Canon EOS C70
Canon EOS C70 to pierwsza kamera tego producenta z bagnetem RF. Wyposażono ją w matrycę Super35 pozwalającą na zapis filmów w 4K z prędkościami do 120 kl/s.
INFORMACJA PRASOWA
Canon EOS C70
Pierwsza kamera filmowa Cinema EOS z mocowaniem RF
Warszawa, 24 września 2020 r. – Canon prezentuje najnowszą kamerę filmową EOS C70 – pierwszy model z linii produktów Cinema EOS, łączący wysoką jakość obrazu kamer filmowych z elastycznością i mobilną konstrukcją bezlusterkowców EOS R. To także pierwsza kamera Canon, w której zastosowano mocowanie obiektywów RF.
Poręczna i bezkompromisowa
Niewielka konstrukcja i lekka waga kamery EOS C70 idealnie sprawdzi się do szerokiej gamy zastosowań, m.in. filmów dokumentalnych, produkcji filmowych i telewizyjnych czy realizacji materiałów skrojonych na potrzeby mediów społecznościowych (wbudowany tryb nagrywania w pionie). Małe rozmiary w połączeniu z rozbudowaną gamą profesjonalnych funkcji umożliwiają wygodne nagrywanie materiałów z ręki, jak i bezproblemowe podpięcie kamery do gimbala lub drona – dając ogromną swobodę twórczą na planie. EOS C70 daje możliwość nagrywania wysokiej jakości materiałów 4K na karty SD (do 120 kl/s w 4: 2: 2 10-bit) w XF-AVC (All-I lub Long-GOP) i MP4 w HEVC (H.265) lub H.264, odpowiadając na potrzeby dynamicznych środowisk produkcyjnych.
Wraz z premierą EOS C70 Canon zaprezentował także adapter EF-EOS R 0,71x do obiektywów EF (zgodność z mocowaniem RF), dzięki czemu filmowcy mogą w pełni korzystać z funkcjonalności szerokiej gamy obiektywów do pełnoklatkowych lustrzanek Canon.
![]() |
Kompaktowa kamera, kinowa jakość
Wraz z rosnącą popularnością filmowania aparatami systemowymi i lustrzankami, EOS C70 wypełnia przestrzeń pomiędzy dwiema liniami produktów z portfolio Canon – kompaktową linią cyfrowych aparatów z wymienną optyką (DILC, z ang.: Digital Interchangeable Lens Camera) i kamerami filmowymi Cinema EOS. Zastosowanie w kamerze mocowania RF Canon – mniejsza odległość matrycy od mocowania obiektywu (z ang. flange back) – umożliwiło zachowanie niewielkich rozmiarów body. W efekcie EOS C70 to najmniejsza i najlżejsza kameraz z linii Cinema EOS. Konstrukcyjnie EOS C70 posiada 13 programowalnych przycisków, wielofunkcyjny uchwyt ułatwiający szybką obsługę, profesjonalne złącza wejścia/wyjścia (w tym złączę HDMI i 2x mini XLR audio), a także niezależny system chłodzenia. Ponadto zastosowanie nowego (cieńszego) systemu wewnętrznych filtrów ND, umożliwia redukcję ekspozycji nawet do 10-stopni, zapewniając filmowcom lepszą kontrolę światła i głębi ostrości.
![]() |
Obiektywy RF – optyczna doskonałość
Zapoczątkowana w 2018 r. linia obiektywów Canon RF – jako zupełnie nowa grupa produktów – powstała z myślą o dostarczaniu możliwie najlepszego jakościowo obrazu zarówno dla entuzjastów, jak i profesjonalnych użytkowników sprzętu foto-wideo Canon. Projektując kolejne modele, inżynierowie uwzględnili także potrzeby profesjonalnych filmowców, którzy teraz mogą czerpać z tych innowacyjnych rozwiązań właśnie w kamerach Cinema EOS. To połączenie zaawansowanych technologii w modelu EOS C70 – mocowania RF i funkcjonalnego korpusu Cinema EOS – daje filmowcom ogromną elastyczność i szeroki wybór wysokiej jakości obiektywów ze stale powiększającej się rodziny szkieł RF. Od lekkich, kompaktowych teleobiektywów, przez uniwersalne zoomy i wysokiej jakości modele stałoogniskowe, po modele szerokokątne i makro – obiektywy RF z pewnością przypadną do gustu najbardziej wymagającym filmowcom i operatorom. Dodatkowo, dla zapewnienia stabilnego obrazu, EOS C70 wykorzystuje kombinację stabilizacji optycznej obiektywów RF i technologii elektronicznej stabilizacji (IS) w korpusie aparatu, zapewniając nieporuszone ujęcia nawet podczas kręcenia z ręki. Lepsza i szybsza komunikacja pomiędzy obiektywem a aparatem umożliwia również korzystanie z dodatkowych funkcjonalności, takich jak możliwość wyświetlania odległości od obiektu na monitorze LCD kamery.
