Canon ML-105 EF
Oferta firmy Canon powiększyła się o specjalistyczną kamerę ML-105 EF. Korzysta ona z pełnoklatkowej matrycy liczącej jedynie 2 megapiksele, przez co charakteryzuje się wyjątkową światłoczułością.
INFORMACJA PRASOWA
Canon ML-105 EF
Kamera stworzona do pracy w ciemności
Warszawa, 4 listopada 2020 r. - Canon prezentuje ML-105 EF – niewielkich rozmiarów kamerę wielofunkcyjną z matrycą o rozdzielczości 2,07 megapiksela, zaprojektowaną do pracy w warunkach niemal całkowitej ciemności. Bazując na popularności modelu ME20F-SH – wyróżnionego nagrodą Emmy w kategorii „Technology & Engineering” przez Amerykańską Akademię Telewizyjną (National Academy of Television Arts and Sciences) – nowy Canon ML-105 EF osiąga tę samą wydajność pracy w słabym świetle, jednak przy mniejszych rozmiarach i niższej wadze korpusu.Kamera ML-105 EF to konstrukcja, która świetnie sprawdzi się do zastosowań monitoringu – głównie dzięki dyskretnej, a jednocześnie solidnej budowie odpornej na wstrząsy, kurz czy wilgoć. Nowa kamera posiada złącze SDI do podłączenia monitora i innych urządzeń zewnętrznych, a także mocowanie obiektywów Canon EF, dając integratorom szeroki wybór obiektywów dopasowanych do specyfiki monitorowanego obszaru.
Wydajność w słabym świetle
Dzięki maksymalnej czułości ISO 4 000 000, ML-105 EF charakteryzuje się niesamowitymi wręcz możliwościami rejestrowania obrazu w niemal całkowitej ciemności, gdy poziom światła nie przekracza 0,0005 luksa. Pełnoklatkowa matryca CMOS 2,07 MP generuje ostry obraz z niskim poziomem szumów nawet w ekstremalnych ciemnościach, co może mieć zastosowanie np. podczas nocnych ujęć dzikiej przyrody do filmów dokumentalnych czy w monitoringu infrastruktury o znaczeniu krytycznym.
Kompaktowa i wytrzymała
Niewielkich rozmiarów (około 76 x 76 x 112 mm) uszczelniony korpus ML-105 EF waży zaledwie 800 gramów, co czyni go wyjątkowo mobilnym urządzeniem, które z powodzeniem można zamontować na dronie lub samochodzie. Sam korpus jest o 50 proc. mniejszy i 30 proc. lżejszy od poprzednika – modelu ME20F-SH – a dodatkowe wzmocnienia i odpodrność na wodę i kurz sprawiają, że kamera może bez problemów pracować zarówno w suchym klimacie pustynnym, jak i deszczowych warunkach krajobrazu równikowego, wytrzymując ekstremalne temperatury od -20˚C do ponad 50˚C. Dodatkową zaletą nowej konstrukcji jest odporność na wibracje i wstrząsy oraz złącze transmisji radiowej ODU – przydatne np. w sytuacjach, gdy konieczne jest szybkie spakowanie sprzętu i przemieszczenie się bez utraty łączności z kamerą.
Elastyczność
Mocowanie EF zapewnia elastyczność pracy i umożliwia podpięcie szerokiej gamy obiektywów Canon. Kompaktowa konstrukcja kamery w połączeniu z superteleobiektywami Canon EF, tworzy idealny zestaw do rejestrowania obiektów oddalonych o setki metrów w warunkach minimalnego światła. Kamera jest także zgodna z filtrami firm trzecich, w tym filtrem odcinającym lub przepuszczającym prominiowanie IR, filtrem pasmowym czy filtrem ND – wszystko dla uzyskania wysokiej jakości obrazu niezależnie od warunków. ML-105 EF wykorzystuje także port SDI – popularny interfejs wideo do bezproblemowej integracji z istniejącą infrastrukturą.
Różnorodna konfiguracja
Wraz z premierą modelu ML-105 EF, do oferty kamer wielofunkcyjnych Canon dołączają także trzy inne produkty: ML-100 EF, ML-100 M58 i ML-105 M58 – równie mobilne i kompaktowe co ML-105 EF. Modele ML-100 EF i ML-100 M58 wyposażono w uniwersalny kabel CoaXPress i mocowania obiektywów – odpowiednio – Canon EF i General M58. Z kolei model ML-105 M58 również posiada mocowanie General M58, a dodatkowo jest wyposażony w złącze SDI.
Więcej informacji na temat linii wielofunkcyjnych kamer Canon, w tym najnowszego modelu ML-105 EF, można znaleźć na stronie: https://www.canon.pl/video-cameras/ml-105-ef
ML-105 EF cechy kluczowe
-
Imponujące efekty w niskim świetle: rejestracja przy maks. ISO 4 000 000 w niemal całkowitej ciemności (poziom światła 0,0005 luksa).
