Kinefinity MAVO Edge - pełnoklatkowa kamera oferująca 8K w 75 kl/s
W ofercie firmy Kinefinity pojawiła się nowa kamera filmowa, model MAVO Edge. Wyposażono ją w 45-megapikselową matrycę rozmiaru 36 x 24 mm.
Najważniejsze parametry nowej kamery przedstawiają się następująco:
- bagnet KineMOUNT z dostępnymy przejściówkami na mocowania: Arri PL, Arri LPL, Canon EF (mocowanie aktywne), Sony E (mocowanie pasywne),
- pełnoklatkowa matryca o rozmiarze 36 x 24 mm,
- zapis filmów w 8K z prędkością do 75 kl/s (w proporcjach 2.4:1),
- zapis filmów z całej rozdzielczości matrycy (tryb "open gate") wynoszącej 8192 x 5460 z prędkością do 48 kl/s,
- zapis filmów w 6K z prędkością do 100 kl/s i w 5K do 120 kl/s z wycinka matrycy o rozmiarze Super35,
- zapis w 4K i 2K z wykorzystaniem nadpróbkowania,
- dwie bazowe czułości - ISO 800 oraz 3200,
- ponad 14 EV rozpiętości dynamicznej,
- czas odczytu matrycy 12 ms w trybie pełnoklatkowym,
- wewnętrzny zapis filmów z użyciem kodeków ProRes RAW oraz ProRes
- zapis plików proxy w h.264,
- wbudowany filtr szary o elektronicznie regulowanej gęstości z dokładnością do 0.01 EV,
- zasilanie z baterii V-Lock lub Sony BP-U,
- obudowa z włókna węglowego,
- waga 1.2 kg,
- cena: 11999 $.
Kamerę można obecnie zamawiać w ramach przedsprzedaży.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Co to za firma krzak?
O co chodzi z bazową czułością?
Czyli, że mam tylko te 2 tryby ISO i tyle? I muszę radzić sobie przy pomocy filtrów ND?
Czy bazowa czułość to coś jak ISO 100 w lustrzance, ale mogę ustawić też np ISO 1600?
Nie da się ustawić tutaj mniejszej czułości niż ISO 800?
@Paździoch - to chinski RED :-)
1GB/s - matko...
mgkiller, no przecież pisze że:
"wbudowany filtr szary o elektronicznie regulowanej gęstości z dokładnością do 0.01 EV"
@mgkiler takie coś jak w panasie s1h. jak masz normalnie natywną w aparacie załóżmy iso100 to każda następna pogarsza obraz. a tutaj jest taki reset pogarszania na iso3200 szum spada do takiego jak na iso 100. przynajmniej w teorii. w praktyce spada do poziomu około iso 800
Podejrzewam, że taka matrycę jak to chińskie cudo mieć będzie nowy Cwanon R5
mgkiller wiele filmowych kamer jak Arri, Sony, Panasonic operują tymi dwoma czułościami. Prosta matma, biorąc stara zasadę sunny f16 czyli ISO/migawka f-16 przy 1/25 czyli 25kl/sec, co jest tak zwanym standartem filmowania masz przysłonę f4 , która najczęściej jest używana w filmowaniu. Jestes na plaży , albo jezeli zależy ci na małej głebi ostrości przy f1,4 którą generalnie focus pullerzy nienawidzą przy duzych ruchach, właczasz ND. Każda z tych dwóch czułości ma swój procesor odczytywania sygnału co daje mniejsze zaszumienie od standartowego 100 czy 200 ISO i wzmacnianie sygnału.
mgkiller - i jeszcze a propos Muszę sobie radzić z ND filtrem. Wbudowany ND filter szczególnie bezstopniowy elektroniczny jest cechą profesjonalnych kamer filmowych. Podczas ujęcia tej samej sceny i z nia związanych, nie reguluje się naświetlenia przysłoną ( zmiana głębi ostrości ) ani migawką ( zmiana płynności ruchu ), tylko filtrem ND czy też oświetleniem.
TRI-X Dzięki za "powalający" wykład. Każdy wie co to szary filtr. Mniej lub więcej światła. Kamerzyści mają to we krwi.
