Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical - zdjęcia przykładowe
W 2019 roku firma Cosina wprowadziła na rynek obiektyw Voigtlander Nokton 50 mm f/1.2 Aspherical. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych tym instrumentem podpiętym do Sony A7R II.
Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy dostępny stopień wyostrzania i kompresji. Wyłączono wszelkie odszumianie.
Zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/8000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.53 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.91 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.56 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.19 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.06 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.25 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.44 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/1600 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.13 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.88 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.09 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.09 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/1600 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 22.41 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.63 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.59 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.63 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/8000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.75 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.0, exp. 1/4000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.63 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.59 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.25 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/8000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.5 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.69 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.19 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.2, exp. 1/5000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.5 MB |
Aparat: Sony A7R II
Parametry: 50 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 19.56 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
winietę to ma dość potężną, aż do F/4
Ale poza tym, to na Sonim A7R działa chyba znakomicie. Pewnie będzie bardzo dobry optycznie.
No no, niczego sobie szkiełko. Malutkie, bardzo jasne, fajne rozmemłanie i bardzo ostre po przymknięciu.
To może się podobać. Dla fanów manuali rewelka.
Trochę syfów na matrycy było. :(
Na otwartej przysłonie śliczne mydełko na brzegu (sam narożnik to już niezła papka), aberracja chromatyczna i koma szaleją. Winietowanie na tym poziomie niestety powoli staje się smutną normą.
Ogólnie miłośnicy "klasycznych manuali" mogą być zachwyceni ;-)
@tripper
"i bardzo ostre po przymknięciu" - no ale to dotyczy większości obiektywów. Po grzyba mi bezużyteczne f1.2?
Pomyśleć, że wybrzydzałem poczciwego Nikkora 50/1,4 D
Link: link
Ryszardo i całe szczęście, że są jeszcze takie konstrukcje. Zawsze możesz kupić sigmę lub nowe obiektywy do bezlusterkowców i będą jak żyletka kłuły oczy :)
Moim zdaniem dopiero f/2.8 jest OK f/2 w zależności od sytuacji, szersze f raczej za słabo.
@Piotrekok
Ja bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, że to obiektyw nie dla mnie i nie mam nic przeciwko jego istnieniu. Dobrze, że jest wybór.
Z najnowszymi obiektywami do bezlusterkowców niestety tak różowo nie jest, bo przeważnie winietowanie szaleje.
A Sigmy Art mi się podobają. Szczególnie 50/1,4 daje bardzo ładny obrazek, ale preferuję dłuższe ogniskowe.
@ryszardo dlaczego zatem ten ironiczny ton w poprzednim poście? Jedni wolą ostrość inni sposób rozmycia. Dobrze że dla każdego jest to co potrzebuje. A winieta o której mówisz to sprawa decyzji Sony:)
Najlepsza 50 /1.2 !
link
@Piotrekok
Wbrew temu co piszesz w tamtym poście nie było ironii. Źle mnie zrozumiałeś, ale zdarza się to przy dyskusjach internetowych.
Co ciekawe dla mnie "sposób rozmycia" też jest ważny. Najbardziej cenię sobie idealnie okrągłe krążki świetlne w całym kadrze, najlepiej z miękkimi krawędziami, żeby nie odciągały uwagi od głównego motywu. Właśnie dlatego podoba mi się obrazek z 50/1,4 ART i nie lubię przykładowo szkieł Zeissa.
Szaleństwa z winietowaniem to nie tylko Sony niestety. Do tego taki 85/1,4 GM daje moim zdaniem zaskakująco przyjemny obraz i rozmycia mimo dużego winietowania (po jego skorygowaniu), a to rzadkość.
@tadeusz6918
"Najlepsza 50 /1.2 !"
Najlepsza pod jakim względem? Na tym zdjęciu co podlinkowałeś, to ten Canon wygląda jakby miał rozmycie tła iście z algorytmu Gaussian Blur z Photoshopa. Mnie to zupełnie nie jara :P
Ten Voigtlander pięknego bokehu też nie ma, ale przynajmniej jest bardzo mały. I na tym chyba kończą się dla mnie jego zalety :P
@ryszardo oczywiście nie tylko Sony. Ale u nich obowiązkowo większe. Te same obiektywy Sigmy w wersji dla Sony winietują mocniej. Nowe obiektywy do Z Nikona aż tak nie winietują. A sprawa rozmycia... Dobrze że jest Sigma i takie obiektywy również. A jest jeszcze dużo miłośników starych manuałi :)
Voytek to jednak klasa sama w sobie. zaczynam zbierać kaskę :(
Szkoda ze nie ma gdzieś porówniania tego szła do 50L canona (starej)....