Również dziś zaprezentowany został adapter EF-EOS R 0,71x, który wykorzystując konwersję optyczną (dla matrycy Super 35mm), pozwala zachować kąt widzenia odpowiedni dla pełnoklatkowych obiektywów EF. Elementy optyczne wykorzystane w adapterze zwiększają ilość światła padającego na matrycę, zwiększając poziom ekspozycji o około 1 stopień. Adapter EF-EOS R 0,71x daje pełną zgodność body z obiektywami EF, zapewniając m.in. wsparcie systemu autofokusa, korygowanie winietowania i aberracji chromatycznej, jak również przesyłanie metadanych.
Wejdź do świata 4K
EOS C70 wyposażono w matrycę Super 35 mm Dual Gain Output (DGO). To technologia znana m.in. z modelu EOS C300 Mark III, która charakteryzuje się znakomitą jakością obrazu i ponad 16-stopniowym zakresem dynamicznym. Podobnie jak EOS C300 Mark III, EOS C70 zapewnia doskonałe odwzorowanie kolorów, wyjątkowo czysty obraz w słabym świetle i szerokie możliwości rejestrowania obrazu HDR. Dzięki matrycy DGO i wydajnemu procesorowi DIGIC DV 7, kamera sprawdzi się w rękach profesjonalistów, którzy chcą tworzyć wysokiej jakości treści 4K. EOS C70 pozwala rejestrować obraz 4K/120p z pełnym wsparciem Dual Pixel CMOS AF i nagrywaniem audio, a z myślą o produkcjach wykorzystujących ujęcia w bardzo zwolnionym tempie – pozwala nagrywać wideo w 180 kl/s w trybie Super16. Kamera posiada dwa sloty kart SD (możliwość symultanicznego zapisu) i pozwala rejestrować obraz 4K XF-AVC 10-bit 4: 2: 2 wewnętrznie.
![]() |
Dodatkowe funkcje
Poza doskonale znanym systemem Canon Dual Pixel AF, EOS C70 jest również pierwszą kamerą Cinema EOS wykorzystującą system EOS iTR AF X (Intelligent Tracking and Recognition), zastosowany w niedawno wprowadzonym aparacie EOS R5. To system, który wykorzystuje algorytmy wykrywania twarzy i głowy, wpierany dodatkowo przez technologie głębokiego uczenia. W połączeniu z funkcją wykrywania i śledzenia twarzy, system ten w znaczącym stopniu poprawia niezawodność ustawiania ostrości i śledzenia obiektu. Jako pierwsza kamera z linii Cinema EOS, EOS C70 posiada również funkcję Auto ISO.
Wraz z EOS C70, Canon otwiera również nowe możliwości filmowania w pionie – specjalny tryb nagrywania w orientacji wertykalnej pozwala rejestrować obraz nagrywany z myślą o potrzebach mediów społecznościowych i ekranów digital signage.
![]() |
Komunikacja i workflow
EOS C70 posiada podwójne gniazdo kart SD (z obsługą nośników UHS-II) i oferuje kilka opcji nagrywania w rozdzielczościach od 4K, przez UHD, 2K aż po standardową jakość Full HD. Co ciekawe, to także pierwsza kamera Cinema EOS pozwalająca nagrywać wideo symultanicznie w różnych formatach, o różnej rozdzielczości i z różnym bitrate’m niezleżnie na każdym nośniku. Tym samym kamera zapewnia elstyczność pracy na planie oraz w postprodukcji.
Wraz z kamerą EOS C70 Canon zaprezentował dziś najnowszy obiektyw telewizyjny CJ20ex5B IASE S, uniwersalny model 2-w-1 klasy UHDxs z potężnym 20-krotnym zoomem i szerokokątnym obiektywem o minimalnej ogniskowej 5 mm, który rozszerza gamę wiodących w branży obiektywów 4K Canon do kamer z matrycą 2/3 cala.