@Piter
komuś się chciało a ty robisz wszystko, żeby się nie chciało.
TRI-X - pozwolę sobie sprostować parę rzeczy:
"masz przysłonę f4 , która najczęściej jest używana w filmowaniu"
Nie wiem skąd ta informacja. Przysłony się używa takiej, jaka artystycznie pasuje do danej sytuacji. Zupełnie jak w fotografii.
"1,4 którą generalnie focus pullerzy nienawidzą przy duzych ruchach"
Żaden ostrzyciel się nie podejmie prowadzenia człowieka przy 1.4. Zwykle leci 5.6 albo wyżej jeśli bohater ma np. iść od kamery. Choć dużo oczywiście zależy od ogniskowej i innych czynników wpływających na głębię ostrości. Przy 12mm i bardzo szerokim kadrze nawet 1.2 to nie problem.
Dodajmy też że filmowcy zwykle operują wartościami T a nie f/
"Każda z tych dwóch czułości ma swój procesor odczytywania sygnału"
Procesor jest jeden. Dwa są obwody analogowe. I to że są dwie bazowe czułości nie znaczy że sobie nie można innej ustawić, tylko zazwyczaj traci się nieco rozpiętości dynamicznej w światłach i/lub cieniach.
"Wbudowany ND filter szczególnie bezstopniowy elektroniczny jest cechą profesjonalnych kamer filmowych."
Nie, nie jest. W profesjonalnych kamerach filmowych filtry najczęściej mocuje się w kompendium na obiektywie. Jak nie wierzysz to sobie sprawdź czy np. Arri Alexa którakolwiek ma filtr szary wbudowany. Bodajże jedyną kamerą Arri z wbudowanym ND jest Amira. A to dlatego, że jest przeznaczona bardziej do reportaży i dokumentów. Kamery reportażowe, dokumentalne, telewizyjne itd jak najbardziej mają wbudowane filtry szare. Elektroniczne dopiero wchodzą, w większości modeli nadal po prostu jest 2 / 4 / 6 EV na kółku.
Nie odbieraj proszę tego co napisałem jako czepiania się, po prostu chciałem nieco merytorycznie uzupełnić.
Pozdrawiam
@Piter,
Ktoś zapytał, ktoś inny odpowiedział. No chyba o to chodzi na forum, prawda ?
Niepotrzebnie czepiasz się @TRI-X. Odpowiedział tak, jak umiał, a @Amandi chyba calkiem profesjonalnie (mylę się ?) uzupełnił jego wypowiedź.
Fora odwiedza się właśnie po to, żeby się czegoś dowiedzieć.
amadi - dzięki za sprostowania, zawsze mozna sie czegoś nauczyć. zeby być trochę drobiazgowym to T-stop rózni się od f-stopu tylko prze pełnej przysłonie, na mniejszych nie ma różnicy ale okey T to transmisja czyli faktyczna siła światła. Cześć.
Amadi: "Żaden ostrzyciel się nie podejmie prowadzenia człowieka przy 1.4."
Trudno się dziwić. ;) Ale mam pytanie o efekt końcowy: taka podążająca za obiektem płaszczyzna ostrości z płytką GO siłą rzeczy wyostrza i rozmywa kolejne elementy sceny. Czy tylko ja mam wrażenie, że niespecjalnie się to ogląda?
@Bahrd: „Czy tylko ja mam wrażenie, że niespecjalnie się to ogląda?” – zależy od sceny, obiektywu i tła. Czyli jak zwykle. :)
Czasem to może być ciekawy artystycznie efekt, a czasem przerost formy nad treścią. Inaczej coś takiego zadziała w "Klanie" a inaczej w thrillerze science-fiction ;)
Bahrd- coś w tym jest . Dlatego w większości dynamicznych scen używa się plus minus f4, która daje spokojniejsze przejścia rozmytego tła. Oczywiście dochodzi kwestja odległości. Im bliżej tym większe przymknięcie przysłony.
No tak... I wszystko jasne! ;)
@TRI-X - masz jakieś źródło na to f/4, o którym tak uparcie powtarzasz? Pytam z ciekawości, nie ze złośliwości. Nie spotkałem się nigdy z taką teorią / wytycznymi.