Nadal używam Canonowego szkła bo fajne, ale jeżeli jest mniejsza i lżejsza alternatywa to czemu nie.
Miałem to szkło, piękna plastyka, cudny skin tone, takie testowe pstryki nie wiele pokażą co potrafi ten obiektyw. Typowe portretowe szkiełko z klimatem. Ale nie takim jak np Nokton 40 czy 35mm.
Jeśli ktoś lubi idealną optykę no to Sigma Art ale dla wielu osób będzie ciekawą alternatywą.
@thorgal18
"Po grzyba mi bezużyteczne f1.2?"
Dla mnie wygląda na jak najbardziej użyteczne.
@qqrq
najlepsza pod względem : bajecznej , niepowtarzalnej plastyki jaką może oferować tylko Canon 50mm/1.2 L :))) !
Nic mi poza tym nie wiadomo żeby optyczne.pl zdjęcia przykładowe poprawiały Photoshopem .
@qbic
możesz przecież otworzyć test na optycznych i porównać zdjęcia ( szkoda tylko że robionych 50d czyli aps-c ) Dlatego dałem też linka ze sławną skrzynką na listy :)
Ta, ludziom na f1.2 mało ostro na 42MP z minimalnym wyostrzaniem:-D
Super obiektyw, dobrze że nie używam 50tek... Tylko że niedługo będzie trzecia wersja ich 35/1.2 w podobnych gabarytach i wadze do tej 50tki, i tu chyba przepadnę...
@tadeusz69
Plastyka starego Canona 50/1.2 wcale taka niepowtarzalna nie jest, ani bajeczna. Szczególnie jeśli się lubi bokeh który ma charakter, to w sumie z super jasnych szkieł Canona jedynym interesującym jest stary obiektyw 50/0.95 pod dalmierze Canon 7.
Nie mówię, że Optyczne.pl cokolwiek poprawia w Photoshopie (bo nie poprawia).
Mówię, że w podlinkowanym przez Ciebie zdjęciu bokeh wygląda tak gładko i liniowo, jakby był zrobiony algorytmem rozmywania - takim jak Gaussian Blur. Jest zbyt "ładny" i przez to zbyt "bezpłciowy". Ja takich sterylnych szkieł nie lubię, ja lubię jak jasne szkło standardowo-portretowe ma charakter i pazura w tym jak rozmywa tło.
Dlatego mnie "legendarność" wszystkich Canonów 50/1.2 czy Nikkorów 58/1.2 nie przekonuje, ale od przybytku szkieł głowa nie boli i na szczęście każdy może znaleźć coś dla siebie :)
Oglądam teraz wywiad z Jerzym Styczyńskim (Dżem): [ link ], w którym z pełnym przekonaniem mówi np. o różnicach w brzmieniu pomiędzy Gibsonem LP 69 i nowszą wersją, która "brzmi jaśniej i klarowniej, tak bardziej nowocześnie, a stara jest bardziej vintage'owa, taka aksamitna".
I tak się zastanawiam: czy dostrzeganie tylu różnic i subtelności przeszkadza, czy pomaga w uprawianiu sztuki/rzemiosła?
@Bahrd Zakladam ze dostrzeganie nie, umiejetnosc ignorowania, ograniczania, odrzucania to kompensuje. Gorzej jak sie czlowiekowi zdaje ze trzeba wszystko uwzgledniac i na wszystko zwracac uwage.
Mi kiedys sie udalo usyszec/przeczytac ze bardzo wazne sa priorytety, bo nie mozna miec/nauczyc sie wszystkiego. Wiec trzeba umiec sobie wybrac to co da nam usmiech(w sensie radosc z zycia). Reszte da sie zrobic.
A dolozenie usmiechu do rzeczy ktora nam nie pasuje - tego sie nie da.
"możesz przecież otworzyć test na optycznych i porównać zdjęcia ( szkoda tylko że robionych 50d czyli aps-c ) Dlatego dałem też linka ze sławną skrzynką na listy :)"
Co mi po APS-C?
Widywałem rózne testy i gadania ze 50L1.2 jest mydlany. Okazało się to bzdurą, fakt faktem używam go głownie na 12mpix matrycy z Sony a7s.... ale na a7r też daje radę.
VN mnie interesuje bo być może jest troche mniejszy ale jak nie bede miec okazji sprawdzenia na zywo to odpuszczę.