W bazie znajduje się 2417 aparatów i 10607 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon D800E - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | D800E |
Data premiery | 2012-02-07 |
Liczba pikseli | 36 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | Format FX:
• 7360 x 4912, 5520 x 3680, 3680 x 2456 Format DX: • 4800 x 3200, 3600 x 2400, 2400 x 1600 Format 1.2x (3:2): • 6144 x 4080, 4608 x 3056, 3072 x 2040 Format 5:4: • 6144 x 4912, 4608 x 3680, 3072 x 2456 Zdjęcia formatu FX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo (16:9): • 6720 x 3776, 5040 x 2832, 3360 x 1888 Zdjęcia formatu DX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo (16:9): • 4800 x 2704, 3600 x 2024, 2400 x 1352 |
Matryca | 35.9 x 24.0 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 36.8 Mpix,
• ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy • Aparat wyposażony w filtr optyczny z usuniętymi funkcjami antyaliasingu. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej ostrości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów w porównaniu z aparatem D800. |
Procesor obrazu | EXPEED 3 |
Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez),
NEF+JPEG, TIFF (RGB) bez kompresji Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic • Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC • Dźwięk: Liniowy PCM |
Zakres ISO | Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV
• 4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50), 5 trybów Hi powyżej ISO 6400: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 12800)/2 (ISO 25600). |
Migawka | Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb • żywotność: ponad 200 tys. cykli wyzwoleń |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 (29,97), 25, 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94), 50, 30 (29,97), 25 kl./s, Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości Filmy poklatkowe |
Ogniskowanie | Detekcja fazowa TTL, Nikon Advanced Multi-CAM 3500FX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF, • Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF. • Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF), Tryb cichej migawki (Q) • Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100, 20°C), • Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru, • Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF. • Asysta AF: dioda o zasięgu do 3m • Podgląd głębi ostrości |
Pomiar światła | TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 91 000 pikseli.
Tryby pomiaru: • matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy typu D/G • matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem • matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane. • punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora), • centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). , Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K) • Korekcja balansu bieli • Braketing balansu bieli: od 2 do 9 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3. |
Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV. • Funkcja D-Lighting: Auto, 4 poziomy, Wyłączona. • Braketing funkcji D-Lighting: 2 klatki • Funkcja HDR (wysoka rozpiętość tonalna) |
Programy | Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M).
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste. |
Zdjęcia seryjne | • Szybkość w formacie FX i 5:4: 4 kl./s (tryb szybki - CH), 1-4 kl./s (tryb wolny - CL).
• Szybkość w formacie DX i 1.2x: 5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-5 kl./s (tryb wolny - CL). • Szybkość w formacie DX: do 6 kl./s podczas używania opcjonalnego pojemnika na baterie MB-D12. |
Lampa błyskowa | Lampa wbudowana manualnie podnoszona za pomocą przycisku, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s • Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV • Bracketing błysku: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV. • Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki. • Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS) |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. |
Karta pamięci | Podwójne gniazdo kart pamięci
• Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I • CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub zapasowej albo służyć do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami. |
LCD | • Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
automatyczną regulacją jasności LCD Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, • Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
Wizjer | Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 17 mm (–1.0 dptr., licząc od wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF i liniami kadrowania. |
Komunikacja i złącza | USB 3.0 SuperSpeed (Mikro-B), wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście mini HDMI (typu C), 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• opcjonalnie zdalne sterowanie • opcjonalnie modułu GPS GP-1 lub odbiornika GPS zgodnego ze standardem NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D12 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15, albo z ośmioma bateriami R6/AA • opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b |
Akcesoria | Akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25, pasek, kabel USB, klips do kabla USB, pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, pokrywa wyświetlacza, płyta CD z pakietem oprogramowania ViewNX 2. |
Waga | 900 g (bez akumulatora)
ok. 1000g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
Wymiary | 146 x 123 x 81.5 mm |
Dodatkowe informacje | Polskie menu,
Wirtualny horyzont. Korpus wykonany ze stopów magnezu. Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią. Przetwarzanie obrazów RAW z poziomu aparatu. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 2 lat
Cena zakupu: 6200
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Trochę nie przewidywalny, skłonny do robienia zdjęć poruszonych bądź lekko rozmytych. Wysokie iso to jakaś pomyłka na długich czasach. Z informacji jakie udało mi się uzyskać w serwisie i sieci małe piksele potrzebują więcej światła. W kiepskich warunkach zdjęcia jak z D300 ;) Słyszem, że jest źle jest zaprojektowane lustro w tej maszynce. AF działa czasem jak sam chce czasem.
Zalety: Jakość wykonania i ergonomia. Piękny obrazek w dobrych warunkach oświetleniowych to prawie średni format.
Podsumowanie: Teraz wiem co to aparat studyjny. Do reportażu mnie się nie bardzo nadał. Słyszałem opinię nie potrafisz nim zdobić zdjęć. Miałem okazję dać go do reki wygłaszającemu takie opinie i niestety to samo nic więcej z niego nie wycisnął. Obecnie są tanie owe puszki ale za takie pieniądze spodziewałem się czegoś bardziej przewidywalnego. Ogólnie super aparat, ale potrafi wyprowadzić z równowagi i wprawić w zachwyt wygenerowanym obrazkiem - potrzebuje dobrych warunków oświetleniowych.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 10500
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Można zapomnieć o ostrych zdjęciach według wzoru 1/ogniskowa obiektywu/s - tutaj ogniskową trzeba pomnożyć przynajmniej przez 2 a najlepiej nawet przez 3.
Zalety: Ostrość zdjęć, niskie szumy w całym zakresie czułości, ogromny zakres tonalny, doskonała ergonomia, bardzo wysoka jakość wykonania, sprawny autofocus...
Podsumowanie: Znakomity aparat dla znających się na fotografii. Wymaga dużej wprawy i doświadczenia podczas robienia zdjęć. Niezbędny też pewien okres przyzwyczajenia. W zamian dostajemy zdjęcia najwyższej jakości. Wbrew narzekaniom, tylko pierwsza partia miała kłopoty z autofocusem - obecnie pisać tak mogą tylko zawistni marzyciele dla których ten aparat jest poza zasięgiem. Duży rozmiar RAWów to także nie kłopot - komputer radzie sobie z pojedynczym zdjęciem w około 6 sekund, więc całkiem sprawnie. Aparat by pokazać swoje możliwości wymaga optyki najwyższej klasy, ale to raczej oczywistość. Podsumowując - świetny sprzęt dla znających się na rzeczy i rozumiejących, że nie da się oszczędzać na zestawie.