-
Mała i kompaktowa: wymiary 76 mm x 76 mm x 112 mm i waga 800 gramów.
-
Niezawodna i wytrzymała: odporność na kurz, wilgoć, wstrząsy i wibracje; przystosowana do pracy w ekstremalnych warunkach i temperaturach od -20˚C do 50˚C.
-
Zgodność z szeoką gamą obiektywów: możliwość podpięcia obiektywów z popularnej serii Canon EF.
-
Elastyczność i intuicyjna obsługa: łatwa integracja z istniejącą infrastrukturą wideo dzięki złączu SDI.
-
Wysoka rozdzielczość: wideo w jakości Full HD/1080p.
-
Jakość obrazu: pełnoklatkowa matryca 2.07 MP 35mm CMOS o szerokim zakresie dynamicznym.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wow, fajne.
Ktos policzyl wielkosc pixela>?
19um
"waży zaledwie 800 gramów, co czyni go wyjątkowo mobilnym urządzeniem, które z powodzeniem można zamontować na dronie lub samochodzie"
Hahaha. Jeśli ktoś ma drona zdolnego udźwignąć 800g + pełnoklatkowy obiektyw to równie dobrze może do niego zamontować każde bezlustro od m4/3 po FF.
To jest właśnie próba wyróżnienia się na siłę.
@tomek__
"równie dobrze może do niego zamontować każde bezlustro od m4/3 po FF."
Ale czy to "każde bezlustro" będzie filmować w prawie całkowitej ciemności? To bardzo specjalistyczne urządzenie i naprawdę nie "każde bezlustro" może z nim konkurować w tym w czym się specjalizuje :-)
Sony A7S III może śmiało.
Na imprezy w ciemnych klubach z natywną rozdziałką pod Instastory jak znalazł.
Tylko trochę za długi obiektyw do dzióbków.
Poprzednik kosztuje 20000$ link
@tomek_ Sony A7S III nie może śmiało, a nie śmiało też może. Ogólnie nie może :)
@tomek__
"Sony A7S III może śmiało."
Chyba nie wiesz o jakiej ciemności jest mowa :-)
Sony to świetle narzędzie do filmowania w nocy. Chyba obecnie najlepsze z grona bezluster i lustrzanek. Ale ta kamera Canona to coś zupełnie, zupełnie innego :-)
Nie ma to jak bić rekordy tu 4 melony ISO, Fuji GFX z 400MPx przez Pixel Shifta, chociaż Multi-Shot Hasselblada w H6D-400c ma już 400 MPx od dwóch lat; 16-bit 23.200x12.400 pikseli w TIFF z rozmiarem 2,3 GB ;)
Dzisiejsze info sponsorowały ISO 4mln, 400MPx i plik 2,3GB
fajna wiadomość, taka bez ani jednego konkretu.
a może by tak kogoś zainteresowało jak się ma jakość obrazu tego canona przy jakimś iso w porównaniu do jakiegos innego sprzętu? e nie, kogo obchodzą artykuły niosące rzeczywistą informację skoro papka marketingowa jest tak dobrze zoptymalizowana na gładkie łykanie.
@szuu - tu masz trochę sampli z ME20F-SH, poprzednika, który też miał 2-megapikselową pełną klatkę
link
Canon nie podał więcej info.
link
Panowie, najpierw musiałbym zobaczyć, na ile użyteczne jest to ISO 4 000 000. Bo może technicznie jest możliwe, ale w praktyce byłaby to papka. :)
Sample z A7S III na maksymalnym ISO widziałem i po przeskalowaniu do 2 MPix dało się patrzeć :)
link
link
link
@szuu
"Bazując na popularności modelu ME20F-SH – nowy Canon ML-105 EF osiąga tę samą wydajność pracy w słabym świetle, jednak przy mniejszych rozmiarach i niższej wadze korpusu".
Matryca sprzed ponad 5 lat, więc nie ma czym się ekscytować.
link
@tempor
Wow, ladnie Canon daje. :)
Nawiązując do dyskusji spod R5. To przecież Canon, a oni nie umieją wykorzystywać potencjału matryc, zapomnijcie o wyciąganiu z cienia... Jak ustawimy czułość 4 mln ISO i damy +6EV w obróbce, będzie papka ;) Czekajcie, tylko czy przy 4 mln ISO da się w ogóle zarejestrować cień??
oh, jakże czuła jest ona
Niestety, o ile nowych uwag do sprzętu nie mam , to do komentów, tak. Jeśli ktoś wypisuje jakież to aparaty można podpiąć zamiast tej kamery, to troszki ręce opadywują w odróżnieniu od opadają.