Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Obiektywy DZOFILM Vespid

Obiektywy DZOFILM Vespid
3 listopada
2020 13:09

W ofercie chińskiej firmy DZOFILM pojawił się zestaw filmowych obiektywów stałoogniskowych Vespid. Kryją one matryce pełnoklatkowe i będą dostępne z bagnetami Arri PL lub Canon EF.

Jak przystało na filmowy zestaw, obiektywy Vespid mają wspólną część specyfikacji:

  • Dostępne mocowania: Arri PL, Canon EF,
  • Wielkość koła obrazowego: 46.5 mm (pełna klatka),
  • Średnica obiektywu: 80 mm,
  • Średnica filtrów nakręcanych: 77 mm,
  • Liczba listków przysłony: 16,
  • Maksymalna przysłona: 22.
Jeśli chodzi o różnice, to te dotyczą ogniskowych, światłosiły, minimalnej odległości ustawiania ostrości, długości oraz wagi. Ogniskowe i jasność instrumentów wchodzących w skład zestawu przedstawia się następująco:
  • 25 mm T2.1,
  • 35 mm T2.1,
  • 50 mm T2.1,
  • 75 mm T2.1,
  • 90 mm T2.8 Macro (skala odwzorowania 1:1.5),
  • 100 mm T2.1,
  • 125 mm T2.1.
Waga poszczególnych obiektywów waha się między 732 a 940 g, a długość między 87 a 112 mm. Jest to zatem zestaw instrumentów wyjątkowo kompaktowych, jak na obiektywy filmowe.

W podobnym tonie można wypowiedzieć się o cenach. Wszystkie instrumenty oprócz 90-ki makro wyceniono na 1249 $. Ta ostatnia to wydatek 1499 $. Cały zestaw wyceniono na 7799 $ lub 6499 $ (jeśli nie jest nam potrzebny obiektyw makro).

Więcej informacji na temat zestawu DZOFILM Vespid można znaleźć na stronie producenta.


Komentarze czytelników (5)
  1. zbytek3
    zbytek3 4 listopada 2020, 11:25

    A schematy optyczne sa?

  2. Jonny
    Jonny 4 listopada 2020, 11:30

    Stylistyka jakby znajoma. :-)

  3. zbytek3
    zbytek3 4 listopada 2020, 11:32

    Ciekawa sprawa, np Sigma chwali sie schematami dla obiektywow foto, a dla filmowania juz nie, tak robia prawie wszyscy, jak juz mam wydac duzo wiecej chce wiedziec za co. Nieprawdaz. :-)

  4. Amadi
    Amadi 4 listopada 2020, 13:55

    Byłem na paru wydarzeniach prasowych związanych z obiektywami filmowymi i zazwyczaj wyglądają tak, że jest parę kamer, scenka z modelką, najlepiej z paroma opcjami oświetleniowymi, duże monitory podglądowe i sobie ludzie oceniają, czy im się "rysunek", bokeh i inne rzeczy podobają. Mało kto się tak skupia na MTF-ach jak przy foto.

  5. Yura
    Yura 8 listopada 2020, 21:04

    @Amadi, bo ostatecznie ruchomemu obrazowi stawia się inne wymagania, zwłaszcza jeśli chodzi o rozdzielczość - nikt nie ogląda materiału filmowego stopklatkami.

    Za to jak chcesz się dowiedzieć jak oddycha obiektyw fotograficzny, to się zaraz dowiesz, że ogniskowa jest podawana dla nieskończoności i się możesz iść bujać :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.