Adapter Zhong Yi Optics z B4 na Mikro Cztery Trzecie
Najnowszy adapter autorstwa Zhong Yi Optics pozwala podłączać do kamer i aparatów systemu Mikro Cztery Trzecie obiektywy od kamer telewizyjnych z mocowaniem B4.
Obiektywy do kamer broadcastowych to najczęściej drogie, profesjonalne konstrukcje. Parametry takie jak połączenie 20- czy 30-krotnego zooma ze światłem f/1.8 nie są tam niczym nadzwyczajnym. Niczym nadzwyczajnym nie są także ceny rzędu 100 tys. $. Jednak ze względu na fakt, że stosowane w nich mocowanie B4 liczy sobie już 28 lat, na rynku wtórnym można czasem kupić starsze konstrukcje oferujące przyzwoite parametry za całkiem rozsądne pieniądze. Rozwiązanie takie może być kuszące dla amatorów filmowania, którzy potrzebują obiektywów zmiennoogniskowych o dużym zakresie, a nie chcą w tym celu kupować kamer z niewymienną optyką. Pozostaje jednak problem podłączenia takiego obiektywu do czegoś tańszego niż broadcastowa kamera telewizyjna z matrycą 2/3''.
Tu z pomocą przychodzi adapter Zhong Yi Optics, który dzięki wbudowanemu telekonwerterowi 2x powiększa koło obrazowe obiektywów telewizyjnych z 2/3'' właśnie do 4/3'', czyli rozmiaru, który znajdziemy w aparatach i kamerach Mikro Cztery Trzecie. Oczywiście tego rodzaju konwersja wiąże się z utratą 2 EV światła, ale wynikowo często można nadal otrzymać obiektyw o lepszych parametrach, niż systemowe superzoomy.
Adapter składa się z 8 elementów ustawionych w 5 grup. Mierzy 66 x 76 mm i waży całkiem imponujące 440 g. Można go kupić ma przykład w sklepie STKB. Cena to 99000 ¥ (ok. 3680 zł).
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Oo. O tym mówiłem. Nieco duże te szkła, do zdjęć, smutkuje. Ale jest rozwiązanie.
Od 500 do 3000usd można mieć nieźle szkło.
Kto i po co miałby podcinać do aparatów i kamer m4/3 obiektywy telewizyjne?
Paździoch
cyt.
"Jednak ze względu na fakt, że stosowane w nich mocowanie B4 liczy sobie już 28 lat, na rynku wtórnym można czasem kupić starsze konstrukcje oferujące przyzwoite parametry za całkiem rozsądne pieniądze. Rozwiązanie takie może być kuszące dla amatorów filmowania, którzy potrzebują obiektywów zmiennoogniskowych o dużym zakresie, a nie chcą w tym celu kupować kamer z niewymienną optyką. Pozostaje jednak problem podłączenia takiego obiektywu do czegoś tańszego niż broadcastowa kamera telewizyjna z matrycą 2/3''.
i tu może być np. GH5
Amator nie kupi adaptera za 3500 zł i jakiegoś antycznego teleobiektywu za kolejne 4000-5000 zł jak za ułamek tej kwoty kupi teleobiektyw z mocowaniem EF i adapter za kilka stówek.
@Paździoch to ile będzie kosztował taki obiektyw EF? Ułamek 4000-5000 zł?
Przykładowo takiego Canona 70-200/4 może kupić już za ok 1500 zł. Jak ktoś potrzebuje czegoś jaśniejszego to za podobne pieniądze kupi Tamrona 70-200/2.8. Nawet doliczając adapter EF wyjdzie taniej niż sam adapter do obiektywów broadcast.
@Paździoch
Podajesz obiektywy o krotności zooma nie osiągającej nawet 3x.
A tymczasem tu masz 16x ze stałym światłem za 700 zł
link
Po dorzuceniu extendera zrobi się f/3.6 - nadal lepiej niż Olek 12-100/4. Obstawiam że oczywiście będzie trochę mydła, ale niektórzy to lubią i mówią że to "film look" ;)
I wydasz ponad 3 koła na adapter do obiektywu za 700 zł?
"Filmowy look" w telewizyjnym zoomie?
@Paździoch, skoro ktoś to wyprodukował, to pewnie jest zapotrzebowanie. Być może nie kupi tego ktoś, kto te obiektywy B4 musiałby dopiero szukać na eBay i kupować, ale ktoś, to taki obiektyw/obiektywy już ma. Być może znacznie droższe i lepsze niż ten z Allegro za 700 zł. W zastosowaniach filmowych adapter z czegoś na coś kosztujący trzy tysie złotych to nie jest coś szokującego. Stety lub niestety, w zależności od punktu widzenia.
@Paździoch
Nie znam tych wymienionych przez Ciebie obiektywów, ale podaj jaki mają kąt obrotu pierścienia ostrości, bo przy takich ogniskowych to jest bardzo istotne. Po za tym czy utrzymują ostrość w tym samym punkcie podczas zoomu, Jak wygląda oddychanie?