Obiektywy Arri Signature Zoom
Oferta profesjonalnych obiektywów filmowych z linii Arri Signature powiększyła się o cztery modele zmiennoogniskowe. Pokrywają one zakres od 16 do 300 mm.
Wszystkie obiektywy kryją matrycę o rozmiarze pełnej klatki / Vista Vision (średnica koła obrazowego: 46 mm) i oferują następujące zakresy ogniskowych i transmisji:
- 16-32 mm T2.8
- 24-75 mm T2.8
- 45-135 mm T2.8
- 65-300 mm T2.8
Pierwsze trzy instrumenty ważą po około 4 kg, ostatni nieco ponad 8 kg. Długości wahają się od 212 do 420 mm, a średnice od 117 do 170 mm. Pełną specyfikację można znaleźć poniżej.
![]() |
Zoomy Arri Signature wejdą do sprzedaży w przyszłym roku. Ceny to:
- 16-32 mm T2.8 - 55900 €,
- 24-75 mm T2.8 - 39900 €,
- 45-135 mm T2.8 - 39900 €,
- 65-300 mm T2.8 - 59900 € (telekonwerter w cenie).
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
masakra, za komplet tych szkieł z podatkiem wychodzi lekko ponad milion zł !! :)
To są obiektywy do bezlusterkowców. 4kg.wagi, 20cm i więcej długości. A tu odwieczne dyskusje o rozmiarach parę centymetrów większe czy ćwierć kilo cięższe czy 1000zł droższe. Kiedy testy?
Widac zrobienie okiektywu do filmu jest 10x trudniejsze....
@TRI-X
Waga nie ma znaczenia bo czegoś takiego link nikt w plecaku nie nosi i z ręki tym nie filmuje.
RFy Canona jednak tanie są :)
Może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego obiektywy filmowe mają tak duże gabaryty w stosunku do obiektywów fotograficznych? Pytam poważnie, zawsze mnie to zastanawiało.
Ciekawe kto dla Arnolda i Richtera te szkła wystrugał .
@lukzab, bo są bardziej bezkompromisowe, bardziej pancerne, a ich wymiary są często ustandaryzowane W obrębie serii, żeby wymiana obiektywu nie wymagała regulacji pozostałych elementów, takich jak matte-box, elementy napędzające focus. Można sobie obejrzeć np. to: link
@komor
Dzięki za odpowiedź i linka.
@ lukzab
Obiektywy filmowe nie mogą mieć wad optycznych, które są bez żadnego znaczenia w fotografii, nie mogą "oddychać, muszą być idealnie centryczne, no i muszą być parafokalne. To są najważniejsze cechy.
Nie ma to jak nakręcić stałkami reklamę zoomów...
Ciekawe jak tam u nich z komą