Venus Optics LAOWA 15 mm f/4.5 Zero-D Shift
Oferta obiektywów Venus Optics powiększyła się o najszerszy pełnoklatkowy obiektyw typu shift na świecie - model 15 mm f/4.5 Zero-D Shift.
Najważniejsze parametry nowej konstrukcji zebraliśmy poniżej:
- Ogniskowa: 15 mm,
- Światłosiła: f/4.5,
- Pole widzenia: 110°,
- Ostrość od: 0.2 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.09x,
- Maksymalna wartość przysłony: 22,
- Liczba listków na przysłonie: 5,
- Mechanizm ustawiania ostrości: MF
- Zakres przesunięcia (shift): ± 11mm na matrycy pełnoklatkowej, ± 8mm na matrycach średnioformatowych (44 x 33 mm),
- Konstrukcja: 17 elementów / 11 grup, 2 elementy asferyczne, 3 elementy o niskiej dyspersji,
- Dostępne mocowania: Canon EF, Canon R, Nikon F, Nikon Z, Sony FE,
- Wymiary: 79 x 103 mm,
- Waga: 597 g.
![]() |
Obiektyw Venus Optics LAOWA 15 mm f/4.5 Zero-D Shift można kupić na stronie producenta. Wyceniono go na 1199 $.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"65mm image circle"
Lens Support link
Zaraz sie zacznie, że ciemny i bez AF.
:)
No zaraz zaraz. Czy na pewno pierwszy 15 mm "shift" na świecie?
A to, to pies?
link
I do tego jaśniejszy ;)
Laowa 15mm f/4.5 Zero-D Shift:
"15mm f/4.5 Shift is the widest shift lens for full-frame cameras.
/.../
The maximum possible shift amount of the lens is ±11mm for full frame camera and ±8mm for medium format camera (e.g. Fujifilm GFX / Hasselblad X1D)." link
Laowa 15mm f/4 Wide Angle Macro:
"A shift mechanism is added at the rear end of the lens with a maximum adjustment of +/- 6mm for APS-C cameras" link
Fakt. Focę nim na FF i APS-C, ale faktycznie przy sziftowaniu w części zakresu na FF winietuje.
Zwracam Laowa honor ;)
Jak daje pole obrazowe ⌀ 65mm to można by go użyć do analogowego aparatu panoramicznego 24x60mm.
[Hasselblad XPan/Fujifilm TX miały klatkę 24×65mm i najszerszy obiektyw 30mm f/5.6]
Dopisany na listę życzeń.
O ile w 2021 znów zacznę zarabiać......
Do czego w dzisiejszych czasach można używać takiego obiektywu, jak do wnętrz są szersze obiektywy, a architekturę z zewnątrz lepiej chyba dronem?
@MaciekKwarciak
Do czego w dzisiejszych czasach można używać takiego obiektywu, jak do wnętrz są szersze obiektywy, a architekturę z zewnątrz lepiej chyba dronem?
----
Dronem? Lepiej?
Chyba o innym rodzaju fotografii myślisz. Do idealnie równych linii, bez zniekształceń perspektywicznych to właśnie tego rodzaju optyka została stworzona.
Stworzona... główni do filmu gdzie nie było możliwości korekty pionów. Obecnie to bardzo niszowy sprzęt ale widać potrzebny jak postanowili wypuścić taki obiektyw.
...ja bym strzelał, że dla video.... korekta perspektywy w postprodukcji to sporo obliczeń, dodatkowy czas przy kompie, spora procentowo strata rozdzielczości...itd
..czyli wszędzie tam, gdzie lepiej spędzić czas przy ustawieniu ujęcia niż później rzeźbić przy komputerze...
obecnie tiltshify pracując przy bezlusterkowcach nie sprawiają problemów z ustawianiem ekspozycji, jak sądzę..
Drony też filmują
@MaciekKwarciak
Co ci po szerszym obiektywie do wnętrz czy architektury jak później ściany musisz prostować, tracisz cześć kadru i jakość?
MaciekKwarciak - oprócz tego co Paździoch mówi dodam że jest równierz przydatny do fotografowania siedzących ludzi z stojącego punktu widzenia bez późniejszego prostowania deformacji.
@Paździoch
Jak oś obiektywu jest poziomo to nie ma zniekształceń.
@MaciekKwarciak Tak? To ustaw Nikkora 16-35 na 16mm i zrób zdjęcie, szczególnie architektury właśnie. Od 10 lat używam do architektury Nikkora 3,5/24PC-E i zgadzam się z tym, co ktoś napisał wcześniej, że lepiej poświęcić więcej czasu na ujęcie (aparat na statywie, dokładne wypoziomowanie etc.) niż później rzeźbić w g.... na kompie. W ogólnym rozrachunku jest to o wiele szybsza praca i daje lepszy efekt. Fakt, że obiektyw kosztuje, tyle co komputer, ale dobry obiektyw zawsze kosztował kupę kasy.