samego urządzenia. ColorEdge PROMINENCE CG3146 wyposażono więc we wbudowany czujnik, który wykrywa zmiany temperatury wewnątrz monitora oraz oszacowuje temperaturę otoczenia, a następnie dopasowuje przejścia tonalne, kolory, jasność i inne ustawienia monitora tak, aby obraz cały czas wyświetlał się prawidłowo. Algorytm wykorzystywany przez sztuczną inteligencję (AI) w modelu PROMINENCE CG3146 umożliwia wykrywanie temperatury i regulację ustawień nawet przy wysokim poziomie jasności. Tymczasem opatentowana technologia EIZO DUE (Digital Uniformity Equalizer) koryguje odchylenia temperatury barwowej i jasności na całym ekranie, zapewniając stabilne wyświetlanie obrazu.
Inne cechy:
- Złącza Single-Link 12G/6G/3G/HD-SDI i Dual-Link lub Quad-Link 3G/HD-SDI
- Obsługa VPID dla połączeń SDI
- Złącza wejściowe HDMI i DisplayPort
- Odwzorowanie 99% przestrzeni DCI-P3
- Tabela 3D LUT indywidualnie dopasowująca kolory na podstawie trójwymiarowej tabeli RGB
- Płynne przejścia tonalne dzięki wyświetlaniu 10-bitowych kolorów z 24-bitowej tabeli LUT1
- Wygodne pokrętło do szybkiej regulacji ustawień monitora
- Kaptur zapobiegający odbijaniu się światła od ekranu
- 5-letnia gwarancja producenta2
Dostępność
Sprzedaż ColorEdge PROMINENCE CG3146 rozpocznie się w kwietniu 2020 roku. Szczegółowych informacji na temat dostępności produktu w różnych krajach udzielają lokalni dystrybutorzy EIZO.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Proponuję przeczytać opis poprzednika na stronie producenta: link
Cena CG3146 nie będzie przyzwoita.
Cena będzie kosmiczna, co z pewnością spowoduje, że kupią ten monitor tylko ci, którzy będą potrzebowali funkcji które on ma. Dla całej reszty będzie on tylko argumentem w dyskusjach o wyższości czegoś nad czymś.
deel77 - zresztą nawet nikt nie usiłuje owej ceny publikować, żeby nie vqrviać ludzi.
Stawiam na 10k $, albo i więcej.
Na tle potencjalnej konkurencji to nawet 10k $ to będzie tanio...
link
Też prawda. :-)
Zawsze mnie jednakowo wkurzają dopiski: "No shipping to POLAND" .
Tej klasy sprzęt się indywidualnie zamawia, często bez pośrednictwa sklepu. W Polsce są takie monitory, praktycznie w każdym większym studiu zajmującym się postprodukcją filmową. Często w pakiecie do monitora jest coroczna wizyta firmowego technika w celu inspekcji i kalibracji
Bez przesady, chciałbym abym w moim zawodzie potrzebował tak taniego sprzętu i oprogramowania. Nie ma się czym podniecać ceną.
Pracuję w branży poligraficzne już 30 lat. Wierzcie mi, że od wypasionych monitorów ważniejszy jest dobry kontakt z drukarnią jedną i sprawdzoną. Oczywiście kalibracja monitora itd to ułatwia. Ale najważniejsza jest codzienna współpraca z drukarzem. Nie ma lepszego zarządzania kolorem.
Nie ten link :P
Eizo chyba nie będzie aż tak drogie jak te wynalazki ( powyżej) bo jeśli tak to pozostanie ciekawostką. Swoją drogą HDR chyba się przyjmie ( w przeciwieństwie do 3D) - bo obecne monitory 6-8bit są po prostu żałośnie ograniczone. A jeśli tak to obecne referencyjne ale bez tej funkcji będą musiały stanieć ..
@Piter - to chyba jest bardziej sprzęt pod korekcję barwną filmów niż poligrafię
@Amadi
"to chyba jest bardziej sprzęt pod korekcję barwną filmów niż poligrafię"
Dokładnie. To jest monitor produkcyjny do wideo (film, tv), a nie monitor graficzny dla fotografów czy dtp-owców.
A że większość nie wie co komentuje, to później folklor w komentarzach :)
@lord13, napisał:
"A że większość nie wie co komentuje, to później folklor w komentarzach :) "
folklor to druga natura tego portalu szczególnie u tych, którzy negują filmowe opcje w aparatach ale widać mają też najwięcej do powiedzenia w kwestii monitorów do dziedziny, którą negują przy każdej okazji.