Tokina Cinema Vista 40mm T1.5
Tokina zaprezentowała kolejny obiektyw przeznaczony do profesjonalnego filmowania. Jest to kryjący pełnoklatkowe matryce model Cinema Vista 40mm T1.5.
Najważniejsze parametry nowego obiektywu przedstawiają się następująco:
- Ogniskowa: 40 mm,
- Transmisja: T1.5,
- Ostrość od: 0.45 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.125x,
- Maksymalna wartość przysłony: 22,
- Liczba listków na przysłonie: 9,
- Konstrukcja: 15 elementów / 14 grup,
- Rozmiar filtra: 112 mm,
- Dostępne mocowania: Arri PL, Arri LPL, Canon EF, Mikro Cztery Trzecie, Sony E.
- Średnica: 114 mm,
- Długość: 160-186 mm (zależnie od bagnetu),
- Waga: 2240-2410 g (zależnie od bagnetu),
- Uszczelniona obudowa.
Nowy instrument został wyceniony na 7499 $. Stanowi on uzupełnienie istniejącego już zestawu pełnoklatkowych obiektywów Tokina Cinema Vista. Razem jest ich teraz 8 i oferują ogniskowe: 18 mm, 25 mm, 35 mm, 40 mm, 50 mm, 85 mm, 105 mm oraz 135 mm.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Słowo VISTA oznacza tutaj krycie sensorów vistavision - image circle 46.7mm.
"Zwykły" full frame ma tylko 43 :)
cena mnie zamordowała
Vistavision format poziomego przesuwu kliszy - Ponad dachami Nicei z Grace Kelly 1955 rok, na filmie jest droga w Nicei gdzie terorysta ciezarowka rozjechal wielu ludzi pare lat temu. 2 lata?
@Messucher - wiem, ale to fotograficzny portal, więc "pełnoklatkowy" jest bardziej zrozumiałe, choć oznacza minimalnie co innego jeśli chodzi o koło obrazowe.
@towner
Cena w porównaniu ze szkłami serii prime firm takich jak Arri, Cooke czy Zeiss jest wręcz okazyjna :)
link
Tu dobry artykuł tłumaczący dlaczego takie objektywy filmowe tyle kosztują. Fabrykańci objektywów akceptują pewne normy odchyleń w montarzu, normy , które w przypadku objektywów filmowych używanych do produkcji o kosztach sięgających setki tysięcy dolarów jeźżeli nie miliony są super rygorystyczne, co przekłada się na .koszta. link
To ja trochę inny link. Do materiałów o obiektywach arri i ich zaletach.
link
Tokiny też nie "oddychają". Ech, gdyby do makro też były takie nieoddychające obiektywy. Stackowanie byłoby o niebo łatwiejsze.