![]() |
Więcej informacji na temat nowych produktów:
EOS C70: www.canon.pl/video-cameras/eos-c70
Adapter EF-EOS R 0.71x: www.canon.pl/lenses/mount-adapter-ef-eos-r-0–71x
Szczegóły na temat kamery EOS C70 będą dostępne na Canon Vision – platformie online stworzonej na wzór fizycznej przestrzeni targowej, która zostanie uruchomiona dziś (24 września) o godzinie 14:00. Aby odwiedzić Canon Vision i zobaczyć program wydarzeń przygotowanych przez Canon, zarejestruj się pod linkiem: www.canon.pl/pro/events/canon-vision
![]() |
EOS C70 – cechy kluczowe:
- Mocowanie obiektywów RF
- Matryca 4K Super 35mm DGO z możliwościami nagrywania HDR
- Rejestrowanie 4K w 120 kl/s z audio i pełnym wsparciem DPAF
- Dwa sloty kart SD z możliwością symultanicznej rejestracji wideo w różnych rozmiarach
- Usprawniony system Dual Pixel Auto Focus z funkcją śledzenia i nowym dotykowym interfejsem
- Zgodność z nowym adapterem EF-EOS R 0.71x do korzytania z obiektywów EF
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kamera 5500$, markowy speedbooster 600$
@Amadi
Świetny sprzęt, za dwa lata będzie na co wymienić moje C100 do ślubów jak cena spadnie o te pare tyś ;)
i mamy odpowiedź dlaczego R5 i R6 muszą się grzać, gdzieś musieli upchnąć tą kamerę, z tego co kojarzę ma wyjść jeszcze trochę wykastrowana wersja tej kamery za mniejszy hajs, idealna cena/możliwości do kotleta.
Chociaż nowy panasonic S5 wydaje się być kotletowo jeszcze bardziej idealny patrząc na cenę do możliwości :)
@michasacuer
Na to wygląda, w zasadzie ma wszystko czego człowiek może potrzebować. Brak wizjera można rozwiązać nakładką na ekran, a tak to fajny profesjonalny sprzęt w rozsądnej wielkości "pudełku".
@Amadi
Wizjera nie mam od czasu przejścia z dużych kamer reporterskich na C100 właśnie, da się bez tego ficzera żyć ;) Już C100 Mark 1 miało niezłowaty ekran, nawet w pełnym słońcu da się pracować. Może nie jest to wygodne, ale możliwe czego nie można powiedzieć o np bezlusterkowcach Sony
@AdiS
Tylko jak wycenić takie C50 o którym czytaliśmy plotki i co mu zabrać w porównaniu z C70? Wymieniłbym 4k 120p do 60/50p, bo z 10 bitów raczej nie zrezygnują (a jeśli to zrobią to ta kamera jest dla nikogo, do "kotleta" już też wymagamy trochę więcej niż 8 bit 4:2:0)
@Amadi
"Brak wizjera można rozwiązać nakładką na ekran"
A tam nie ma opcji wpięcia zewnętrznego wizjera?
Jest. Ale one są drogie :)
@michasacuer
Nie wiem w czym go wykastrują.
panas ma 10 bit przy 4:2:0
A co do kotleta, który wymaga więcej niż 8 bit to się nie zgodzę, 90% kotleciarzy nie zna się na prawdziwej koloryzacji, dla wielu używanie krzywych to już jest oznaka bycia "pro" :D
Montuje i składam materiały dla wielu firm weselnych, również takich co biorą po 6-8k za podstawowy pakiet - a dobrze wiemy, że cena przeciętnego kotleta rzadko kiedy przekracza 3k. I te firmy pracują na 8 bitach, rzadko kiedy trafia się klient, który oczekuje jakiegoś filmowego looku, ale to też spokojnie z 8 bitów wyciągniesz. Jakieś reklamówki, czy teledyski to faktycznie te 10 bit to już taki mus, ale kotlet spokojnie jeszcze przez długi czas w większości rynku będzie opierał się na 8 bitach, bo większość i tak nie umie "kolorować". Ale to tylko moja obserwacja :)
I znowu rozterka od Canona. Filmowanie czy cykanie czy i jedno i drugie. Oczywiscie Canon nauczył się po problemach z przegrzewaniem matrycy i zrobił bardziej wentylowane pudełko ale.... No kurcze jest ich model XC15 bez ekranu selfikowego, co według mnie jest plusem no i najwazniejsze z obrotowym uchwytem, który jest dla mnie super pomocą szczególnie przy filmowaniu z niskich w wysokich ujęć. ( brakuje mi tylko możliwość zamontowania na uchwycie małego monitora ). Czyli albo C 70 z obrotowym uchwytem albo XC15 w wymienna optyką. Niestety, obecnie to ani ptak ani ryba.
