Whitepoint Optics Lomocron
Zestaw filmowych obiektywów anamorficznych Whitepoint Optics Lomocron powstał poprzez połączenie optyki Lomo Square Front Anamorphic z obiektywami Leica R.
Klasyczne filmowe obiektywy anamorficzne zbudowane są praktycznie zawsze z dwóch części. Jedna to moduł anamorficzny, odpowiedzialny za horyzontalną kompresję obrazu, druga to właściwy obiektyw o określonych parametrach. Część anamorficzną zazwyczaj umieszcza się z przodu, gdyż tylko wtedy uzyskamy charakterystyczne dla obiektywów anamorficznych elementy plastyki obrazu, takie jak poziome flary czy eliptyczny bokeh.
Taka modułowa konstrukcja powoduje, że mniej zamożni miłośnicy anamorficznego filmowania często sami łączą stare obiektywy anamorficzne z równie starymi obiektywami fotograficznymi, bądź też posiłkują się gotowymi adapterami anamorficznymi mocowanymi z przodu obiektywu. Wadą tych rozwiązań, poza potencjalnymi problemami z równoległością osi optycznych, jest konieczność operowania dwoma pierścieniami ostrości naraz (moduł anamorficzny też wymaga "wyostrzenia"). Stąd też pożądane są gotowe rozwiązania, które zamykają oba moduły w jednej obudowie z jednym pierścieniem ostrości.
![]() |
Właśnie do tej kategorii zaliczają się obiektywy Whitepoint Optics Lomocron, powstałe z połączenia modułu anamorficznego Lomo Square Front Anamorphic z obiektywami Leica R. Przed przełożeniem do nowej obudowy całość jest oczywiście dokładnie czyszczona i kontrolowana pod kątem jakości. Nowe obudowy, poza pojedynczym pierścieniem ostrości, zapewniają także zunifikowane rozmiary (wszystkie obiektywy oprócz 35 mm mają średnicę 110 mm) i rozmieszczenie pierścieni oraz ich zakresy obrotu (300 stopni w przypadku pierścienia ostrości). Dostępne ogniskowe to:
- 35 mm,
- 50 mm,
- 90 mm,
- 135 mm,
- 180 mm.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Bądź pierwszy!
Napisz komentarz