@AdiS
W moich C100 filmuje w WideDR (z logów wyleczyłem się po roku) i fajnie by było mieć te 10bit. Odpowiedź jest prosta, bainding. Nawet jak lekko podbije saturację i kontrast w programie to i tak w ciemnych partiach wychodzi bainding. Już z proresa 8bit 4:2:2 (c100 wypuszcza po HDMI 8bit 4:2:2 max) masz mniej tego "odcięcia" w kolorach. To jest reportaż i fajnie by było mieć też delikatne pole do manewru przy balansie bieli czy samej ekspozycji. Nikt nie mówi o jakimś wielkim kolorowaniu tylko przy 8bitach poprawiając lekko balans i ekspozycję już zaczynają ci się robić artefakty
@michasacuer
Oczywiście, że dużo fajniej mieć 10 bit i ten obrazek będzie lepszy i bardziej elastyczny. Tylko to są mankamenty, które przeszkadzają ogólnie nam - twórcą, a nie odbiorcy w postaci pary młodej. Jedna na sto zwróci na to uwagę, chyba że naszym klientem jest akurat ktoś z branży i faktycznie się na tym zna.
Już jest cena w pre orderze - 24 600zł - spodziewałem się przy 5 500$ właśnie czegoś w granicy 25 tyś.
S5 w pre orderze mamy obecnie za 9500zł - 10 bit i na plus stabilizacja matrycy, coraz więcej ujęć kręci się z ręki. Od wielu lat byłem w canonie filmowo i fotograficznie. Fotograficznie pozostanę, do czegoś muszę podpinać zabawki typu 500 f4 :D, ale filmowo się prawdopodobnie przesiądę :) Bo po prostu porównując ceny do jakości jest po prostu znacznie taniej :)
@AdiS: „Chociaż nowy panasonic S5 wydaje się być kotletowo jeszcze bardziej idealny patrząc na cenę do możliwości :)”
– a autofokus? W kotlecie raczej przydatny…
@komor
jak wyżej opisałem - montuje materiały dla wielu firm weselnych, bardzo wiele używa GH5 - tam ponoć AF kuleje, ale spokojnie daje radę przy ujęciach w tańcu, rzadko "pompuje". Ogólnie przy dobrym prowadzeniu na gimbalu pracuje bezbłędnie, gubi się faktycznie pod mocne światło.
Linia S z tego co czytałem (nie montowałem jeszcze niczego z tych puszek) ma ponoć dużo lepszy AF niż puszki GH. Więc skoro GH radzi sobie na sali całkiem dobrze, to zakładam, że S będzie działać tylko lepiej. Ale wszystko jeszcze do przetestowania, nie ma co się sztucznie napalać ;)
Super35 - czy to nie jest APS-C? To chyba zniewaga? Za taką kasę???
A poza tym strasznie nieergonomiczny kształt ma ta kamera.
:P
Nie wiem, po co, ale mają w sumie gotowy konwerter do serii M...
PS
Baronie, z EF 85L i tym konwerterem powinieneś "zejść poniżej f/1"?
Szefowie Canona twierdzą że opinie na temat chronienia linii kamer Canona poprzez celowe zmniejszanie funkcji filmowych aparatów to bzdura, bo klienci rynku aparatów szybciej kupią aparat konkurencji niż kupią kamerę Canona i moim zdaniem maja duzo racji
@AdiS
Masz rację, klient nie zauważy. Dlatego od tylu lat filmuję C100 i twardo stoję przy 1080p mimo tego, że spora część filmowców władowała się w jakkieś a6300, a7sII a i tak nadal filmują w 1080p (gdzie przy tym pierwszym jakość w full hd jest żałosna) przez co co roku wymieniają aparaty. Moje C100 zwróciły się po parę razy a na 1080p umowy mam do 2022 roku ;) Tylko co będzie potem? Teraz już każdy ma telewizor 4k, 8k już w szturmie i zaraz klienci mogą zauważać banding w cieniach ;P